Passat B6 2006 2.0 TDI BKP - пренадува

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Passat B6 2006 2.0 TDI BKP - пренадува

Мнениеот betaserk » Пон 20 мар 2017 21:18


Колеги имам колата от няколко месеца, върви като вятъра, но като набера до към 3500 оборота и изведнъж спира, заглъхва, не знам как да го нарека, таблото изписква и се появява един удивителен знак и пише нещо от сорта engine workshop, спирам, гася и после паля и всичко е 6. Беше малко запушена и я издухах, на 3000 оборота за 10-15 мин, но след известно време пак става така, май не е достатъчно, чистих преди 1-2 месеца ЕГР и не беше кой знае колко запушено, дали е турбо или и аз не знам, какво трява да се направи и от какво е? Набива някяква грешка за пренадуване на турбото, утре ще проверя точно каква беше.




Потребителски аватар
mastersound
Мнения: 331
Регистриран на: Чет 26 юни 2008 11:00
Автомобил: Vw Golf 3
Двигател: 1.9 TDI 1Z
Местоположение: Шумен

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот mastersound » Пон 20 мар 2017 21:20


Запекла геометрия колега.Сваляш чистиш и после пак даваш газ.ако караш предимно градско 1 път седмично раздаваш повечко газ да предотвратиш това запичане :)


Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот betaserk » Пон 20 мар 2017 21:44


Предимно градско да, но от време на време излизам и извън града. Пускам я от време на време на спортния режим и я издухвам хубаво, но изглежда иска чистене. Какво друго да чистя? Колектор ли? По турбото нещо ли? Ако запича турбото какво се прави, сваля се да се почиства ли, май гледах някъде нещо такова или се бъркам?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13390
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 20 мар 2017 22:25


Тази кола не е за "гарата - барата".


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12125
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 21 мар 2017 7:46


Сваля се турбината и се почиства геометрията. Вероятността да го счупиш не е никак малка.


Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот betaserk » Пет 24 мар 2017 18:28


Колеги, пробвах да бутна актуатора на турбото на ръка, но мърда едвам едвам, двигателя ми минава в авариен режим към 3500 оборота, мислех, че е запекла геометрията, но явно проблема е другаде, дали тръбичките изтърват или актуатора не е.ава. гледах,че се гледа на двигател/бейсик сетингс и там канал 11 или? Трябва ли да се движи доста на ръка като го буташ? Мисля, че е блокирал и не мърда? Сега като двигателя се стопли малко започна да потъва малко повече.


Потребителски аватар
mastersound
Мнения: 331
Регистриран на: Чет 26 юни 2008 11:00
Автомобил: Vw Golf 3
Двигател: 1.9 TDI 1Z
Местоположение: Шумен

Re: Passat B6 2006 2.0 TDI BKP - пренадува

Мнениеот mastersound » Съб 25 мар 2017 9:47


Принципно на ръка трябва да се мести перфектно обаче с откачен актуатор да не е хванат на лоста.Понеже пружината създава напън и не е особенно лесно на ръканс актуатора.Турбото се сваля и се развива от топлата част всичко се разглобява и почиства до блясък след това по обратния ред и като сглобиш местиш лоста нанръка и не трябва геометрия да задира в корпусите.Ако задира лекичко с шкурка изравняваш повърхността на която ляга и така докато не опира :) Не е трудно продто трябва да се внимава кое как се сглобява.Най-вече бележиш пръстена който държи геометрията да не го обърнеш понеже на някой турбини има значение как се слага.Ако имаш други въпроси на ЛС да не спамим :)


Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Passat B6 2006 2.0 TDI BKP - пренадува

Мнениеот betaserk » Пон 27 мар 2017 13:12


Не мога да си позная колата след днес, все едно съм я купил преди малко, толко кеф и радост, точно като когато я купих. Актуатора беше запецнал и не мърдаше, не свалих турбото да го чистя, защото това лостче което мести геометрията се местеше перфектно, само го смазах малко с WD-40 и не купих нов актуатор, тоя го смазах от всякъде и го разкарах и за сега върви, много ми е интересно как е вървяла тая кола така, даваше грешка за пренадуване единствено когато я настъпя към 3500 оборота. Скоростите превключват по мазно, не знам какво общо е имало с тоя актуатор или както там се казва. Чува се турбото перфектно, звука на колата стана перфектен, как не се е разпаднала до сега не знам, добре че изминах малко км и карах бавно! Оста на турбото има съвсем малкооооо луфт настрани, почти не може да се усети, по оста няма никакъв луфт. Специални благодарности на колегите georgi_boichev и mastersound за помоща, и на другите колеги, които писаха в темата ми. Снимах видео кое как е, но докато го обработя ще минат няколко дни. Това е за сега от мен :beer


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Passat B6 2006 2.0 TDI BKP - пренадува

Мнениеот okti_1 » Пон 27 мар 2017 18:19


Това е временно решение на проблема ти,защото все още го имаш.Не се знае колко време ще изкара този актуатор,защото щом веднъж е задрал пак ще задере.Но вече знаеш от къде е проблема.Потърси си нов актуатор или втора употреба,но да не е китайски.


Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Passat B6 2006 2.0 TDI BKP - пренадува

Мнениеот betaserk » Пон 27 мар 2017 20:13


Е да, това е врменно решение, направи ли проблем ще знам от къде е и ще си купя нов!


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Passat B6 2006 2.0 TDI BKP - пренадува

Мнениеот okti_1 » Вто 28 мар 2017 20:50


Да,това е начина.


i.stojanov
Мнения: 556
Регистриран на: Пон 02 май 2011 15:46
Автомобил: Golf 5 TDI
Двигател: BXE 2007
Местоположение: София

Re: Passat B6 2006 2.0 TDI BKP - пренадува

Мнениеот i.stojanov » Вто 28 мар 2017 21:01


Бихте ли сподели как да смажа/раздвижа и аз актуатора на 1.9 TDI BXE.
Извинявам се, че използвам темата на колегата.


Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Passat B6 2006 2.0 TDI BKP - пренадува

Мнениеот betaserk » Сря 29 мар 2017 8:16


Ако не се лъжа е същия като моя, развиваш двата болта които го държат, махаш и тая скобичка на оста която е на лостчето което мести геометрията/гледаш да не я изгубиш, защото хвърчи като за световно/ и леко го изваждаш като внимаваш да не разместиш настройката на дължината/моя беше оцапан с боя за да не се развива/ пръскаш вд-40 няколко пъти и натискаш, ако не иска да тръгне чукваш леко с нещо по оста за да тръгне и го разкарваш, пръскаш и през малката дупчица да смаже пружината. Както каза колегата, това е временно решение, защото от тая ръжда дето падна от дупчицата си правя сметка каква е пружината.

Последна промяна от betaserk на Сря 29 мар 2017 10:05, променено общо 1 път.


i.stojanov
Мнения: 556
Регистриран на: Пон 02 май 2011 15:46
Автомобил: Golf 5 TDI
Двигател: BXE 2007
Местоположение: София

Re: Passat B6 2006 2.0 TDI BKP - пренадува

Мнениеот i.stojanov » Сря 29 мар 2017 8:51


Много благодаря за изчераптелното обяснение. Мислех, че е малко по-лесно. Може би ще се въздържа за сега тъй като планирам почистане на турбото идните месеци, та тази процедура може би е безмислена вмомента.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Passat B6 2006 2.0 TDI BKP - пренадува

Мнениеот betaserk » Сря 29 мар 2017 10:17


Ако ти е блокирал актуатора и караш така няма да е много полезно за турбината, един колага от темата така си скапал турбото. И аз карах така, но карах само градско предимно и изминах многооо скромните 3233 км за 7 месеца, но пак ме е яд, какви ли поражения по турбината съм нанесъл!? Та ако имаш възможност си направи актуатора преди турбината, че после да не ги купуваш и двете.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: apolon78 и 34 госта