


Bora 1.6 16V 2000г. (105 c.c.) AUS мотор - Вибрации в купето и в педалите - РАЗРЕШЕН
-
- Мнения: 561
- Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AUS 2000
Bora 1.6 16V 2000г. (105 c.c.) AUS мотор - Вибрации в купето и в педалите - РАЗРЕШЕН
Здравейте колеги,
отново проблем с Боричката. Преди около 1 месец смених маслото.Две смени откакто съм я купил и слагах 10W40. тъй като нямах проблеми,реших да я пробвам с масло с дадените и спецификации и си купих MOTUL 5W40 от колегата ACE в Пловдив.Мотора стана малко по-шумен,но разбрах,че си е нормално това. След около 2 седмици започнаха леки вибрации в купето.Сега се увеличиха доста,а и започнаха да се усещат и в педалите.И в трите! При подаване на газ,при натисната спирачка и при отпускане на съединителя.Вибрациите са с честотата на работа на мотора.При пускане на парното и по-точно,като заработи вентилаторът-стават още по-осезаеми.
Дали има значение факта,че смених маслото,или да търся проблемите в някой тампон?
отново проблем с Боричката. Преди около 1 месец смених маслото.Две смени откакто съм я купил и слагах 10W40. тъй като нямах проблеми,реших да я пробвам с масло с дадените и спецификации и си купих MOTUL 5W40 от колегата ACE в Пловдив.Мотора стана малко по-шумен,но разбрах,че си е нормално това. След около 2 седмици започнаха леки вибрации в купето.Сега се увеличиха доста,а и започнаха да се усещат и в педалите.И в трите! При подаване на газ,при натисната спирачка и при отпускане на съединителя.Вибрациите са с честотата на работа на мотора.При пускане на парното и по-точно,като заработи вентилаторът-стават още по-осезаеми.
Дали има значение факта,че смених маслото,или да търся проблемите в някой тампон?
Последна промяна от barutchiev на Пет 31 мар 2017 14:18, променено общо 2 пъти.
Re: Bora 1.6 16V 2000г. (105 c.c.) AUS мотор - Вибрации в купето и в педалите
С демпферен маховик ли ти е колата
-
- Мнения: 561
- Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AUS 2000
Re: RE: Re: Bora 1.6 16V 2000г. (105 c.c.) AUS мотор - Вибрации в купето и в педалите
Soldier90 написа:С демпферен маховик ли ти е колата
Не.Сменил съм преди година целият комплект съединител.Но не е от него.
Дори и при свободна тресе.Смених и свещите-същата работа.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Bora 1.6 16V 2000г. (105 c.c.) AUS мотор - Вибрации в купето и в педалите
И аз направих същия опит, като теб колега и разбира се след това съжалявах. Сложих 5W40 Castrol Edge. Двигателят започна да работи по-шумно, сложих добавка течен молибден, утихна, но при пълно загряване и голяма скорост започна да ми присветка лампата за маслото, добвката го е разредила още повече. Веднага смених маслото, беше станало на пикня и си сложих пак 10W40 Фукс, купувам го в туба 4л., при което двигателят утихна и започна да работи по добре, лампата веднага спря да присветква при голямо натоварване.
След горчивия ми опит разбрах, че е противопоказно да се слага толкова тънко масло на толкова стари коли и на незнайни километри. И въобще не е нормално да започне да работи двигателя по шумно, след като си му налял ново масло, даже напротив, трябва да утихне. Този ефект се дължи на луфтовете, които се създават в процеса на експлоатация, което е напълно нормално, за това се слага и подходящото масло. Повече подобни опити не бих си правил.
Всеки сам решава, какво да прави с колата си, аз реших да сменя маслото, просто споделям моя опит, ти сам си решаваш.
Относно вибрациите, мисля, че има връзка въздуха, дросел клапата, защото, когато пуснеш парното се отваря клапата за да не изгасне двигателя, вкарва още въздух, компа увеличава времето на отваряне на инжекторите, пуска повече гориво, за да не обеднее сместа.
Не съм толкова запознат, но мисля, че по тънко масло, неподходящо, би трябвало да се отрази на работата на повдигачите и от тук това би повлияло и на клапаните, компресията, количеството въздух.
Би било интересно, ако някой, който има повече опит и познания да сподели мнение, мен също ме интересува този ефект, от много тънко масло в двигател с големи луфтове, не казвам износен двигател, а експлоатиран, което не означава, че не може да се ползва още дълги години, след още километри бих сложил даже 15W40.
След горчивия ми опит разбрах, че е противопоказно да се слага толкова тънко масло на толкова стари коли и на незнайни километри. И въобще не е нормално да започне да работи двигателя по шумно, след като си му налял ново масло, даже напротив, трябва да утихне. Този ефект се дължи на луфтовете, които се създават в процеса на експлоатация, което е напълно нормално, за това се слага и подходящото масло. Повече подобни опити не бих си правил.
Всеки сам решава, какво да прави с колата си, аз реших да сменя маслото, просто споделям моя опит, ти сам си решаваш.
Относно вибрациите, мисля, че има връзка въздуха, дросел клапата, защото, когато пуснеш парното се отваря клапата за да не изгасне двигателя, вкарва още въздух, компа увеличава времето на отваряне на инжекторите, пуска повече гориво, за да не обеднее сместа.
Не съм толкова запознат, но мисля, че по тънко масло, неподходящо, би трябвало да се отрази на работата на повдигачите и от тук това би повлияло и на клапаните, компресията, количеството въздух.
Би било интересно, ако някой, който има повече опит и познания да сподели мнение, мен също ме интересува този ефект, от много тънко масло в двигател с големи луфтове, не казвам износен двигател, а експлоатиран, което не означава, че не може да се ползва още дълги години, след още километри бих сложил даже 15W40.
-
- Мнения: 561
- Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AUS 2000
Re: RE: Re: Bora 1.6 16V 2000г. (105 c.c.) AUS мотор - Вибрации в купето и в педалите
Да,звучи напълно логично.Още в понеделник ще го сменя отново.Карах с холандско Eurol 10w40 и бях много доволен,но реших да си пробвам и с 5W40 на Motul.Както писах от колегата ACE и то на адски доволна цена.Веднага стана по-шумен мотора.После започна и тази вибрация (усеща се дори във волана и пода).Смених свещите-нищо,качихме я за преглед на цялата изпускателна система-здрава и със здрави тампони.Просто или е съвпадение със смяна на маслото,или.....проблема е другаде!
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Пет 13 ное 2015 11:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Bora 1.6 16V 2000г. (105 c.c.) AUS мотор - Вибрации в купето и в педалите
Колега на Голф 4 1.6 16v АЗД също имам леки вибрации в купето - аз го карам с 5w30 Кастрол пак от АСЕ и, преди това бях с 5W40 Motul като твоето - с кастрола вибрациите намаляха осезаемо. Не мисля, че ако не губи масло и е тънко. Дори напротив - колкото по-тънко масло - толкова по-добре - по-добра лубрикация и от там по малко триене на движещите се части - по-тиха и спокойна работа. При мен в момента вибрации се усещат съвсем леко, но преди беше ужас. Проблема го реших с почистване на дросел клапата и нов въздушен филтър.
-
- Мнения: 561
- Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AUS 2000
Re: RE: Re: Bora 1.6 16V 2000г. (105 c.c.) AUS мотор - Вибрации в купето и в педалите
Всичко е сменено с маслото.Филтрите са на Ман.Просто е факт,че стана след смяната.Няма и грам горене и с двете
-
- VW експерт
- Мнения: 13393
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Bora 1.6 16V 2000г. (105 c.c.) AUS мотор - Вибрации в купето и в педалите
freelancer написа:И аз направих същия опит, като теб колега и разбира се след това съжалявах. Сложих 5W40 Castrol Edge. Двигателят започна да работи по-шумно, сложих добавка течен молибден, утихна, но при пълно загряване и голяма скорост започна да ми присветка лампата за маслото, добвката го е разредила още повече. Веднага смених маслото, беше станало на пикня и си сложих пак 10W40 Фукс, купувам го в туба 4л., при което двигателят утихна и започна да работи по добре, лампата веднага спря да присветква при голямо натоварване.
След горчивия ми опит разбрах, че е противопоказно да се слага толкова тънко масло на толкова стари коли и на незнайни километри. И въобще не е нормално да започне да работи двигателя по шумно, след като си му налял ново масло, даже напротив, трябва да утихне. Този ефект се дължи на луфтовете, които се създават в процеса на експлоатация, което е напълно нормално, за това се слага и подходящото масло. Повече подобни опити не бих си правил.
Всеки сам решава, какво да прави с колата си, аз реших да сменя маслото, просто споделям моя опит, ти сам си решаваш.
Относно вибрациите, мисля, че има връзка въздуха, дросел клапата, защото, когато пуснеш парното се отваря клапата за да не изгасне двигателя, вкарва още въздух, компа увеличава времето на отваряне на инжекторите, пуска повече гориво, за да не обеднее сместа.
Не съм толкова запознат, но мисля, че по тънко масло, неподходящо, би трябвало да се отрази на работата на повдигачите и от тук това би повлияло и на клапаните, компресията, количеството въздух.
Би било интересно, ако някой, който има повече опит и познания да сподели мнение, мен също ме интересува този ефект, от много тънко масло в двигател с големи луфтове, не казвам износен двигател, а експлоатиран, което не означава, че не може да се ползва още дълги години, след още километри бих сложил даже 15W40.
Това, което написа, ама верно ли го написа?
Пълни глупости.
Тънко масло, компресия, повдигачи.

-
- Мнения: 70
- Регистриран на: Нед 21 юни 2015 8:26
- Автомобил: VW golf 4
- Двигател: AZD 105 2000г
Re: Bora 1.6 16V 2000г. (105 c.c.) AUS мотор - Вибрации в купето и в педалите
За начало и направи една диагностика и почистване на дросела . Аз съм с AZD 105 коня и го карам с 10v40 . В други теми са ме освирквали "разбирачите" но 5/30 и 5/40 според мен са за коли които са до 200000 км а не за 15-20 годишни таратайки които са били на 200000 преди 200000 които са върнати. Не му слагай 15/40 че няма да кара много много . Разликата между 5/30 и 15/40 е огромна.
-
- Мнения: 561
- Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AUS 2000
Re: RE: Re: Bora 1.6 16V 2000г. (105 c.c.) AUS мотор - Вибрации в купето и в педалите
На диагностиката не дава грешки.Дросела не съм му чистил,но се съмнявам да се развибрира изведнъж от него така.Въобще за 15w40 не съм си и помислял.Затова и реших да го поглезя мотора с 5w40,а и нито го гори нито нищо.Чудя се дали да го сменям.Да не се окаже само напразно
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Bora 1.6 16V 2000г. (105 c.c.) AUS мотор - Вибрации в купето и в педалите
Здравко е, както винаги критичен и дотам, критика без опровержение.
Здравко, с тънкото масло започват да чукат повдигачите, чукат, защото вероятно са износени и не задържат налягане, маслото с нисък вискозитет се изпразва по бързо и от тук се променя работата на двигателя, кажи ми кое е глупост, защото съм го видял с очите си. Много неща тракат с масло, което има много нисък вискозитет.
Няма никакъв смисъл да се слага тънко масло на стар двигател.
Колега, няма да те убеждавам или да ти размивам темата, но тя колата сама си казва, че не се чувства добре с новото масло, трака и ще започне да трака още повече, покарай и ако се разтрака още значи е в маслото проблема.
Един от признаците за кофти или неподходящо масло е, че двигателят започва да трака.
Ако искаш покарай малко, може да утихне.
Вибрации може да имаш, ако оборотите са по-ниски, както писах по горе, отиваш на дросел и вакууми. Вибрира от дросела, яко.
15W40 не е препоръчително, гледах на Кастрол и пишеше полусинтетика, минералните масла сега им слагат доста добавки и не са същите, като едно време, много хора с хидравлични повдигачи си карат с минерално масло и нямат проблеми.
Здравко, с тънкото масло започват да чукат повдигачите, чукат, защото вероятно са износени и не задържат налягане, маслото с нисък вискозитет се изпразва по бързо и от тук се променя работата на двигателя, кажи ми кое е глупост, защото съм го видял с очите си. Много неща тракат с масло, което има много нисък вискозитет.
Няма никакъв смисъл да се слага тънко масло на стар двигател.
Колега, няма да те убеждавам или да ти размивам темата, но тя колата сама си казва, че не се чувства добре с новото масло, трака и ще започне да трака още повече, покарай и ако се разтрака още значи е в маслото проблема.
Един от признаците за кофти или неподходящо масло е, че двигателят започва да трака.
Ако искаш покарай малко, може да утихне.
Вибрации може да имаш, ако оборотите са по-ниски, както писах по горе, отиваш на дросел и вакууми. Вибрира от дросела, яко.

15W40 не е препоръчително, гледах на Кастрол и пишеше полусинтетика, минералните масла сега им слагат доста добавки и не са същите, като едно време, много хора с хидравлични повдигачи си карат с минерално масло и нямат проблеми.
-
- Мнения: 561
- Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AUS 2000
Re: RE: Re: Bora 1.6 16V 2000г. (105 c.c.) AUS мотор - Вибрации в купето и в педалите
Не ми размиваш темата.Колкото може повече мнения е по-добре.Ще се кара на майстор,просто идеята е да си спестя някой лев,че тук принципа проба-грешка,тежи на джоба.
Нямам намаляне на оборотите.Ако беше така,при леко форсиране,щяха да изчезват.Дори обратното-по високи обороти---по-силни вибрации.
Изпратено от моят GT-I9301I с помощта на Tapatalk
freelancer написа:Вибрации може да имаш, ако оборотите са по-ниски, както писах по горе, отиваш на дросел и вакууми.
Нямам намаляне на оборотите.Ако беше така,при леко форсиране,щяха да изчезват.Дори обратното-по високи обороти---по-силни вибрации.
Изпратено от моят GT-I9301I с помощта на Tapatalk
-
- VW експерт
- Мнения: 13393
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Bora 1.6 16V 2000г. (105 c.c.) AUS мотор - Вибрации в купето и в педалите
Zdravko Zankov написа:freelancer написа:И аз направих същия опит, като теб колега и разбира се след това съжалявах. Сложих 5W40 Castrol Edge. Двигателят започна да работи по-шумно, сложих добавка течен молибден, утихна, но при пълно загряване и голяма скорост започна да ми присветка лампата за маслото, добвката го е разредила още повече. Веднага смених маслото, беше станало на пикня и си сложих пак 10W40 Фукс, купувам го в туба 4л., при което двигателят утихна и започна да работи по добре, лампата веднага спря да присветква при голямо натоварване.
След горчивия ми опит разбрах, че е противопоказно да се слага толкова тънко масло на толкова стари коли и на незнайни километри. И въобще не е нормално да започне да работи двигателя по шумно, след като си му налял ново масло, даже напротив, трябва да утихне. Този ефект се дължи на луфтовете, които се създават в процеса на експлоатация, което е напълно нормално, за това се слага и подходящото масло. Повече подобни опити не бих си правил.
Всеки сам решава, какво да прави с колата си, аз реших да сменя маслото, просто споделям моя опит, ти сам си решаваш.
Относно вибрациите, мисля, че има връзка въздуха, дросел клапата, защото, когато пуснеш парното се отваря клапата за да не изгасне двигателя, вкарва още въздух, компа увеличава времето на отваряне на инжекторите, пуска повече гориво, за да не обеднее сместа.
Не съм толкова запознат, но мисля, че по тънко масло, неподходящо, би трябвало да се отрази на работата на повдигачите и от тук това би повлияло и на клапаните, компресията, количеството въздух.
Би било интересно, ако някой, който има повече опит и познания да сподели мнение, мен също ме интересува този ефект, от много тънко масло в двигател с големи луфтове, не казвам износен двигател, а експлоатиран, което не означава, че не може да се ползва още дълги години, след още километри бих сложил даже 15W40.
Това, което написа, ама верно ли го написа?
Пълни глупости.
Тънко масло, компресия, повдигачи.
Прочети подчертаното още веднъж.
Колега,колко оборота ти държи на празен ход?
-
- Мнения: 561
- Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AUS 2000
Re: Bora 1.6 16V 2000г. (105 c.c.) AUS мотор - Вибрации в купето и в педалите
При напълно загрял автомобил-около 650-700 и то без никакви колебания.
-
- VW експерт
- Мнения: 13393
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Bora 1.6 16V 2000г. (105 c.c.) AUS мотор - Вибрации в купето и в педалите
Аутодатата ми е на стационарния.
Утре ще проверя колко оборота трябва да поддържа.
Утре ще проверя колко оборота трябва да поддържа.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 85 госта