VW Golf 4 1.6 AKL - Проблем със старта?
VW Golf 4 1.6 AKL - Проблем със старта?
Здравейте колеги. Проблема е следния. От скоро с появата на студовете при запалване сутринта колата пали без проблем но след като работи 5-10 секунди изгасва и трябва малко на обороти да я държа за да не изгасне. След като тръгна вече няма проблеми през деня. Понякога само на светофарите на празен ход като че ли играят около 50-100 оборота. За допълнително пояснение колата е с газов инжекцион Zavoli
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем със старт Vw mk4 1.6AKL
почистване и адаптиране / ама последното е ужасТ за Сименсовия комп.
Re: Проблем със старт Vw mk4 1.6AKL
kris11 написа:почистване и адаптиране / ама последното е ужасТ за Сименсовия комп.
Става и без адаптация. Работата е там, че не трябва да се откача буксата на дроселовата клапа. Откача се гофрирания маркуч и се изчиства от маслото защото по него има и прясно масло останало. После се пръска вътре в клапата и се забърсва. Дърпа се жилото да се отвори капачето на клапата, пак се пръска и се забърсва. После се пръска отново вътре в клапата и се сглобява всичко. Пали се колата и се държи да загрее на бензин до 90 градуса, през това време гледаш как от пушека излизащ от ауспуха се образува черно петно по асфалта (изкарва мръсотията през задните части). След като загрее на 90 градуса се обръща на газ да поработи 5-6 минути и след това се подкарва. Това го направих вчера и резултатът е добър. Няма нужда от адаптация с ваг ком и т.н., нито откачане на акумулатора, да се държи на контакт а-у и други такива работи. Аз също съм със Симос ;) Спреят, който използвам е Carb cleaner и струва 13-14 лева. :)
Re: Проблем със старт Vw mk4 1.6AKL
Благодаря ви много. Ще го почистя тия дни и ще пиша за ефекта. Защото от както съм взел колата съм изминал близо 80 хил.км и въобще не е почистено...
Re: Проблем със старт Vw mk4 1.6AKL
Само не откачай клапата от буксата, че после като я закачиш ще трябва да минаваш и през компютърна настройка, а ако имаш човек, който да ти я нагласи след това действай смело. Щом не си я чистил толкова време имай предвид, че и дебитомера може да е замърсен, хубаво е и него да очистиш. А първото нещо, което можеш да направиш преди да започнеш е да си видиш въздушния филтър, ако има черни петна тези петна може да са от масло.
Re: VW Golf 4 1.6 AKL - Проблем със старта?
А най добре ще направиш ако си изолираш картерните газове и ги изкараш в атмосферата, така няма да ти се налага да правиш процедурата с почистване на дросела през 2-3 месеца.
- ivanovkbg
- Мнения: 850
- Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BKP 2007 4Motion
- Местоположение: София
Re: VW Golf 4 1.6 AKL - Проблем със старта?
Много пъти е обсъждана тази тема.
Аз залагам на О-пръстените на всмукателния колектор. Честа грешка на газаджиите е, че когато снемат колектора да го дупчат за газта, после не ги сменят въпросните О-пръстени, които най-често вече са заминали.
Аз имам същият проблем — трудно пали когато е студено, гасне и оборотите играят. До сега съм чистил дросела, сменях свещи и кабели, но промяна няма, трябва да сменя въпросните О-пръстени.
Та ако искаш пробвай да ги смениш, не са чак толкова скъпи.
Аз залагам на О-пръстените на всмукателния колектор. Честа грешка на газаджиите е, че когато снемат колектора да го дупчат за газта, после не ги сменят въпросните О-пръстени, които най-често вече са заминали.
Аз имам същият проблем — трудно пали когато е студено, гасне и оборотите играят. До сега съм чистил дросела, сменях свещи и кабели, но промяна няма, трябва да сменя въпросните О-пръстени.
Та ако искаш пробвай да ги смениш, не са чак толкова скъпи.
Re: VW Golf 4 1.6 AKL - Проблем със старта?
ivanovkbg написа:Много пъти е обсъждана тази тема.
Аз залагам на О-пръстените на всмукателния колектор. Честа грешка на газаджиите е, че когато снемат колектора да го дупчат за газта, после не ги сменят въпросните О-пръстени, които най-често вече са заминали.
Аз имам същият проблем — трудно пали когато е студено, гасне и оборотите играят. До сега съм чистил дросела, сменях свещи и кабели, но промяна няма, трябва да сменя въпросните О-пръстени.
Та ако искаш пробвай да ги смениш, не са чак толкова скъпи.
Съгласен съм, че и 0-пръстените оказват влияние, но цената им е към 30 лева и отделно минимум час разглобяване и сглобяване. Нека да насочим колегата към по - евтините и елементарни варианти за отстраняване на проблема. Не си заслужава дасе дават пари на вятъра. Лично при мен 0-пръстените се бяха изпекли и какво от това като ги сменихме, пак гаснеше и пак играеха оборотите. Ефектът траеше 200-300 км. Най - елементарното нещо е да отвори кутията на филтъра и да види има ли черни петна по филтъра. От там да провери гофрирания маркуч дали е замърсен отвътре. Ако това е налице значи и дроселовата клапа е в лошо състояние.
Re: VW Golf 4 1.6 AKL - Проблем със старта?
Здравейте днес почистих дросел клапата. Запалих я и оставих да поработи 10-15 минути на място покарах я около 30 мин градско обаче леко държи оборотите високо между 1000-2000 това нормално ли е?
Re: VW Golf 4 1.6 AKL - Проблем със старта?
Сега я закарай някъде да ти я настроят. Ако имаш познат още по - добре. И нещата трябва да се оправят. В крайна сметка откачи ли дроселовата клапа или на място я чисти?
Re: VW Golf 4 1.6 AKL - Проблем със старта?
Ще се адаптира сама, просто трябва да минеш още някой и друг километър.
Re: VW Golf 4 1.6 AKL - Проблем със старта?
Заради ГИ може да има проблем със самоадаптацията. И аз така си мислех преди време, но след като минах повече от 1000 км и не се наместиха оборотите... Накрая отидох при познат и за 5 минути я оправи. Не си заслужава просто..
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: VW Golf 4 1.6 AKL - Проблем със старта?
Аз писах по рано за адаптация, ама кой слуша.
Следващия път пробвай по този начин :
Измъкваш маркуча за картерните газове / на гофрата м/у др.клапа и разходомера. Палиш и така да поработи 3-4 мин на място. Загасяш ,нанизваш маркуча, триеш записаната грешка по адаптация на сместа. Палиш и караш
@"и накрая познат ми ги оправи за 5 минути някаква програма на български."
АДИА е
Следващия път пробвай по този начин :
Измъкваш маркуча за картерните газове / на гофрата м/у др.клапа и разходомера. Палиш и така да поработи 3-4 мин на място. Загасяш ,нанизваш маркуча, триеш записаната грешка по адаптация на сместа. Палиш и караш
@"и накрая познат ми ги оправи за 5 минути някаква програма на български."
АДИА е
Последна промяна от kris11 на Чет 02 фев 2017 17:32, променено общо 1 път.
Re: VW Golf 4 1.6 AKL - Проблем със старта?
Колега, при мен нещата станаха без адаптация преди няколко дена. Нямам идея защо на колегата се е получило така.
А колкото до адаптацията на моята клапа. Преди няколко месеца ходих на сервиз да ми я чистят и я откачиха. Изчистиха я от всякъде и ми казаха карай и оборотите ще се оправят от само себе си. Карах 1000 км и не се оправиха и накрая познат ми ги оправи за 5 минути някаква програма на български.

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], TheEx0rcist и 87 госта