Golf3 ABF - изпушва при форсиране студен

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
hamamatsu
Мнения: 3
Регистриран на: Сря 14 фев 2007 14:49
Автомобил:
Двигател:

Golf3 ABF - изпушва при форсиране студен

Мнениеот hamamatsu » Сря 14 фев 2007 14:58


Здравейте,

Първи пост и за съжаление свързан с проблем! Надявам се да можете да ми помогнете.
Проблема е следния - сутрин, като запаля двигателя, всичко е ок - пали без проблем и не пуши, до момента в който не го изфорсирам. При натискане на гаста изкарва сиво-черен облак дим със много силна миризма - и така някоко пъти - след 1-2 мин няма и следа от пушека. Имате ли идея на какво може да се дължи? Сменяни са гумички на клапаните. Забелязвам че пушенето е по силно при по студено време.
Свещите са черни, както и ауспуха отзад. Понеже пушека е тъмносив а не черен си мисля че това може и да е масло, и евентуален проблем със сегментите, но колата има мощност и върви добре. Дайте някакви идеи?




andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Сря 14 фев 2007 15:50


Студен двигател = обогатена смес.Затова ти мирише гадно като форсираш на студено.На загрял мотор прави ли го?Ако не най-вероятно нямаш проблеми.
Свещите ще ти бъдат зацапани също,ако караш на малки дистанции и студен двигател.
Иначе ако гори много и сместта е богата и на студен/загрял двигател - ламбда сонда.
Ако решиш,прежали 20-30 лв и иди на диагностика.
Струва ми се всички коли,движещи се на бензин имат черно по ауспуха.И моята има :lol:


hamamatsu
Мнения: 3
Регистриран на: Сря 14 фев 2007 14:49
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот hamamatsu » Сря 14 фев 2007 16:01


И аз съм склонен да мисля че проблема е в богата смес. Имам и други проблеми които ме насочват към ламбда - забива предницата докато е студена, не може да се наеме веднага като се подаде гас, като изключа от скорост оборотите трудно се стабилизират докато е студена, харчи доста градско 14-15/100. Топла върви ок. Но всичко това е до датчици и общо взето са сравнително дребни проблеми.Но все пак... Пушека е много сериозен отзад, прави димна завеса, и се чудех дали няма по сериозен проблем, сегменти най-вече, гумичките ги изклчюваме въпреки че незнам майстора дали не си е оставил ръцете при ремонта.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Сря 14 фев 2007 16:11


Иси да ти замерят показанията на ламбдата.
Провери дали губиш прекалено много масло (това е много относително,защото горенето на масло се повлиява от много фактори,един от които е стилът на каране).
А също и МАП сензора - за количеството въздух :wink: .


Потребителски аватар
bobkata
Мнения: 213
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 13:00
Автомобил: Seat leon 1p
Двигател: BXE 2008
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот bobkata » Сря 14 фев 2007 21:41


и аз имах същия проблем реших го като започнах да сипвам гориво
само от една бензиностанция демек като се смесят горива от разл.
бензиностанции тъй са получаа :) (поне при мен беше такув проблема)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 14 фев 2007 22:00


bobkata написа: демек като се смесят горива от разл.
бензиностанции тъй са получаа :)

Колега, това са глупости, извинявай, че така го казвам. По-скоро, попаднал си на бензиностанция, дето продават хубав бензин, но от смесването на 2,3 или повече вида бензини, ако са хубави всичките, това е невъзможно.

Колега hamamatsu, в първия момент на палене, когато всичко все още е студено, Ламбда-сондата все още не се е подгряла от нагревателчето й и тогава контролера на инжекциона си взема една служебна стойност, без да се интересува от показанията на Ламбдата.
Така, че аз съм леко резервиран относно това причината да е тя (без да я изключвам на 100%)
По-скоро бих се замислил на тема входящ въздух-> неправилно измерен дебит или неправилно измерена температура.
Друга възможност е датчика за положението на дроселната клапа.
Възможно е и да 'пикае' дюзата за "Студен старт", но мисля, че тя ще работи повече от 1-2 мин при тези температури в момента.
При всички случаи и аз ти препоръчвам закачане на комп всичко ще си каже!
Само последно: Нали си наясно, че изфорсирването на студен мотор, при все още неразбито масло е исключително неблагоприятно за аФтомобила?


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Чет 15 фев 2007 0:13


Не съм наясно много с тия ламбди сонди но един майстор а и от други хора съм чувал че ламбда сондата започва да действа когато мотора позагрее :roll: Не споря а казвам какво съм чул и ако наистина е така мисля че причината няма да е в нея :wink: А за това пушене не виждам някакъв проблем щом е само за 1-2мин след сутрешно палене и форсиране,че то може и други да правят така кой знае :dontknow: ама кой си форсира колата така още с паленето че да види :wink: п.п Аз лично като запаля не барам педала на газта поне 5мин :wink:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 15 фев 2007 10:04


rusiq_24 написа:...

Напълно съгласен, с едно малко уточнение: Моята, а мисля и твоята сонда, колега, е 4-проводна-> 2 кабела за сондата и 2 за нагревателче вътре в нея. По този начин тя загрява до необходимите й 300*С много по-бързо и си поема функциите по-навреме;)


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Чет 15 фев 2007 10:35


radotom написа:
rusiq_24 написа:...

Напълно съгласен, с едно малко уточнение: Моята, а мисля и твоята сонда, колега, е 4-проводна-> 2 кабела за сондата и 2 за нагревателче вътре в нея. По този начин тя загрява до необходимите й 300*С много по-бързо и си поема функциите по-навреме;)

Мдааа и на АБФ е с 4 кабелчета и нагревател.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Golf3 ABF - изпушва при форсиране студен

Мнениеот joker » Чет 15 фев 2007 14:15


hamamatsu написа:Здравейте,

Първи пост и за съжаление свързан с проблем! Надявам се да можете да ми помогнете.
Проблема е следния - сутрин, като запаля двигателя, всичко е ок - пали без проблем и не пуши, до момента в който не го изфорсирам. При натискане на гаста изкарва сиво-черен облак дим със много силна миризма - и така някоко пъти - след 1-2 мин няма и следа от пушека. Имате ли идея на какво може да се дължи? Сменяни са гумички на клапаните. Забелязвам че пушенето е по силно при по студено време.
Свещите са черни, както и ауспуха отзад. Понеже пушека е тъмносив а не черен си мисля че това може и да е масло, и евентуален проблем със сегментите, но колата има мощност и върви добре. Дайте някакви идеи?

[b]Обогатена горивна смес от недобре регулиран или износен TPS!
Не пипай засега ламбда сондата защото тя се задейства след 60 градуса!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 38 госта