Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
- venll-vr
 - Мнения: 469
 - Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: България, Враца
 
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Много се отнесе темата от същноста си. Идеята беше как да си почистим геометрията , а не къде се слага бустметър. Има такава тема във форума, моля потърсете, а нека тук да се говори за почистване на геометрията....
			
									
									- vlado_tonev
 - Мнения: 5497
 - Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
 - Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
 - Двигател: ALH 2000
 - Местоположение: София
 - Контакти:
 
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Ще помоля модераторите да разчистят малко темата,защото се отплеснахме и стана малко в повече чата.На лични ще уточним подробностите около АФН-на.Благодаря предварително!
			
									
										
						- Водния дух1
 - Мнения: 3481
 - Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
 - Автомобил: Golf 3 variant
 - Двигател: 1Z
 - Местоположение: Русе
 
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Не ги ли изчистихте най-после тези геометрии?
			
									
										
						- vlado_tonev
 - Мнения: 5497
 - Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
 - Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
 - Двигател: ALH 2000
 - Местоположение: София
 - Контакти:
 
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Подиграваш ли ни се? Трябва и ти да я махнеш твоята и да си сложиш едно VNT  
  Станхме химици покрай геометриите  
			
									
										
						
  Станхме химици покрай геометриите  
- Водния дух1
 - Мнения: 3481
 - Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
 - Автомобил: Golf 3 variant
 - Двигател: 1Z
 - Местоположение: Русе
 
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
НЕ,не ви се подигравам.Имам комшия със AFN -ходи преди около 3 г.да му чистят геометрията и от тогава по съвет на майсторите ,всяка седмица излиза около града и кара няколко километра с повечко обороти от тогава няма грижи.
			
									
										
						- vlado_tonev
 - Мнения: 5497
 - Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
 - Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
 - Двигател: ALH 2000
 - Местоположение: София
 - Контакти:
 
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Нали знаеш,че се шегувам с въпроса за подиграването 
 Раздвижването на високи обороти и продължителното магистрално каране определено не позволява да блокира.Но поне аз нямам възможност да го правя често и затова през няколко месеца ще се налага да я чистя със спрея.
			
									
										
						
 Раздвижването на високи обороти и продължителното магистрално каране определено не позволява да блокира.Но поне аз нямам възможност да го правя често и затова през няколко месеца ще се налага да я чистя със спрея.- Водния дух1
 - Мнения: 3481
 - Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
 - Автомобил: Golf 3 variant
 - Двигател: 1Z
 - Местоположение: Русе
 
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Не става въпрос за магистрално каране-човека кара 10тина километра и това е.
			
									
										
						- vlado_tonev
 - Мнения: 5497
 - Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
 - Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
 - Двигател: ALH 2000
 - Местоположение: София
 - Контакти:
 
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Не споря,важното е да има обороти и по-висока температура от време на време.Ти поне нямаш проблем с лопатки и нагар,което е голям плюс.
			
									
										
						- 
				valiosport
 - Мнения: 2145
 - Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
 - Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
 - Двигател:
 - Местоположение: България
 
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Това с високите обороти не съм сигурен колко върши работа, даже и с 3000 оборота да я закрепиш, турбото не върти по-бързо ако си закрепил скоростта, на мойта върви с малко повече от половин бар. За да върти бързо и да отваря геометрията докрая трябва педала да е натиснат и вече при високите обороти геометрията със сигурност отваря докрай.
По-добре е да се изцеди на малките скорости, втора, трета, до 4000 оборота за момент. Дори за не е до 4000 оборота, ако се натиска педала докрая отвреме на време изкарва саждите и не се натрупват по турбото.
			
									
										
						По-добре е да се изцеди на малките скорости, втора, трета, до 4000 оборота за момент. Дори за не е до 4000 оборота, ако се натиска педала докрая отвреме на време изкарва саждите и не се натрупват по турбото.
- samo_pechka
 - Мнения: 9064
 - Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
 - Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
 - Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
 
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Продължителното каране , дори и с невисока скорост ( извънградско прим. ) има положителен ефект. Това с моментното форсиране...не съм сигурен в ползата му. Целта да се загрее колата ( турбината ) както трябва, да поработи едно стотина км и вс. си идва в норми. На вече яко запекла турбина каквото и да се прави, помага само пълно почистване.
Мотори с WTG турбини не са за градско каране..за жалост. Такива коли искат път, искат стъпка
 Излиза, че дизел който е предкамерен , е най-подходящ за градско ( за тези които си държат на дизел де )  . Поне имат добро парно за разлика от ТДИ . И ако е с турбина, ще е от "простите".
			
									
										
						Мотори с WTG турбини не са за градско каране..за жалост. Такива коли искат път, искат стъпка
- goppa
 - VW експерт

 - Мнения: 7988
 - Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
 - Автомобил: Seat Alhambra
 - Двигател: CFFB
 - Местоположение: Горна Оряховица
 
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Е да, няма геометрия, няма задръстена геометрия 
 . Ама предкамерните дизели май отдавна не се произвеждат.
Интересно ми е, дали почистването на геометрията с пяна за фурни може да има и някакви негативи за колата (корозия по перкитре на турбината, по геометрията или пък задръстване на катализатора). Иначе метода е доста примамлив с това, че е мързелив - не се разглобява всичко и не се надишваш с чернилки.
			
									
										
						
 . Ама предкамерните дизели май отдавна не се произвеждат.Интересно ми е, дали почистването на геометрията с пяна за фурни може да има и някакви негативи за колата (корозия по перкитре на турбината, по геометрията или пък задръстване на катализатора). Иначе метода е доста примамлив с това, че е мързелив - не се разглобява всичко и не се надишваш с чернилки.
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
samo_pechka написа:Мотори с WTG турбини не са за градско каране..за жалост. Такива коли искат път, искат стъпка.
Аз си реших проблема с задръстването на геометрията като качих ГТБ турбина
 . А те не се задръстват лесно, да не кажа никога.ККК от бв серията също не се задръства, ама там има други дертове.
Извода е, или да се карат най-старите дизели, или най-новите. Ако ще са средните, то да са силно "напънати"

- 
				kukata_pasat
 - Мнения: 988
 - Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
 - Автомобил: АУДИ А4 Б6
 - Двигател: AVF
 - Местоположение: Плевен
 
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
goppa написа:Е да, няма геометрия, няма задръстена геометрия. Ама предкамерните дизели май отдавна не се произвеждат.
Интересно ми е, дали почистването на геометрията с пяна за фурни може да има и някакви негативи за колата (корозия по перкитре на турбината, по геометрията или пък задръстване на катализатора). Иначе метода е доста примамлив с това, че е мързелив - не се разглобява всичко и не се надишваш с чернилки.
Препарата с който основно се намира за чистене на турбините е АПТА с сода каустик който е опасен за алуминий и боя ето опътването.Препаратът не може да се използва върху алуминиеви, медни, боядисвани и лакирани повърхности, вътрешни стени на малки фурни и микровълнови печки.Но според мен не е опасен за желязото защото намерих в нета много методи за почистване на ръжда с сода каустик,а щом чисти едва ли корозира(поне така мисля).Намерих тема за химично пористване на ръжда и в нея се споменава сода каустик ето: Почистването на стоманените части от ръжда по този начин се състои от следните основни операции. Подготовка на частите за почистване, потапяне в киселина, промиване с пасивиране, изтриване, изсушаване и смазване.
Подготовката на частите за почистване става във ваничка, в която сме сложили разтвор със следният състав:
Калцирана сода и сода каустик -100г.,вода 1литър, домашен сапун -30грама.
- vlado_tonev
 - Мнения: 5497
 - Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
 - Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
 - Двигател: ALH 2000
 - Местоположение: София
 - Контакти:
 
Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Специално за Apta със сода каустик гарантирам,че не прецаква алуминии,пластмаса,боя и тапицерия.Докато се опитвах първия път да наглася маркуча за дозатора,изпръсках един спрей върху маркучите,капака на клапаните(моя е алуминиев),въздуховодите,филтърната кутия и предната броня.После докато пак опитвам да надена гадния маркуч пръснах без да искам вътре в купето.Имаше по кората на вратата,таблото и рамката на вратата.Ръцете през цялото време ми бяха в пяна,защото нямах рткавици.След няколко часа се сетих да поизбърша и се уплаших че ще останат петна.С леко влажно парцалче всичко се изчисти и никъде не останаха петна,а и ръцете не ми се разложиха.Интересното е че след изсъхване,пяната става прахообразна.
			
									
										
						Re: Почистване на геометрия турбина със спрей за фурни-мнения
Да,пяната действа.Днес я изпробвах на б5 афн обаче след процедурата се наложи малко по-агресивно каране за да изкара саждите.
			
									
										
						Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: kiko26 и 51 госта