Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с - вибрации в купето на ниски обороти
Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с - вибрации в купето на ниски обороти
Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с. Има вибрации в купето на празен ход, както на място, така и на празен ход, в движение, на 800 оборота. Вибрациите са нискочестотни, като резонанс някакъв, като карам, в резонанс влизат ту предните части на интетиора, ту задните. На задния ред седалки се усещат по-слабо, отколкото на шофьорското място. При подаване на малко газ, над 1000 оборота изчезват, дори и на незацепен съединител. Наскоро смених съединител + маховик, и като че ли се появиха след тая смяна. Не мога да съм сигурен обаче, защото имах и един проблем заради липсващ тампон и крепежни елементи на гърнето към скоростната кутия, които преди смяната на съединителя ми предизвикваха вибрации като пърдене на средното гърне при подаване на газ в ниски обороти, или понякога на празен ход. След смяната на съединителя тия вибрации в средното гърне изчезнаха при подаване на газ, но вече бяха постоянни на празен ход. Купих тампона + всички останали болтове и каквото още имаше за монтирането му, и след като го сложиха, изчезна пърденето в средното гърне, но тогава вече забелязах вибрациите в купето. Самият нов съединител и маховика, се надявам да не са причина за вибрациите в купето, но тогава коя от другите възможни причини, за които чета, може да е - мека връзка, ниски обороти на помпата, запушена дюза, тампон на скоростна кутия? При смяна на съединителя ми смениха и маслото на скоростната кутия, но за тампони нищо не ми казаха. Минал съм към 1000 км. от тогава, и иначе колата си върви, няма други драми заради съединителя. Лятото на 2015 г. смених двата тампона на двигателя с оригинални, хидравлични.
- Jeka
- Мнения: 188
- Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
- Автомобил: Passat B5 Variant
- Двигател: AJM++
- Контакти:
Re: Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с - вибрации в купето на ниски обороти
За дюза трябва да я закачиш на диагностика. По прочетеното ми се струва, че става въпрос за вибрации от маховика. За да разбереш най-лесно дали е от тампона, който преди това е липсвал, го откачи за пробата и виж дали още ги има вибрациите на празен ход.
Re: Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с - вибрации в купето на ниски обороти
Когато е откачен тампона за ауспуха, има постоянни вибрации в средното гърне, които може би маскират тези в купето, и за това не съм ги усетил до сега. Маховикът е нов - може ли неправилен монтаж да предизвиква вибрации? Между другото, зачетох се за проблема с балансиращия вал на BHW двигателя, който е същият като моя (BGW), но моят май няма балансиращ вал. Тъй като BHW има проблем именно с балансиращия вал, по щатските форуми чета, че доста хора са го махнали и после се оплакват точно от вибрации в купето, та може и да е нормално, но пък преди смяната на съединителя и маховика, като че ли ги нямаше при мен.
- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с - вибрации в купето на ниски обороти
Какъв съединител сложи ?
- иван.вълчев2
- Мнения: 19
- Регистриран на: Пет 13 яну 2017 7:30
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с - вибрации в купето на ниски обороти
Относно меката връзка,при мен имаше същата вибрация,AFN двигател.Сложих две скоби за водни съединения върху нея и я стегнах,вибрациите спряха.Ясно е,че ще я сменям. Пробвай и ти, две качествени скоби са около 5лв.,няма по никакъв начин да навредиш на връзката но поне ще знаеш дали е от там.Иска се здраво стягане.
- Jeka
- Мнения: 188
- Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
- Автомобил: Passat B5 Variant
- Двигател: AJM++
- Контакти:
Re: Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с - вибрации в купето на ниски обороти
Провери дали всички тампони на мотора са здрави. Също може да е и от кофти нафта, но малко вероятно. Провери/смени горивния филтър ако не е правено скоро. В ауто-датата излиза, че дори и проблем в температурния датчик може да причини вибрации на празен ход, но това вече една диагностика ще си го покаже ако е от него.
Re: Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с - вибрации в купето на ниски обороти
Двата тампона на мотора ги смених преди по-малко от две години с оригинални. Горивният филтър е сменен преди около 6000 км. заедно с маслото. Нафта сипвам почти само от едно и също ОМВ, само Max Motion, дори и лятото.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: dafi_dimo и 63 госта