1,6 тд интеркулер

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
hamann
Мнения: 186
Регистриран на: Сря 23 мар 2005 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот hamann » Пет 25 мар 2005 17:55


accel - дали ще е възможно да помагаш с малко акъл?
тука по форуми по лс май ще е достатъчно :D
пък и май и другите могат да имат полза :roll:

п.с - някой знае ли до колко се загрява горе долу едно турбо на средно статистическия дизел и каква е температурата на въздуха излизащ от него???




Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Пет 25 мар 2005 18:41


Не съм го мерил, но със сигурност е по-голям от 15х30... Мисля, че е като на снимката в темата, но не съм сигурен. За 50лв е много добре, стига да е добър интеркулера. На мен навсякъде ми искаха над 120 до 150лв.
За разхода - не знам, днес ми пипна помпата, срещу 10 лв. Надявам се да не се вдигне значително :oops: , макар че сега малко повече я натискам.
А от резултата - доволен съм, да усеща се разликата.
Мисля да поставя и аз въздухозаборник, отгоре на капака на двигателя, но така, че да смуче въздух отвътре-навън. Т.е. въздуха ще влиза както сега отпред, ще минава през интеркулера, и ще излиза през въздухозаборника на капака.
Единствения проблем при мен е акумулатора.. Мисля, че ще трябва да купя още един кабел...


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Пет 25 мар 2005 18:47


rmk написа:По принцип си прав, студена върви много повече отколкото когато загрее.
Обече си мислия, че кулера за в града където почти нямаш насрещна струя въздух няма да върши много работа. Просто след 15 минути каране самото радиаторче на кулера ще се загрее от топлия мотор в близост, но ти ще кажеш де.....
Предполагам по магистралата ще е екстра :lol:

Е то по принцип по задръстванията си общо взето на празен ход, т.е. турбото не работи, следователно и въздуха не се загрява. Но определено по магистрала и в студено време ефекта ще е най-голям, в това няма спор.


Потребителски аватар
hamann
Мнения: 186
Регистриран на: Сря 23 мар 2005 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот hamann » Пет 25 мар 2005 18:48


идеята за тос смучещ заборник е доста добра - щото доста напред трябва да дойде входния отвор и грозно ще да е :(

и все пак ако се охлажда като самолетен радиатор ще е най добре - от едната страна влиза въздуха а от другата излиза след като е минал през кулера/а и този въздух който идва през решетката минава и през топлия радиатор :( /


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Пет 25 мар 2005 19:00


Не, при мен кулера е отстани, на мястото на акумулатора, и след като направя кутията, въздуха, който минава през него няма да има нищо общо с радиатора, и ще се получи точно така, както каза - ще минава през кулера, и ще излиза от въздухозаборника. Само че сега точно нямам пари да дупча капака, всичко с времето си... :roll:


Потребителски аватар
hamann
Мнения: 186
Регистриран на: Сря 23 мар 2005 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот hamann » Съб 26 мар 2005 11:03


по между другото радиатора е под ъгъл спрямо решетката - не е перпендикулярно поставен - туй за климатика било/дето го няма :cry: :wink: / и така от ляво има доста повече място .... :wink:


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Нед 27 мар 2005 10:40


от каква кола ти е интеркулера.Аз мислех също да слагам.Намерих един за 40-50лв от ланча 1.9 или 2.0 не помня то4но.Ама не знам как ще го сложа.Мисля си че е по-добре интеркулер от 1.9ТДи голф3/венто, поне ще си е направен за този модел.
Ако някой е виждал някъде такъв да свирка.
Хора що давате пари на майсторите та да ви пуснат пове4ко нафта.
То е елементарно.Имате няколко врътки по помпата - едната за остатъ4ното коли4ество нафта, за оборотите на празен ход, за коли4еството нафта....и т.н.
Искам да те питам след като сложи интеркулера усети ли се по-голям лаг.В смисал пове4ко 4удене в ниските обороти.Щото ве4е трябва пове4е време докато турбината надуе цялата система.
И аз мисля че припушването ти няма да изчезне, върни малко нафтата, щото и разхода ще ти е по-голям а и колата ще ти загрява пове4ко!
Друго което можеш да направиш е да увеличиш boost-a от турбината.Виж кой модел ти е.Фабрично мисля че на 1V турбото прави бууст към 0.6 бар-а.Мисля че спокойно можеш да го направиш 1бар, ако турбото ти е с външен wastegate(мисля че така се викаше).Тогава ще можеш да вкараш повече въздух и съответно гориво.Нооо внимавай за гарнитурата на главата! А и пипането на турбото е на много шибано място.Най-лесно е когато главата е свалена заедно с турбото :D тогава си я натягаш най-лесно.Аз мойто съвсем леко я пипнах, ама сега е след смяна на сегменти, та не бива да се издува.
Провери си и колко налягане ти прави туброто!
Успех


Потребителски аватар
hamann
Мнения: 186
Регистриран на: Сря 23 мар 2005 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот hamann » Нед 27 мар 2005 11:39


wasteland - умолявам те - дай подробно инфо как се гласи wastegate-a
кое точно се пипа с колко и как - и все пак без да се издухват сегменти :wink: /заради това ли си сменявал???/и какво като са нови???//

леле полудявам!!!!


:twisted: :twisted: :twisted:


Потребителски аватар
hamann
Мнения: 186
Регистриран на: Сря 23 мар 2005 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот hamann » Нед 27 мар 2005 11:41


п.с - и ас от ланчиа намерих но малък ми се вижда :( :wink:


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Нед 27 мар 2005 19:54


Моя мисля че си е от VW, но не съм сигурен. На него пише обаче ENGLAND MR3, така че оттам ми идват съмненията, но иначе ми прилича на оригиналния от VW.
В интернет гледах за бууста на 1V - дават го 0,6-0,8 бара, но трябва да се поровя малко из форумите за да видя дали изобщо ще мога да увелича до 1 бар на моя двигател.
Лаг - честно казано изобщо не съм забелязал да има повече лаг. Просто колата си върви повече. Това е малка турбинка и бързо се развърта, така че изобщо не се забелязва.
За подпушването - трябва да накарам някой да покара след мен и да го питам. Всъщност днес ходихме една групичка 3 коли да покараме нагоре след Железница.. Попитах ги, никой не беше забелязал да пуши. Вярно е, че валеше и с мойте баници 205 широки отзад става мъгла :twisted:, но мисля, че всичко е ОК. Това за което говоря е малко изпушване при рязко форсиране на място, при положение че интеркулера не се обдухва изобщо. Човека каза, че при движение няма да го има, още повече че тогава не можеш да подадеш толкова рязко газ. Според мен се получава, защото при рязко подаване на газ на място, турбината не може да се развърти веднага, и за момент се получава богата смес, изпушва, след което се изчиства дима. Мисля, че е нормално, и не ми е твърде богата сместа.


Потребителски аватар
hamann
Мнения: 186
Регистриран на: Сря 23 мар 2005 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот hamann » Пон 28 мар 2005 12:20


ако изкопаш нещо полезно - споделяй или линк цакай :lol:
/за бууста говоря :wink: /

поздрави!


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Пон 28 мар 2005 12:28


хм , това за нагласянето на кога да отваря wastegate-a мисля че се казваше актуатор.На гърба на турбината има една нещо като шпилка.От единия край е хваната със зегерка от другата влиза в едно бутало.Та работата е като по4не да влиза много въздух, този въздух натиска буталото, което свързано с тази шпилка която е хваната от другия край със споменатата зегерка.Та това което буталото бута всъщност е wastegate-a.Посредством скъсяване рамото на шпилката, вдига бууста на трубината.
Моята турбина е Garrett T2 - която се слага и на Фиеста Турбо XR2 и прави спокойно бууст 1.3-1.4 бара.
Не съм сменял сегменти заради издуване на турбото.Просто компресията беше паднала на 30.
Нооооо усещам че като се поразработи мотора, ще има яко бууууст :D :D
В 1.9TD AAZ има толкова много ама много ресурс.
Блока му доколкото знам е подобен на този на GTI т.е. може да поема натоварване.


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Пон 28 мар 2005 13:39


Тук има доста за четене, ако разбираш английски :wink:


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Пон 28 мар 2005 14:31


мдам този линк го знам.Много са добри там.Чудеса правят :D


Потребителски аватар
hamann
Мнения: 186
Регистриран на: Сря 23 мар 2005 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот hamann » Вто 29 мар 2005 13:26


а как мога да си измеря бууст-а???



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 70 госта