Резултата от ремонта е 8 клапана сменени, шлайф на главата, леглата на клапаните, сменени гумички и всичко, което е необходимо в следствие на скъсана шпонка на зъбното колело на разпределителния вал. Голяма, неприятна и скъпа епопея, но вече колата е в експлоатация. До сега не ми се е случвало подобно нещо, но явно винаги има първи път, надявам се да не се случва отново. По-интересното е каква е била причината за скъсване на шпонката - тук разчитам на сериозни мнения, за да се направят правилни изводи и ако може да се избегне рецидив.
Аз лично разсъждавайки стигам до извода, че нещо е възпрепятствало въртенето на разпределителния вал, за да се стигне до скъсване на шпонката, но каква е връзката със студа - 12градуса? Дали първо не е прескочил зъб на ангренажа и сед като са започнали да се кривят клапаните да се е скъсала шпонката? При това положение може причина за прескачанто на зъб да е заледяване някъде по зъбите на долното колело, защото нямам кора под двигателя, а колата я карах два дни преди това в снега при същите ниски температури. За това сега съм на тема кора под двигателя и търся мнения по въпроса - каква кора и от къде да взема за Полото 6Н2 1.4 16В AHW.. Поръчах една от Автобим, но се оказа че не пасва. Има ли разлика в корите между бензин и дизел или са универсални. Може би има теми, но не съм попаднал на такава все още.
Поло 6Н2 1.4 16В 75к.с. не пали след студа
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Поло 6Н2 1.4 16В 75к.с. не пали след студа
Не мисля, че имаш нужда от кора, има много такива полота, включително и моето, което е 8 клапана, без кора отдолу и няма никакъв проблем, не е от кората. Според мен с течение на времето материала старее, уморява се и от температурните разлики се свива, разширява и в един момент поддава. За 15-16 годишна кола е нормално. Има го при самолетите, умора на метала, явно материала е по некачествен.
Последна промяна от freelancer на Пет 03 фев 2017 21:47, променено общо 2 пъти.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Поло 6Н2 1.4 16В 75к.с. не пали след студа
Имаше ли задрало в лагерите на вала? И кой вал е превъртял? Другият беше ли на белег?
- flameman5
- Мнения: 386
- Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
- Автомобил: Polo + Leon TDI
- Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
- Местоположение: Варна
Re: Поло 6Н2 1.4 16В 75к.с. не пали след студа
muns61 написа:Имаше ли задрало в лагерите на вала? И кой вал е превъртял? Другият беше ли на белег?
Не.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Поло 6Н2 1.4 16В 75к.с. не пали след студа
Това НЕ означава ли, че и другия разпределителен вал не е бил на белег? Кой е превъртелия?
- flameman5
- Мнения: 386
- Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
- Автомобил: Polo + Leon TDI
- Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
- Местоположение: Варна
Re: Поло 6Н2 1.4 16В 75к.с. не пали след студа
А проблем ли е да си сложа кора? Защото вече съм решил и без това. Някъде мярнах мнение, че бензиновия двигател трябвало да се обдухва???, кавото и да означава това. При дъжд, кал, прахоляк все пак се предпазва двигателния отсек от проникване отдолу. На Леона си сложих кора още като го купих и е много добре. Само не съм сигурен дали за бензиновите мотори е предвидена такава и дали е еднаква с тази на дизелите. Тази, която ми пратиха не става и не разбрах дали е за дизел или за друг автомобил.
- flameman5
- Мнения: 386
- Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
- Автомобил: Polo + Leon TDI
- Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
- Местоположение: Варна
Re: Поло 6Н2 1.4 16В 75к.с. не пали след студа
muns61 написа:Това НЕ означава ли, че и другия разпределителен вал не е бил на белег? Кой е превъртелия?
Не е задрал във лагерите доколкото зная, за другия не съм сигурен дали е бил на белег, по-скоро този със скъсаната шпонка не е бил.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Поло 6Н2 1.4 16В 75к.с. не пали след студа
Нищо не са ти казали, пък и не казваш кой вал е. До тук съм, дано не ти се повтори.
- andreygg
- Мнения: 97
- Регистриран на: Нед 03 авг 2008 15:49
- Автомобил: Polo 6n2
- Двигател: AUA 2000
- Местоположение: Кюстендил
Re: Поло 6Н2 1.4 16В 75к.с. не пали след студа
Колко ти излезе ремонта?
- flameman5
- Мнения: 386
- Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
- Автомобил: Polo + Leon TDI
- Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
- Местоположение: Варна
Re: Поло 6Н2 1.4 16В 75к.с. не пали след студа
muns61 написа:Нищо не са ти казали, пък и не казваш кой вал е. До тук съм, дано не ти се повтори.
Не съм присъствал на ремонта, защото бях много зает, а и в повечето сервизи не обичат да им се "виси на главите" докато ремонтират. Дефектиралото колело беше на вала откъм радиатора, това го видях поне.
- flameman5
- Мнения: 386
- Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
- Автомобил: Polo + Leon TDI
- Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
- Местоположение: Варна
Re: Поло 6Н2 1.4 16В 75к.с. не пали след студа
Аз по-скоро исках мнения за кора под двигателя, слагал ли е някой на бензинов двигател, има ли някакъв проблем да се сложи, има ли разлика кората с дизеловите двигатели на това купе и от къде да си намеря подходяща, защото вече поръчах една и я върнах, защото не пасна?
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 134 госта