Голф 2 1.6 1990-проблем с охладителната система

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Голф 2 1.6 1990-проблем с охладителната система

Мнениеот Iezekil » Съб 25 фев 2017 16:42


beuchat написа:Термостата отвори най-сетне ама по табло съм на първата черта след средата,лампата вътре свети,ама перката не се пуска.

Коя лампа свети?

gergeto написа:Студен долен маркуч = на неработещ термостат.Извади го,сложи го в джезве с вода и я сложи на котлона-на около 90гр.трябва да е отворил напълно,на 100гр. водата завира,на 110 кипи.

Това не е вярно.Термостата почва да отваря на 87-92,а е напълно отворил след 100,102-105 някъде.Провери дали ти работи перката,виж бушоните.Ако си правил упражнението на отворена капачка,ще разбереш когато водата заври.Щом не е,таблото лъже.Ако е изправен вентилатора и термошалтера на радиатора,перката ще се пусне най-рано на 95-100 гр,на него пише.Лампата на таблото ако е светнала,тя се командва от стрелката и ако наистина не е била прегряла колата,със сигурнот проблем има по таблото/датчика.
пп.Ако водата не е преляла от казанчето-страшно няма.Явно те лъже таблото и ти се подвеждаш,че нещо не е наред по системата.Засечи дали има разлика и в другия уред-нивото на бензина.С колко падна нивото след обезвъздушаването?




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Голф 2 1.6 1990-проблем с охладителната система

Мнениеот Iezekil » Съб 25 фев 2017 17:28


Всъщност за твоя модел трябва да е на 85градуса термостата.


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Голф 2 1.6 1990-проблем с охладителната система

Мнениеот gergeto » Съб 25 фев 2017 18:22


Iezekil написа:gergeto написа:
Студен долен маркуч = на неработещ термостат.Извади го,сложи го в джезве с вода и я сложи на котлона-на около 90гр.трябва да е отворил напълно,на 100гр. водата завира,на 110 кипи.

Това не е вярно.Термостата почва да отваря на 87-92,а е напълно отворил след 100,102-105 някъде.


Не ми се влиза в излишни полемики,но кое по-точно не е вярно?


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Голф 2 1.6 1990-проблем с охладителната система

Мнениеот Водния дух1 » Съб 25 фев 2017 18:29


Много голяма стана тая тема и започнаха едни спорове ...Накрая автора май ще сменя гарнитурата.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Голф 2 1.6 1990-проблем с охладителната система

Мнениеот Iezekil » Съб 25 фев 2017 18:30


gergeto написа:на около 90гр.трябва да е отворил напълно,на 100гр. водата завира,на 110 кипи.

Ако почне да му хвърля водата ще заговорим и за гарнитура...


Потребителски аватар
beuchat
Мнения: 1940
Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
Автомобил: 1990 Golf 2
Двигател: 1.6 EZ
Местоположение: Ямбол

Re: Голф 2 1.6 1990-проблем с охладителната система

Мнениеот beuchat » Съб 25 фев 2017 19:10


Колеги,след като ми казахте да чакам да отвори термостата я запалих и стисках периодично долния маркуч.По стрелка колата отиде на 1вото деление след средата и по едно време изведнъж долния маркуч се стопли бързо.Струйка имаше и беше ок.Малко след това започна да мига лампата за водата на таблото и след половин минута изгасих колата,защото не се включи перка.След нова пак запалих и откачих буксата,която се закача на датчика на радиатора на перката и като пак отиде в дението след средата ,я окъсих както ми каза колегата stefan4o,и тя тръгна на 1 и после и пуснах 2ра степен,но интересното е ,че лампата не мигаше и градусите по табло не паднаха.Пипам пак долния маркуч-студен,и затова ме навежда на мисълта ,че новия термостат прави каквото си иска.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Голф 2 1.6 1990-проблем с охладителната система

Мнениеот stefan4o » Съб 25 фев 2017 19:18


Щом като си стиснал маркуча и се е стоплил... де да знам, ако беше термостатът нямаше да има промяна никаква, според мен. А радиаторът пипна ли го да видиш дали върти из него антифриз?


Потребителски аватар
beuchat
Мнения: 1940
Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
Автомобил: 1990 Golf 2
Двигател: 1.6 EZ
Местоположение: Ямбол

Re: Голф 2 1.6 1990-проблем с охладителната система

Мнениеот beuchat » Съб 25 фев 2017 19:23


Да,не се пипаше.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Голф 2 1.6 1990-проблем с охладителната система

Мнениеот Iezekil » Съб 25 фев 2017 19:33


Избързал си според мен,трябвало е да изчакаш перката да се включи и да видиш какво показва вътре.Тук приемаме,че датчика на перката е по-точен от таблото.Не каза какво се случва с течноста през това време?То е нормално да ти отвори първо термостата и чак след продлжаващо загряване да се включи перката.Тук точно драма няма.Новия термостат на колко градуса го взе?Мери ли температура?Каза ли дали отчита точно горивото?Водата завря ли?Първото деление 100 или 110 градуса е?


Потребителски аватар
beuchat
Мнения: 1940
Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
Автомобил: 1990 Golf 2
Двигател: 1.6 EZ
Местоположение: Ямбол

Re: Голф 2 1.6 1990-проблем с охладителната система

Мнениеот beuchat » Съб 25 фев 2017 19:43


Не съм чакал перката,защото лампата се размига и си помислих да не я прегрея,иначе и в двата слулая стрелката беше на делението,което мисля,че е 100 градуса,щом в средата е на 90,чак най-крайното би трябвало да е 110 градуса.А водата през всичкото това време си беше ок,не се е покачвала или да прелива от казанчето.Новия термостат не съм го мерил,защото нямам термометър,а и вчера бързах да го сложа,защото се стъмняваше.Нямам проблеми с отчитането на горивото,все същото си е (колата се кара на газ).Мисля да я изкарам сега докато е по-спокойно и да я разходя малко и се чудя със затворена капачка ли да я карам?


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Голф 2 1.6 1990-проблем с охладителната система

Мнениеот Iezekil » Съб 25 фев 2017 20:06


Щом не е хвърляла вода,значи не е прегряла и не е минала 90 гадуса според мен.Покарай я затворена,понеже при отвита капачка може д загубиш течност и се ослушвай за перката,както и гледай стрелката.Ако имаш възможност като загрее спирай и проверявай долния маркуч как е.
ПП.Защо пък Бюша?


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Голф 2 1.6 1990-проблем с охладителната система

Мнениеот Водния дух1 » Съб 25 фев 2017 20:28


Не заблуждавайте човека.Аз съм карал без капачка 150км.(понеже бях забравил да я завия) и грам течност не беше изхвърлила.Колата си имаше парно и показанията на таблото си бяха в нормите(около 80гр.) Вентилатора няма как да се включи като не е отворила 2ия кръг,понеже датчика е на радиатора.Ако температурата в първия кръг се покачи над 100гр. ,перките няма да се включат ако във радиатора тя (темп.)е малка,поради неотварянето на 2рия кръг.


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Голф 2 1.6 1990-проблем с охладителната система

Мнениеот gergeto » Съб 25 фев 2017 20:50


Iezekil написа:
gergeto написа:на около 90гр.трябва да е отворил напълно,на 100гр. водата завира,на 110 кипи.

Ако почне да му хвърля водата ще заговорим и за гарнитура...


Да,ама говорим за вакумно затворена система,където няма кипене.Нали затова в крайна сметка при прегряване гори гарнитура.
И по прнцип механичния термостат лежи на принципа на биметала,и на практика започва да реагира дори по-рано от 82гр.Друг е въпроса как е конструктивно решен тоя механичен термостат за да се държи "адекватно" и стабилно при разл.темп. диапазони-било то летни или зимни.


Потребителски аватар
beuchat
Мнения: 1940
Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
Автомобил: 1990 Golf 2
Двигател: 1.6 EZ
Местоположение: Ямбол

Re: Голф 2 1.6 1990-проблем с охладителната система

Мнениеот beuchat » Съб 25 фев 2017 21:26


Карах колата около 10-15 километра из града и по околовръстното.
Това е непосредствено след като спрях пред вкъщи,преди това изредих няколко пъти 1-2-3 до регулатор.

На долния клип тъкмо пуснах телефона да снима и перката изключи,да се беше включила за 7-8 секунди.

След това развих капачката и изкипя малко вода и долния маркуч се изпразни.Май,май цялата работа идва от новия датчик,който реално показва повече градуси,ако съдим,че 1ва степен на перката се включва на 95 градуса,както каза колегата Iezekil.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф 2 1.6 1990-проблем с охладителната система

Мнениеот ktamen » Съб 25 фев 2017 21:37


beuchat написа:Колата ако си мислиш,че не се поддържа се лъжеш жестоко.................качествени части .
:mhihi
Голям си майтапчия :th_up
Горката кола :banghead
Не виждам клипчето със струйката :rolleyes
ПП Моята помпа е на 30 години и термостатът също е 30 годишен.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта