Подгрев на антифриза на бензинов двигател

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Подгрев на антифриза на бензинов двигател

Мнениеот Iezekil » Сря 22 фев 2017 23:34


Ми четох,че за 5 минути ставало баня,а за 10 колата дигала 90 градуса.Тая зима моята за 25 минути в студовете,на място стигаше до 70...Та съм замислил и кече под капака за зимата,лятото пък като сменям гумите с 15 ките ще сменям и дисковете с по-големи,зимата обратното упражнение-гуми,дискове,кече....абе да има занимавка
пп.Духалката може и да топли вътре,но по-брзото загряване на мотора предполага и по-нисък разход.




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Подгрев на антифриза на бензинов двигател

Мнениеот ktamen » Чет 23 фев 2017 0:13


Духалката ще накара двигателя да гори повече и затова ще загрее по-бързо. Аз лично се съмнявам, че свещите имат някакво предимство. Доста коли вместо свещи си имат духалки.
Ако смяташ, че така ще ти гори по-малко........Възможно е, ама аз не вярвам.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Подгрев на антифриза на бензинов двигател

Мнениеот Iezekil » Чет 23 фев 2017 7:44


Просто трябва да сподели някой с въпросната система и точни данни/като моите/за загряването.Аз не търся икономия,а по-бързо стопляне,другото е бонус.Все пак сега чувам за духалки и не бързам да ги отхвърлям,докато не научим нещо и там.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Подгрев на антифриза на бензинов двигател

Мнениеот milmar » Чет 23 фев 2017 9:44


Ще измеря консумацията, не се правя на нечул-нерабрал :smile . Моите свещи са оригиналните, отоплителни за антифриза. Те са по-къси и са специално за това, не са подгревни за палене. Мисля си, че сумално консумираха близо 60А, но не съм 100% сигурен. И не забравяйте, че става въпрос при напрежение 14.4-14,5V, не се бъркайте с каталожните данни за подгревни свещи, които данни се дават за 9 или 10V, каквото е напрежението при подгрев преди палене.

Както колегата @muns61 каза, при нагряване на свеща до около 1000 градуса свещта рязко намалява консумацията си. Това е търсен ефект, по този начин свещта не прегрява и се удължава живота и. Някои производители го наричат регулиране на температурата на върха на свеща. Но това е за свещите за палене. При подгревните за антифриза такъв ефект не е необходим, освен това те никога няма да загреят до 1000 градуса, поне така се надявам :mhihi .


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Подгрев на антифриза на бензинов двигател

Мнениеот pe6kata » Чет 23 фев 2017 9:59


40A бушон ми гореше на 20-30 включвания веднъж, което означава, че максималната консумация е там някъде. Това е на 3 свещи. С 50А никакви проблеми. Както колегата по-горе спомена, големината на тока в самото начало на нагряване на свещта е най-голяма и постепенно намалява.
много се съмнявам, че при включен подгрев ще измериш 14,5В :exclaim

дали има смисъл, щом производителите ги слагат фабрично, май ще има смисъл.
И друго, водил съм един тъп спор с критици/философи - доводът им е: 500в нагревател на 5 литра течност е малко, но се пропуска факта, че този нагревател не е пуснат в кофа, а е монтиран на маркуч с определен дебит и на входа Т на водата е една, а след като премине последователно през 3 свещи е съвсем друга.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Подгрев на антифриза на бензинов двигател

Мнениеот milmar » Чет 23 фев 2017 16:56


pe6kata написа:....
много се съмнявам, че при включен подгрев ще измериш 14,5В :exclaim

дали има смисъл, щом производителите ги слагат фабрично, май ще има смисъл.
И друго, водил съм един тъп спор с критици/философи - доводът им е: 500в нагревател на 5 литра течност е малко....

Ако искаш да кажеш, че и в момента поддържаш някакъв подобен спор, ОК - ти си прав!
Но предпазител 40А не изгаря на 41 или 45А, просто позагрява повече. Прегарящите предпазители са повече за защита от късо, отколкото да ограничават тока до някакъв допустим и да изгарят точно при тока написан на тях. Относно тока в подгрева- не споря, като го измеря, ще кажа колко е при мен.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Подгрев на антифриза на бензинов двигател

Мнениеот pe6kata » Чет 23 фев 2017 17:31


milmar написа:
pe6kata написа:.... водил съм един тъп спор...

Ако искаш да кажеш, че и в момента поддържаш някакъв подобен спор, ОК - ти си прав!
Но предпазител 40А не изгаря на 41 или 45А, просто позагрява повече. Прегарящите предпазители са повече за защита от късо, отколкото да ограничават тока до някакъв допустим и да изгарят точно при тока написан на тях. Относно тока в подгрева- не споря, като го измеря, ще кажа колко е при мен.


Искал съм да напиша точно това, което съм и написал. Изводите, до които достигаш , аз не ги споделям - не смятам, че се поддържа тъп спор тук.

По твоята логика, тогава трябваше всички предпазители да са еднакви. Качествен предпазител си гори когато трябва, никой не му търси точност след десетичната запетая.

Мерил съм го с ампер клещи - при първоначално пускане е около 40А на 3 подгревни свещи от дизел, после намалява.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Подгрев на антифриза на бензинов двигател

Мнениеот milmar » Чет 23 фев 2017 17:54


Преди секунди направих измерването.
Всички мерения са на ПХ, т.е. да речем ма 900мин-1 на мотора.
алтернатор 120А BOSCH, ако е важно.
С включени фарове, но без подгревни свещи на цилиндрите, моторя беше загрял.

Напрежение без подреви - 14.5V, мерено на акумулатора
Напрежение с подгрева (50А) 14.2V

Ток през трите свещи едновременно:
при включване 65А
след 15 секунди 55А
след достатъчно дълго 46-47А

При меренето, във веригата на консуматора се включват и около 2м проводник 2.5мм2 (на амперметъра), които повишават общото съпротивление и намаляват общия ток, поне според философа Ом е така. Не ми се разкачаха истинските кабели за амперметъра (8мм2), защото те участват в домашната ми лабораторна постановка (не е за подгреви на антифриз, а за аудио ... но тава е друг въпрос).
Това са фактите. Разсъждения и тълкувания са допустими, но спорове по меренето - не. Ако някой се съмнява, свидетели няма да търся :biggrin .

ПП Вероятно нямаш представа колко предпазители са минали през ръцете ми, но и за това няма да споря.
ПП2 Отначало слагах 50А и ми е изгарял 2-3 пъти. Взех да слагам по 2 пластинки, но след това намерих 80А.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Подгрев на антифриза на бензинов двигател

Мнениеот Iezekil » Чет 23 фев 2017 18:05


А по колко вата са ти свещите?


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Подгрев на антифриза на бензинов двигател

Мнениеот milmar » Чет 23 фев 2017 18:09


P=U*I=14*45=630W общо по сметки. Всъщност е малко повече....
Значи по 200-230W на свещ.

Но общата топлинна мощност добавена в мотора е около 3 пъти повече, т.е. около 2000W, пак по теоретически сметки.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Подгрев на антифриза на бензинов двигател

Мнениеот samo_pechka » Чет 23 фев 2017 20:41


milmar написа:Ток през трите свещи едновременно:
при включване 65А
след 15 секунди 55А
след достатъчно дълго 46-47А

Няма лабаво :eek Имах съмнение, че ще са по около 10-ина ампера загряли, но те са поне по 15...
Тази схема изисква по-як алтернатор... с 70А "динамо" примерно ще се подпали от зор и със сигурност тогава ще загрее светкавично .
Минимума е да е поне 90А алтернатора . Пика от първоначалното включване да се поеме от акумулатора , след това да се поддържа от алтернатора. Под това... карайте без подгрев.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Подгрев на антифриза на бензинов двигател

Мнениеот Iezekil » Чет 23 фев 2017 21:15


Аз без туй ще ги оставя 2 свещи.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Подгрев на антифриза на бензинов двигател

Мнениеот pe6kata » Пет 24 фев 2017 8:57


milmar написа:Преди секунди направих измерването.
Всички мерения са на ПХ, т.е. да речем ма 900мин-1 на мотора.
алтернатор 120А BOSCH, ако е важно.
С включени фарове, но без подгревни свещи на цилиндрите, моторя беше загрял.

Напрежение без подреви - 14.5V, мерено на акумулатора
Напрежение с подгрева (50А) 14.2V

Ток през трите свещи едновременно:
при включване 65А
след 15 секунди 55А
след достатъчно дълго 46-47А

При меренето, във веригата на консуматора се включват и около 2м проводник 2.5мм2 (на амперметъра), които повишават общото съпротивление и намаляват общия ток, поне според философа Ом е така. Не ми се разкачаха истинските кабели за амперметъра (8мм2), защото те участват в домашната ми лабораторна постановка (не е за подгреви на антифриз, а за аудио ... но тава е друг въпрос).
Това са фактите. Разсъждения и тълкувания са допустими, но спорове по меренето - не. Ако някой се съмнява, свидетели няма да търся :biggrin .

ПП Вероятно нямаш представа колко предпазители са минали през ръцете ми, но и за това няма да споря.
ПП2 Отначало слагах 50А и ми е изгарял 2-3 пъти. Взех да слагам по 2 пластинки, но след това намерих 80А.


не виждам това как ще стане - пада на напрежение да ти е 0.3V при включен такъв консуматор, (още повече както твърдиш 65А). Алтернаторът ти дава 120А, но не и при обороти на двигателя на празен ход.

Същият алтернатор, при 3 свещи с обща консумация 40А, при включването напрежението ми кляка от 14.3V на 13.6V. Това е на студен мотор, на празен ход около 900 об/мин, без други консуматори. Моторът (вр6 2.8) чувствително се натоварва при включване на подгрева. В момента е демонтиран. Занапред, когато автомобила пак го подкарам като ежедневен, смятам направо да му монтирам мокра бензинова печка, управлявана с дистанционно.

Същото нещо съм отмервал и на бившия ми автомобил - 1.8i 8в, само че с 90А алтернатор. Моторът още повече се товари и алтернатора на празен ход почва да вие, особено ако включа и фарове, затова или колата я оставях да работи на място без други консуматори освен подгрева, или го включвах в движение, когато мотора има обороти. Подгревът беше заводски, свален от 1.9 тди

Най-вероятно има различни свещи като мощност, тия които ползвах са дизелови. Пак казвам - 40А бушон устисква, но е на ръба.

Другата ми кола - форд s-max, има заводски ел. доотоплител на въздуха в купето, мисля че беше 1KW. Добре е, но ако трябва да избирам, бих предпочел тази топлина да се отдава в антифриза, за да спомогне за по-бързото затопляне на мотора.


Потребителски аватар
apchih
Мнения: 542
Регистриран на: Сря 07 фев 2007 22:12
Автомобил: Ford Mondeo MK4 TDCi
Двигател:
Местоположение: София

Re: Подгрев на антифриза на бензинов двигател

Мнениеот apchih » Пет 24 фев 2017 10:05


MAGNETI MARELLI - сила на тока [A]: 10 А

MEYLE - номинален ток [A]: 16 А

BERU - сила на тока [A]: 14 А

Ако може да се вярва на числата разбира се.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Подгрев на антифриза на бензинов двигател

Мнениеот pe6kata » Пет 24 фев 2017 10:20


Това с различната консумация на различните свещи обяснява много неща :th_up

milmar написа:P=U*I=14*45=630W общо по сметки. Всъщност е малко повече....
Значи по 200-230W на свещ.
Но общата топлинна мощност добавена в мотора е около 3 пъти повече, т.е. около 2000W, пак по теоретически сметки.


Единственото което ми идва на ум относно написаното е, че за да генерира около 500W двигателя, се залагат грубо 30% КПД на мотора , а останалата енергия от изгаряне на горивото , основно под формата на топлинни загуби, отива пак в антифриза и оттам получаваш общата топлинна мощност в мотора при включване на подгрев?



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта