Също много важно е след смяна на сегменти да се разработи правилно мотора, сиреч да улегнат добре сегментите, защото ако това не стане пак може да ти харчи масло и да се чудиш какво става.
Постепенно натоварване с редуване на газ-моторна спирачка и честа смяна на масло при това в началото с "някакво" ефтино минерално и чак след няколко цикъла се слага синтетиката и си караш без грижи. Така съм разработил моя мотор и харч на масло няма, както написах в предния пост, мотора мърка и пее, не се чува как работи.



Golf 4 1.6 SR, 101hp, 2000, AEH - гори масло
-
- Мнения: 653
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Golf 4 1.6 SR, 101hp, 2000, AEH - гори масло
Само със смяна на сегменти не става господа , тоя филм съм го играл не веднъж с смяната само на сегменти на други мои коли и файда няма , има ли износване на цилиндъра забравете за сегменти.
- golf_III_2e
- Мнения: 965
- Регистриран на: Вто 13 май 2008 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Golf 4 1.6 SR, 101hp, 2000, AEH - гори масло
Преди месец свалях главата на такъв мотор (губеше се антифриз но не загряваяваше) гарнитурата беше издухана на две места.Смених гарнитурата
гумички и шлаиф..И след ремонта започна да гори за 100км литър масло а преди това гореше литър за 8000.Отворих я пак,всичко точно...смених сегментите, биелни лагери, ,нова гарнитура пак шлаиф и се оправиха нештата. Интересно как изведнъж започна да гори масло и този които я кара твърди ,че никога не е загрявала над 90 градуса.
гумички и шлаиф..И след ремонта започна да гори за 100км литър масло а преди това гореше литър за 8000.Отворих я пак,всичко точно...смених сегментите, биелни лагери, ,нова гарнитура пак шлаиф и се оправиха нештата. Интересно как изведнъж започна да гори масло и този които я кара твърди ,че никога не е загрявала над 90 градуса.
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Чет 07 май 2009 23:29
- Автомобил: Seat Toledo 2000
- Двигател: AEH1.6 101hp
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 4 1.6 SR, 101hp, 2000, AEH - гори масло
Здравейте, колеги. И аз имам прословутия 1.6SR. Никога не ми е прегрявала, винаги съм сменял навреме масло. От една -2 години започна да мирише на неизгорели газове, харчи доста и ускорява значително по-зле с времето. Сменяни са свещи кабели бобина последно чистих дюзите на инжекцията. Никаква разлика.
Интересното, че никога не е горяла и капка масло. И преди няколко дни реших да видя как е маслото- 1.5 литра за около 7 месеца- и не повече 3-4х. км.
Какво следва да направя - да измеря компресията ?
Какви са стойностите за този мотор?
И ако се наложи основен ремонт заслужава ли си, колата е на около 200 000х. Км(евентуално).
Или е време да я засиля към някое дере
Гадното е, че съм й оправил всичко бъгаво по тоя модел, включително и нитовете на скоростната кутия, и съм нялял поне колкото струва самата кола в момента, та ми е жал да я засиля...
А пък и няма грам ръжда, но ако трябва да правя основен, май ще ми дойде в повече.
Съвет?
Аз я ползвам предимно по магистралата и си и държи над 4000 оборота почти постоянно, да не би от това да се е износил вече мотора?
Интересното, че никога не е горяла и капка масло. И преди няколко дни реших да видя как е маслото- 1.5 литра за около 7 месеца- и не повече 3-4х. км.
Какво следва да направя - да измеря компресията ?
Какви са стойностите за този мотор?
И ако се наложи основен ремонт заслужава ли си, колата е на около 200 000х. Км(евентуално).
Или е време да я засиля към някое дере

Гадното е, че съм й оправил всичко бъгаво по тоя модел, включително и нитовете на скоростната кутия, и съм нялял поне колкото струва самата кола в момента, та ми е жал да я засиля...
А пък и няма грам ръжда, но ако трябва да правя основен, май ще ми дойде в повече.
Съвет?
Аз я ползвам предимно по магистралата и си и държи над 4000 оборота почти постоянно, да не би от това да се е износил вече мотора?
- tdi fen
- Мнения: 4709
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.6 SR, 101hp, 2000, AEH - гори масло
можеш да го ремонтираш става почти перфектно стига да не износено покритието на блока,ако е износен друг втора употреба добър и пак си ти
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: Нед 05 дек 2010 10:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Golf 4 1.6 SR, 101hp, 2000, AEH - гори масло
Пробвай да не караш над 3000 оборота и ще се учудиш колко ще падне разхода на масло.Поне на половина.
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Чет 07 май 2009 23:29
- Автомобил: Seat Toledo 2000
- Двигател: AEH1.6 101hp
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 4 1.6 SR, 101hp, 2000, AEH - гори масло
z_chakarov написа:Пробвай да не караш над 3000 оборота и ще се учудиш колко ще падне разхода на масло.Поне на половина.
Ами аз я ползвам само за извънграднско и то доста често по магистралата. 3000об значи до 100км в час това не ме устройва. Май ще смемя гумичките на клапаните и ще видя компресията, после ще видидм.
- tdi fen
- Мнения: 4709
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.6 SR, 101hp, 2000, AEH - гори масло
едва ли е от гумичките само обикновено този мотор е за сегменти
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Чет 07 май 2009 23:29
- Автомобил: Seat Toledo 2000
- Двигател: AEH1.6 101hp
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 4 1.6 SR, 101hp, 2000, AEH - гори масло
Може, но колата я карам от 2005г и никога не е прегравяла. Освен това масло харчи 1л. на 7к км., ако не стане с гумички ше сменям сегменти, но тия гумички за 17г. не може да не са станали на камък. Та ще пробвам ако стане-стане, ако не - карам нататък :)
ПП.
Отвориха главата, гумички шлайф глава гарнитури и т.н.
И заедно с ремъците и филтрите и маслото...
Ще видим какво ще излезе :)
ПП.
Отвориха главата, гумички шлайф глава гарнитури и т.н.
И заедно с ремъците и филтрите и маслото...
Ще видим какво ще излезе :)
-
- Мнения: 727
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 1.6 SR, 101hp, 2000, AEH - гори масло
Значи не е лошо да се провери маркуча от дебитомера до дросела. От него излиза една тръбичка за маслените пари и моята е хвърляла масло оттам преди. Също така и смених гумичките на клапаните без никакъв ефект. Последно гореше 700мл-1л на 1000 км. С този разход се караше 6 години и сигурно 80 000 км.
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Чет 07 май 2009 23:29
- Автомобил: Seat Toledo 2000
- Двигател: AEH1.6 101hp
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 4 1.6 SR, 101hp, 2000, AEH - гори масло
Ами дебитомера наскоро го разглобявах и почиствах в общи линии не е омазано вътре. И разхода на масло не беше фрапиращ, но тия гумички на клапаните не може за толкова години да не са станали на камък, та ...
както и да е да се надяваме че ще стане кола отново :D.
ПП
Здравейте, ремонта приключи. Засега мотора се държи прилично, само ме тревожи че перката се пуска по-често от обикновено, а като отворих капака ми се стори по-топличко от нормално. Иначе температутата, която показва на таблото си е както обикновено-заковала на 90 градуса. Днес ще я пробвам на магистралата дано не прегрява нещо.
както и да е да се надяваме че ще стане кола отново :D.
ПП
Здравейте, ремонта приключи. Засега мотора се държи прилично, само ме тревожи че перката се пуска по-често от обикновено, а като отворих капака ми се стори по-топличко от нормално. Иначе температутата, която показва на таблото си е както обикновено-заковала на 90 градуса. Днес ще я пробвам на магистралата дано не прегрява нещо.
Re: Golf 4 1.6 SR, 101hp, 2000, AEH - гори масло
Здравейте и от мен отново. Споделям личните си наблюдения върху този двигател:
1. Не му е нужно да прегрее, за да са за смяна сегментите.
2. 1л. на 7 хил. км. е възможно да се реши с гумички, това е малък разход на масло за 1,6. По принцип, ако е за сегменти, хапва по литър на 1000 км.
3. Маслените изпарения не вървят към дебитомера, а към дросела, защото такава е посоката на въздуха, но като цяло и дроселът не се цапа от тях особено. А и разходът на масло не идва изобщо от там.
4. dedicha, провери дали при сглобяването на двигателя, хората които са го ремонтирали, са свързали всичко така, както трябва да е. От личен опит - може да са объркали маркучи на охладителната система, газовата уредба (ако имаш такава, а вероятно имаш), окабеляване и т.н. и оттам да идва проблема с по-високата температура, ако го има наистина.
Поздрави!
1. Не му е нужно да прегрее, за да са за смяна сегментите.
2. 1л. на 7 хил. км. е възможно да се реши с гумички, това е малък разход на масло за 1,6. По принцип, ако е за сегменти, хапва по литър на 1000 км.
3. Маслените изпарения не вървят към дебитомера, а към дросела, защото такава е посоката на въздуха, но като цяло и дроселът не се цапа от тях особено. А и разходът на масло не идва изобщо от там.
4. dedicha, провери дали при сглобяването на двигателя, хората които са го ремонтирали, са свързали всичко така, както трябва да е. От личен опит - може да са объркали маркучи на охладителната система, газовата уредба (ако имаш такава, а вероятно имаш), окабеляване и т.н. и оттам да идва проблема с по-високата температура, ако го има наистина.
Поздрави!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], tdi fen и 74 госта