Преди време много исках да си инсталирам екстрата Autodim mirror + сензор за дъжд но моя Голф 4. След като проучих как стават нещата, разбрах, че трябва да се смени предното стъкло и се бях отказал. Съдбата обаче беше упорита и скоро ми се наложи да сменя челното стъкло. Без да се колебая си избрах стъкло със захващане за автоматично-затъмняващо се огледало. След това дойде време да си намеря части (огледало, реле, датчик и букси). С помощта на колега от форума (anatoli_velikov) си намерих всичко без огледалото на супер цена. Огледалата, които намирах и по думите на собствениците им бяха работещи бяха развалени. Или разтекли и останали затъмнени, или въобще не функционират, когато се включат. След още близо месец търсене намерих и огледало, което едва сработваше, но предвид ситуацията го взех и започнах да се радвам на екстрата.
Парт номера и схема за свързване можете да намерите тук: http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=371333
Не след дълго обаче и моето огледалото се предаде и трябваше да търся алтернативен вариант. След доста търсене видях някои колеги, които си бяха монтирали огледала от Голф 5 (МК5), но никой не беше описал как се случват нещата. Всеки споделяше информацията, че трябва да се преправи, но кое и какво

Из чуждите форуми има описано, как се монтират такива огледала, но се премахва основата на стъклото, към която се прикрепя стойката на огледалото. Това не ми се стори добър вариант и затова се впуснах в голямо приключение.
Първо си намерих електрохроматично огледало от Touran 2003-2006г. и веднага го взех. Оказа се, че захващането при тези огледала е към плафона (на тавана), а не към стъклото. За моя щастие огледалото се оказа работещо и в допълнение имаше амбиентно осветление.
На тази снимка се вижда корпуса на вече разглобеното огледало от Touran:
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191
Тук се виждат дупките за амбиентното осветление:
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823377
И буксата на самото огледало. Различава се от тази при голф 4/голф 5 и производните.
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823378
Преправянето на захващането на това огледало щеше да ми коства много усилия и се отказах да го преправям. Затова си взех огледало от пасат B6 (2007г.) Работещо, но без амбиентно осветление. (досещате се какво ще случи с осветлението от Tourana-a)
На тази снимка се вижда корпуса на разглобено огледало от Пасат, заедно с пластмасата, към която се прикрепя стойката на огледалото:
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823381
Това е снимка на стойката на огледалото от Пасат:
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823382
И това е рамката, която затваря корпуса:
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823383
тук се виждат и щипките, които трябва да се освободят, за да се отвори огледалото:
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823429
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823434
Топката при МК5 е с по-голям диаметър от топката на огледалата при МК4.
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823430
За да не си развалям моето огледало (това с което съм на голф-а) пуснах тема, че си търся развалено огледало от Голф 4. Колегата Tipsy се отзова и ми изпрати корпуса на огледало МК4, заедно със стойката му, за което отново му благодаря!

http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823431
това е стойката при МК4
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823432
Предния панел на МК4 (общо 14 щипки):
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823433
Общи снимки на корпусите на МК4 и МК5:
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823435
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823436
Топките от стойките на огледалата влизат в "гнезда" в пластмасовите пластини и се пристягат от скоби
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823437
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823438
бялата е мк4, черната мк5:
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823439
Не става заместването на пластините, защото са с различни размери и отворите им не пасват(бялата е мк4, черната мк5):
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823440
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823441
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823442
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823443
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823444
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823445
При тези разлики решението за мен беше да отида при стругар, който да нареже резба по стойката от МК4 и върху нея да навие топче с размерите като на МК5. Върху резбата се нанася специално лепило (стругаря си го знае), което придава якост на детайлите, като монолитен елемент. Ето и снимки на това как се получи новата стойка (стойка от МК4 с топка от МК5):
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823485
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823486
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823487
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823488
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823489
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823490
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823491
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823492
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823493
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823494
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823495
Буксите на МК5 и МК4 от към инсталацията са абсолютно еднакви. От другата страна МК4 има 6 пина, а МК5 има 4 пина.
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823499
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823500
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823501
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823502
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823503
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823504
1- бял - +12В След контакт
2- Черен - Маса
3- Сив - +12В при включена задна предавка. Сигнала се взема от снопа с проводници или се тегли директно от крушката в стопа.
4- жълт
5- кафяв
4 и 5 се използват само при МК4. Към тях се включват ляво и дясно странични огледала и се затъмняват заедно с вътрешното
6- зелен (нямам представа)
При МК5 4 и 5 пин не се използват. За целта като се пусне инсталацията от страничните огледала до централното огледало кабелчетата се запояват директно към кабелите на огледалото (по-надолу ще кача снимки).
За да се измъкне инсталацията от стойката, трябва да се извадят пиновете от черната букса и да се издърпат през отвора на стойката.
На тези снимки се виждат патката без амбиентно осветление и платката с амбиентно осветление:
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823538
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823539
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823540
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823541
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823542
Тук се виждат червения и черния кабел, към които трябва да се свържат страничните огледала.
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823543
След като се сдобих с всички налични части (преправена стойка и работещо огледало) преминах към боядисване - оеднаквяване на цветовете. МК5 огледалото, което имах беше с черен корпус и бяло-сива предна рамка. Вече е чисто черно:
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823545
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823546
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823547
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823548
Боядисах и част от топката:
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823549
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823550
Използвах черен матов спрей (два слоя) и Лак (един слой). Лакът е само за защита на покритието. Не придава блясък.
използвах тези спрейчета:
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823551
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823552
Преди боята реших, да се възползвам от платката с амбиентното осветление, затова си пробих и дупки. За мое щастие в корпуса на Пасатовското огледало имаше заготовка за такова осветление. Заготовката представляват щипки, към които се фиксират платките с диодите.
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823555
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823554
Преминах към сглобяване и монтаж:
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823560
Когато монтирате топката към пластмасата може и без скобата. Поне при мен държеше доста стегнато и не можеше да се мърда. Освен това не можах да сложа скобата, колкото и да натисках.
Внимавайте върху какво натискате!!! Че аз ще купувам нова маса

http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823561
Прекарване на кабелите:
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823562
И вече сглобено:
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823563
Старото огледало:
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823564
И монтирано:
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823565
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823566
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823567
В тази тема има описано как да си направите амбиентно осветление:
http://uk-mkivs.net/topic/100201-vw-passat-dimming-mirror-led-mod/
Опитах се да опиша всичко максимално подробно, но все нещо съм пропуснал. Ако имате питания пишете в темата, за да сме максимално полезни на всеки, който реши да направи този upgrade.
Забележка: Умишлено съм написал МК4 и МК5. При МК4 (голф, бора, пасат) огледалата са еднакви. Същото е и при Голф 5, Пасат В6, Touran 2006 - 2010 (2003-2006 са с различно захващане, и букса, но електрониката е същата).