Преработка на прозорци

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Dragovchev
Мнения: 15
Регистриран на: Съб 07 ное 2015 0:24
Автомобил:
Двигател:

Преработка на прозорци

Мнениеот Dragovchev » Съб 04 фев 2017 18:34


Здравейте колеги/колежки,имам голф 3 с две врати ,на които прозорците се свалят с ръчен механизъм ,искам да ги преработя с такъв ел. механизъм!
Имам инсталация за двете врати с управляеми бутони(не са силови) ,въпроса ми е дали има необходимата инсталация до кръглите букси ,които са на купето ,свързващи ги с вратите и ако сложа ел машинките дали ще тръгне всичко или трябва да правя инсталация и да добавям нещо?
Моля обяснете подробно какво трябва да се направи .
Изчетох много теми из форума,но така и не разбрах нищо!




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12099
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Преработка на прозорци

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 04 фев 2017 19:43


Ако има окабеляване вътре във вратата, просто трябва да пуснеш кабели до буксите на вратите, но ако няма окабеляване, правиш нова инсталация и така


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Преработка на прозорци

Мнениеот Водния дух1 » Съб 04 фев 2017 21:05


И...във един момент си връщаш ръчните механизми....


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6357
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Преработка на прозорци

Мнениеот ktamen » Съб 04 фев 2017 21:15


.........щото вече ще си разбрал каква беля е тази гъзарийка.


Dragovchev
Мнения: 15
Регистриран на: Съб 07 ное 2015 0:24
Автомобил:
Двигател:

Re: Преработка на прозорци

Мнениеот Dragovchev » Съб 04 фев 2017 22:24


К.Одаджийски написа:Ако има окабеляване вътре във вратата, просто трябва да пуснеш кабели до буксите на вратите, но ако няма окабеляване, правиш нова инсталация и така



Във вратите няма инсталация за ел механизма,но имам инсталация от друг голф 3 двуврат,интересува ме дали трябва да преработвам нещо по инсталацията вътре по колата?Нали като отвориш вратата има една кръгла букса ,като я разделиш едната част си остава на купето,а другата на вратата,интересува ме тази част на буксата,която остава на купето там как стоят нещата?


Dragovchev
Мнения: 15
Регистриран на: Съб 07 ное 2015 0:24
Автомобил:
Двигател:

Re: Преработка на прозорци

Мнениеот Dragovchev » Съб 04 фев 2017 22:28


ktamen написа:.........щото вече ще си разбрал каква беля е тази гъзарийка.



Колега,трябва ми помощ ,а не филосовски отговори!


Потребителски аватар
slaveiko67
Мнения: 2120
Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
Автомобил: Golf 3 GT TDI
Двигател: AFN 96g
Местоположение: Montana

Re: Преработка на прозорци

Мнениеот slaveiko67 » Съб 04 фев 2017 22:45


Колега,ако си купил инст.от вратата,барабар с кръглата букса,влизаща в колоната на купето,може да погледнеш какво идва срещу нея от основната инсталация...За ел. огледалата я има,но за ел.стъкла не зная...Но най-добрият вариянт е да вземеш целият сноп с инсталацията м/у колонките на вратите от кола,която е с ел.стъкла...
Става въпрос за оригиналната инсталация и механизми.

Последна промяна от slaveiko67 на Нед 05 фев 2017 8:57, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Преработка на прозорци

Мнениеот Водния дух1 » Съб 04 фев 2017 23:08


Той,колегата и аз не философстваме,а искаме да те предпазим от излишни проблеми.Имам трима познати с голфове и тримата минаха на ръчки щото им писна да разглобяват вратите .Да не ти казвам ,че на единия щеше да му пламне колата от ел.стъклата.Ама ти като си решил...


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Преработка на прозорци

Мнениеот инжектопляктор » Нед 05 фев 2017 3:23


Dragovchev написа:Колега,трябва ми помощ ,а не филосовски отговори!

Колега, освен ако нямаш намерение да смениш жило, ролка, водачи и да смажеш механизма, въобще недей се хваща да ги слагаш тия машинки, защото само беля ще си навлечеш на главата.
Чупят се поголовно.
Иначе, оригиналните машинки се управляват без силови бутони. Подава се напрежение на определени проводници(крачета на моторче-модула) при постоянни пуснати плюс и минус от инсталацията и то се сваля или дига.
Имай предвид - не ги ли ревизираш преди слагането ел.стъклата, ще имаш многоо проблеми. Минимума ти за работа са 5-6 проводника. Към копчето, минус и плюс от акумулатор към моторчето.
И още нещо - буксите ги забрави. И ТЕ 100% ще искат ремонт. Масово проводниците им се вдървява изолацията, прокъсват се и дори правят късо съединение на това място.


Dragovchev
Мнения: 15
Регистриран на: Съб 07 ное 2015 0:24
Автомобил:
Двигател:

Re: Преработка на прозорци

Мнениеот Dragovchev » Нед 05 фев 2017 10:58


инжектопляктор написа:
Dragovchev написа:Колега,трябва ми помощ ,а не филосовски отговори!

Колега, освен ако нямаш намерение да смениш жило, ролка, водачи и да смажеш механизма, въобще недей се хваща да ги слагаш тия машинки, защото само беля ще си навлечеш на главата.
Чупят се поголовно.
Иначе, оригиналните машинки се управляват без силови бутони. Подава се напрежение на определени проводници(крачета на моторче-модула) при постоянни пуснати плюс и минус от инсталацията и то се сваля или дига.
Имай предвид - не ги ли ревизираш преди слагането ел.стъклата, ще имаш многоо проблеми. Минимума ти за работа са 5-6 проводника. Към копчето, минус и плюс от акумулатор към моторчето.
И още нещо - буксите ги забрави. И ТЕ 100% ще искат ремонт. Масово проводниците им се вдървява изолацията, прокъсват се и дори правят късо съединение на това място.



Благодаря колега,това вече си е съвет на място,механизми ще взема втора ръка,ще сменя по тях всичко необходимо(напаното от теб по-горе)!
Принципно въпросът ми беше така да го кажа най-просто,ако сложа във вратите инсталация за ел механизъм ,поставя бутоните(не силови) и свържа към буксите,които са на купето дали ще заработят или не.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Преработка на прозорци

Мнениеот инжектопляктор » Нед 05 фев 2017 12:46


Схема Ел. Vento.pdf
(395.86 KиБ) Свален 122 пъти
Dragovchev написа:Благодаря колега,това вече си е съвет на място,механизми ще взема втора ръка,ще сменя по тях всичко необходимо(напаното от теб по-горе)!
Принципно въпросът ми беше така да го кажа най-просто,ако сложа във вратите инсталация за ел механизъм ,поставя бутоните(не силови) и свържа към буксите,които са на купето дали ще заработят или не.

Дори и да нямаш букси, можеш да пуснеш с най-малко 5 проводника машинките. Аз съм ги пускал машинките свалени от вратата с 2 жици към акумулатора и още 2 за посоките, които допирам към акумулатора.
Силовите проводници са директно включени към акумулатора, копчетата са само контролни.
Ако съм на теб, ще изтърбуша буксите и ще ги сменя с гъвкави проводници. Кабелите на буксите където попадат между вратата и купето, в гумената гофра са известни с това, че създават проблеми. Изолацията им е твърда и се прецакват. Дори и пиновете в буксата имат склонност да се окисляват.
Мен тия букси бяха ме направили луд. Машинките и тонколоните работеха когато си поискат, на произволен принцип. Ядосах се, изрязах всичко и сложих проводници със силиконова изолация. Бяха скъсани, аз ги свързах, но проблемите продължиха точно заради буксите!
Смажи и релсите на машинката. Не е хубаво да се ползва обикновена грес. Стъклата искат поддръжка. Ако не се прави редовна, ще ревеш много.
Ето ти схема как се свързват ел.стъклата. Страница 11 гледай.


Dragovchev
Мнения: 15
Регистриран на: Съб 07 ное 2015 0:24
Автомобил:
Двигател:

Re: Преработка на прозорци

Мнениеот Dragovchev » Нед 05 фев 2017 12:58


инжектопляктор написа:
Схема Ел. Vento.pdf
Dragovchev написа:Благодаря колега,това вече си е съвет на място,механизми ще взема втора ръка,ще сменя по тях всичко необходимо(напаното от теб по-горе)!
Принципно въпросът ми беше така да го кажа най-просто,ако сложа във вратите инсталация за ел механизъм ,поставя бутоните(не силови) и свържа към буксите,които са на купето дали ще заработят или не.

Дори и да нямаш букси, можеш да пуснеш с най-малко 5 проводника машинките. Аз съм ги пускал машинките свалени от вратата с 2 жици към акумулатора и още 2 за посоките, които допирам към акумулатора.
Силовите проводници са директно включени към акумулатора, копчетата са само контролни.
Ако съм на теб, ще изтърбуша буксите и ще ги сменя с гъвкави проводници. Кабелите на буксите където попадат между вратата и купето, в гумената гофра са известни с това, че създават проблеми. Изолацията им е твърда и се прецакват. Дори и пиновете в буксата имат склонност да се окисляват.
Мен тия букси бяха ме направили луд. Машинките и тонколоните работеха когато си поискат, на произволен принцип. Ядосах се, изрязах всичко и сложих проводници със силиконова изолация. Бяха скъсани, аз ги свързах, но проблемите продължиха точно заради буксите!
Смажи и релсите на машинката. Не е хубаво да се ползва обикновена грес. Стъклата искат поддръжка. Ако не се прави редовна, ще ревеш много.
Ето ти схема как се свързват ел.стъклата. Страница 11 гледай.



А някаква схема как да ги свържа дали може да качиш,че тези 5 проводника ,2 от които за захранване и т.н. нещо малко не мога да си го представя,ами посоките как се менят за да може да се вдига и сваля прозореца?


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Преработка на прозорци

Мнениеот инжектопляктор » Нед 05 фев 2017 14:05


Dragovchev написа:А някаква схема как да ги свържа дали може да качиш,че тези 5 проводника ,2 от които за захранване и т.н. нещо малко не мога да си го представя,ами посоките как се менят за да може да се вдига и сваля прозореца?

Качил съм схема като прикачен файл по-горе в мнението си. Изтегли го!?
На всички машинки жълто-червен се свързва 12 волта, най-добре след контактен ключ. На всичките машинки кафяво се връзва към минуса на акумулатора(маса)
На всяко копче на единия му пин се връзват 12 волта, а на другия маса. В зависимост от това какво ще подадеш на моторчето, то или отива нагоре или слиза надолу.
Останалите проводници са функционални и не са задължителни. Примерно с централното заключване да ти се дигат и свалятг стъклата. Това екстра, която зависи от микрета в бравата, които доста често при годините на тия коли правят проблеми - стъклата самоволно слизат или се опитват да се вдигат, поради проблем с микрето. Друга екстра е управление от централен панел, изключване на ел.стъклата и т.н.
На теб ти трябват минимум 2 проводника да идват към всяка врата, като към тия 2 проводника да закачиш и копчето и още един проводник да подаваш сигнал на моторчето.
Това е най-тъпият вариант, който ти прави обикновени стъкла с 1 функция - да се вдигат и свалят като натиснеш копчето. Ако искаш централно, ментрално - дерзай по схемата. Аз не бих се занимавал.
И ако имаш проблеми с машинките, не казвай че не съм те предупредил. 100% са за рециклиране на тия години.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Преработка на прозорци

Мнениеот Bai Sando » Нед 05 фев 2017 16:59


Намираш същия голф със ел стъкла,взимаш му инсталацията във вратите и проследяваш тая която върви под таблото.
Хубаво е да вземеш човек който е на ти с ел.инсталациите по автомобилите и да отдели само нужните снопове които са за ел.пакета на вратите до бушониерата.Всичко е на букси и няма какво да се обърка.
Моя го карам вече 5 години а е пълен ел.пакет.4 стъкла,огледала и шибидах.Всичко си ми работи коректно и до ден днешен.
Вързал съм му дори "дълъг" импулс от алармата и вдига стъклата и затваря шибидаха ако е отворен със заключване от дистанционното.
Ръчни няма да сложа никога,то по добре да си купя лада :mhihi
Един единствен път съм сменял машинка,понеже съм много умен и зимата при минус 15 гр.реших да си сваля стъклото което беше замръзнало и нещо изщрака в ролката.Втора ръка за 50 кинта и няма проблеми.
За годините си даже е било много добре измислено.Има защита да не ти затисне ръката,има комфорт функция с която при едно натискане си вдига стъклата до горе.На много нови коли това го няма и трябва да държиш докато не вдигне до горе,с което едната ръка ти е заета.
Кофтито е,че станаха на по 25 години и всички пластмаси по механизмите са пред разпадане и е хубаво да си ги смениш преди монтаж.Ремонтни комплекти има вече на всякъде,стига да умееш да си ги направиш.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта