Здравейте колеги, тъй като не ми работи нагряването на задното стъкло смятам да го сменя. Не работи изцяло, имаше фолио но в кат ме накараха да го сваля като я регистрирах и предполагам от това се е повредило...
Моите нагреватели имат в момента 9 10 ома съпротивление, колко трябва да има напълно работещо такова? Намерил съм едно и утре ще ходя да го видя, накарах човека да го измери и ми каза че е измерил 0.3 ома което ми се струва малко, до колкото знам трябва да е около 1ом? Някой има ли информация?
Още нещо, ако го вържем към акумулатор да го захраним и работи напълно, ще се загрее ли достатъчно за да се усети на допир дали топлят всички реотани? Не съм пипал до сега работещо нагряване и не знам дали се усеща..?
Въобще какво мога да направя за да проверя дали работи на 100%?
Благодаря!
ОТГОВОР: 1 ом, поне толкова беше моето като го взех и работи на 100% :)



[РЕШЕНО] Съпротивление на нагряване на задно стъкло, колко?
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
[РЕШЕНО] Съпротивление на нагряване на задно стъкло, колко?
Последна промяна от Darkbound на Пон 13 мар 2017 18:12, променено общо 1 път.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Съпротивление на нагряване на задно стъкло, колко?
Не е ли по-лесно да го прозвъниш?И как се сменя без стъклото?
- дърт милиционер
- Мнения: 732
- Регистриран на: Пет 24 май 2013 6:33
- Автомобил: WV Polo 2F 1993
- Двигател: 1.4 DIESEL
- Местоположение: София
Re: Съпротивление на нагряване на задно стъкло, колко?
Никак не се сменя. По добре е ново/старо /стъкло.
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Re: Съпротивление на нагряване на задно стъкло, колко?
Аз цялото стъкло ще сменям, прозвъняването само щв ми каже дали има прекъсната верига или не, но това не означава че рабпти, може да няюа прекъснаъо но да е изтъняло и да му се е вдигнало съпроъивлениеъо. Моя подгрев дава 10 ома и няма прекъсната верига но нито 1 реотан не работи или поне не достятъчно силно за да има какъвто и да е ефект.
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Съпротивление на нагряване на задно стъкло, колко?
Провери всички писти внимателно, сантиметър по сантиметър и ще намериш къде са прекъснати. А явно имаш поне една цяла писта, щото щеше да ти показва няколко тераома. Прекъсванията могат да се оправят със специална боя/лак с метални частици в него, има тема за това, потърси я.
Информацията колко е съпротивлението ще ти е напълно безполезна, а така или иначе аз не съм го мерил и не знам колко трябва да е.
Това за изтъняването......... нема такова животно.
Продавачът или разбира колкото теб и не знае кво да мери или те лъже.
Информацията колко е съпротивлението ще ти е напълно безполезна, а така или иначе аз не съм го мерил и не знам колко трябва да е.
Това за изтъняването......... нема такова животно.
Продавачът или разбира колкото теб и не знае кво да мери или те лъже.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Съпротивление на нагряване на задно стъкло, колко?
Аз съм доста бос,ПОДЧЕРТАВАМ ГО,но си мисля,че Камен може да го сметне колко трябва да е...
С теоретични стойности го изкарвам диапазон 0,6-0,8 ома???
Не разчитай на тея мои стойност,по-добре да ти го сметне жичкаджия.
С теоретични стойности го изкарвам диапазон 0,6-0,8 ома???
Не разчитай на тея мои стойност,по-добре да ти го сметне жичкаджия.
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Съпротивление на нагряване на задно стъкло, колко?
И аз да го смятам ще го изкарам подобно число, ама силно се съмнявам, че авторът може да го измери. Съпротивления от подобен порядък не се мерят директно с омметъра на мултицета. Или се ползва драстично по-скъп мултицет или през реотаните се пуска някакъв съществен ток и се мери пад на напрежение или някаква подобна шашма.
И в крайна сметка дори и точното измерване не може да гарантира, че всички писти са цели.
И в крайна сметка дори и точното измерване не може да гарантира, че всички писти са цели.
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Re: Съпротивление на нагряване на задно стъкло, колко?
Тераоми ще показва ако всички са прекъснати, тогава ще има изцяло прекъсната верига. "Новото" вече го взех и даде точно 1 ом (точно колкото прочетох на няколко места че трябва да е), продавяча не го е мерил правилно, не мисля че ума причина да не може да се измери по този начин все пак това са просто паралелно свързани резистори, и ако някой от тях е прекъснат съпротивлението ще се увеличава R=R1×R2/(R1+R2). Както се е случило при мен, на моите реотани се вижда че някои на места са по бледи, т.е. при смъкване на фолиото е паднала и част от реотаните което е вдигнало тяхното съпротивление дори и да не ги е прекъснало, при мен видимо нито 1 не нагрява достатъчно.
След няколко дни като се прибера ще пробеам новото стъкло преди да го сложа, но според мен трябва да работи.
Бушона на подгревите на страничните стъкла и на задното е общ и е 25 ампера, не знам колко ток дърпат страничните, но ако задното е с 1ом съпротивление това прави около 13ампера при работвщ двигател да сложим огледалата да са още 5 6 и всичко си идва на място. Ако съпротивлението е от порядъка на 0.6 0.7 ома това означава че бушона трябва да гори мигновенно при включване на подгревите (закона на Ом),.....
Поне аз така си ги обяснявам нещата поправете ме ако греша някъде, стъклото което взех не съм го пробвал още но поне на 90% ще работят реотаните според мен. :)
П.с. фолиото не се свали с нагряване или по някакъв безопасен начин а с 'чагъркане' и дърпане и си беше здраво залепено, от тук си вадя и изводите защо при мен не работят всички а веригата не епрекъсната, поне не навсякъде...
След няколко дни като се прибера ще пробеам новото стъкло преди да го сложа, но според мен трябва да работи.
Бушона на подгревите на страничните стъкла и на задното е общ и е 25 ампера, не знам колко ток дърпат страничните, но ако задното е с 1ом съпротивление това прави около 13ампера при работвщ двигател да сложим огледалата да са още 5 6 и всичко си идва на място. Ако съпротивлението е от порядъка на 0.6 0.7 ома това означава че бушона трябва да гори мигновенно при включване на подгревите (закона на Ом),.....
Поне аз така си ги обяснявам нещата поправете ме ако греша някъде, стъклото което взех не съм го пробвал още но поне на 90% ще работят реотаните според мен. :)
П.с. фолиото не се свали с нагряване или по някакъв безопасен начин а с 'чагъркане' и дърпане и си беше здраво залепено, от тук си вадя и изводите защо при мен не работят всички а веригата не епрекъсната, поне не навсякъде...
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Съпротивление на нагряване на задно стъкло, колко?
Darkbound написа:и ако някой от тях е прекъснат съпротивлението ще се увеличава R=R1×R2/(R1+R2).
Аз ти казах,че съм лаик...Ако искаш да използваш за повечето бройки и да сметнеш кво излиза,че съм скаран с дробите ...
1/R =1/R1+1/R2+1/R3.....+1/Rn
Darkbound написа:Бушона на подгревите на страничните стъкла и на задното е общ и е 25 ампера, не знам колко ток дърпат страничните, но ако задното е с 1ом съпротивление това прави около 13ампера при работвщ двигател да сложим огледалата да са още 5 6 и всичко си идва на място. Ако съпротивлението е от порядъка на 0.6 0.7 ома това означава че бушона трябва да гори мигновенно при включване на подгревите (закона на Ом),.....
Аз съм само с подгрев на стъклото и бушона ми е 20А.Няма как да е 13А подрева си мисля и сгреших,че се опитах да предположа какви ватове е.Огледалата са по 6 ома броя,ако си ги правиш сам-може да са повече.
- дърт милиционер
- Мнения: 732
- Регистриран на: Пет 24 май 2013 6:33
- Автомобил: WV Polo 2F 1993
- Двигател: 1.4 DIESEL
- Местоположение: София
Re: Съпротивление на нагряване на задно стъкло, колко?
Моето стъкло /нагревателя/ имаше две прекъснати нишки............запоих ги с поялника и нямам проблем. Лесно ще видиш дали са прекъснати - гледаш към слънцето и си личи къде са прекъснати. След това една капка киселина и запояваш.
Re: Съпротивление на нагряване на задно стъкло, колко?
Ако има прекъсване някъде, може да се съедини с едно ел.проводящо лепило (Bison). Виждал съм го в Практикер.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Съпротивление на нагряване на задно стъкло, колко?
Да,има теми за лепила,ама аз лично не намирам в моя край,а имам нужда.Останаха ми само 3 от10.
Re: Съпротивление на нагряване на задно стъкло, колко?
https://markita.net/bizon-lepilo-elektr ... o-3gr.html
Само че за 40лв ще си купиш цяло задно стъкло, а може и с капака.
Само че за 40лв ще си купиш цяло задно стъкло, а може и с капака.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Съпротивление на нагряване на задно стъкло, колко?
Проводим сребърен лак струва 11 лв. в Конрад/Щайнбергер.
Полицая, искам да видя клипче как запояваш пътечките на стъклото!
Полицая, искам да видя клипче как запояваш пътечките на стъклото!

- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Re: Съпротивление на нагряване на задно стъкло, колко?
Iezekil написа:Darkbound написа:и ако някой от тях е прекъснат съпротивлението ще се увеличава R=R1×R2/(R1+R2).
Аз ти казах,че съм лаик...Ако искаш да използваш за повечето бройки и да сметнеш кво излиза,че съм скаран с дробите ...
1/R =1/R1+1/R2+1/R3.....+1/RnDarkbound написа:Бушона на подгревите на страничните стъкла и на задното е общ и е 25 ампера, не знам колко ток дърпат страничните, но ако задното е с 1ом съпротивление това прави около 13ампера при работвщ двигател да сложим огледалата да са още 5 6 и всичко си идва на място. Ако съпротивлението е от порядъка на 0.6 0.7 ома това означава че бушона трябва да гори мигновенно при включване на подгревите (закона на Ом),.....
Аз съм само с подгрев на стъклото и бушона ми е 20А.Няма как да е 13А подрева си мисля и сгреших,че се опитах да предположа какви ватове е.Огледалата са по 6 ома броя,ако си ги правиш сам-може да са повече.
Ами значи правилно съм предположил за огледалата, ако са по 5 6 ома това прави около 5 ампера за двете и 13 и нещо за задното при работещ двигател се навъртаме около 19 20 ампера.
А за 1/R не ти разбрах идеята...? 1/R е проводимост
А формулата която аз написх е за еквивалентно съпротивление на две паралелни съпротивления от нея излиза че ако имаш 5 паралелни резистора всекии от тях с еднакво съпротивление, да кажем 5 ома например, тяхното еквивалентно ще е 2 ома(примерно), т.е. съпротивлението намалява при паралелно свързване, точно за това ако има прекъснати реотани съпротивлението трябва да се увеличава. И ако за на 100% работвщ е примерно 1ом за наполовина работещ ще е 5ома (примерни цифри). Същото важи и ако на някои реотан не е прекъснат но му се е увеличило съпротивлението, например частици от него да са се отлепили заедно с фолиото..
Поне това са моитв разсъждения :) но ти благодаря след няколко дни ще видим какво ще излезе..
Благодаря на всички за мненията, след няколко дни като го пробвам ще пиша дали всичките тия сметки са правилни или не така или иначе вече съм го взел. :)
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта