Въпрос за предимство главен/локално
- Rat Fink
- Мнения: 387
- Регистриран на: Пет 04 юли 2014 11:15
- Автомобил:
- Двигател: 1 8t AUM 2 3DISI
- Местоположение: София
Въпрос за предимство главен/локално
Здравейте, искам да ви попитам кой има предимство в случая - аз се движа по бул. Цар Борис 3 в посока Красно село и завивам надясно по бул. Гешов, в същото време в локалното на булеварда също им светва зелено (по някой път не им свети...) и те тръгват смело напред в своето локално и не мога да завия.
Ето къде се намира
https://www.google.bg/maps/@42.6872267,23.3002734,3a,90y,227.29h,71.05t/data=!3m7!1e1!3m5!1sBWfD-PVQEacpfpTx0q12aQ!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DBWfD-PVQEacpfpTx0q12aQ%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D217.00073%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656
Ще съм благодарен за отговор, защото от това което помня от правилника е че аз съм с предимство защото съм от главния път и светофара ми е със зелена стрелка направо и надясно, но пък вече като завия ми се явяват дясностоящи, но какво от това
Ето къде се намира
https://www.google.bg/maps/@42.6872267,23.3002734,3a,90y,227.29h,71.05t/data=!3m7!1e1!3m5!1sBWfD-PVQEacpfpTx0q12aQ!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DBWfD-PVQEacpfpTx0q12aQ%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D217.00073%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656
Ще съм благодарен за отговор, защото от това което помня от правилника е че аз съм с предимство защото съм от главния път и светофара ми е със зелена стрелка направо и надясно, но пък вече като завия ми се явяват дясностоящи, но какво от това
-
- Мнения: 811
- Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4
Re: Въпрос за предимство главен/локално
А сигурен ли си, че имаш право да завиеш там, снимката е стара, аз като минавах последно десен завой от Борис вече не беше разрешен там.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Въпрос за предимство главен/локално
И този казус сме го коментирали.
Преди 3-4 години,снимката тогава беше от бул.Сливница,ако не бъркам.
Преди 3-4 години,снимката тогава беше от бул.Сливница,ако не бъркам.
- siso_k
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
- Автомобил: 1999 VW Golf
- Двигател: AKL
- Местоположение: Ветровития град
- Контакти:
Re: Въпрос за предимство главен/локално
И преди да завиеш, пак ти се явяват дясностоящи
- tomata
- Мнения: 483
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 18:21
- Автомобил: VW Passat B5 Alhambra
- Двигател: AWT AWC
- Местоположение: Пазарджик
Re: Въпрос за предимство главен/локално
Някой е минал на червено.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за предимство главен/локално
Това място е поредното странно измислено, ама закона е еднозначен и за него. В закона никъде няма понятие "локално платно" или нещо подобно - второстепенно и т.н. Ако е път с настилка, както е в случая, си е път, независимо че ние си го водим като локално на булеварда, то си е отделен път, който си е до булеварда и си е със статут, "платно за движение, успоредно на булеварда". При точно това кръстовище се получава равнозначно кръстовище, защото има светофар, който и на двата пътя (булеварда и наричаното от нас локално) свети зелено едновременно (до скоро светеше едновременно, сега не зная дали още е така, дано да са го оправили). Понеже светофара дава равнозначност на двата пътя, гледаме следващото - пътните знаци - и двата обаче са "път с предимство" (на снимката се виждат ясно и двата). Тогава и те дават равнозначност и остава само едно, което да определи предимството - кой е от дясно - в случая колата, която се движи по "локалното" си е с предимство, защото е на пътя от дясно, който както вече разбрахме, не е "локално" на булеварда. Ако на "локалното" имаше знак, че пътя е без предимство, тогава от булеварда може да се завие на дясно и този в локалното трябва да изчака, ама такъв специално на това място няма и понеже светофара и знаците са с еднакви сигнали, се гледа кой е от дясно, а това е идващия от пътя, успореден на булеварда т.е. наричаното от нас "локално". Ето извадка от решение на Съда за подобен казус, ама то не е толкова важно, колкото как се определя кой път какъв е и защо няма "локално" дефакто (цялото е тук -> http://www.justice-ruse.org/rcourt/2011 ... 6a1811.htm ) :
Казусът на бул. Сливница е 1:1 с този на Цар Борис III - светофарите са еднакви, знаците също.
Колко е широк пътя и това, че единия е булевард, а другия е прост път, нарчен от нас "локално", нямат значение. В друг форум се спореше за подобно нещо и един човек излезе с мнението, че единия път излизал от жилищна зона, което по закон значи, че е без предимство, ама в този случай и това не е така, защото има светофар и знак, които му дават абсолютна равнозначност с булеварда в съседство.
П.п. из жилищните райони има друга хватка, която много малко хора знаят и стават много бели - две улици в квартала се пресичат и няма никакви знаци. Всичко на пръв поглед е прекрасно и трябва да мине десния, ама се оказва, че не е толкова просто - важно е дали и двете улици имат административно име, защото ако едната няма, тогава другата е с предимство, понеже безименната се води като излизане от паркинг или излизане от жилищна зона и според закона, е без предимство. Та и това трябва да се разучи, преди да се ходи в друг квартал - коя улица има име, коя няма и т.н. (полицаите при ПТП на такива квартални улички, гледат в Гугъл Мапс и Бгмапс ) .
(виждате, не използват израза "локално" , а в следващият абзац казват и защо не го използват) .Жалбоподателката е правоспособен водач на МПС, категория “В”. На 10.08.2011г. около 16,30 часа тя управлявала л.а.”Опел Корса ” с ДК№ …,като се движела по платно за движение ,което е успоредно на бул.”Липник” в посоката към КАТ.
В АУАН и впоследствие и НП е използвано словосъчетанието „локално платно”. Такова законово понятие няма – както в ЗДвП, така и в ППЗДвП. В тези нормативни актове не съществуват и широко използваните изрази, сходни по съдържание на първия, а именно – „спомагателно платно”, допълнително платно”, ”второстепенно платно” и др.подобни. От тази гл.точка остава да се прецени дали платното, по което се е движела жалбоподателката е земен път или път с настилка, като законови понятия, използвани в чл.49 от ЗДвП. Тъй като по делото не съществува спор ,че и двете платна са пътища с настилка (асфалтова) законът, който следва да се приложи е чл.48 от ЗДвП, а не чл.50 ал.1 от с.з. Това е така, защото в края на платното, по което се е движела жалбоподателката не е имало никакви средства за регулиране на движението – регулировчик, светофар, пътни знаци, маркировка или други средства за сигнализиране. При това положение съдът приема, че се касае за кръстовище с равнозначни пътища.
Казусът на бул. Сливница е 1:1 с този на Цар Борис III - светофарите са еднакви, знаците също.
Колко е широк пътя и това, че единия е булевард, а другия е прост път, нарчен от нас "локално", нямат значение. В друг форум се спореше за подобно нещо и един човек излезе с мнението, че единия път излизал от жилищна зона, което по закон значи, че е без предимство, ама в този случай и това не е така, защото има светофар и знак, които му дават абсолютна равнозначност с булеварда в съседство.
П.п. из жилищните райони има друга хватка, която много малко хора знаят и стават много бели - две улици в квартала се пресичат и няма никакви знаци. Всичко на пръв поглед е прекрасно и трябва да мине десния, ама се оказва, че не е толкова просто - важно е дали и двете улици имат административно име, защото ако едната няма, тогава другата е с предимство, понеже безименната се води като излизане от паркинг или излизане от жилищна зона и според закона, е без предимство. Та и това трябва да се разучи, преди да се ходи в друг квартал - коя улица има име, коя няма и т.н. (полицаите при ПТП на такива квартални улички, гледат в Гугъл Мапс и Бгмапс ) .
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Въпрос за предимство главен/локално
Тук виждам и следа от Русе- да и ние си имаме тука разни локални платна,но на тях има знаци НАВСЯКЪДЕ, където се пресичат с другия път,че са без предимство.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Въпрос за предимство главен/локално
Същата тъпа история е като се движиш по Околовръстното, от Борис към Любляна.
Тарикати влизат в локалното, свети им зелено и ти ако си за десен завой към Любляна задръстваш движението.
Тарикати влизат в локалното, свети им зелено и ти ако си за десен завой към Любляна задръстваш движението.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Въпрос за предимство главен/локално
zfa159 написа:П.п. из жилищните райони има друга хватка, която много малко хора знаят и стават много бели - две улици в квартала се пресичат и няма никакви знаци. Всичко на пръв поглед е прекрасно и трябва да мине десния, ама се оказва, че не е толкова просто - важно е дали и двете улици имат административно име, защото ако едната няма, тогава другата е с предимство, понеже безименната се води като излизане от паркинг или излизане от жилищна зона и според закона, е без предимство. Та и това трябва да се разучи, преди да се ходи в друг квартал - коя улица има име, коя няма и т.н. (полицаите при ПТП на такива квартални улички, гледат в Гугъл Мапс и Бгмапс ) .
Това е нещо ново за мен. Може ли да цитираш точно членове и алинеи, в които е регламентирано това за имената на улиците?
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Въпрос за предимство главен/локално
Чл. 84.
(1) При завиване за навлизане в друг път водачът на нерелсовото пътно превозно средство е длъжен да пропусне пешеходците, пресичащи платното за движение на другия път.
(2) При завиване наляво за навлизане в друг път водачът на завиващото нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне насрещнодвижещите се пътни превозни средства. От същото правило помежду си се ръководят и водачите на релсовите пътни превозни средства.
(3) Водачът на нерелсово пътно превозно средство, завиващо наляво или надясно за навлизане в крайпътна територия, като двор, предприятие, гараж, паркинг, бензиностанция и други подобни, е длъжен да пропусне пътните превозни средства и пешеходците, движещи се по пътя, който той напуска.
(4) Водачът на пътно превозно средство, излизащо на път от крайпътна територия, като двор, предприятие, гараж, паркинг, бензиностанция и други подобни, е длъжен да пропусне пешеходците и пътните превозни средства, които се движат по този път.
Чл. 61
Жилищната зона е обособена, специално устроена територия в населено място, която е обозначена като такава на входовете и изходите и с пътни знаци и където действат специални правила за движение.
Чл. 62
В жилищната зона действат следните специални правила:
1. пешеходците могат да използват за движение, а децата за игра пътя по цялата му широчина, без ненужно да пречат на движението на превозните средства;
2. водачите на пътни превозни средства са длъжни да се движат със скорост не по-голяма от 20 км/ч, като не поставят в опасност пешеходците и не създават препятствие за тяхното движение;
3. паркирането в жилищната зона е разрешено само на специално обозначените места;
4. при излизане от жилищна зона на друг път водачите на пътни превозни средства са длъжни да пропуснат участниците в движението, движещи ое по него.
Раздел петнадесети
Все пак и трябва да се обозначени като такива
(1) При завиване за навлизане в друг път водачът на нерелсовото пътно превозно средство е длъжен да пропусне пешеходците, пресичащи платното за движение на другия път.
(2) При завиване наляво за навлизане в друг път водачът на завиващото нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне насрещнодвижещите се пътни превозни средства. От същото правило помежду си се ръководят и водачите на релсовите пътни превозни средства.
(3) Водачът на нерелсово пътно превозно средство, завиващо наляво или надясно за навлизане в крайпътна територия, като двор, предприятие, гараж, паркинг, бензиностанция и други подобни, е длъжен да пропусне пътните превозни средства и пешеходците, движещи се по пътя, който той напуска.
(4) Водачът на пътно превозно средство, излизащо на път от крайпътна територия, като двор, предприятие, гараж, паркинг, бензиностанция и други подобни, е длъжен да пропусне пешеходците и пътните превозни средства, които се движат по този път.
Чл. 61
Жилищната зона е обособена, специално устроена територия в населено място, която е обозначена като такава на входовете и изходите и с пътни знаци и където действат специални правила за движение.
Чл. 62
В жилищната зона действат следните специални правила:
1. пешеходците могат да използват за движение, а децата за игра пътя по цялата му широчина, без ненужно да пречат на движението на превозните средства;
2. водачите на пътни превозни средства са длъжни да се движат със скорост не по-голяма от 20 км/ч, като не поставят в опасност пешеходците и не създават препятствие за тяхното движение;
3. паркирането в жилищната зона е разрешено само на специално обозначените места;
4. при излизане от жилищна зона на друг път водачите на пътни превозни средства са длъжни да пропуснат участниците в движението, движещи ое по него.
Раздел петнадесети
Все пак и трябва да се обозначени като такива
Последна промяна от Andonov на Вто 04 апр 2017 10:02, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 256
- Регистриран на: Чет 04 яну 2007 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за предимство главен/локално
90hp написа:Здравейте, искам да ви попитам кой има предимство в случая - аз се движа по бул. Цар Борис 3 в посока Красно село и завивам надясно по бул. Гешов, в същото време в локалното на булеварда също им светва зелено (по някой път не им свети...) и те тръгват смело напред в своето локално и не мога да завия.
Ето къде се намира
https://www.google.bg/maps/@42.6872267,23.3002734,3a,90y,227.29h,71.05t/data=!3m7!1e1!3m5!1sBWfD-PVQEacpfpTx0q12aQ!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DBWfD-PVQEacpfpTx0q12aQ%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D217.00073%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656
Ще съм благодарен за отговор, защото от това което помня от правилника е че аз съм с предимство защото съм от главния път и светофара ми е със зелена стрелка направо и надясно, но пък вече като завия ми се явяват дясностоящи, но какво от това
В случая си без предимство.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за предимство главен/локално
Колегата е цитирал членовете за улицте с име и жилищните зони вместо мен :) .
Аз го знам от прептаил човек и съм питал наши клиенти полицаи по въпроса. Действително така го практикуват - ако това, по което се движиш, колкото и да прилича на улица, си няма административно име и няма никави знаци, определящи предимството при пресичането и с друга улица, тогава това не е улица. Ако има знак за жилищна зона и съответно за край на жилищна зона, чудесно, ама аз поне в София такива не съм виждал още. Заради това при такава ситуация, полицаите поглеждат в бгмапс или гугъл мапс или друга карта и ако улицата действително няма административно име, пишат в акт-а, че си излизал от паркинг, което пак те прави без предимство спрямо улица с име. Тъй като улицата ти няма име, документално не можеш да докажеш, че това е улица, а не е част от паркинга (рано или късно някъде по дължината и има паркинг и това се явява изхода му, дори да е на 800 метра от кръстовището... ).
Аз го знам от прептаил човек и съм питал наши клиенти полицаи по въпроса. Действително така го практикуват - ако това, по което се движиш, колкото и да прилича на улица, си няма административно име и няма никави знаци, определящи предимството при пресичането и с друга улица, тогава това не е улица. Ако има знак за жилищна зона и съответно за край на жилищна зона, чудесно, ама аз поне в София такива не съм виждал още. Заради това при такава ситуация, полицаите поглеждат в бгмапс или гугъл мапс или друга карта и ако улицата действително няма административно име, пишат в акт-а, че си излизал от паркинг, което пак те прави без предимство спрямо улица с име. Тъй като улицата ти няма име, документално не можеш да докажеш, че това е улица, а не е част от паркинга (рано или късно някъде по дължината и има паркинг и това се явява изхода му, дори да е на 800 метра от кръстовището... ).
Re: Въпрос за предимство главен/локално
а някой видя ли велосипедната алея :)
преди да стигнеш до тия в локалното, трябва да пропуснеш велосипедистите (макар че това не съм сигурен, че е описано в закона ... на Витошка при Южния парк, колите масово засичат велосипедстите и се сещат да спрат чак на пешеходната пътека)
преди да стигнеш до тия в локалното, трябва да пропуснеш велосипедистите (макар че това не съм сигурен, че е описано в закона ... на Витошка при Южния парк, колите масово засичат велосипедстите и се сещат да спрат чак на пешеходната пътека)
-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Въпрос за предимство главен/локално
" Понеже светофара дава равнозначност на двата пътя, гледаме следващото - пътните знаци - и двата обаче са "път с предимство" (на снимката се виждат ясно и двата). "
ГЛЕДАМЕ СЛЕДВАЩОТО АКО СВЕТОФАРА НЕРАБОТИ. Ако работи прескачаме следващото /пътните знаци/ и гледаме по-следващото, КРЪСТОВИЩЕ НА РАВНОЗНАЧНИ ПЪТИЩА.
Проблема се решава много лесно, маха се светофара на локалното и се слага STOP.
ВЕЛОСИПЕДИСТА НЕ Е ПЕШЕХОДЕЦ, масово карат по пешеходните пътеки. На новите велоалеи, там където се пресичат с пътното платно има хоризонтална маркировка STOP за велосипедистите, но ще е така докато се изтрие.
Успех колеги.
ГЛЕДАМЕ СЛЕДВАЩОТО АКО СВЕТОФАРА НЕРАБОТИ. Ако работи прескачаме следващото /пътните знаци/ и гледаме по-следващото, КРЪСТОВИЩЕ НА РАВНОЗНАЧНИ ПЪТИЩА.
Проблема се решава много лесно, маха се светофара на локалното и се слага STOP.
ВЕЛОСИПЕДИСТА НЕ Е ПЕШЕХОДЕЦ, масово карат по пешеходните пътеки. На новите велоалеи, там където се пресичат с пътното платно има хоризонтална маркировка STOP за велосипедистите, но ще е така докато се изтрие.
Успех колеги.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Въпрос за предимство главен/локално
Благодаря за разяснението и на двамата
На село, като тръгвам на някъде, давам назад по нашата уличка и излизам на "околовръстното". Въпросното "околовръстно" е 100 пъти по-натоварено. Кръстовището е Т-образно. Винаги съм се чудел, ако не видя някой бързак и се ударим, кой ще е виновен по закон. Формално аз съм дясностоящ, но има ли значение, че карам назад, а не напред
На село, като тръгвам на някъде, давам назад по нашата уличка и излизам на "околовръстното". Въпросното "околовръстно" е 100 пъти по-натоварено. Кръстовището е Т-образно. Винаги съм се чудел, ако не видя някой бързак и се ударим, кой ще е виновен по закон. Формално аз съм дясностоящ, но има ли значение, че карам назад, а не напред
Върни се в “ЗДвП, нарушения, глоби, обжалване”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 107 госта