VW Bora 1.9 TDI PD 115HP 4motion проблем със свалянето на турбото

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Сваляне на турбината на vw Bora 4motion

Мнениеот hq » Вто 21 фев 2017 21:24


Vlad777 написа:И понеже, въпреки, че ти беше написано два пъти, все пак не благоволи да си оправиш заглавието на темата, получаваш и официално предупреждение.

И как по-точно приятелю се сменя заглавието на темата, щото два дни търсих да ви угодя но така и не се светнах как точно се постига това тайнство явно съм много тъп нали?




Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20292
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Сваляне на турбината на vw Bora 4motion

Мнениеот Vlad777 » Вто 21 фев 2017 21:25


С бутона "Промени", който се намира до самото мнение. И въпросът не е да ни угодиш, а да бъде форумът по-подреден и по-лесно да се намира информацията, за тези, на които им трябва.


hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: VW Bora 1.9 TDI PD 115HP 4motion проблем със свалянето на турбото

Мнениеот hq » Чет 23 фев 2017 23:29


Закъсах отново, този път не мога да разлепя адрото на турбината от частта с променливата геометрия, направо са се заварили двете, дайте съвет за някой сериозен спрей за разяждане на ръжда, пробвах с wd40 и coca cola.


helikamov
Мнения: 287
Регистриран на: Сря 10 дек 2008 10:18
Автомобил: TOYOTA AVENSIS
Двигател: 2WW 2017
Местоположение: Велико Търново

Re: VW Bora 1.9 TDI PD 115HP 4motion проблем със свалянето на турбото

Мнениеот helikamov » Пет 24 фев 2017 8:01


За същият проблем ми казаха нагряване на горещия охлюв с горелка и леко почукване. Аз обаче още не съм го пробвал.


hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: VW Bora 1.9 TDI PD 115HP 4motion проблем със свалянето на турбото

Мнениеот hq » Пет 24 фев 2017 18:37


helikamov написа:За същият проблем ми казаха нагряване на горещия охлюв с горелка и леко почукване. Аз обаче още не съм го пробвал.

Ще пробвам колега благодаря за идеята!!!


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: VW Bora 1.9 TDI PD 115HP 4motion проблем със свалянето на турбото

Мнениеот okti_1 » Пет 24 фев 2017 20:09


Иска чукане.Това е начина.Друг няма.


hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: VW Bora 1.9 TDI PD 115HP 4motion проблем със свалянето на турбото

Мнениеот hq » Пон 06 мар 2017 14:28


Е, колеги турбината си е вече на мястото и довечера ще и направя реглаж на актуатора.
Сега много на бързо процедурата по сваляне на турбината:
1.Сваляте тръбата за високото налягане от интеркулера към EGR.
2.Откачате връзката м/у. тръбата от филтъра към тръбата на турбината.
3. Сваляте EGR.
4. Сваляте входящата тръба на маслото на турбината.
5. Сваляте тръбата за входящият въздух към турбината.
6. Сваляте колекторните тръби за входящият въздух.
7. Сваляте металната тръба, която е между турбината и EGR.
8. Откачате генерацията от турбината.
9. Махнете актуатора (поне на мен ми се стори по-лесно първо него да сваля).
10. Отдолу откачате тръбопровода за изходящото масло от турбината.
11. Отдолу откачете тръбата на изходящият въздух, която е между турбината и интеркулера (аз се опитах да я махна и от към тубината, но не успях, а ще е по- лесно ако успеете да я махнете за развиването на един болт по-късно).
12. Развивате въпросният болт, който се намира точно под турбината и се захваща за една планка, която пък от своя страна държи турбината към двигателя от долната си страна (точно тази планка ми скъса нервите). В повечето видеоклипове показват как тази планка се развива от към двигателя и турбината излиза с нея, но при мен нямаше начин това как да се случи, защото болта на планката опираше в дидтрибуторната кутия на 4х4-то.
13. Развивате 8-те гайки на генерацията на изходящите газове и внимателно с леко посукване турбината излиза съвсем спокойно.


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: VW Bora 1.9 TDI PD 115HP 4motion проблем със свалянето на турбото

Мнениеот okti_1 » Пон 06 мар 2017 15:38


А как е сложихте,монтирахте турбината ?


hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: VW Bora 1.9 TDI PD 115HP 4motion проблем със свалянето на турбото

Мнениеот hq » Пон 06 мар 2017 16:00


Точно по обратният на свалянето ред, с тази разлика, че след като знаех последователността я монтирах за около 3-4 часа, а за свалянето не ми се говори.


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: VW Bora 1.9 TDI PD 115HP 4motion проблем със свалянето на турбото

Мнениеот okti_1 » Пон 06 мар 2017 16:21


А как е отвори турбината ?


hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: VW Bora 1.9 TDI PD 115HP 4motion проблем със свалянето на турбото

Мнениеот hq » Пон 06 мар 2017 17:22


От страната на високото налягане нямаше никакъв проблем, просто развих болтчетата и се отвори, но от топлата страна ми се разказа играта, направо се беше заварила от там. След около 4 дневно пръскане с каквото се сетиш за ръжда дето го има по магазините и два пъти внимателно нагряване с газова горелка се предаде. През цялото време внимателно с помощта на едно чуке и дървено трупче подчуквах ту в едната ту в другата посока. Май нагряването свърши най- много работа. Направо беше ужас.


hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: VW Bora 1.9 TDI PD 115HP 4motion проблем със свалянето на турбото

Мнениеот hq » Вто 07 мар 2017 20:00


Искам да споделя и още нещо за тези които сменят и актуатора, намерих методологията за неговата регулация, но трябва връзка с компчтъра на колата:
Отивате на 11 канал и следите Duty cycle, при 4000 оборота стойностите му трябва да бъдат между 70 и 80, ако са по-високи от 80 тогава правите лостчето по-дълго, ако са под 70 лостчето трябва да стане по-късо, най-добрите стойности са колкото може по близо до 80 но не повече.


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: VW Bora 1.9 TDI PD 115HP 4motion проблем със свалянето на турбото

Мнениеот okti_1 » Сря 08 мар 2017 0:14


А пик турбината има ли ?


hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: VW Bora 1.9 TDI PD 115HP 4motion проблем със свалянето на турбото

Мнениеот hq » Пет 10 мар 2017 11:36


okti_1 написа:А пик турбината има ли ?

Това не го разбирам? Обясни ми какво ме питаш?


hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: VW Bora 1.9 TDI PD 115HP 4motion проблем със свалянето на турбото

Мнениеот hq » Пет 10 мар 2017 11:43


Вчера установих, че по-точно е да настройваш клапана по указанията на компютъра в движение на 3-та скорост с около 3000 оборота на равен път, тогава стойностите на надуване на турбината трябва да бъдат в рамките на 2000-2200, а пък duty cicle 45-90, записах един лог и след това го разгледах на спокойствие и мисля че този метод, ако имате повече време и желание, е доста по-точен и прецизен, от колкото предният.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта