Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19706
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот radotom » Нед 22 яну 2017 23:05


kukata_pasat написа:Няма ли някой модератор да поясни един път какви са правилата за качване какъв размер и какъв формат да са клиповете.

Ми пояснил е :mrgreen
viewtopic.php?f=60&t=240527




kukata_pasat
Мнения: 954
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот kukata_pasat » Нед 22 яну 2017 23:13


https://www.youtube.com/watch?v=GUhljVd ... e=youtu.be това е клипа за дижението на лостчето ми на АФН споделете дали е нормално.Мерси на модератора Radotom за пояснението,не знаех,че е задължително клипа да е качен в ютуб или вбокс.


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот vlado_tonev » Нед 22 яну 2017 23:23


Така на празен ход не можеш да разбереш много за управлението и реакцията на клапана.Вижда се че разтоварва,но в движение ще е по-точно да се прецени,защото тогава товара е по-голям


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот valiosport » Пон 23 яну 2017 1:04


Владо ти го е обяснил, на място колкото и да форсираш няма да вдигне повече от половин бар. Даже дали и толкова ще вдигнеш при положение че АФН надува на около 0.95 бара при пълна газ под натоварване.
Ако искаш да провериш геометрията трябва да се откачи актуатора от лостчето и долу да се развият двете гайки които го държат, без да му пипаш настройката. Вече тогава може да провериш дали геометрията отива догоре(при пълно разтоварена турбина) и дали опира долу в стопорния болт. Ето на снимката се вижда колко долу горе е хода, така турбината е в крайно положение, вижда се колко е хода да опре долу в стопорния болт. Като е закачен актуатора се движи трудно защото пружината му е яка а и като са закачени вакумите е почти невъзможно да го мръднеш. Като откачих актуатора геометрията толкова лесно се движи че като бутна лостчето горе и го пусна само опира в стопера. Долу горе да имаш ориентир как трябва да се движи.
Прикачени файлове
20161115_133404.jpg


kukata_pasat
Мнения: 954
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот kukata_pasat » Пон 23 яну 2017 17:13


Днес пак почистих геометрията с спрей за фурни аппта,понеже ми е за втори път много по лесно се справих с задачата и се подготвих и с подходящо маркуче с размера който спомена колегата apchich с външно f5mm вътрешно f4mm и влезе като у дома си (6 минути разглабяне и 5 минути сглабяне)само,че този път оставих препарата да действа 1 час и 30мин. След това на тест-драйфа заби само първия път на 4000 оборота на трета,но после след рестарта никакви проблеми на трета до 4200 оборота на четвърта до 3800 оборота нямаше ядове(нямаме по-хубави и по-изчистени пътища за по големи скорости) непосредствено след тест-драйфа направих нов клип са движението на акуатора и има разлика https://www.youtube.com/watch?v=GUhljVdyxGE този клип е преди чистенето на секунда 22-ра е в най отворено положение акуатора после на втория клип след чистенето е най отворен на секунда 18 ето го и втория https://www.youtube.com/watch?v=n92tL6g ... e=youtu.be не знам за мен има разлика в движението на акуатора. Снимките са от видео клипа на пауза снимал съм с телефона на стоп кадър при излъчване от лаптопа.Горната снимка е след долната е преди.
Прикачени файлове
003.jpg
002.jpg


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот vlado_tonev » Пон 23 яну 2017 17:55


Щом ти забива след чистенето,може актуатора да е с леко поумекнала пружина,ненастроен или N75 да е малко по-ленив.Какъв е кода на грешката?


kukata_pasat
Мнения: 954
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот kukata_pasat » Пон 23 яну 2017 21:46


Не знам не съм ходил на диагностика,а когато ходих последния път на такава преди 10 месеца когато ми пренадуваше турбината диагностицика който я гледа се озадачи,че не отчита грешки докато пренадува.


kukata_pasat
Мнения: 954
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот kukata_pasat » Пон 23 яну 2017 21:50


Просто с това чистене се убедих сам за себе си,че има ефект от чистенето по този начин и двете снимки го доказват.По мое мнение разликата в положението на акуатора е поне 5 милиметра не знам колко обаче трябва да е целият ми ход от горе до долу.


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот vlado_tonev » Пон 23 яну 2017 21:57


Ако няма грешка за пренадуване или недонадуване,значи тогава не е имало проблем с налягането на турбото.Но повече съм склонен да вярвам,че човека с диагностиката те е заблудил.Лоста трябва да има ход около 13-15 мм.Ти проверявал ли си маркучето в ECU-то?


kukata_pasat
Мнения: 954
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот kukata_pasat » Пон 23 яну 2017 22:16


За диагностиката не ме е заблудил защото бях лично в колата когато я закачи в движение и не показа грешка макар,че пренаду зверски по време на тест-драйфа.А за маркучето на ЕКУ къде да го търся и какво да му проверя,впрочем не знам къде точно ми се намира ЕКУ за което се извинявам за невежеството си,но не ми се е налагало до сега за една година от както я имам колата да имам проблем с него(да чукна на дърво) и не съм се и интересувал къде е.


Потребителски аватар
apchih
Мнения: 542
Регистриран на: Сря 07 фев 2007 22:12
Автомобил: Ford Mondeo MK4 TDCi
Двигател:
Местоположение: София

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот apchih » Пон 23 яну 2017 22:25


kukata_pasat написа:.А за маркучето на ЕКУ къде да го търся и какво да му проверя


Изображение

Маркуча с времето и от маслото се прокъсва. Това черното ти е МАП сензора. Ако маркуча е скъсан, до МАПа не стига актуалното налягане и колата не върви както трябва.


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот vlado_tonev » Пон 23 яну 2017 22:30




kukata_pasat
Мнения: 954
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот kukata_pasat » Пон 23 яну 2017 22:52


Линка който ми даде не отговаря вече,а този маркуч в кожуха на ЕКУ ли е защото така ми изглежда


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот vlado_tonev » Пон 23 яну 2017 22:57


Имаш вътре в екуто едно късо маркуче,а в екуто отвън пак влиза маркуче.На мен линка ми работи....


kukata_pasat
Мнения: 954
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения

Мнениеот kukata_pasat » Пон 23 яну 2017 23:06


Не не ми излиза излиза ми eror 403,а как да проверя маркучето задължително ли трябва да сваля ЕКУ и да му отворя капака защото малко ме е страхако повредя нещо там става страшно.Има ли как да се провери от вън някак чрез надуване или дърпане от външното маркуче и къде е то до левия калник до релетата ли да търся



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Asko VW и 81 госта