ABF vs KR vs C20XE vs ????? сравнение м/у няколко 16Vмотори

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
sin orel C20XE
Мнения: 944
Регистриран на: Сря 06 сеп 2006 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот sin orel C20XE » Пет 16 фев 2007 13:02


Golf 3 1.8 написа:
sin orel C20XE написа:Аз като собственик на С20ХЕ на Калибра,мога да споделя следното:моето купе е най-тежко=тегав старт,моторът е досста динамичен,развърта се доста добре на 3,4 и 5-та предавка,с леки подобрения-power cap,хубав чип,добра изпускателна система дава доста добри времена на 400м.
В сравнение с АБФ и КР,зависи на кое купе е С20ХЕ,предимството е на Опел и то в някои случаи доста осезаемо.
А до твърдението за по-добрата конфигурация за тунинг по мотора,айде да не ги изброявам всички над 250кс и доста повече,докато при голфовете стоят по друг начин нещата!
За главата-няколко вида са,в много редки случаи е Cosworth,в повечето е Колбеншмит,която е доста проблемна(пука се).И обемът е 1998.И също така С20ХЕ,както и АБФ и КР издържа на пърформъс и малоумно ръчкане!
И трите са наистина класика!

Колега тя си е на косуърт колбеншмидт просто я произвеждат разбираш ли???АБФ-а с сток карантиите държи до повече коне от ХЕ-то гарантирам ти!!!За обема явно грешката е моя.....А за предимство може да става дума само при астра....С калибрата няма как да си равностоен на Голф3 АБФ да не говориме ако е в г2.

Айде да не си говориме глупости и да не правиме хранилка,ако ми беше в кондиция колата,както трябва,щяхме да ги сверим,да видим дали не съм равностоен!Има време и това ще стана.Защо мислиш не съм ти писал още в Клуб ГТИ?
Пак повтарям С20ХЕ превъзхожда и КР и АБФ!
ПП:И кой е този АБФ дето е 350кц,че не се сещам?Стоил говори от личен опит и колата му е доста сполучлива!




devil_vas
Мнения: 1367
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 13:25
Автомобил: BMW 330Cd 261hp 591nm
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот devil_vas » Пет 16 фев 2007 13:06


Golf 3 1.8 написа:
TDI-RS написа:
niikoo_1 написа:А и C20XE май спират да го правят след 93та


:37: :woooow:
голяма грешка!
С20ХЕ се произвежда близо 10 години - от 1987 до 1997 и се вгражда също в такъв период от време.

не знам защо се опитвате да го отричате или да се заблуждавате, но Кадета с този мотор и ДТМ версия не е имал никаква конкуренция не само в своя клас!

Я дай една астра с хе след 94, че нещо май има грешка


те тука чукнма греда :twisted: ... виж на RadioDJ астрата 96 или 97 с С20ХЕ, в опел форума има още поне 2 или 3 коли от тези години с този мотор, въпроса е че GSI-тата от тези години са с фейслифт и по нищо не се различават от обикновенните астри освен по надшиса GSI на лайсната на предната врата. а отзад на багажника пише само Астра 2.0 :wink:

мотора се слага и в наши дни в лимитирана серия на LADA - 21106 2.0 16v GTi :wink: :shock


Потребителски аватар
TDI-RS
Мнения: 679
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
Автомобил: RS TDI
Двигател: V6 TDI
Местоположение: Ловеч

Мнениеот TDI-RS » Пет 16 фев 2007 13:22


Golf 3 1.8 написа:Я дай една астра с хе след 94, че нещо май има грешка


абе да ти кажа и ти си си прав.
май може и да има грешка, ама сега сме още февруари...

виж сега, аз не съм специално запознат с VW бензинови мотори като история, обаче гледам, че и ти никак не си на ясно с опеловите. от тази гледна точка аз не съм се изказвал за ФауВе, така че и ти има над какво да се замислиш :wink:

едно не мога да разбера все още: защо се запъвате?
бензиновите мотори на опел са доста по - добри от тези на VW. обратно е при дизелите. :wink:


Потребителски аватар
Golf 3 1.8
Мнения: 1034
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Golf 3 1.8 » Пет 16 фев 2007 13:28


sin orel C20XE написа:
Golf 3 1.8 написа:
sin orel C20XE написа:Аз като собственик на С20ХЕ на Калибра,мога да споделя следното:моето купе е най-тежко=тегав старт,моторът е досста динамичен,развърта се доста добре на 3,4 и 5-та предавка,с леки подобрения-power cap,хубав чип,добра изпускателна система дава доста добри времена на 400м.
В сравнение с АБФ и КР,зависи на кое купе е С20ХЕ,предимството е на Опел и то в някои случаи доста осезаемо.
А до твърдението за по-добрата конфигурация за тунинг по мотора,айде да не ги изброявам всички над 250кс и доста повече,докато при голфовете стоят по друг начин нещата!
За главата-няколко вида са,в много редки случаи е Cosworth,в повечето е Колбеншмит,която е доста проблемна(пука се).И обемът е 1998.И също така С20ХЕ,както и АБФ и КР издържа на пърформъс и малоумно ръчкане!
И трите са наистина класика!

Колега тя си е на косуърт колбеншмидт просто я произвеждат разбираш ли???АБФ-а с сток карантиите държи до повече коне от ХЕ-то гарантирам ти!!!За обема явно грешката е моя.....А за предимство може да става дума само при астра....С калибрата няма как да си равностоен на Голф3 АБФ да не говориме ако е в г2.

Айде да не си говориме глупости и да не правиме хранилка,ако ми беше в кондиция колата,както трябва,щяхме да ги сверим,да видим дали не съм равностоен!Има време и това ще стана.Защо мислиш не съм ти писал още в Клуб ГТИ?
Пак повтарям С20ХЕ превъзхожда и КР и АБФ!
ПП:И кой е този АБФ дето е 350кц,че не се сещам?Стоил говори от личен опит и колата му е доста сполучлива!

Не е в кондиция???Тва кво значи би ли ми обяснил и ми говори по спокойно шот ше заключат темата.С сток калибра нема как да се мериш с сток голф да!!.Мене 2/3-ти от астрите дето даже и не са сток не може да ме бият пък да не говориме за калибра айде моля те....На килъргти голфа е 300кс, само не ми казвай че ХЕ-то държи 350кс с сток карантии че много ше ти се смея.Килъра е даже с сток съединител.....


RadioDJ
Мнения: 6
Регистриран на: Пон 26 юни 2006 8:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

I az da kaja

Мнениеот RadioDJ » Пет 16 фев 2007 13:32


Аз като човек карал 4 години Астра ХЕ и имайки близък приятел с АБФ - (КилърГТИ) ще кажа следното:

Много сме раздъвквали темата с Емо.
но като цяло XE e по-добър мотор защото има високо КПД 37% и
по голям въртящ момент 196Нм при 4600об/мин.
Не знам колко тежи АБФ , но ХЕ-то е 98кг, от които се вядят 150кс., кето е много добър показател за качествата на един мотор. Някой ако знае теглото на АБФ( без скорости) да напише, ще е интересно.

Мотора е с много дълъг производствен цикъл - при опел /воксхол се монтира до 1998г. ( заедно с края на Астра Ф) Лада го слага наистина все още на версията си "ГТИ" ( голем цирк)
Наследника му е екотек, но не 2.0, а 2.2 16В -147кс. - Евро 3

АБФ-а има един основен плюс пред ХЕ-то и това са пръскалките за масло в основата на буталото.
От Опел не са монтирали серийно, разчитайки на яките бутала - фабрично са ковани - Мале. :lol:

Но като цяло и 2та мотора са класика - много здрави и подходящи за ъпгрейд.

В стандартен вид Астра с ХЕ върви пове4е на 400м от Голф 3 АБФ по 2 причини:
скоростите на АБФ-а са мега дълги.
Астрата е по -лека на тегло - 1125кг. празна с малко бензин.


Потребителски аватар
Golf 3 1.8
Мнения: 1034
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Golf 3 1.8 » Пет 16 фев 2007 13:33


TDI-RS написа:
Golf 3 1.8 написа:Я дай една астра с хе след 94, че нещо май има грешка


абе да ти кажа и ти си си прав.
май може и да има грешка, ама сега сме още февруари...

виж сега, аз не съм специално запознат с VW бензинови мотори като история, обаче гледам, че и ти никак не си на ясно с опеловите. от тази гледна точка аз не съм се изказвал за ФауВе, така че и ти има над какво да се замислиш :wink:

едно не мога да разбера все още: защо се запъвате?
бензиновите мотори на опел са доста по - добри от тези на VW. обратно е при дизелите. :wink:

Ок тука си прав згрешил съм за годината.Знаех за на жорката астрата че е по нова година ма мислех 94.А за по добрите двигатели нема нужда да спориме шот темата е безкрайна.Са говориме за АБФ и ХЕ


devil_vas
Мнения: 1367
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 13:25
Автомобил: BMW 330Cd 261hp 591nm
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот devil_vas » Пет 16 фев 2007 13:41


не обръщайте темата в лични нападки и това на кой колко му вървяла колата, че ще е заключат бързо, бързо :wink:

почти съм сигурен, че сток карантийте на ХЕ държат около 300 коня,

като говорим за издръжливост: има няколко астри в бг, карани с 100 шот нитро и е нямало проблеми досега :D
не съм запознат, но има ли АБФ или КР с повече от 75 шота (че не знам дали и 75 има, повечето спират на 50 :wink: )

Golf 3 1.8 както ти сам каза, проблема на АБФ-а е гадния колектор, теглото и скоростите.. при смяна на тези неща колата вече върви колкото читаво ХЕ. ами ако на ХЕ се направят тези неща (скорости Ф18 са добро решение за драг например :wink: ), дали отново ще е пред АБФ-а


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Пет 16 фев 2007 13:47


TDI-RS написа:
Golf 3 1.8 написа:Я дай една астра с хе след 94, че нещо май има грешка


абе да ти кажа и ти си си прав.
май може и да има грешка, ама сега сме още февруари...

виж сега, аз не съм специално запознат с VW бензинови мотори като история, обаче гледам, че и ти никак не си на ясно с опеловите. от тази гледна точка аз не съм се изказвал за ФауВе, така че и ти има над какво да се замислиш :wink:

едно не мога да разбера все още: защо се запъвате?
бензиновите мотори на опел са доста по - добри от тези на VW. обратно е при дизелите. :wink:


Тука за бензиновите мотори си в грешка, щото от към 97-98ма година VAG групата имат доста по-добри бензинови мотори от Опел ГМ мога да ти докажа с безброй примери. :wink:
1.8Т, 1.8 20V, 2.0FSI, 2.0TFSI, 1.4TSI, 1.4TFSI, 2.8 204коня, 4.2 и още много други, които не е нужно да изброявам, да не говорим за трансмисиите щото в момента VAG e няколко светлинни години напред DSG, tiptronic, multritronic и т.н:wink:

Tова, че опел имат един или два добри мотора е вярно, но всичко свършва до тук, да не говорим за дизелите, щото тука вече идва и последния пирон в кофчега.


Няма смисъл да говорим и за раздвойните центрове и т.н и възможностти на VAG.


Нека тук да не спорим, на кои повече му върви колата и да няма лични нападки.
Нека да има повече постове като на РадиоДЖ :wink:

Последна промяна от niikoo_1 на Пет 16 фев 2007 13:50, променено общо 1 път.


devil_vas
Мнения: 1367
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 13:25
Автомобил: BMW 330Cd 261hp 591nm
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот devil_vas » Пет 16 фев 2007 13:48


да се върнем все пак на C20XE vs. ABF vs. KR :wink:


Потребителски аватар
sin orel C20XE
Мнения: 944
Регистриран на: Сря 06 сеп 2006 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот sin orel C20XE » Пет 16 фев 2007 13:49


Golf 3 1.8 написа:
sin orel C20XE написа:
Golf 3 1.8 написа:
sin orel C20XE написа:Аз като собственик на С20ХЕ на Калибра,мога да споделя следното:моето купе е най-тежко=тегав старт,моторът е досста динамичен,развърта се доста добре на 3,4 и 5-та предавка,с леки подобрения-power cap,хубав чип,добра изпускателна система дава доста добри времена на 400м.
В сравнение с АБФ и КР,зависи на кое купе е С20ХЕ,предимството е на Опел и то в някои случаи доста осезаемо.
А до твърдението за по-добрата конфигурация за тунинг по мотора,айде да не ги изброявам всички над 250кс и доста повече,докато при голфовете стоят по друг начин нещата!
За главата-няколко вида са,в много редки случаи е Cosworth,в повечето е Колбеншмит,която е доста проблемна(пука се).И обемът е 1998.И също така С20ХЕ,както и АБФ и КР издържа на пърформъс и малоумно ръчкане!
И трите са наистина класика!

Колега тя си е на косуърт колбеншмидт просто я произвеждат разбираш ли???АБФ-а с сток карантиите държи до повече коне от ХЕ-то гарантирам ти!!!За обема явно грешката е моя.....А за предимство може да става дума само при астра....С калибрата няма как да си равностоен на Голф3 АБФ да не говориме ако е в г2.

Айде да не си говориме глупости и да не правиме хранилка,ако ми беше в кондиция колата,както трябва,щяхме да ги сверим,да видим дали не съм равностоен!Има време и това ще стана.Защо мислиш не съм ти писал още в Клуб ГТИ?
Пак повтарям С20ХЕ превъзхожда и КР и АБФ!
ПП:И кой е този АБФ дето е 350кц,че не се сещам?Стоил говори от личен опит и колата му е доста сполучлива!

Не е в кондиция???Тва кво значи би ли ми обяснил и ми говори по спокойно шот ше заключат темата.С сток калибра нема как да се мериш с сток голф да!!.Мене 2/3-ти от астрите дето даже и не са сток не може да ме бият пък да не говориме за калибра айде моля те....На килъргти голфа е 300кс, само не ми казвай че ХЕ-то държи 350кс с сток карантии че много ше ти се смея.Килъра е даже с сток съединител.....

Брат,виж сега,не съм почнал да говоря глупости,и на Килъра голфа не е 300кс,ма както и да е.
И двата мотора-С20ХЕ и АБФ,не включвам КР,заради механичната инжекция са уникални в класа си,просто на АБФ трябва да се вкарат леки модове и тръгва доста добре,на 400м С20ХЕ има предимство,вече се каза защо.

Последна промяна от sin orel C20XE на Пет 16 фев 2007 16:20, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
nando 16v
Мнения: 1434
Регистриран на: Сря 05 апр 2006 13:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян
Контакти:

Мнениеот nando 16v » Пет 16 фев 2007 13:58


Пичове то тая тема край няма да има никога
предлагам всичко да се реши на калояново :twisted:


devil_vas
Мнения: 1367
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 13:25
Автомобил: BMW 330Cd 261hp 591nm
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот devil_vas » Пет 16 фев 2007 14:08


защо на калояново, на божура отдавна е решено - погледни клас А например :twisted: на калояново има точно 2 ХЕ-та, а те не са показател за вървеж. нека първо на теория да видим кое е по-добър :wink:

от казаното до тук следва ли да правим изводи за С20ХЕ е по-добър двигател, като вървеж, икономичност от АБФ и КР :roll:


RadioDJ
Мнения: 6
Регистриран на: Пон 26 юни 2006 8:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Za сток карантиите

Мнениеот RadioDJ » Пет 16 фев 2007 14:33


Напоследък чета една много яка книжка "modern engine tuning" има я в лада форума и горещо я препоръчвам на феновете. между другото на корицата има 3 снимки на двигатели - единия е КР:D , другия е C25XE -и500 :D , опелски В6 с 193кс, много як мотор, 3тия е на АлфаРомео.

Та там основното което касае сток карантиите е следното.
биелите се унищожават заради високи обороти.
причината е следната: ускорението на буталото е най-голямо в ГМТ и ДМТ. Ускорението е равно на квадрата на скоростта , а скоростта е пряко зависима от оборотите. Скоростта е пътя по времето, затова и двигател с по дълъг ход на буталото на едни и същи обороти е по високо натоварен от двигател с къс ход. Скоростта е най голяма по средата горе долу между ГМТ и ДМТ

буталата пък умират заради бедни смеси.
Поради тази причина всеки сток атмосферен мотор ( разреден правилно) и с не много голямо увеличение на мощността до 50% издържа без особени проблеми при условие че оборотите не надвишават фабрично заложени.


Ако се върнем на ХЕ и АБФ отново нещата са на кантар. Няма основателна причина и 2та мотора да не издържат 225кс със сток карантии и налягане ( в турбо вариант) не по голямо от 0,7 -0,8

АБФ обаче ще бъде с леко по натоварени биели/биелни болтове/лагери
заради по дългия им ход. Поради факта, че горе долу максималните обороти на 2та мотора са май почти еднакви, следва да се заключи че биелите на АБФ-а са фабрично 1 идея по здрави.

Ох, уморих се да пиша. :arrow:


Потребителски аватар
Kozunak
Мнения: 2105
Регистриран на: Сря 22 дек 2004 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Kozunak » Пет 16 фев 2007 14:44


Имаме ли българска турбо астра със сток бутала,биели,скорости,съединител над 220-230 коня?!


RadioDJ
Мнения: 6
Регистриран на: Пон 26 юни 2006 8:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Ами

Мнениеот RadioDJ » Пет 16 фев 2007 14:58


Kozunak написа:Имаме ли българска турбо астра със сток бутала,биели,скорости,съединител над 220-230 коня?!


тук въпроса ти е малко неправилен защото турбо мотора и XE са еднакви с изключение на буталата и валовете.

Биелите на ЛЕТ ( турбо мотора на Опел ) и ХЕ са еднакви и държат до 320кс. скоростите на ХЕ държат до 220кс., буталата не знам някой дали ги е пробвал, защото по лесно е да се сложат бутала от турбо с степен 9:1 , а всичко друго е еднакво.

Иначе имаше една Астра бяла която се караше като за последно на 1 бар, ама тя и като ХЕ се караше като за последно та чат пат се обаждаше по нещо, но според мен заради душманското каране, а не заради здравината и.

:D



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта