Здравейте.От 2 дни имам доста проблеми с газовата уредба (не е газов инжекцион).Колата е Голф3 ГТИ 115коня с 2Е двигателя.Онзи ден за пръв път го направи проблема.В движение колата просто изгасна.След доста въртене гръмна.Има едно силиконово пръстенче точно след въздушния филтър което се беше обърнало(предполагам защита е то за да не гръмне някой маркуч друг).Върнах го на място и след още доста въртене колата запали.След като я паркирах и оставих, след 3 часа отидох пак и въобще не запали.Безкрайни опити и неиска и неиска.Проверих всичко по запалителната система беше наред.Продължих да върта и пак гръмна, а вече беше паднал и акумулатора.След зареждането му и доста въртене запали,обаче прекъсва постоянно и установих че е от копчето.Самото копче както си карам за секунда изгасва,колата забива муцуна и пак светва копчето и колата си продължава.Всичките проблеми май идват от него.Още преди имах проблеми с него и ми го сменяха гаранционно, обаче вече колата не е в гаранция.Новото копче е на около година.Няма и 15хил км,но незнам дали е от него.От одавна нямаше никакви проблеми с газовата.Нито е донастройвана нито е пипано каквото и да е по нея.На максимум 25-30хил км е газовата.Незнам проблема от него ли е или от другаде обаче всичко ме навежда към него.Просто копчето изгасва за секунда, се едно спира тока до него и пак идва.Или проблема е от него или от нещо друго по системата на газовата.Самото копче е вързано към бушона на бензиновата.Някакви идеи как да установа проблема? Слагам снимки на изпаритела и на самото копче какво е.Ако някой може да сподели и как да настроя точно този изпарител ще съм благодарен,защото се съмнявам и че настройката му не е чивата.Псостоянно мирише на газ около колата и разхода е доста висок- 15-17 литра на 100 градско. Снимката на копчето е примерна.Марката на мойто може би не е като това на снимката, но дизайна и подредбата е 1:1
Виж и да не губи ток от бушона, много газаджии бучат една жица в бушонното табло на мястото, където е включен някой бушон и оттам взимат ток за АГУ-то. Ако нещо са се разширили контактните пластинки и бушонът хлопа и не опира добре, може да има проблеми - разбутай го докато работи двигателят и ще разбереш дали прекъсва. По съвпадение, ако е същият бушон и за бензиновата система, може съвсем да не запали на нищо - иначе уж копчето, като му спре тока, трябва да превключва на бензин, че да има с какво да се движиш.
А когато не е искала да запали, светеше ли ти копчето?
За настройка на изпарител Ловато пише много във форума, прочети и мисля, че няма да имаш проблем да го настроиш - в момента разходът наистина е голям.
Ако работи лошо след гърмежа, огледай дали няма и другаде нарушен вакуум - онзи гумен пръстен, дето споменаваш наистина е защита от гърмежи - трябва да ляга плътно и да не пуска да смуче въздух, а при взрив в обратна посока да отвори.
Не е бутната жица в бушона на бензина.От него е взето ток,обаче още преди го бях преглеждал даже го вадих бушона на бензиновата помпа и там всичко е наред.Сега пак го прегледах няма ядове там.
Когато неискаше да запали копчето си светеше пак да.Попринцип колата винаги се пали и се кара само на газ.Има някакъв проблем още от одавна който неможа да се реши.Бензина просто изчезваше дори да се кара само на газ.Течове не се намериха,бензиновата помпа наистина изключва и т.н. всичко проверих уж не се намери решение и оттогава изобщо бензин няма в резервоара и не смятам и да си права повече експерименти и да сипвам.Направил съм си обогатител- 4-5 секунди го задържам, върта и пали без проблеми.
На копчето може да се направи временен байпас. По-добре обаче провери газовите клапани. Изпарителят от двата винта. Затваряш бронзовия. Правиш така с черния, че оборотите да започнат на празен ход леко да падат и да прекъсва, донастройваш от бронзовия винт. След това настройваш от крана на маркуча колко да върви.
Не ги знам къде са и как да ги проверя тия газови клапани.От газови уредби нищо не разбирам.Временен байпас как да направа на копчето ? Така ще го изолирам ли него ? И при положение че колата се кара само и единствено на газ може ли да остане с байпаса колата ?
Като не разбираш нищо, опасно е да разглобяваш. Газовите клапани са ти до изпарителя под сините бобинки. И отзад на сондата на бутилката един ако има евро сонда. Пробвай ги дали цъкат и дали не загряват много бобинките. Байпас на копчето можеш да направиш, като вържеш с едно друго копче газовите клапани, така че да превключват при натискането му. Преди това можеш да вземеш да видиш дали до всички клапани отиват 12V.
Няма да разглобявам.Мисълта ми беше ако е нещо лесно да се провери.Незнам точно как имаш впредвид дали цъкат.Когато ползвам обогатителя(давам ток на изпарителя от копче) се чува как цъка отзад при бутилката и отпред при изпарителя.Звука е доста ясен и винаги го има.Не се е променил откакто я има колата.Отпада ли като проблем това ? За загряване не съм ги проверявал и незнам и колко трябва да са загрели. Как да проверя дали до всички клапани отиват 12В - на запалена кола, с обогатителя който ползвам или само на контакт ?
Колега, що не си наясно с нещата, отиди при човека, монтирал газовата уредба и му опиши проблема. Това с мириса на газ не е много добре. Щом върти и не пали, вероятно изпарителят или някой клапан изпуска и я дави. Говорим за топлото палене, разбира се. Иди на майстор.
Колегата е доста вероятно да му прави проблеми ключа.Клапаните можеш лесно да ги провериш дали стига ток до тях.Другия път като не иска да пали откачи плюса и минуса към клапаните и сложа една лампичка от плафона примерно и виж дали ще светне,но според мен проблемът ти е в ключа,защото и при мен ха да запали и гасне и не иска да пали повече.Може ключа ти да минава в позиция бензин и ти като нямаш бензин познай кога ще запали...
Щом ползваш само газ-премести захранването на копчето другаде,някъде на + след контакт.Тия копчета се продават с бушони,не забравяй да му вържеш такъв.След тая манипулация просто изключи бушона на помпата,щом не я ползваш,понеже има вероятност да смесва горивата/щом ти изчезва бенза/.След това пак ще кажеш какво става.Ако не можеш сам,иди с това искане при някой можещ. За мен е глупаво да се взима захранване от помпата баш,понеже тя е в зависимост от ЕКУ и 2 релета.А и е безпредметно да върти на акере.Ако все пак я ползваш се слага допълнително реле да я изключва на газ.
Още преди ходих при газаджията и му казах че ми харчи бензина,но той каза че няма как.Имало реле което я прекъсва като е на газ колата.Прверих с пробна лампа и наистина ток до нея не стига когато колата е на газ.Нямам идея как изчезваше бензина.
Ми хубаво,явно я е прекъснал след бушона.Но това не променя нещата,щом ти прави проблем,смени мястото на захранване.Това е елементарно упражнение.Това при положение разбира се,че не е проблема в самия ключ...или връзката към бушона.А как е на бензин паленето?
На бензин пали от четвърт оборот.Тя сега и на газ си пали.Проблема почна да го прави доста по рядко.Пали си добре и в движение от време на време прицъква и то доста рядко.А още не съм пипал нищо че нямах време.
А в първото мнение само на газ ли я мъчи,докато изтощиш акумолатора сега да питам,че не разбрах проблема само на газ ли е.Що не я пробва на бензин тогава,или?