Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко - решен
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Iezekil написа:Баланс?
Значи една гума не бие отзад в ляво, но като я сложа отпред ляво и магически почва да бие? Колко пъти ще минавам баланс на месец?

Утре ще разглобявам сериозно, като взема шарнира.
- ktamen
- Мнения: 6365
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Небалансираните гуми по никакъв начина не могат да клатят волана при ниска скорост
Гумите ти са криви.

Гумите ти са криви.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
ktamen написа:Гумите ти са криви.
Всичките? Хайде моля преди да сменя каквото съм си наумил и да споделя резултата, повече да не пишем леки работи?

- ktamen
- Мнения: 6365
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Имаш проблем, казвам ти решение, ти почваш да спориш..........
Ами убаво, ама проблемът ти ще си остане
Ами убаво, ама проблемът ти ще си остане

- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Добре, човек - всички гуми ли са криви, пак те питам? Включително и 2 патерици? А пък ако проблемът си остане, то поне да спре да чука - ще съм доволен. Балансът на гумите струва стотинки - и два ще направя, че и кафе че черпя гумаджията. Само да спре побъркващото чукане, заради което искам да полея колата с бензин и да й драсна клечката.ktamen написа:...

Утре или вдругиден ще дам резултати. Ще разбутвам доста неща.
- ktamen
- Мнения: 6365
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
инжектопляктор написа:Балансът на гумите струва стотинки - и два ще направя,
Направи 22 баланса

Воланът се клати най-често от криви гуми, но е възможно и от лагер или някакви боклуци около спирачния диск и други подобни, но не и от небалансирани гуми

Разходи се до Елхово, ще ти излезе по-евтино и бързо.
А и Пешката ще се убеди, че си истински и ще ми преведат с Мунс по 25ст.
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
- ако снима дефектния шарнир на фона на темата от форума, брои ли се?
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Аз просто питах/вече 2 страници/верно ли не си балансираш гумите?Предполагам и предницата...
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Iezekil написа:Аз просто питах/вече 2 страници/верно ли не си балансираш гумите?Предполагам и предницата...
Много ясно, че при всяка смяна на гуми минават и баланс. Предницата при мажорни ремонти също. Имах предвид, че бях карал 1 кола с едни и същи гуми 2 години нон стоп и нищо не балансирах, но и нищо не биеше.

-
- Мнения: 402
- Регистриран на: Чет 07 юли 2011 15:18
- Автомобил: Opel Astra G
- Двигател: DTI
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Моята тресе от 4 години и смених камара части,джанти,гуми и майстори и се примирх ,карам си така и си свиркам!Да тресе,да се троши и те така,вече не се ядосвам,претръпнах!Пръскал съм я и със светена вода,молитви и все си тресе и всеки майстор вдига ръцете!Повече не мога да опитвам нищо,щото всичко струва пари и тая кола от 2000 лв ,стана 5000 лв!
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Напиши поне какво си сменил - за да знаем, че не е от това.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Смених шарнира на носача. Старият шарнир беше със скъсан маншон, хлопаше целият и беше пред разпадане.
Вече всичко е стегнато. Продължава да има шум, но от друг тип. Десен спирачен диск също е за смяна.
Освен това като ликвидирах единият шум, действително разбрах че единият лагер на главината леко вие.
Не знам как двама майстора не могат да разберат, че има проблем с шарнира.
Днес положението стана толкова лошо, че когато тръгвах за авточастите и минавах през някоя друга локва се чуваше как лявата гума цялата играе.
Изводите относно МАЙСТОРИ ги оставям на вас.
Ама май е като приказката - На мене ми викат майсторе, щото не ми знаят името!!??!!
Кормилният накрайник излезе малко трудно от шенкела. Нагрях го и му лиснах вода. Ако ще да е било неправилно, скоба нямам, само чук. Просто ще го сменя и него като му дойде времето.
Вече всичко е стегнато. Продължава да има шум, но от друг тип. Десен спирачен диск също е за смяна.
Освен това като ликвидирах единият шум, действително разбрах че единият лагер на главината леко вие.
Не знам как двама майстора не могат да разберат, че има проблем с шарнира.
Днес положението стана толкова лошо, че когато тръгвах за авточастите и минавах през някоя друга локва се чуваше как лявата гума цялата играе.


Ама май е като приказката - На мене ми викат майсторе, щото не ми знаят името!!??!!
Кормилният накрайник излезе малко трудно от шенкела. Нагрях го и му лиснах вода. Ако ще да е било неправилно, скоба нямам, само чук. Просто ще го сменя и него като му дойде времето.
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
хе-хе, супер много се радвам!
- кажи сега дали изчезна биенето, понеже по предните страници имаше най-различни залози - да разберем кой печели.
Кажи също какво се чува и усеща сега.
Ако има лош лагер, дори с минимален луфт, май е по-добре да не сменяваш диска на главината откъм въпросния лагер, за да не повреди и новия диск.
А ако няма луфт, нека колегите да кажат какво се прави - дали има смисъл да му се сложи грес и да се кара временно така, или направо нов. (не съм разглобявал такъв лагер на Пасат и не знам).
За кормилен накрайник (без скоба) начините са общо взето с яко блъскане, но е добре да подложиш някое железо и да чукаш по него, (за да не трябва да внимаваш как точно ще уцелиш шенкела - да не уцелиш нещо друго и т.н.) С як и отсечен удар по шенкела излиза по-лесно, отколкото с много, по-слаби удари. Удобно е да развиеш гайката до края на резбата и да подложиш отдолу с някакъв крик да подпреш гайката, така че да го избутва в посока изваждане - тогава като удряш и това подпряното помага и излиза по-лесно.
Е, ако не си го нагрял чак толкоз, че да се скапе греста и да се стопи пластмасата вътре, значи най-вероятно нищо му няма.
А разбута ли да провериш и за луфтове по рейката?

- кажи сега дали изчезна биенето, понеже по предните страници имаше най-различни залози - да разберем кой печели.
Кажи също какво се чува и усеща сега.
Ако има лош лагер, дори с минимален луфт, май е по-добре да не сменяваш диска на главината откъм въпросния лагер, за да не повреди и новия диск.
А ако няма луфт, нека колегите да кажат какво се прави - дали има смисъл да му се сложи грес и да се кара временно така, или направо нов. (не съм разглобявал такъв лагер на Пасат и не знам).
За кормилен накрайник (без скоба) начините са общо взето с яко блъскане, но е добре да подложиш някое железо и да чукаш по него, (за да не трябва да внимаваш как точно ще уцелиш шенкела - да не уцелиш нещо друго и т.н.) С як и отсечен удар по шенкела излиза по-лесно, отколкото с много, по-слаби удари. Удобно е да развиеш гайката до края на резбата и да подложиш отдолу с някакъв крик да подпреш гайката, така че да го избутва в посока изваждане - тогава като удряш и това подпряното помага и излиза по-лесно.
Е, ако не си го нагрял чак толкоз, че да се скапе греста и да се стопи пластмасата вътре, значи най-вероятно нищо му няма.
А разбута ли да провериш и за луфтове по рейката?
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
dreadx написа:- кажи сега дали изчезна биенето, понеже по предните страници имаше най-различни залози - да разберем кой печели. Кажи също какво се чува и усеща сега.
...А разбута ли да провериш и за луфтове по рейката?
Не виждам други луфтове. За сметка на това единият лагер леко свири. Явно се бяха насложили няколко проблема.
Другото, което видях е, че на десният апарат дискът не е съвсем прав.
Но, вече го няма това зверското блъскане, при което воланът играе и при спиране имаш чувството, че ще се разпадне колата. Другият диск ще подменя, лагерът на главината и него, но това няма да мога сам - нямам преса.
Биенето във волана изчезна, биенето при спиране практически го няма. Единствено остана шум, който 100% се дължи на диск или лагер на главина.
Поне вече не ме е страх да я карам.
Онзи ден ходих до Айтос. Като почна да ми лопа особено по завоите, такъв страх ме хвана, че може и да не се прибера, а да цункам някое дърво. Но иначе един майстор беше ми казал всичко стегнато, наред, тя кутията свири, карай така. Ако бях послушал този съвет дали нямаше да ме четете по некролозите?