Туарег 7L (facelift) 3.0 - Съвети при покупка

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Туарег 7L (facelift) 3.0 - Съвети при покупка

Мнениеот feikot » Нед 29 яну 2017 19:36


Здравейте колеги,аз явно имам някакви периоди на умозамъгление и пак изпаднах в подобен такъв. Решил съм да си закупя този тип машина и както за всяко друго нещо,от десетина дена не съм спирал да чета,гледам клипове,питам и пр. относно модела. Та,реших,че е дошъл момента,да си купя въпросния туарег. Спрял съм се на 3 литра нафта,фейслифт. Имам изисквания и желания относно комплектовката (като дори и да чакам 6 месеца за модела,ще си чакам) и за това ги споделям-задължително с въздушно окачване,автомат,кожа. Това са първостепенните,второстепенните са голямата навигация,подгряване и клима отзад и т.н.,който не ме бърка и да ги няма (НАВИ-то може да си го добавя втора употреба примерно).
Въпросите започват да се сипят,като предполагам някои са универсални,например за поведението на скоростната кутия.
Ще се радвам,ако някои ентусиаст отдели малко време за моя непросветен ум и допълни кратерните празнини относно следните питания.

СК- Какво да гледам,поведение,тестове,спиране-тръгване,рязко спиране и пускане на задна,всичко,което издава евентуални проблеми.
Въздух - тук,доколкото разбрах не е много разпространено,но какво да гледам,да слушам,да проверявам.
Двигател - 3 литра,комън рейл,със зъбчатки ли е или с ангренажен ремък, проблеми при този двигател-вихрови клапи,турбина,колектори,дросели и т.н.
Пълен привод - Има ли елементи,които са проблемни при силовото предаване-РК,заден/преден/централен диференциал,разбрах за проблеми с преден кардан и висящ лагер.
Купе и електронни "екстри" - проблеми при тях,ако някой е срещал или чувал.

Всяка дума,като цяло ще ми е полезна,за да успея да си извадя някакво заключение,кое е сериозен проблем и кое не е болка за умиране и мога да го пренебрегна като проблем при покупка,предполагам че така синтезирано,може да помогне и на някой бъдещ грешник като мен.

Гледам има доста (сравнено с моя мил Б5) икони по екрана в таблото,които не съм запознат какво значат дори. По клиповете,които гледах в ютуб,мисля,че са Lane assist, дали има кола отпред или отзад и т.н. Моля просветете ме,стандартен пакет екстри ли е,как да различа има ли ги няма ли ги и т.н.

Този симпатяга доста добре е успял да помогне с базова информация на такива като мен

Ще съм благодарен и на хора с други модели,които примерно са с такъв двигател или АСК да ме упътят.

Благодаря !




mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1108
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Туарег 7L (facelift) 3.0 - Съвети при покупка

Мнениеот mshbul » Нед 29 яну 2017 19:58


Този мотор се твърди, че е най-подходящия дизел за каране и поддръжка, макар и да си има доста болки.
То е много дълго за писане. Ще спомена накратко.

Дюзи - едва ли ще минеш без да ги правиш, освен ако не ги е правил предния собственик. Може да видиш да не са драстично пикаещи или занулени - това с презумпция да не е каран много дълго с нафта в маслото.
Вериги - обтегачи. След 200к може да се наложи смяна на горни обтегачи(само оригинални), а малко след 300к направо трябва вериги и обтегачи. 2-3000лв излиза. Не знам дали само обтегачите могат да се сменят без да се вади мотора. За веригите се вади.
Турбо - не са много чупливи, проблеми създава моторчето.
Вихрови клапи - създават проблеми. Или се махат или се ремонтират за 600-700лв.
ДПФ - може да се наложи да го чистиш или махаш.

Автомат - аз държах да си взема ръчни и не беше лесно, но успях.

Раздатка - не съм срещал мнения за проблеми, освен с моторчето и то в чужди форуми.

Висящ лагер - май се налага смяна. Има вариант само за лагер или цял кардан за 1000-1500лв.

Трябва да смениш масла на раздатка и дифове с оригинални задължително. За скорости и мотор е ясно.

Важно е да е запазена и поддържане. Ремонтите са тежки и скъпи. Ако вземеш някоя на 250-300 тамън ще е за правене на почти всичко. Те са го измислили - след 200к са предвидили да я платиш още 1 път.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4667
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Туарег 7L (facelift) 3.0 - Съвети при покупка

Мнениеот tdi fen » Нед 29 яну 2017 20:31


според мен малко вероятно да намери такъв под 200 хил км,избягвай въздушното окачване излиза скъпо ремонта


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Туарег 7L (facelift) 3.0 - Съвети при покупка

Мнениеот feikot » Нед 29 яну 2017 21:23


Не е лошо да спомена mayma да се включи,забелязах,че е доста компетентен :)
tdi fen доста четох относно въздуха,разбира се,че няма сравнение при поддръжка или смяна с пружините,но и комфорта е друг,а тази кола по мое мнение е за това. Проверявах и сравнявах цени,доставчици,ремонти и всичко с прословутия въздух,установих,че е един път и половина по-скъпо от пружината,но не стигна двойна разлика. Компресор вабко нов-450-600 лв. втора ръка-200 лв. въздушните няма да се скапят и четирите едновременно (дано !!!) клапаните на тях са по 50-70 лв. блока за управление около 200,не ми се струват някакви извънземни нереални цени. Поне по това,което съм видял в нета,реалността може да е съвсем различна,за това е и темата.


mhi406vt
Мнения: 164
Регистриран на: Съб 08 мар 2014 14:27
Автомобил: VW Touareg 3.0 TDI 240hp
Двигател:
Местоположение: София

Re: Туарег 7L (facelift) 3.0 - Съвети при покупка

Мнениеот mhi406vt » Пон 30 яну 2017 7:31


Малко немалко - вероятност да се намери запазен екземпляр винаги има, аз моя го търсих 6 месеца, по 3 пъти на ден сканирах, стига да има желание и търпение. Относно въздушното - карай със и без, и си прецени, и аз се чудих навремето, но като покарах няколко, и си викам туарег без въздушно няма да си взема, разликата е от небето до земята. Вече амортисьорите не са чак толкова скъпи. Другото са ти казали - накрая като си го харесаш в доверен сервиз за проверка (примерно mayma) и си готов. Успех и да се похвалиш после!


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1108
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Туарег 7L (facelift) 3.0 - Съвети при покупка

Мнениеот mshbul » Пон 30 яну 2017 10:21


не знам кое му е доброто возене на въздушното.
Моят е с пружини и след аудито А6 ми се струва, че туарега вози много меко.

Аз бих го взел само заради това, че можеш да го вдигнеш повече.


Потребителски аватар
stoev87
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 21:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Ignore List: Escap3 ,Pirogov,Soldier90

Re: Туарег 7L (facelift) 3.0 - Съвети при покупка

Мнениеот stoev87 » Пон 30 яну 2017 11:18


Колега хубаво си казал Touareg 7L фейслифт 3.0TDI ама с кой мотор ? Стария 225к.с или новия 240к.с ? И двата са с вериги но разликата е че при новия системата е по различна и не можеш да смениш само двата горни обтегача (без да се вади мотора) както е при стария и да минеш с около 1000лв.
Ремонта на въздушното окачване ВЕЧЕ не излиза толкова скъпо не слушай какво ти говорят хора който нямат представа . Около 150лв. ти е рециклирането на компресора и по около 400лв на възглавниците.


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Туарег 7L (facelift) 3.0 - Съвети при покупка

Мнениеот feikot » Пон 30 яну 2017 12:18


Това за вериги и обтегачи нали важи и за другите оборудвани с 3.0,като А6,Q7 и т.н. ? Стоев,нямам изисквания кой да бъде,ако имат някакви разлики в плюсове за единия,ще се ориентирам да търся такъв,има ли ?


mhi406vt
Мнения: 164
Регистриран на: Съб 08 мар 2014 14:27
Автомобил: VW Touareg 3.0 TDI 240hp
Двигател:
Местоположение: София

Re: Туарег 7L (facelift) 3.0 - Съвети при покупка

Мнениеот mhi406vt » Пон 30 яну 2017 15:03


По-добре търси новия мотор - 240 кс. - по-мощен (с някакви оптимизации спрямо стария), фиксанти някакви детски болежки, по-нова година, и може би по-запазена (да, не е гаранция, но все пак). Не си казал и с какъв бъджет разполагаш.


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Туарег 7L (facelift) 3.0 - Съвети при покупка

Мнениеот feikot » Пон 30 яну 2017 15:37


20К граница


Потребителски аватар
stoev87
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 21:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Ignore List: Escap3 ,Pirogov,Soldier90

Re: Туарег 7L (facelift) 3.0 - Съвети при покупка

Мнениеот stoev87 » Пон 30 яну 2017 16:13


feikot написа:Това за вериги и обтегачи нали важи и за другите оборудвани с 3.0,като А6,Q7 и т.н. ? Стоев,нямам изисквания кой да бъде,ако имат някакви разлики в плюсове за единия,ще се ориентирам да търся такъв,има ли ?


Да важи и за A4,A6,Q7 и Phaeton . Разлики има - то по-скоро приликите се че и двата са трилитрови дизели. Различен софтуер , дюзи , система на веригите и обтегачите , турбини - старите са с BorgWarner новите са със Garrett . Като надеждност , вървеж и разход няма особена разлика в двата мотора. Гледаш по-запазения и на по-малко километри и не те интересува кой от двата мотора. Както вече казах стария мотор е по-лесен за обслужване и можеш да му смениш само горните обтегачи без да вадиш целия мотор от коша с което да си вържеш гащите за още 100к километра. Ако се разтропат веригите на новия мотор отиваш на скъпия ремонт.
Но щом бюджета е 20к направо забравяй за новия мотор - ако намериш такъв за тези пари ще е смазан от каране . :th_up


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8367
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Туарег 7L (facelift) 3.0 - Съвети при покупка

Мнениеот Stivi » Пон 30 яну 2017 16:44


Този модел с "онези" фарове ли е дето се свалят за секунди, или по-старите не са актуални ,понеже чета в друга тема:
vutoff написа:На мен ми писна и просто си пуснах колата за продажба. Междувременно стои на платен паркинг.

Може нещо да се разберете с колегата.... :mhihi Или действай по тази методика,изглежда доста елементарно и сигурно !
https://www.youtube.com/watch?v=IvMLnsnX8V4
P.S. Като се загледа човек в обявите и цените се оказва много лесно да станеш "капитан на кораб" щото това Туарега си е голям параход,стига да можеш да си позволиш последстващите разходи /ремонти,гуми,консумативи,данък,гориво/ :wink

Последна промяна от Stivi на Пон 30 яну 2017 20:08, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
vutoff
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 21 апр 2011 17:48
Автомобил: VW Touareg
Двигател: CASA
Местоположение: Sofia

Re: Туарег 7L (facelift) 3.0 - Съвети при покупка

Мнениеот vutoff » Пон 30 яну 2017 16:46


На всички модели закачването е едно и се свалят за секунди.


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1108
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Туарег 7L (facelift) 3.0 - Съвети при покупка

Мнениеот mshbul » Пон 30 яну 2017 19:40


Доколкото съм чел няма особени подобрения в новия мотор.
Дюзите са на по-високо налягане, харчи малко по-малко, като че ли нямаше вихрови клапи, но може и да беше за още-по-новите.
За обтегачите не съм сигурен, че е прав колегата, че не могат да се сменят горните само. Някой, който го е правил да каже.

Един минус съм срещал за 240 коня - помпата за високото задирала лесно, особено, ако не напълниш с нафта като сменяш филтъра или още повече ако ти свърши или замръзне горивото. Това обаче съм го чел по чужди форуми.

Затова слагайте двутактово масло и добавка за по-дълъг живот на дюзите, обаче ако не са вече пикаещи.


mhi406vt
Мнения: 164
Регистриран на: Съб 08 мар 2014 14:27
Автомобил: VW Touareg 3.0 TDI 240hp
Двигател:
Местоположение: София

Re: Туарег 7L (facelift) 3.0 - Съвети при покупка

Мнениеот mhi406vt » Пон 30 яну 2017 21:52


Няколко пъти в теми, в които си писал казвам, че съм си ремонтирал вихровите клапи, ти пак си знаеш твоето. Имат, и рециклирането им излиза 600-700.
Последния път като ми сменяха горивния филтър не са ми слагали нафта и проблеми не е имало. Но с този бюджет автора читав фейслифтов няма да може да си намери ми се струва



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: chifut, tih и 54 госта