Здравейте колеги.
Имам следната драма с охлаждането на голфа при пуснат климатик.
Напълнен е с фреон и си охлажда супер. Сега в големите жеги при спиране в задръстване след каране с висока скорост, температурата подминава 95, 100 и стига докъм 105 106 и ако не спра климатика ще отиде и още предполагам нагоре. При каране извънградско или без задръствания няма проблем защото си има обдухване и си поддържа 85 90 градуса.
Провирил съм степените на вентилатора и двете си ги има.
Вчера смених термошалтера на радиатора, който пуска перките на съответните градуси на нужната степен. Резултат имаше при първото каране по баир за тест. Втора степен се включва, охлажда и не се стига до повече от 95 96 гладуса. След това след каране с 120 и отново на първия светофар, положението е обратно по стария начин.
Общо взето втора степен на перката не се включва когато трябва и затова се повишава температурата, а реално повреда по степените и шалтера няма. Първа степен върти постоянно когато е включен компресора но явно не стига когато е на място и след голям товар. Радиатора ми е измит и падна доста мизерия.
Въпроса е има ли друг компонент, който определя степените на перката и ако да кой е и как се сменя ?
Започва да ме съмнява датчика за температурата на антифриза. Данеби да показва около 110 но реално да е по-малко. В тези моменти маслото е на 104 106 градуса и затова си мисля, че температурата на антифриза може и да е вярна, а не ми се рискува да го оставям да подмине 110 с надежда да пусне втора степен и да се прецака нещо друго...
Термостата ми е наред и е сложен нов антифриз. Климатика е оригинален, а не дослаган. Колата е производство 1993, 115 коня.
Четох за пресостат на климатика, но не разбрах дали може да има отношение в конкретния случай.



Питане за перка на радиатора на Голф 3, 2Е, 115 коня
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Съб 14 яну 2017 15:34
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: 2Е 1993
- Местоположение: София
Питане за перка на радиатора на Голф 3, 2Е, 115 коня
Последна промяна от seers007 на Нед 02 юли 2017 20:46, променено общо 1 път.
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Питане за перка на радиатора на Голф 3, 2Е, 115 кона
Провери с VCDS колко е реалната температура на антифриза.Възможно е да има проблем с модула за управление на климатика
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Съб 14 яну 2017 15:34
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: 2Е 1993
- Местоположение: София
Re: Питане за перка на радиатора на Голф 3, 2Е, 115 кона
Ок. Това не е лошо да се замери, преди нещо да се сменя излишно. Възможно ли е температурата на маслото да се ползва като ориентир за тази на антифриза ?
Не съм правил обезвъздушаване, но мисля че този двигател се обезвъздушава сам...
Не съм правил обезвъздушаване, но мисля че този двигател се обезвъздушава сам...
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Питане за перка на радиатора на Голф 3, 2Е, 115 кона
Той се обезвъздушава сам,ама ако не си сигурен може да му помогнеш.През маркучето на разширителя излиза ли плътна струя като работи на празен ход?
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Съб 14 яну 2017 15:34
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: 2Е 1993
- Местоположение: София
Re: Питане за перка на радиатора на Голф 3, 2Е, 115 кона
Да и проблем с парното не съм имал...
-
- VW експерт
- Мнения: 13399
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Питане за перка на радиатора на Голф 3, 2Е, 115 кона
Върни стария датчик на радиатора за проба.
Аз преди години сложих датчик, който пуска перките на 90/97 градуса. Вместо оригинални 95/102.
Аз преди години сложих датчик, който пуска перките на 90/97 градуса. Вместо оригинални 95/102.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Съб 14 яну 2017 15:34
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: 2Е 1993
- Местоположение: София
Re: Питане за перка на радиатора на Голф 3, 2Е, 115 коня
Едва ли е от това, защото и на новия си е със стандартните температури. Стария се оказва, че си е бил здрав...
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Питане за перка на радиатора на Голф 3, 2Е, 115 кона
seers007 написа: Възможно ли е температурата на маслото да се ползва като ориентир за тази на антифриза ?
Не, не може. Там ли е гнусното ремъче за втората перка? Тя върти ли се? Топъл ли е навсякъде антифризовия радиатор?
Има ли боклуци между него и климатиковия?
По наблюдения от моя кенеф: втора степен без климатик е тръгвала един единствен път, първа е достатъчна да държи 95.
Втора се ползва главно от климатика, чрез модула под казанчето.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Съб 14 яну 2017 15:34
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: 2Е 1993
- Местоположение: София
Re: Питане за перка на радиатора на Голф 3, 2Е, 115 коня
И при мен си е така без климатик. Днес с новия термошалтер, макар че не е топло не дава да премине 92 93 градуса, както е на снимката, което си е супер. Първа степен на перката си тръгва нормално и проблеми няма. Включи ли се климатика, тогава става затоплянето. Днес ще отида да ми замерят действителната температура на антифриза да не се окаже, че ме лъже. Ако не е там проблема, сигурно става въпрос за модула за който говориш под казанчето. Не знам дали то подлежи на ремонт или само ново или втора употреба. Ще се прегледа и за боклуци въпреки, че е гледано и е мит радиатора...
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Съб 14 яну 2017 15:34
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: 2Е 1993
- Местоположение: София
Re: Питане за перка на радиатора на Голф 3, 2Е, 115 коня
Проблема е решен след смяна на пресостат на климатика. Сега включва втора степен когато трябва и температурата си е на мястото. 

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта