Тая кола значи от 1 година нещо не й е наред по газовата. Аз сложих втора ръка газова и нищо не ми гасне в момента.
Явно ще иска по-обстойно тестване. Аз не съм от най-компетентните, за да мога да давам съвети с кристалната топка.
Авторът не е казал дали нещо е мерил или се е пробвал нещо да реши проблема.
Не е казал и дали се държи напълно нормално на бензин.
Не е казано дали са проверени газовите клапани, дали е проверен газовият филтър и какво въобще е правено.



Венто 1.8 моно гасне при изключване от скорост в движение на газ
- Daredevll
- Мнения: 4
- Регистриран на: Нед 02 авг 2015 9:05
- Автомобил: VW Vento 1993
- Двигател: ABS 1800cc 90hp
- Местоположение: София
Re: Венто 1.8 моно гасне при изключване от скорост в движение на газ
Прегледах всичко, написано до тук и извадих в списък предложения за проверки и въпроси. Неща, на които мога да отговоря веднага са:
@Iezekil - разположение на изпарителя спрямо посоката на движение: Май е по посоката на движение, забутан вляво до калника.
@Strosner - скъсано платното в изпарителя: Мисля, че е ок - Август на 2015 със смяна на масло - човекът каза, че е като ново
@dreadx - от къде съм: Живея в София. Знам, че тук майстори - бол, но като не познавам ме е страх да я вкарам в първия видян гараж..
@инжектопляктор - дали нещо е мерил или се е пробвал нещо да реши проблема: Не
@инжектопляктор - дали се държи напълно нормално на бензин: Вече не, но е много по-добре от газта. Изключително рядко ще смъкне обороти или изгасне при изключване от скорост. Също така от време на време /май по-често при загрял мотор/ "захапва" оборотите на 2000 като изключа от скорост. Дори и на 1000 да е докато е на скорост, при изключавне ги вдига до 2000 спонтанно. Не успях да изолирам конкретни условия/ситуации, при които да се случва това скачане на обороти.
@инжектопляктор - какво въобще е правено: Есен 2014 баща ми е правил поддръжка +разни по предницата, тогава е сменял платно на изпарителя и газов филтър, Август 2015 - масло + филтри, които си вървят с маслото. Тогава е тупано и платно на изпарителя. И ремонта този Януари, за който споменах в 1-вия пост. Идва и време пак за смяна на масло, така че мисля този месец да го свърша това.
От тук нататък тази седмица преди/след работа започвам да разучвам кое къде се намира и как се стига до него и уикенда ще се опитам да проверя предложените от вас:
проверка на вакуумни маркучи
проверка на тампон на моното
проверка на гарнитурите на смукателните колектори
проверка на платното на изпарителя
проверка на газовите клапани
проверка на газовият филтър
П.С. Четейки по темата в разни постове ми прозвуча като възможност да е сдало някакво стъпково моторче - като я запаля не са и напълно равномерни оборотите - малко се колебае ту малко над 1000, ту малко под. Като я изключа от скорост и не изгасне след няколко секунди оборотите са нормални около 750-800 и равномерни в движение, а при спрял автомобил пак малко се колебаят. Всичко това е доста по-изразено на газ и почти не се наблюдава на бензин.
Благодаря за бързите отзиви
@Iezekil - разположение на изпарителя спрямо посоката на движение: Май е по посоката на движение, забутан вляво до калника.
@Strosner - скъсано платното в изпарителя: Мисля, че е ок - Август на 2015 със смяна на масло - човекът каза, че е като ново
@dreadx - от къде съм: Живея в София. Знам, че тук майстори - бол, но като не познавам ме е страх да я вкарам в първия видян гараж..
@инжектопляктор - дали нещо е мерил или се е пробвал нещо да реши проблема: Не
@инжектопляктор - дали се държи напълно нормално на бензин: Вече не, но е много по-добре от газта. Изключително рядко ще смъкне обороти или изгасне при изключване от скорост. Също така от време на време /май по-често при загрял мотор/ "захапва" оборотите на 2000 като изключа от скорост. Дори и на 1000 да е докато е на скорост, при изключавне ги вдига до 2000 спонтанно. Не успях да изолирам конкретни условия/ситуации, при които да се случва това скачане на обороти.
@инжектопляктор - какво въобще е правено: Есен 2014 баща ми е правил поддръжка +разни по предницата, тогава е сменял платно на изпарителя и газов филтър, Август 2015 - масло + филтри, които си вървят с маслото. Тогава е тупано и платно на изпарителя. И ремонта този Януари, за който споменах в 1-вия пост. Идва и време пак за смяна на масло, така че мисля този месец да го свърша това.
От тук нататък тази седмица преди/след работа започвам да разучвам кое къде се намира и как се стига до него и уикенда ще се опитам да проверя предложените от вас:
проверка на вакуумни маркучи
проверка на тампон на моното
проверка на гарнитурите на смукателните колектори
проверка на платното на изпарителя
проверка на газовите клапани
проверка на газовият филтър
П.С. Четейки по темата в разни постове ми прозвуча като възможност да е сдало някакво стъпково моторче - като я запаля не са и напълно равномерни оборотите - малко се колебае ту малко над 1000, ту малко под. Като я изключа от скорост и не изгасне след няколко секунди оборотите са нормални около 750-800 и равномерни в движение, а при спрял автомобил пак малко се колебаят. Всичко това е доста по-изразено на газ и почти не се наблюдава на бензин.
Благодаря за бързите отзиви

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Венто 1.8 моно гасне при изключване от скорост в движение на газ
Iezekil написа:За да се помогне адекватно,колеги,преди да даваме съвети е хубаво добре да се информираме.Защото най-трудната част е точната диагноза нали.А аз нищо не схванах по проблемите,освен,че гасне.
Та за това да питам аз първо-как е изпълнена газовата-има ли емулатори,симулатори,реле на помпа,на ЕКУ.
Така,нарочно ти цитирам първия си пост,защото ти и останалите колеги някак пропускате най-важното и темата просто се пълни....със стреляне на посоки.
Защото ако ти набива грешка газта,то един вид на колата и няма нищо,но ще си с проблем до веки.Когато решиш да диагностицираш проблема си,просто откачи за малко тока и после карай само на едното гориво.Ако нямаш ламда контрол-изключи ламбда сондата.
Ако приемем,че всичко от по-горе е наред,то със сигурност проблема е в моното.Принципно мога да кажа/примерно,оскъдна е информацията/,че износен ТПС прави такива задържания на оборотите около 1800.Още повече,че явно моторчето работи,щом студена държи обороти.Загряла да гасне означава,че някъде по трасето се губи информацията от дросела...или пък самия дросел не е адаптиран/ТПС/.Аз съм купувал няколко монота и ми прави впечатление,че винаги са разбутани.
Степ мотор и ТПС има писано доста,как се замерват с обикновен мултицет,как се адаптира ТПС също.
Ако пък не ти се занимава,за да спестиш пари и от майстори,бих ти предложил да смениш твоето моно с работещо такова от някой познат,за проба.Не бих те карал да купуваш,понеже може и да греша,но ти си дал повече пари по майстори реално без ефект.А едно моно/работещо/си е евтина инвестиция,понеже получаваш маса важни части на цената на степ мотора само.Но това е личен избор. ,а аз затова и предпочитам само да го смениш за малко...или запрятай ръкави и започвай мерене.
Но първо ти напомням,че трябва да елиминираш възможноста за грешка в ЕКУ.
Re: Венто 1.8 моно гасне при изключване от скорост в движение на газ
Много ти благодаря за точните разяснения по всичките ми въпроси - в тази, и в другата тема. С това ми даде насоки да прочета още малко инфо и разгледах схеми http://www.euroscan.hu/files/ma17.pdf , видях, че има и idle-switch на моторчето за празен ход и нещата започнаха да ми се изясняват.
Естествено възникнаха нови въпроси, на някои от които намерих отговор:
- Първо това, което не ми е ясно: Въпросният idle-switch прави ли проблеми? (трябва някой от опит да каже)
Относно проблемния ТПС видях, че продават нови по 140 лв. - не съм търсил още при китайците.
Видях също, че се предлага безконтактен заместител, на същата цена: http://max.pilotpowersupply.com/2016/07 ... ot-lancia/
Взех да мисля как може да се ашладиса какъвто и да е потенциометър от ВЕФ, а сигналите да се преработят в годни за разпознаване от ЕКУ-то. И търсейки какво точно излиза от датчика като волтове, попаднах и на ръководство как да си направим сами безконтактен заместител, с датчик от ВАЗ: https://www.drive2.ru/b/2915901/
Датчикът от ВАЗ струва 549 рубли (около 15 лв.) http://shop.ae.ru/catalog/avtozp/sensor ... r_36_3855/
Не знам у нас за колко ще може да се намери, понеже нали спекулата на пазара с авточасти традиционно се измерва в хиляди проценти надценка. (- въпрос на политически и морални убеждения: - някой не го наричат спекула, а "пазарна икономика".. ама си е чиста спекула.)
Та ако руският датчик все пак излезе на някаква нормална цена (в смисъл да не е за по 100 лв.), твърдо бих заложил на този вариант, защото няма никакви механични части. Ако се херметизира подходящо, за да не се повреди от влагата, на практика ще е вечен. (- моля, ако имате възможност, проверете къде може да се намери такъв датчик.
Аз така и не разбрах къде се продават части за руски автомобили. -- В тази връзка, ще ми е много от полза, ако се намери някой да ме светне къде да търся такива части.)
По опростената схема на руснака от горната статия, или по тази схема https://fotki.yandex.ru/next/users/sat- ... iew/870027 може да се приспособи и друг вид отчитащ прибор (потенциометър или нещо). Т.е. може да се помисли и за някой просто по-читав TPS, от друга кола, който доказано не създава проблеми. Просто друг потенциометричен датчик - поне са навсякъде и са евтини. Най-голямата играчка ще бъде да се направи механичен преходник, за да се закрепи потенциометърът към оста на дросела.
(- ако се сетите за подходящи и евтини заместители от други марки, предложете.)
Никога не съм имал такава кола, но съм гледал Бошовския TPS по колите на колеги. До сега, преди да се запозная с принципа на действието му, винаги съм се чудил защо потенциометърът е двоен. Ето сега разбрах и това: че заради 8-битовите ADC-та на компютъра, са намерили по този начин да увеличат прецизността на измерването. В първата част на отварянето на дросел-клапата, където е нужно да се следи по-прецизно, действа единият потенциометър, а във втората част - другият.
- м, да. интересни неща научих днес - трябва да си купя от морга някакво бош-моно и да го разгледам. (- само дето пропуснах момента -- в мангасарпартс от преди 2-3 седмици яко са им вдигнали цените и може би ще трябва да изчакам още няколко месеца, докато пак ги свалят на 10-15 лв.;)
Естествено възникнаха нови въпроси, на някои от които намерих отговор:
- Първо това, което не ми е ясно: Въпросният idle-switch прави ли проблеми? (трябва някой от опит да каже)
Относно проблемния ТПС видях, че продават нови по 140 лв. - не съм търсил още при китайците.
Видях също, че се предлага безконтактен заместител, на същата цена: http://max.pilotpowersupply.com/2016/07 ... ot-lancia/
Взех да мисля как може да се ашладиса какъвто и да е потенциометър от ВЕФ, а сигналите да се преработят в годни за разпознаване от ЕКУ-то. И търсейки какво точно излиза от датчика като волтове, попаднах и на ръководство как да си направим сами безконтактен заместител, с датчик от ВАЗ: https://www.drive2.ru/b/2915901/
Датчикът от ВАЗ струва 549 рубли (около 15 лв.) http://shop.ae.ru/catalog/avtozp/sensor ... r_36_3855/
Не знам у нас за колко ще може да се намери, понеже нали спекулата на пазара с авточасти традиционно се измерва в хиляди проценти надценка. (- въпрос на политически и морални убеждения: - някой не го наричат спекула, а "пазарна икономика".. ама си е чиста спекула.)
Та ако руският датчик все пак излезе на някаква нормална цена (в смисъл да не е за по 100 лв.), твърдо бих заложил на този вариант, защото няма никакви механични части. Ако се херметизира подходящо, за да не се повреди от влагата, на практика ще е вечен. (- моля, ако имате възможност, проверете къде може да се намери такъв датчик.
Аз така и не разбрах къде се продават части за руски автомобили. -- В тази връзка, ще ми е много от полза, ако се намери някой да ме светне къде да търся такива части.)
По опростената схема на руснака от горната статия, или по тази схема https://fotki.yandex.ru/next/users/sat- ... iew/870027 може да се приспособи и друг вид отчитащ прибор (потенциометър или нещо). Т.е. може да се помисли и за някой просто по-читав TPS, от друга кола, който доказано не създава проблеми. Просто друг потенциометричен датчик - поне са навсякъде и са евтини. Най-голямата играчка ще бъде да се направи механичен преходник, за да се закрепи потенциометърът към оста на дросела.
(- ако се сетите за подходящи и евтини заместители от други марки, предложете.)
Никога не съм имал такава кола, но съм гледал Бошовския TPS по колите на колеги. До сега, преди да се запозная с принципа на действието му, винаги съм се чудил защо потенциометърът е двоен. Ето сега разбрах и това: че заради 8-битовите ADC-та на компютъра, са намерили по този начин да увеличат прецизността на измерването. В първата част на отварянето на дросел-клапата, където е нужно да се следи по-прецизно, действа единият потенциометър, а във втората част - другият.
- м, да. интересни неща научих днес - трябва да си купя от морга някакво бош-моно и да го разгледам. (- само дето пропуснах момента -- в мангасарпартс от преди 2-3 седмици яко са им вдигнали цените и може би ще трябва да изчакам още няколко месеца, докато пак ги свалят на 10-15 лв.;)
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Венто 1.8 моно гасне при изключване от скорост в движение на газ
Чакай,чакай...не слагай каруцата пред коня.Както казах диагностиката е сложна наука,не бързай.
Пак те приканвам да кажеш имаш ли някакви контроли по газта,ИЗКЛЮЧИ ТОКА за да разберем/ако нямаш/ дали е грешка,изключи си ламбдата.
ТСР switch се проверява лесно.Даваш контакт,отваряш с една ръка дросела и натискаш въпросната кнопка на стъпковото,ако е наред,то щока на моторчето ще се приере назад с характерен звук.Другия начин за проверка е пак един прост мултицет.Потърси в темите,че не помня дали се мереше на долните 2 крачета или горните.
Когато той не работи,компа не разбира кога пускаш педала и оборотите остават горе,може да стигнат и 3000.
ТПС има как се мери,но аз мога да ти дам практичен опит.На загряла кола,на газ,просто изключи ТПС.В първия момент колата ще се опита да угасне-пъхаш пак буксата,пак я вадиш и готово,колата работи.При това положение караш,ако оборотите спрат да задържат-проблема е ясен.
Но имай на предвид,че понякога трябва само адаптация.Когато е разместен ТПС,компа се лъже,например мисли,че дросела е затворен,ама той не е.От там неадекватни обороти.
Аз не мога да кажа кое не е наред,докато не направиш замервания,тестове и споделяне.Но не се занимавай с глупости,цяло моно ще намериш за 50лв,само ТПС или моторче за по 20.
Пак те приканвам да кажеш имаш ли някакви контроли по газта,ИЗКЛЮЧИ ТОКА за да разберем/ако нямаш/ дали е грешка,изключи си ламбдата.
ТСР switch се проверява лесно.Даваш контакт,отваряш с една ръка дросела и натискаш въпросната кнопка на стъпковото,ако е наред,то щока на моторчето ще се приере назад с характерен звук.Другия начин за проверка е пак един прост мултицет.Потърси в темите,че не помня дали се мереше на долните 2 крачета или горните.
Когато той не работи,компа не разбира кога пускаш педала и оборотите остават горе,може да стигнат и 3000.
ТПС има как се мери,но аз мога да ти дам практичен опит.На загряла кола,на газ,просто изключи ТПС.В първия момент колата ще се опита да угасне-пъхаш пак буксата,пак я вадиш и готово,колата работи.При това положение караш,ако оборотите спрат да задържат-проблема е ясен.
Но имай на предвид,че понякога трябва само адаптация.Когато е разместен ТПС,компа се лъже,например мисли,че дросела е затворен,ама той не е.От там неадекватни обороти.
Аз не мога да кажа кое не е наред,докато не направиш замервания,тестове и споделяне.Но не се занимавай с глупости,цяло моно ще намериш за 50лв,само ТПС или моторче за по 20.
Re: Венто 1.8 моно гасне при изключване от скорост в движение на газ
А как се прави адаптация на TPS-а? - аз четох само, че трябва да се намести на точното положение, така че когато дроселът е на опорния винт, от потенциометъра да излизат точно 0.2V (или през софтуера да ги гледаш тези стойности - не като волтове, а като градуси на завъртане на дроселовата клапа.)
Има ли нещо друго, което трябва да се направи, след смяна/настройка на TPS?
За idle-switch питах дали прави проблеми, понеже като нищо и от него може да се получава този ефект, дето след пускане на газта остава на някакви неадекватни обороти.
- да, ключът може да се измери дали дава верига, или не - но предполагам, че при проблем в него няма да е тотално прекъснал /или окъсил/, а по-скоро ще работи когато си иска.
Не съм разглобявал въпросното моторче, за да видя как е реализиран switch-ът и дали конструкцията е надеждна - затова ще е полезно някой да сподели от опит дали е имал проблеми с него. (- или ми хрумна да си купя едно моно от морга и да разгледам как е направено. ---> С цялата работа се занимавам от чисто любопитство, понеже разглобявахме моното на Пасата на един приятел и ми стана интересно да науча повече за това как работи - аз нямам такава кола.)
А и този проблем, на Daredevll, с гасненето в движение също ми е интересен - и се хванах да разуча най-после къде какво има по това моно.
Има ли нещо друго, което трябва да се направи, след смяна/настройка на TPS?
За idle-switch питах дали прави проблеми, понеже като нищо и от него може да се получава този ефект, дето след пускане на газта остава на някакви неадекватни обороти.
- да, ключът може да се измери дали дава верига, или не - но предполагам, че при проблем в него няма да е тотално прекъснал /или окъсил/, а по-скоро ще работи когато си иска.
Не съм разглобявал въпросното моторче, за да видя как е реализиран switch-ът и дали конструкцията е надеждна - затова ще е полезно някой да сподели от опит дали е имал проблеми с него. (- или ми хрумна да си купя едно моно от морга и да разгледам как е направено. ---> С цялата работа се занимавам от чисто любопитство, понеже разглобявахме моното на Пасата на един приятел и ми стана интересно да науча повече за това как работи - аз нямам такава кола.)
А и този проблем, на Daredevll, с гасненето в движение също ми е интересен - и се хванах да разуча най-после къде какво има по това моно.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Венто 1.8 моно гасне при изключване от скорост в движение на газ
Майко мила...обърках те с автора...а ти просто си говориш....Всичко го има във форума описано...
Re: Венто 1.8 моно гасне при изключване от скорост в движение на газ
Аха, точно и аз си помислих, че може би си ме объркал с автора. А какво ще кажеш за адаптацията? - някои пишат, че трябва да се прави адаптация с VAG-COM, други че няма никаква адаптация, а само плочката трябва да се намести на 0.2V (да, четох по форума и пак не разбрах)
Кое от двете е вярно за въпросното моно - трябва ли да се прави адаптация, или не?
Кое от двете е вярно за въпросното моно - трябва ли да се прави адаптация, или не?
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Венто 1.8 моно гасне при изключване от скорост в движение на газ
Трябва,разбира се.Аз я правя с мултицет,реално компа трябва да знае кога точно дросела е на 0,това е адаптацията..От там,буташ го примерно 1-2мм напред,дросела е затворен ама за компа не е и съответно получаваш по-високи /или по-ниски наобратно/ тихи обороти от зададените.Това го правех на газ,за да си вдигна оборотите,да не ми тресе и прочие при включени фарове и т.н.Обаче на бензин имаше адско придърпване...Просто си иска точното положение.На газ се ядва,перфектно е,но на бенз очевидно горивото от дюзата идва повечко за по-малко отворения дросел.....
Re: Венто 1.8 моно гасне при изключване от скорост в движение на газ
Явно оттам е дошло и моето объркване - понеже в половината мнения из форума се говори за настройка на дроселовата клапа и TPS-а, а в другите се споменава "адаптация". От друга страна пък не видях някой да е писал да й се прави нещо по-различно от това да се настрои TPS-а в нулево положение да дава 0.2V.
- а "адаптация" (аз поне) наричам нещо друго -> например в течение на времето ЕКУ-то да си запомня при какво положение клапата пуска еди колко си въздух и да използва натрупаните данни, като я управлява по съответния начин (- нали по клапата се натрупват замърсявания и нещата се променят). Или например сменяваме я с някаква друга, където ТПС-а е разбутан по друг начин -- да кажем на ЕКУ-то да си пробва на кое положение какво отчита като волтове, или например да отчете крайните стойности и да ги запомни - за да може после да я управлява адекватно.
Та явно всички (независимо дали споменават думата "адаптация"), всъщност говорят за настройката на плочката на TPS-а - дали чрез използване на волтметър, или чрез отчитане данните от ЕКУ-то с програмата. --- Ето това исках да изясним, едно защото май в скоро време ще ми се наложи да поръчкам един такъв инжекцион (на един приятел, дето споменах) и второ, за да не се чуди още някой какво точно се прави с този TPS.
- а "адаптация" (аз поне) наричам нещо друго -> например в течение на времето ЕКУ-то да си запомня при какво положение клапата пуска еди колко си въздух и да използва натрупаните данни, като я управлява по съответния начин (- нали по клапата се натрупват замърсявания и нещата се променят). Или например сменяваме я с някаква друга, където ТПС-а е разбутан по друг начин -- да кажем на ЕКУ-то да си пробва на кое положение какво отчита като волтове, или например да отчете крайните стойности и да ги запомни - за да може после да я управлява адекватно.
Та явно всички (независимо дали споменават думата "адаптация"), всъщност говорят за настройката на плочката на TPS-а - дали чрез използване на волтметър, или чрез отчитане данните от ЕКУ-то с програмата. --- Ето това исках да изясним, едно защото май в скоро време ще ми се наложи да поръчкам един такъв инжекцион (на един приятел, дето споменах) и второ, за да не се чуди още някой какво точно се прави с този TPS.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта