Ръчната спирачка не спира задното ляво колело. Блокирала е в отпуснато състояние. Т.е. не прави проблем при движение, но не работи ръчната на това колело. Става дума за това лостче на снимката което се задвижва от жилото. Много е спечено. С нормалния чук не поръдва в никоя посока. Жилото се движи свободно, не е в него проблема. Тъй като не знам как точно е устроен механизма на това лостче ме е страх да чукам с 2-килограмовия чук силно. Ако някой може да каже ще се нанесат ли щети ако се чука силно какво може да се повреди и тн. Съшо така това болтче знаете ли за какво е което е със зелената стрелка - само ограничител на хода ли е?
Мога ли да развия болта който държи лостчето на жилото и да изкарам самото лостче за да зачистя контактните повърхности или то не се вади и е свързано по някакъв начин със спирачния цилиндър? Как точно при завъртане на лоста се извършва стягане на накладките?



Пасат B5.5 блокирал механизъм на ръчна спирачка на ляво колело. Няма раздвижване.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Пасат B5.5 блокирала механизъм на ръчна спирачка на ляво колело. Няма раздвижване.
След ударите с големият чук имаше ли изместване на планката?
В темата за задни дискове има много снимков материал за устройството на задните апарати!

- pushkata11
- Мнения: 354
- Регистриран на: Пон 20 юли 2015 16:55
- Автомобил: Passat [B3 GT G60 Syncro] [B5_5]
- Двигател: [PG 1992] [AVF 2004]
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат B5.5 блокирала механизъм на ръчна спирачка на ляво колело. Няма раздвижване.
Сваляй апарата, за профилактика е. Това е доста често срещан проблем при тези пасати. Късметлия си, че поне е блокирал в отпусното положение
Щом не си наясно с устройството на спирачната система по добре не пипай сам. Хубаво е апаратът да се свали и да се разглоби, прави му се цялостно почистване, смазване.
Има и бърз вариант - пръскаш обилно с WD40 там където остта влиза в апарата (там е блокирало), оставяш го за няколко часа, след което биеш няколко чука и ще се размърда. След това раздвижваш хубаво в двете посоки с леки почуквания, докато се движи без проблем
Поздрави

Щом не си наясно с устройството на спирачната система по добре не пипай сам. Хубаво е апаратът да се свали и да се разглоби, прави му се цялостно почистване, смазване.
Има и бърз вариант - пръскаш обилно с WD40 там където остта влиза в апарата (там е блокирало), оставяш го за няколко часа, след което биеш няколко чука и ще се размърда. След това раздвижваш хубаво в двете посоки с леки почуквания, докато се движи без проблем

Поздрави
- sim_ex
- Мнения: 107
- Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
- Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
- Двигател: AVF
Re: Пасат B5.5 блокирала механизъм на ръчна спирачка на ляво колело. Няма раздвижване.
pushkata11 написа:Щом не си наясно с устройството на спирачната система по добре не пипай сам.
Благодаря за отговорите, само не съм съгласен с коментара горе.
Щом не съм наясно с нещо искам да се запозная с него. Човек не се ражда наясно с всичко. Сменял съм какви ли не сприрачки, дискове отпред и барабани задни с пристягащ механизъм. На БМВ отпред и отзад дискове и накладки, там отзад ръчната е барабан с отделни накладки който е в основата на диска. Механизма е бил съвсем различен всеки път и след като се запозная с него не съм имал нито проблеми нито други ядове. Това , че до сега не съм ремонтирал ръчна спирачка с лостче , която е комбинирана със задния спирачен цилиндър не значи , че не трябва да пипам. Но мисля , че просто преди действието ми трябва малко теоретична подготовка за конкретния апарат.
колкото до въпроса дали се размърда написах , че с 0,7 кг чук чуках и не помръдна , а с 2 кг ме беше страх защото не знам как е устроен механизма вътре. И като цяло исках да знам дали мога да чукам смело. В ВД40 пръсках разбира се преди това обилно, но не помогна.
- mitko85
- Мнения: 753
- Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
- Автомобил: E91
- Двигател: M47
- Местоположение: София
Re: Пасат B5.5 блокирал механизъм на ръчна спирачка на ляво колело. Няма раздвижване.
Трябва обилно вд да напръскаш, с големия чук има опасност да преебеш шлиците на оста в която влиза планката. Болта за който питаш държи долната планка към апарата, нищо няма да стане или да изтече ако го отвиеш. При мен беше блокирал десния апарат, с много вд, много майки и леко почукване и постепенно раздвижване на планката станаха нещата и сега имам перфектна ръчна. Блокирането идва от неизползване на ръчната спирачка поради което ръждясва оста на механизма. Успех, колега!
- Tsankovski
- Мнения: 366
- Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
- Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
- Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
- Местоположение: Русе
Re: Пасат B5.5 блокирал механизъм на ръчна спирачка на ляво колело. Няма раздвижване.
Рециклирането е най сигурния метод че ще заработи, моите ги рециклирах преди две години ( в сервиз де) и сега си бачкат като нови
- sim_ex
- Мнения: 107
- Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
- Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
- Двигател: AVF
Re: Пасат B5.5 блокирал механизъм на ръчна спирачка на ляво колело. Няма раздвижване.
Действах с малкия чук, но по настоятелно и се поразмърда и сега е ок . Единия апарат отзад е нов и хода на това лостче май е по-дълъг и зацепва веднага , на стария апарат жилото е по хлававо и докато зацепи има цели 4 зъба... , ма тва е друго , ще го регулирам обтягането вътре от купето.... като се наканя
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: bushido71 и 29 госта