Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко - решен
-
- Мнения: 367
- Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Колега гледам че си от Бургас ,отиди при Митко от Маринка ,сервиза му е на ул. Чаталджа срещу банка General Expres преди бензиностанция Шел посока колелото за Созопол ( кв. Победа ) - (това е продължението на ул. Индустриална дето минава покрай затвора) .Много е добър с две ръце ти го препоръчвам . Моя Пасат само там го обслужвам почти 10 години .
-
- Мнения: 367
- Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Според тебе при изключена скорост скоростната кутия как участва във движението и от там съответно да шуми лагер ?инжектопляктор написа:Iezekil написа:Я вземи напиши какъв точно е проблема...
Проблемът е шум в движение. Не е точно като виене на лагер главина(бу-бу-бу), а е все едно има и някакво биене..
Шумът го има както на свободна, така и на скорост. При завой надясно шумът се изменя...
Имам намерение да вдигна цялата предница.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
angel1223 написа:Според тебе при изключена скорост скоростната кутия как участва във движението и от там съответно да шуми лагер ?
Тя е изключена, но диференциалът не е. Кутията си е там, просто не е зацепена към двигателя.
-----
Добавям архив със звуков файл на шума... Малко съм го усилил, за да се чува по-ясно..
За мен това не може да е лагер главина. Те бучат, не издават такъв звук.
- Прикачени файлове
-
- shum.rar
- (268.63 KиБ) Свален 61 пъти
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Абе, тези вътрешните карета май можеха да се сглобят и неправилно.
-- ама не съм сигурен тогава дали изобщо няма да се строшат веднага, щом тръгнеш да караш колата?
/някой може ли да даде подробности по този въпрос със сглобяването на каретата, понеже един приятел се беше засилил да ги слага така неправилно сглобени,
но за късмет бях там и ги сглобихме както трябва преди монтажа.
-> т.е. интересува ме какво би се случило при неправилно сглобяване на карето - това, че веднага ще се счупят са си мои предположения.)
Ако ти се занимава, пробвай лагерите с въртене на ръка, иначе явно че луфт нямат, защото щеше да ти тресе при спиране.
(но и май наистина не звучи като от лагерите)
Виж и тампоните на макферсоните дали не са разбити - да се клати целият макферсон и да вибрира.
Има ли значение, дали колата се изкачва нагоре, дали се спуска надолу и т.н.?
От колко време я караш така колата - има ли някаква промяна или задълбочаване на ефекта?
-- ама не съм сигурен тогава дали изобщо няма да се строшат веднага, щом тръгнеш да караш колата?
/някой може ли да даде подробности по този въпрос със сглобяването на каретата, понеже един приятел се беше засилил да ги слага така неправилно сглобени,
но за късмет бях там и ги сглобихме както трябва преди монтажа.
-> т.е. интересува ме какво би се случило при неправилно сглобяване на карето - това, че веднага ще се счупят са си мои предположения.)
Ако ти се занимава, пробвай лагерите с въртене на ръка, иначе явно че луфт нямат, защото щеше да ти тресе при спиране.
(но и май наистина не звучи като от лагерите)
Виж и тампоните на макферсоните дали не са разбити - да се клати целият макферсон и да вибрира.
Има ли значение, дали колата се изкачва нагоре, дали се спуска надолу и т.н.?
От колко време я караш така колата - има ли някаква промяна или задълбочаване на ефекта?
p.s. Може и да не съм чел внимателно, но не видях дали си отговорил на този въпрос.vlado_tonev написа:Ти само външното ли каре смени?
- това е вариантът, съвсем без разглобяване няма да стане.vlado_tonev написа:ПП-Докарай го тоя Пасат до София,да го разглобиме целия
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
dreadx написа:1.Ако ти се занимава, пробвай лагерите с въртене на ръка, иначе явно че луфт нямат, защото щеше да ти тресе при спиране.(но и май наистина не звучи като от лагерите) Виж и тампоните на макферсоните дали не са разбити - да се клати целият макферсон и да вибрира. Има ли значение, дали колата се изкачва нагоре, дали се спуска надолу и т.н.? От колко време я караш така колата - има ли някаква промяна или задълбочаване на ефекта?
Колата я взех с подобен шум. Мислех, че бият дискове, защото при спиране биеше волана
Блокира ляво външно каре при по-рязко потегляне. Счупи лява полуска в процеса. Сменено е с ново. Полуоска втора ръка - лява с втора ръка друго вътрешно каре, защото я "били давали с карето" и уж било хубаво. По думи на майсторите. Нямах голям избор тогава.
Смених диска. Вече нищо не биеше при спиране. Шумът обаче си остана и не е от биене на диска, както си мислех.
След смяна на двете карета леви и полуоска лява шумът си остана същия.
Не виждам разлика между движение надолу и нагоре. При много голям наклон и сериозен напън на двигателя шум се изменя съвсем малко, но мисля че причината е различна и няма общо с тоя проблем.
Нищо не се клати, тампоните на носача изглеждат здрави, не са скъсани. Шарнирът изглежда здрав. Въртиш, натискаш - всичко изглежда стегнато.
Шумът не е като виене на лагер, но не ми се вижда и да е щракане като повредено каре.
Чува се между 40 и 80км/ч. Над 90км/ч практически се слива с фона и не се чува.
Какъв е тоя гаден, подъл звук. Да не излезе, че тампон на двигател е заминал и се предават вибрации?

Ако знам какво е - да го сменя. Но да я оставям на разни майсторчета, които да гадаят, да сменят наред с което да сменям здрави оригинални части, защото някой си мислел, че това е проблема и да се набутам с 250лв не нужни ремонти...

- ktamen
- Мнения: 6365
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Що не пробваш без полуоски дали ще изчезне шума.
Ще помолиш някой да те дърпа.
Ще помолиш някой да те дърпа.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Недей, ще му се разместят главините в лагерите и ще стане още по-весело.
Изобщо, весела тема със сутрешното кафе.:)
Изобщо, весела тема със сутрешното кафе.:)
- ktamen
- Мнения: 6365
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Май веднъж вече му обяснявах, че главините трябва да се стегнат по някакъв начин и се надявам да не е забравил.
Така или иначе той няма да свали полуоските и ще продължи да се надява на чудодейно решение на проблема, без да направи сериозен опит да го локализира.
Така или иначе той няма да свали полуоските и ще продължи да се надява на чудодейно решение на проблема, без да направи сериозен опит да го локализира.
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
А виж това за главините не знам какъв е случаят, аз изобщо не знам историята с колата де..
А продължавам да си очаквам отговор и на основния въпрос:
- нали каретата са с едни шлици, в които се движат топчета. Ама шлиците при вътрешните карета са накриво - едни срещу други. Ако някой успее да ги сглоби по неправилния начин карето пак се събира - нЕкак си - обаче вместо да има ход с по 3 см. навътре-навън и примерно с по 40 градуса наклон на оста, то има аксиален ход по 1 см. и позволява до 15-20 градуса наклон, преди да започне да заклинва.
Металната гривна между топчетата (сепаратор) също си имаше някаква препоръчителна посока, свързана със свободата на движението на карето, понеже беше скосена от едната страна - не си спомням точно как беше, но съм сигурен и за това.
Ако някой разглоби карето, почисти го, измие го, и натъпче частите обратно - но да кажем, че го сглоби неправилно -> я ще размести каналите, я нещо гривната -- то до какво ще доведе това?
- ще се счупи ли карето?,
- или ще започне да се върти с проблеми и заклинвания?
Ако се счупи - всичко е ок -> запомня да не се занимава с неща, дето не ги разбира, отива в някоя морга и търси ново вътрешно каре, сменява го и готово.
Ама ако не е чак да се чупи, а само да върти със затягане -- нали се сещате какъв филм ще стане:
- ще каже: ебалиго..щом сме го почистили и гресирали и сме сложили шестте топчета, значи карето е 6 -> значи, ще сменим носачи, биАлетки, макферсони, саксофони..кутията?, пък да видим какво ще стане --> но понеже нали всички си правят сметката да не се минат и с 5 лв., почва да смята като: -- пуу, тая кола съм я взел за 700 лв. сега ако трябва да дам още 700 лв. по-добре да сменя колата - та накрая се види в чудо и я продаде с проблема -- и да вземе, че да я вземе нашият човек - и почва да го мисли, а и ние покрай него..
Може би няма от къде да знаете, понеже всички си ги сглобявате по нормалния и правилен начин. Но ето моят приятел с Пасата как щеше да ги сглоби наобратно, хем точно за коли е учил и винаги сам си ремонтира колите.
Та ако сте чували нещо от някого, във връзка с възможното неправилно сглобяване на тези вътрешни карета, споделете до какво би довело - ще е полезно.
- и ако някой знае свободен канал в Бургас, нека да каже на колегата.
- също ако някой може да му услужи с инструмент, за да развие болтовете на карето, да отдели полуоската и да види кутията ли хлопа, карето ли хлопа, на мен дЪската ли ми хлопа.. - изобщо някой трябва да го разглоби и да го пипне - ясно е, че няма как да стане без да се разглоби и да се види, ама колегата явно няма подготовка за такива работи, нито инструменти, а пък майсторите в момента са почивка - а и да не бяха в почивка, той колко точно майстори трябва да обиколи, че да попадне на някой, дето да развие няколко болтчета? - рано или късно ще стигне и до извода, че трябва да си го направи сам.
А продължавам да си очаквам отговор и на основния въпрос:
- нали каретата са с едни шлици, в които се движат топчета. Ама шлиците при вътрешните карета са накриво - едни срещу други. Ако някой успее да ги сглоби по неправилния начин карето пак се събира - нЕкак си - обаче вместо да има ход с по 3 см. навътре-навън и примерно с по 40 градуса наклон на оста, то има аксиален ход по 1 см. и позволява до 15-20 градуса наклон, преди да започне да заклинва.
Металната гривна между топчетата (сепаратор) също си имаше някаква препоръчителна посока, свързана със свободата на движението на карето, понеже беше скосена от едната страна - не си спомням точно как беше, но съм сигурен и за това.
Ако някой разглоби карето, почисти го, измие го, и натъпче частите обратно - но да кажем, че го сглоби неправилно -> я ще размести каналите, я нещо гривната -- то до какво ще доведе това?
- ще се счупи ли карето?,
- или ще започне да се върти с проблеми и заклинвания?
Ако се счупи - всичко е ок -> запомня да не се занимава с неща, дето не ги разбира, отива в някоя морга и търси ново вътрешно каре, сменява го и готово.
Ама ако не е чак да се чупи, а само да върти със затягане -- нали се сещате какъв филм ще стане:
- ще каже: ебалиго..щом сме го почистили и гресирали и сме сложили шестте топчета, значи карето е 6 -> значи, ще сменим носачи, биАлетки, макферсони, саксофони..кутията?, пък да видим какво ще стане --> но понеже нали всички си правят сметката да не се минат и с 5 лв., почва да смята като: -- пуу, тая кола съм я взел за 700 лв. сега ако трябва да дам още 700 лв. по-добре да сменя колата - та накрая се види в чудо и я продаде с проблема -- и да вземе, че да я вземе нашият човек - и почва да го мисли, а и ние покрай него..
Може би няма от къде да знаете, понеже всички си ги сглобявате по нормалния и правилен начин. Но ето моят приятел с Пасата как щеше да ги сглоби наобратно, хем точно за коли е учил и винаги сам си ремонтира колите.
Та ако сте чували нещо от някого, във връзка с възможното неправилно сглобяване на тези вътрешни карета, споделете до какво би довело - ще е полезно.
- и ако някой знае свободен канал в Бургас, нека да каже на колегата.
- също ако някой може да му услужи с инструмент, за да развие болтовете на карето, да отдели полуоската и да види кутията ли хлопа, карето ли хлопа, на мен дЪската ли ми хлопа.. - изобщо някой трябва да го разглоби и да го пипне - ясно е, че няма как да стане без да се разглоби и да се види, ама колегата явно няма подготовка за такива работи, нито инструменти, а пък майсторите в момента са почивка - а и да не бяха в почивка, той колко точно майстори трябва да обиколи, че да попадне на някой, дето да развие няколко болтчета? - рано или късно ще стигне и до извода, че трябва да си го направи сам.
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Да не излезе, че тампон на двигател е заминал и се предават вибрации?
Преди време скъсах масления тампон на кутията, след смяна с ниско бюджетен такъв имам шум от кутията и понеже е тегава смяната съм го отсвирил.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
vladtod® написа:...след смяна с ниско бюджетен такъв имам шум от кутията и понеже е тегава смяната съм го отсвирил.
Действително ли такива тампони могат така да шумят, защото ми изглежда, че поне единият от тях не е в оптимално състояние? Знам, че тези тампони са скъпи - около 100лв. При проблем с такъв шумът подобен ли е на тоя?
dreadx написа:...ма колегата явно няма подготовка за такива работи, нито инструменти, а пък майсторите в момента са почивка...
Рамо и торкс мога да си купя. Този е торкс, така че шестограма осмица няма да ми свърши работа...
Ще развия дясната полуоска и ще я запаля колата. Обаче да свалям полуоските, да търся как да застопоря главините и да търся някой да ме дърпа ще е невероятен цирк и няма как да стане.
-
- Мнения: 367
- Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Колега препоръчах ти човек който наистина е Майстор обаче ти игнорираш не само моята препоръка но и на хора чиито мнение са ми помагали когато сам си ремонтирал Пасата т.е не ми е трябвал по специален инструмент.За всички други ремонти съм ходил при този МАЙСТОР и наистина съм доволен.angel1223 написа:Колега гледам че си от Бургас ,отиди при Митко от Маринка ,сервиза му е на ул. Чаталджа срещу банка General Expres преди бензиностанция Шел посока колелото за Созопол ( кв. Победа ) - (това е продължението на ул. Индустриална дето минава покрай затвора) .Много е добър с две ръце ти го препоръчвам . Моя Пасат само там го обслужвам почти 10 години .
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Аз предлагам като си купи торкс да провери каретата да не са блокирали и да им смени местата.Тоя тест ми сее чини най-читав.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Днес намерих трупи. Вдигнах двете гуми на колата. Първо от едната страна подпирах с камък, после от другата.
Шумът обезателно идва отляво. Отляво съм сменил диск, вътрешно каре, външно каре и полуоска. Единственото нещо, което не е смемено е лагерът на главината. Шумът обаче ми се струва че идва от вътрешната страна.
Има ли нещо между скоростна кутия и полуоската? Шумът отсъства, когато колата не е на скорост.
--------------
Почна да ми трепери волана в движение. Обаче шумът ми се струва, че идва по-отвътре, самият лагер не изглежда да ручи или да има луфт сериозен.За сметка на това ми се струва, че има луфт в кормилната рейка ли, не знам.
Забелязвам, че докато отдясно колелото по-плътно се движи, отдясно има един малък луфт, а може и така да ми се струва защото лявата е по-близо до кормилото и е по-къса. Та, целият шенкел, не самата главина говоря.
--------------
Опасявам се да няма няколко наслагващи се проблема. Само най-горното е проверено и сигурно.
Не съм игнорирал, сега са празници и да искам - не мога да отида.
---------------
Така - хванах кормилото с 2 ръце здраво. Извиках един як приятел да клати гумата. Гумата се клати, докато кормилото го държа с 2 ръце и е закована. Целият шенкел се клати наляво-надясно, без това да се отразява в кормилото.
Може ли проблемът ми да е от хлопаща кормилна рейка?
Шумът обезателно идва отляво. Отляво съм сменил диск, вътрешно каре, външно каре и полуоска. Единственото нещо, което не е смемено е лагерът на главината. Шумът обаче ми се струва че идва от вътрешната страна.
Има ли нещо между скоростна кутия и полуоската? Шумът отсъства, когато колата не е на скорост.
--------------
Почна да ми трепери волана в движение. Обаче шумът ми се струва, че идва по-отвътре, самият лагер не изглежда да ручи или да има луфт сериозен.За сметка на това ми се струва, че има луфт в кормилната рейка ли, не знам.
Забелязвам, че докато отдясно колелото по-плътно се движи, отдясно има един малък луфт, а може и така да ми се струва защото лявата е по-близо до кормилото и е по-къса. Та, целият шенкел, не самата главина говоря.
--------------
Опасявам се да няма няколко наслагващи се проблема. Само най-горното е проверено и сигурно.
angel1223 написа:Колега препоръчах ти човек който наистина е Майстор обаче ти игнорираш не само моята препоръка..
Не съм игнорирал, сега са празници и да искам - не мога да отида.
---------------
Така - хванах кормилото с 2 ръце здраво. Извиках един як приятел да клати гумата. Гумата се клати, докато кормилото го държа с 2 ръце и е закована. Целият шенкел се клати наляво-надясно, без това да се отразява в кормилото.
Може ли проблемът ми да е от хлопаща кормилна рейка?
-
- Мнения: 446
- Регистриран на: Сря 12 фев 2014 8:38
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AGR 98
- Местоположение: Ловеч
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Може да е разбит вътрешният накрайник и кормилото ще трепери, но няма да има шум. Ако въртиш волана на място ще чуваш чукане откъм рейката.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта