Ицо, май си прав, че бояджиите си падат по сюрреализма, ама идеята на кръговото много ми харесва. Много по-лесно е да пазиш този, дето се опитва да завие пред теб, отколкото тези, които искат да обикалят зад теб. Вариантът за кръгово, в което движещите се във вътрешната лента са с предимство ми се струва по-добър.
anrus, пак не те разбрах. Нарисувах една синя количка, идваща от семинарията точно пред стрелката в лявата лента. И същата количка пред следващото разклонение, при това се разклонява лявата лента, в която е синята количка, демек - синята количка не влиза в чужда лента, независимо накъде ще продължи. Пробвай да обясниш още веднъж кво значат стрелките.
ПП Сега видях, че снимката е старичка, утре пак ще огледам маркировката, възможно е да е променена.
Въпрос за предимство
- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Въпрос за предимство
anrus написа:както ако си пресякъл пътя на дясната колона от лява лента на нормално кръстовище.
По-ясно от това, което вече написах, няма как да го направя, освен да го нарисувам. Проумей, че при ПТП ти ще си виновния.
Re: Въпрос за предимство
ktamen написа:
ПП Сега видях, че снимката е старичка, утре пак ще огледам маркировката, възможно е да е променена.
Нищо не е променено, ако се съди по това .
Кръгът в гугъл https://www.google.bg/maps/@42.6777596,23.341644,3a,75y,243.54h,60.5t/data=!3m6!1e1!3m4!1spr_LcVdutVEdvj6ribdfwg!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1
Филмчетата на Бонев за преминаване през кръгови са в противоречие с бг закона. Въпросното кръгово е копирано механично и не върши работа.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Въпрос за предимство
Синята количка навлиза правилно в кръговото.
Когато се изравни с бялата и иска да се престрои,в него участък точно трябва да пропусне бялата и мине зад нея.В него момент белия е направо,синия се престроява.
Ако обаче и двамата са с мигачи ,то белия е с предимство.
Което ме връща 4 страници назад,за да се докаже,колко са важни мигачите.
Това е така,защото при едновременно престрояване винаги е с предимство десния.
Когато се изравни с бялата и иска да се престрои,в него участък точно трябва да пропусне бялата и мине зад нея.В него момент белия е направо,синия се престроява.
Ако обаче и двамата са с мигачи ,то белия е с предимство.
Което ме връща 4 страници назад,за да се докаже,колко са важни мигачите.
Това е така,защото при едновременно престрояване винаги е с предимство десния.
Последна промяна от Iezekil на Чет 09 мар 2017 12:33, променено общо 1 път.
- betaserk
- Мнения: 1261
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
- Автомобил: Renault Zoe
- Двигател: electric 2014
- Контакти:
Re: Въпрос за предимство
На клипчето синята кола е в грешка и правилно бипна човека, трябваше да продължи в лявата лента на пътя в който влезе! Колата пред синята го направи както трябва. По-принцип стават белите, защото се въртят в дясната, а тези за на дясно в лявата, стрелките на пътя показват, че е обратно и който си е хванал съответната лента няма да стане беля, ако не въртят в дясната, защото пречат на тези от лявата да излезнат!
- ktamen
- Мнения: 6365
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Въпрос за предимство
Шофьорът на синьото комби е очевиден кретен, засече оператора напълно безсмислено, има си собствена лента, от която да излезе, ама........ Точно на същото място и мен са ме засичали по абсолютно същия безсмислен начин, и двамата излизаме, и двамата си имаме ленти от които да излезем, ама той реши да влезе в моята, точно като комбито, запомнил съм, че номера беше РР, защото преди години един друг с РР, на влизане в друго кръгово си даде ляв мигач и въпреки многобройните клаксони си зави директно на ляво без да обикаля по кръговото.
Искам да ми кажете за синята, количка, която съм нарисувал, а не за комбито. Версията на анрус не ми звучи много смислено. Какво ще кажат органите при ПТП е твърде спорно, а и ми се иска да разбера кое е прав без смачкани ламарини.
Искам да ми кажете за синята, количка, която съм нарисувал, а не за комбито. Версията на анрус не ми звучи много смислено. Какво ще кажат органите при ПТП е твърде спорно, а и ми се иска да разбера кое е прав без смачкани ламарини.
- Бай Иван
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
- Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
- Двигател: ASY AWC
- Местоположение: София
Re: Въпрос за предимство
betaserk написа:На клипчето синята кола е в грешка .....
С уточниението, че излизаш ли от кръгово трябва да си във външната, дясна лента. Пежото от клипчето трябва да се престрой в дясната лента далеч преди изхода. Друг е въпроса, че въпросното кръгово е с малки размери и обикновенно няма нито време, нито място..... За това мантинелите и знаците одавна са или криви или напълно липсват.
Както беше отбелязано поназад в темата, това са от ню ейдж маркировките, крастовища, кръгови и т.н.
Идващите от КАТ и навлизащи във вътрешната лява лента прибирайки се в следобедния час пик, като мен и искат да излязат по Драган Цанков или да продължат да се въртят до изхода за Семинарията, излизат от вътрешната страна, тъй като обикновенно десните не излизат на първия изход - алея Яворов, а продължават да въртят поне до Драган Цанков и реално аз нямам нито време и място кога и къде да се простроя в правилната лента за изход.
- ktamen
- Мнения: 6365
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Въпрос за предимство
Бай Иван написа:С уточниението, че излизаш ли от кръгово трябва да си във външната, дясна лента.
Това уточнение къде го пише?
Много хора вярват в него, като в библията, ама всъщност това е от старогръцките митове и легенди.
- Бай Иван
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
- Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
- Двигател: ASY AWC
- Местоположение: София
Re: Въпрос за предимство
ktamen написа:Бай Иван написа:С уточниението, че излизаш ли от кръгово трябва да си във външната, дясна лента.
Това уточнение къде го пише?
Много хора вярват в него, като в библията, ама всъщност това е от старогръцките митове и легенди.
Обикновенно знакът.

На въпросното крастовище имаш 3 знака от възможни 4 входа

Отделно завой на дясно, се прави само от дясна лента, освен ако не е указано друго яче, но на двулентов път едвали...
Последна промяна от Бай Иван на Чет 09 мар 2017 10:56, променено общо 1 път.
Re: Въпрос за предимство
Ето го и ktamen със CA8789CM да прави десен завой от лявата лента.
Тоя с камерата много нервен го раздава https://www.youtube.com/watch?v=ir41tcJoicw
https://www.youtube.com/watch?v=D0UICwOaJcA
Тоя с камерата много нервен го раздава https://www.youtube.com/watch?v=ir41tcJoicw
https://www.youtube.com/watch?v=D0UICwOaJcA
Re: Въпрос за предимство
ktamen написа:Шофьорът на синьото комби е очевиден кретен, засече оператора напълно безсмислено, има си собствена лента, от която да излезе, ама........
За съжаление подобни изпълнения стават постоянно и често завършват с 2 коли в кръговото + полицейска. На всичкото отгоре, ако не му дадеш път следва свирене сякаш не знаеш правилата.
- betaserk
- Мнения: 1261
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
- Автомобил: Renault Zoe
- Двигател: electric 2014
- Контакти:
Re: Въпрос за предимство
Обаче тоя с джипа голяма маневра направи 

- georgebonev
- Мнения: 3106
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Въпрос за предимство
По отношение на предимството между водачи в две съседни ленти:
По отношение на "синята количка":
Количката продължава по зелената линия в лява лента - наляво или направо.
Ако продължи направо и излиза, трябва да се съобрази с тези в дясната лента преди изхода и ако те се движат направо (пропускат изхода), да ги пропусне (чл.25). Този в лявата лента навлиза в друг път на изхода, въпреки че му е очертана лента.
Чл. 25. (1) (Доп. - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) Водач на пътно превозно средство, който ще предприеме каквато и да е маневра, като например да заобиколи пътно превозно средство, да излезе от реда на паркираните превозни средства или да влезе между тях, да се отклони надясно или наляво по платното за движение, в частност за да премине в друга пътна лента, да завие надясно или наляво за навлизане по друг път или в крайпътен имот, преди да започне маневрата, трябва да се убеди, че няма да създаде опасност за участниците в движението, които се движат след него, преди него или минават покрай него, и да извърши маневрата, като се съобразява с тяхното положение, посока и скорост на движение.
(2) При извършване на маневра, която е свързана с навлизане изцяло или частично в съседна пътна лента, водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се движат по нея. Когато такава маневра трябва едновременно да извършат две пътни превозни средства от две съседни пътни ленти, с предимство е водачът на пътното превозно средство, което се намира в дясната пътна лента.
По отношение на "синята количка":
ktamen написа:...Нарисувах една синя количка, идваща от семинарията точно пред стрелката в лявата лента. И същата количка пред следващото разклонение, при това се разклонява лявата лента, в която е синята количка, демек - синята количка не влиза в чужда лента, независимо накъде ще продължи...
Количката продължава по зелената линия в лява лента - наляво или направо.
Ако продължи направо и излиза, трябва да се съобрази с тези в дясната лента преди изхода и ако те се движат направо (пропускат изхода), да ги пропусне (чл.25). Този в лявата лента навлиза в друг път на изхода, въпреки че му е очертана лента.
Re: Въпрос за предимство
добре че скоростта в кръговото е сведена до минимум, дори и да те засекат с право или без, можеш да спреш.
- satansho
- Мнения: 167
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
- Автомобил: VW T4 Audi
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за предимство
gergeto написа:Иначе по темата: от 1991г.съм на пътя,нямам спомен буква по буква какво са ме учили инструкторите,но практиката ме е научила-Почна ли да въртя "геврека" в някоя посока-първо чукам лоста на мигачите.Ако не дай си боже се чукна с някой -подаденият предварително мигач ми носи само позитиви ,дори пред контролните органи. Според вас защо има "екстрата" самоиключване на мигачите при продължителен завой и промяна на позицията на волана в обр. посока?
Ползвайте си мигачите дори и правилника да не ви задължава.Незнам досега някой да е глобен заради подаден мигач при промяна на позицията си на пътя,защото по закон не е длъжен да подава мигач...Нека има и колегиалност на пътя-Ако аз познавам перфектно "жаргона" на кръговото в центъра на моя град,то в този момент оттам може да преминава колега за пръв път, и един навреме подаден мигач и отстъпване на предимство би помогнало на човека да се ориентира и да се изнесе по-бързо от проблемния "възел". Иначе се "самозатапваме " в кръстовището и .."псувни,майки ,бащи,селяни и т.н." Има ли смисъл ?
Точно във това е смисъла. Ако се налага мнението да се кара с мигач, когато не е задължително, повечето хора очакват да видят вкл. мигач и става конфликт. Това между другото е причината да повдигна въпроса.
Очаквайки да карам със мигач, движейки се във кръгово, се оказах във филм в който определено другия шофьор си мислеше, че трябвало да карам във кръгово със включен ляв мигач и беше готов да се блъсне, но да не отстъпи от своето, което както се оказва няма нищо общо със правилника.
Не е малко, струва ми се като причина за дебат ...
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта