Здравейте колеги/колежки,имам голф 3 с две врати ,на които прозорците се свалят с ръчен механизъм ,искам да ги преработя с такъв ел. механизъм!
Имам инсталация за двете врати с управляеми бутони(не са силови) ,въпроса ми е дали има необходимата инсталация до кръглите букси ,които са на купето ,свързващи ги с вратите и ако сложа ел машинките дали ще тръгне всичко или трябва да правя инсталация и да добавям нещо?
Моля обяснете подробно какво трябва да се направи .
Изчетох много теми из форума,но така и не разбрах нищо!
Преработка на прозорци
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12099
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Преработка на прозорци
Ако има окабеляване вътре във вратата, просто трябва да пуснеш кабели до буксите на вратите, но ако няма окабеляване, правиш нова инсталация и така
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Преработка на прозорци
И...във един момент си връщаш ръчните механизми....
- ktamen
- Мнения: 6357
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Преработка на прозорци
.........щото вече ще си разбрал каква беля е тази гъзарийка.
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Съб 07 ное 2015 0:24
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Преработка на прозорци
К.Одаджийски написа:Ако има окабеляване вътре във вратата, просто трябва да пуснеш кабели до буксите на вратите, но ако няма окабеляване, правиш нова инсталация и така
Във вратите няма инсталация за ел механизма,но имам инсталация от друг голф 3 двуврат,интересува ме дали трябва да преработвам нещо по инсталацията вътре по колата?Нали като отвориш вратата има една кръгла букса ,като я разделиш едната част си остава на купето,а другата на вратата,интересува ме тази част на буксата,която остава на купето там как стоят нещата?
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Съб 07 ное 2015 0:24
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Преработка на прозорци
ktamen написа:.........щото вече ще си разбрал каква беля е тази гъзарийка.
Колега,трябва ми помощ ,а не филосовски отговори!
- slaveiko67
- Мнения: 2120
- Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
- Автомобил: Golf 3 GT TDI
- Двигател: AFN 96g
- Местоположение: Montana
Re: Преработка на прозорци
Колега,ако си купил инст.от вратата,барабар с кръглата букса,влизаща в колоната на купето,може да погледнеш какво идва срещу нея от основната инсталация...За ел. огледалата я има,но за ел.стъкла не зная...Но най-добрият вариянт е да вземеш целият сноп с инсталацията м/у колонките на вратите от кола,която е с ел.стъкла...
Става въпрос за оригиналната инсталация и механизми.
Става въпрос за оригиналната инсталация и механизми.
Последна промяна от slaveiko67 на Нед 05 фев 2017 8:57, променено общо 1 път.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Преработка на прозорци
Той,колегата и аз не философстваме,а искаме да те предпазим от излишни проблеми.Имам трима познати с голфове и тримата минаха на ръчки щото им писна да разглобяват вратите .Да не ти казвам ,че на единия щеше да му пламне колата от ел.стъклата.Ама ти като си решил...
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Преработка на прозорци
Dragovchev написа:Колега,трябва ми помощ ,а не филосовски отговори!
Колега, освен ако нямаш намерение да смениш жило, ролка, водачи и да смажеш механизма, въобще недей се хваща да ги слагаш тия машинки, защото само беля ще си навлечеш на главата.
Чупят се поголовно.
Иначе, оригиналните машинки се управляват без силови бутони. Подава се напрежение на определени проводници(крачета на моторче-модула) при постоянни пуснати плюс и минус от инсталацията и то се сваля или дига.
Имай предвид - не ги ли ревизираш преди слагането ел.стъклата, ще имаш многоо проблеми. Минимума ти за работа са 5-6 проводника. Към копчето, минус и плюс от акумулатор към моторчето.
И още нещо - буксите ги забрави. И ТЕ 100% ще искат ремонт. Масово проводниците им се вдървява изолацията, прокъсват се и дори правят късо съединение на това място.
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Съб 07 ное 2015 0:24
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Преработка на прозорци
инжектопляктор написа:Dragovchev написа:Колега,трябва ми помощ ,а не филосовски отговори!
Колега, освен ако нямаш намерение да смениш жило, ролка, водачи и да смажеш механизма, въобще недей се хваща да ги слагаш тия машинки, защото само беля ще си навлечеш на главата.
Чупят се поголовно.
Иначе, оригиналните машинки се управляват без силови бутони. Подава се напрежение на определени проводници(крачета на моторче-модула) при постоянни пуснати плюс и минус от инсталацията и то се сваля или дига.
Имай предвид - не ги ли ревизираш преди слагането ел.стъклата, ще имаш многоо проблеми. Минимума ти за работа са 5-6 проводника. Към копчето, минус и плюс от акумулатор към моторчето.
И още нещо - буксите ги забрави. И ТЕ 100% ще искат ремонт. Масово проводниците им се вдървява изолацията, прокъсват се и дори правят късо съединение на това място.
Благодаря колега,това вече си е съвет на място,механизми ще взема втора ръка,ще сменя по тях всичко необходимо(напаното от теб по-горе)!
Принципно въпросът ми беше така да го кажа най-просто,ако сложа във вратите инсталация за ел механизъм ,поставя бутоните(не силови) и свържа към буксите,които са на купето дали ще заработят или не.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Преработка на прозорци
Dragovchev написа:Благодаря колега,това вече си е съвет на място,механизми ще взема втора ръка,ще сменя по тях всичко необходимо(напаното от теб по-горе)!
Принципно въпросът ми беше така да го кажа най-просто,ако сложа във вратите инсталация за ел механизъм ,поставя бутоните(не силови) и свържа към буксите,които са на купето дали ще заработят или не.
Дори и да нямаш букси, можеш да пуснеш с най-малко 5 проводника машинките. Аз съм ги пускал машинките свалени от вратата с 2 жици към акумулатора и още 2 за посоките, които допирам към акумулатора.
Силовите проводници са директно включени към акумулатора, копчетата са само контролни.
Ако съм на теб, ще изтърбуша буксите и ще ги сменя с гъвкави проводници. Кабелите на буксите където попадат между вратата и купето, в гумената гофра са известни с това, че създават проблеми. Изолацията им е твърда и се прецакват. Дори и пиновете в буксата имат склонност да се окисляват.
Мен тия букси бяха ме направили луд. Машинките и тонколоните работеха когато си поискат, на произволен принцип. Ядосах се, изрязах всичко и сложих проводници със силиконова изолация. Бяха скъсани, аз ги свързах, но проблемите продължиха точно заради буксите!
Смажи и релсите на машинката. Не е хубаво да се ползва обикновена грес. Стъклата искат поддръжка. Ако не се прави редовна, ще ревеш много.
Ето ти схема как се свързват ел.стъклата. Страница 11 гледай.
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Съб 07 ное 2015 0:24
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Преработка на прозорци
инжектопляктор написа:Dragovchev написа:Благодаря колега,това вече си е съвет на място,механизми ще взема втора ръка,ще сменя по тях всичко необходимо(напаното от теб по-горе)!
Принципно въпросът ми беше така да го кажа най-просто,ако сложа във вратите инсталация за ел механизъм ,поставя бутоните(не силови) и свържа към буксите,които са на купето дали ще заработят или не.
Дори и да нямаш букси, можеш да пуснеш с най-малко 5 проводника машинките. Аз съм ги пускал машинките свалени от вратата с 2 жици към акумулатора и още 2 за посоките, които допирам към акумулатора.
Силовите проводници са директно включени към акумулатора, копчетата са само контролни.
Ако съм на теб, ще изтърбуша буксите и ще ги сменя с гъвкави проводници. Кабелите на буксите където попадат между вратата и купето, в гумената гофра са известни с това, че създават проблеми. Изолацията им е твърда и се прецакват. Дори и пиновете в буксата имат склонност да се окисляват.
Мен тия букси бяха ме направили луд. Машинките и тонколоните работеха когато си поискат, на произволен принцип. Ядосах се, изрязах всичко и сложих проводници със силиконова изолация. Бяха скъсани, аз ги свързах, но проблемите продължиха точно заради буксите!
Смажи и релсите на машинката. Не е хубаво да се ползва обикновена грес. Стъклата искат поддръжка. Ако не се прави редовна, ще ревеш много.
Ето ти схема как се свързват ел.стъклата. Страница 11 гледай.
А някаква схема как да ги свържа дали може да качиш,че тези 5 проводника ,2 от които за захранване и т.н. нещо малко не мога да си го представя,ами посоките как се менят за да може да се вдига и сваля прозореца?
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Преработка на прозорци
Dragovchev написа:А някаква схема как да ги свържа дали може да качиш,че тези 5 проводника ,2 от които за захранване и т.н. нещо малко не мога да си го представя,ами посоките как се менят за да може да се вдига и сваля прозореца?
Качил съм схема като прикачен файл по-горе в мнението си. Изтегли го!?
На всички машинки жълто-червен се свързва 12 волта, най-добре след контактен ключ. На всичките машинки кафяво се връзва към минуса на акумулатора(маса)
На всяко копче на единия му пин се връзват 12 волта, а на другия маса. В зависимост от това какво ще подадеш на моторчето, то или отива нагоре или слиза надолу.
Останалите проводници са функционални и не са задължителни. Примерно с централното заключване да ти се дигат и свалятг стъклата. Това екстра, която зависи от микрета в бравата, които доста често при годините на тия коли правят проблеми - стъклата самоволно слизат или се опитват да се вдигат, поради проблем с микрето. Друга екстра е управление от централен панел, изключване на ел.стъклата и т.н.
На теб ти трябват минимум 2 проводника да идват към всяка врата, като към тия 2 проводника да закачиш и копчето и още един проводник да подаваш сигнал на моторчето.
Това е най-тъпият вариант, който ти прави обикновени стъкла с 1 функция - да се вдигат и свалят като натиснеш копчето. Ако искаш централно, ментрално - дерзай по схемата. Аз не бих се занимавал.
И ако имаш проблеми с машинките, не казвай че не съм те предупредил. 100% са за рециклиране на тия години.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Преработка на прозорци
Намираш същия голф със ел стъкла,взимаш му инсталацията във вратите и проследяваш тая която върви под таблото.
Хубаво е да вземеш човек който е на ти с ел.инсталациите по автомобилите и да отдели само нужните снопове които са за ел.пакета на вратите до бушониерата.Всичко е на букси и няма какво да се обърка.
Моя го карам вече 5 години а е пълен ел.пакет.4 стъкла,огледала и шибидах.Всичко си ми работи коректно и до ден днешен.
Вързал съм му дори "дълъг" импулс от алармата и вдига стъклата и затваря шибидаха ако е отворен със заключване от дистанционното.
Ръчни няма да сложа никога,то по добре да си купя лада
Един единствен път съм сменял машинка,понеже съм много умен и зимата при минус 15 гр.реших да си сваля стъклото което беше замръзнало и нещо изщрака в ролката.Втора ръка за 50 кинта и няма проблеми.
За годините си даже е било много добре измислено.Има защита да не ти затисне ръката,има комфорт функция с която при едно натискане си вдига стъклата до горе.На много нови коли това го няма и трябва да държиш докато не вдигне до горе,с което едната ръка ти е заета.
Кофтито е,че станаха на по 25 години и всички пластмаси по механизмите са пред разпадане и е хубаво да си ги смениш преди монтаж.Ремонтни комплекти има вече на всякъде,стига да умееш да си ги направиш.
Хубаво е да вземеш човек който е на ти с ел.инсталациите по автомобилите и да отдели само нужните снопове които са за ел.пакета на вратите до бушониерата.Всичко е на букси и няма какво да се обърка.
Моя го карам вече 5 години а е пълен ел.пакет.4 стъкла,огледала и шибидах.Всичко си ми работи коректно и до ден днешен.
Вързал съм му дори "дълъг" импулс от алармата и вдига стъклата и затваря шибидаха ако е отворен със заключване от дистанционното.
Ръчни няма да сложа никога,то по добре да си купя лада

Един единствен път съм сменял машинка,понеже съм много умен и зимата при минус 15 гр.реших да си сваля стъклото което беше замръзнало и нещо изщрака в ролката.Втора ръка за 50 кинта и няма проблеми.
За годините си даже е било много добре измислено.Има защита да не ти затисне ръката,има комфорт функция с която при едно натискане си вдига стъклата до горе.На много нови коли това го няма и трябва да държиш докато не вдигне до горе,с което едната ръка ти е заета.
Кофтито е,че станаха на по 25 години и всички пластмаси по механизмите са пред разпадане и е хубаво да си ги смениш преди монтаж.Ремонтни комплекти има вече на всякъде,стига да умееш да си ги направиш.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта