Благодаря предварително:roll:
Какво е "датчик на Хол"?
-
zsamuilov
- Мнения: 11
- Регистриран на: Нед 18 фев 2007 22:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Какво е "датчик на Хол"?
Може да засегна доста от вас
, но като лаик да питам какво е "датчик на Хол", къде се намира и за какво служи?
Благодаря предварително:roll:
Благодаря предварително:roll:
-
andro_
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
При различните марки и модели може да се намира на различни места.При Форд е близо до маховика,при моделите с "гениалната" им EDIS (electronic distributorless ignition system) - ох как я "обичах" тая система на бившия Форд
.
Ето прочети повече за принцип на действието на самия датчик:
http://emk-33.com/www/index.php?option= ... &Itemid=75
http://en.wikipedia.org/wiki/Hall_effect_sensor
http://audibg.com/NEW/index.php?showtopic=10369
Има го при всички автомобили без класическите чукче+наковалня в делкото.Сигналът за положение на коляновия вал отива в ECU,което определя необходимото предварение,според сензора за детонации и октан коректора,после към комутатора на бобината,след бобината през делкото към свещта и "бум"...
Ето прочети повече за принцип на действието на самия датчик:
http://emk-33.com/www/index.php?option= ... &Itemid=75
http://en.wikipedia.org/wiki/Hall_effect_sensor
http://audibg.com/NEW/index.php?showtopic=10369
Има го при всички автомобили без класическите чукче+наковалня в делкото.Сигналът за положение на коляновия вал отива в ECU,което определя необходимото предварение,според сензора за детонации и октан коректора,после към комутатора на бобината,след бобината през делкото към свещта и "бум"...
- gstoyanov
- Мнения: 198
- Регистриран на: Сря 25 яну 2006 22:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Вече са ти отговорили на въпросите "Как работи?", "Къде се намира" и "За какво служи?". Остана само може би само въпросът "Защо?". Защо точно датчик на Хол, а не някакъв друг?
Този датчик работи на магнитен принцип и при подходяща опаковка е имунизиран срещу прах, мръсотия, кал, вода. Електомеханичните датчици се износват, повреждат и не дават добър сигнал (нещо като пращене в момента на контакт), а оптичните ... се замърсяват от прах и т.н.
Това разбира се не означава, че не се повреждат
, но са по-добри от другите за тази цел.
Този датчик работи на магнитен принцип и при подходяща опаковка е имунизиран срещу прах, мръсотия, кал, вода. Електомеханичните датчици се износват, повреждат и не дават добър сигнал (нещо като пращене в момента на контакт), а оптичните ... се замърсяват от прах и т.н.
Това разбира се не означава, че не се повреждат
-
na4o007
- Мнения: 58
- Регистриран на: Сря 02 апр 2008 17:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Какво е "датчик на Хол"?
Здравейте, колеги. Имам голф 4, 1999, АКЛ, 1.6. Наскоро минавах през електронна диагностика и ми излезе, че датчика на Хол дава "неадекватен" сигнал, или мисля, че беше не в граници и че имам проблем с ламбда сондата. По принцип напоследък паля малко трудно. Колата е с ГИ, и само ако съм карал на газ, като паля все едно се дави. По принцип си пали естествено на бензин. Ако карам само на бензин няма проблеми. Къде се намира при мен датчика, може ли да се почисти, или колко струва. А ламбда сондата ми е забила в 1.1V, което ми казаха, че или ще гори много или малко, ами май не е мръднал разхода. Може ли заради тях да не пали свястно? Колата не гасне сама.
-
na4o007
- Мнения: 58
- Регистриран на: Сря 02 апр 2008 17:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Какво е "датчик на Хол"?
rudoni написа:много кратко - смени мястото за диагностика!
На 3 различни сервиза ми даде, че Л-сондата е забила на 1.1V, а на последния, понеже трябваше да си адаптирам дроселовата клапа, и като чистеше грешките с програма на БОШ, излезе: Л-сонда, Дроселова клапа (нормално, след това няма проблеми), и мисля, че пишеше "ненормален сигнал от датчик на хол". след изчистване, като запалих, се появиха само Л-сонда и Хол
Re: Какво е "датчик на Хол"?
ок! няма ненормален сигнал ,има неправдоподобен сигнал!и добрия майстор трябва да прецени от къде идва причината!и да я отстрани!при неработещ двигател винаги излиза тази грешка!да се тества при работещ мотор , някои диагностични програми сами го изискват!за това писах -смени майстора!то всеки за 20бглв си купи кабел и вече чете грешки!но каква причина ги е породила тези грешки?е тва е!иска се сериозна подготовка преди да застанеш до автомобила и да кажеш -дай 20лв! 

-
andro_
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Какво е "датчик на Хол"?
rudoni написа:ок! няма ненормален сигнал ,има неправдоподобен сигнал!и добрия майстор трябва да прецени от къде идва причината!и да я отстрани!при неработещ двигател винаги излиза тази грешка!да се тества при работещ мотор , някои диагностични програми сами го изискват!за това писах -смени майстора!то всеки за 20бглв си купи кабел и вече чете грешки!но каква причина ги е породила тези грешки?е тва е!иска се сериозна подготовка преди да застанеш до автомобила и да кажеш -дай 20лв!
Неправдоподобният сигнал как се установява? С осцилоскоп? Има ли по-евтин метод?
Защото със светодиод ми се струва, че нямам как да се прецени.
Иначе на Vag-com и Simos електроника на двигателя (моя AFT) не излиза грешка hall sensor на незапален мотор. На мониинжекциите обаче има.
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: Какво е "датчик на Хол"?
viewtopic.php?t=168310&p=1968895#p1968895
В линка ще намериш файл с изчерпателна информация, от която ще си изясниш нещата.
В линка ще намериш файл с изчерпателна информация, от която ще си изясниш нещата.

-
na4o007
- Мнения: 58
- Регистриран на: Сря 02 апр 2008 17:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Какво е "датчик на Хол"?
Днес пообиколих няколко майстори, както и минах през газаджиите. В крайна сметка проблемът си остава, като Датчикът на Хол, не излиза на запален двигател. Иначе Л-сондата си е заминала. Направихме няколко теста за налягането на газта, да не би да пуска някоя дюза, не сме правили тест с веро, но май всички е наред по газта. Сега главната теория е, че когато карам на газ и бензиновите дюзи не работят, може би не затварят както трябва и колата се дави с бензин като дойде време за палене, а не с остатъчна газ. А когато карам на бензин, те се разработват и всичко е 6. Има вероятност бензиновата помпа да създава по-ниско налягане, но надали е това. В скоро време, ще ги сваля и почистя в ултразвукова вана, да видим тогава. По принцип преди време сложих добавка в бензина за почистване на дюзите, ама или не върши работа, или не са те.
П.П. При чистенето на дюзите има ли някакви "капанчета", както при чистене на дроселова клапа, после адаптация? И как мога да разбера дали дебитомера ми е заминал?
П.П. При чистенето на дюзите има ли някакви "капанчета", както при чистене на дроселова клапа, после адаптация? И как мога да разбера дали дебитомера ми е заминал?
Re: Какво е "датчик на Хол"?
първо за газта и бензина. много лесно е да провериш мненията на газаджиите- дръпни реле 67 или буксата на бензиновата помпа!и пробвай!
за дюзите - те (майсторите) или имат вана с препарат или нямат и лъжат !не се иска никаква настройка ! други дюзи искат настройка!не и при теб!
за дюзите - те (майсторите) или имат вана с препарат или нямат и лъжат !не се иска никаква настройка ! други дюзи искат настройка!не и при теб!
-
na4o007
- Мнения: 58
- Регистриран на: Сря 02 апр 2008 17:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Какво е "датчик на Хол"?
rudoni написа:първо за газта и бензина. много лесно е да провериш мненията на газаджиите- дръпни реле 67 или буксата на бензиновата помпа!и пробвай!
за дюзите - те (майсторите) или имат вана с препарат или нямат и лъжат !не се иска никаква настройка ! други дюзи искат настройка!не и при теб!
Какво да пробвам, като откача реле 67 и захранването на помпата? Тя няма да работи.
Re: Какво е "датчик на Хол"?
na4o007 написа:Днес пообиколих няколко майстори, както и минах през газаджиите. В крайна сметка проблемът си остава, като Датчикът на Хол, не излиза на запален двигател. Иначе Л-сондата си е заминала. Направихме няколко теста за налягането на газта, да не би да пуска някоя дюза, не сме правили тест с веро, но май всички е наред по газта. Сега главната теория е, че когато карам на газ и бензиновите дюзи не работят, може би не затварят както трябва и колата се дави с бензин като дойде време за палене, а не с остатъчна газ. А когато карам на бензин, те се разработват и всичко е 6. Има вероятност бензиновата помпа да създава по-ниско налягане, но надали е това. В скоро време, ще ги сваля и почистя в ултразвукова вана, да видим тогава. По принцип преди време сложих добавка в бензина за почистване на дюзите, ама или не върши работа, или не са те.
П.П. При чистенето на дюзите има ли някакви "капанчета", както при чистене на дроселова клапа, после адаптация? И как мога да разбера дали дебитомера ми е заминал?
за това става дума! да караш и палиш с изкл помпа за проба!
- toni82
- Мнения: 515
- Регистриран на: Пет 27 ное 2009 16:33
- Автомобил: golf4 1.6 16v
- Двигател: azd
- Местоположение: italia
Re: Какво е "датчик на Хол"?
браво колега rudoni и на мен ми дойде до гуша такива майстори,направо ми разсипаха колата 

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: petar_a и 99 госта
