Мнениеот drmilendd » Пон 21 авг 2017 22:43
Да ви кажа накъде избиват нещата напоследък, на принципа на де го чукаш, де се пука...
Харесахме един самолет, Фаетон 6,0 w12, черен, за екстрите ясно...На реални 135000, от Велтауто бургас, купуван и поддържан само при тях. Служебен на Лукойл подизпълнител. Като нов.
Та преди да ме обявите за луд и неуравновесен човек, или мутра, дето борави с лесни пари, нека ви представя тази "лудост" като най-разумен и прагматичен избор.
И така, малко сметки - за 5 години и 100 000 км.
Фаетон
цена - 24900 + /23900 + 1000 прехвърляне/
каско - 7700 /1900 през първата година и намалява/
обслужване - 2500 /5*500 - масла, филтри, труд /имам достъп до части и консумативи на доставни цени/
гуми - 3800 лв / два комплекта летни 2000 и едни зимни 1800, с които колата идва/
накладки и дискове - 1700 /2 комплекта накладки 500 + комплект предни и задни дискове 700/в момента колата е с нови/.
окачване ремонт - 2000 /евентуално, 1000 лв. с труда по данни на човек от форума/.
гориво - 34000 бензин /при среден разход 17/100, който се получава при 50/50 градско/извънградско, точно както карам в момента.
данък - 3800
акумулатори 2 бр - 600
ТОТАЛ - 81000
остатъчна стойност /продажна цена / - 16000 лв. /толкова струват разни дараци без история на 12 години в момента/
цена на притежаване - 65000
Супърб
цена - 56800 /23800 първоначална вноска + 60 *539 лв = 32374 + 300 такса лизинг + табели мабели, комплект кат и т.н./
каско - 10000 /2400 първата година и намалява/.
обслужване - 1500 /5*300 лв. масла филтри труд в шкода/
гуми и джанти - 2600 /1 комплект летни 600 и 1 комплект зимни 2000 с джанти /
накладки и дискове - 1000 /2 комплекта накладки 600 + комплект предни и задни дискове 400/ това по цени в същия сайт като за фаетона, едва ли в шкода ще са толкова скромни, но айде/
окачване, акумулатор - в гаранция
гориво - 18000 бензин /смесен около 9/100/
данък - 2800
ТОТАЛ - 92700
остатъчна стойност - 20 000
цена на притежаване - 72700
Ако имам късмет /неголям, все пак колата е неоспорима като качество на изработка/ нищо да не се чупи през следващите 5 години и 100000 км. фаетона ми излиза с 7700 по-евтино от супърба. Това са голите сметки. При Фаетона, основния разход /над половината/ е за гориво. Това за мен означава - имаш паре, караш. Немаш паре - караш трамвая. Шегувам се де, смятам да си запазя и сегашната количка /Опел вектра на газ/ и да си я юркам градско, пък файтона само за далечни села и чужбини. Това означава и по малко км, по малко разход. Разходите при новата шкода основно са от цената и към нея застраховка - т.е. караш, не караш - плащаш.
А сега да Ви думам за готините работи - значи, ако се съмнявате случайно, да ви кажа - няма ниииииищо общо между чисто нов супърб и фаетона. С въздушното окачване, с което се носи над неравностите, с двигател, така тих, че не се чува, докато не го настъпиш, а като го настъпиш - дърпа като самоует при излитане. С масажи и обдухване на предни седалки, дълга база с толкова място между предните и задните седлаки, че има място за детска кошара, с комфрот в салона при 160, все едно си със 60, с щорички, с вакуум, с ел. багажник, с...
Мисля, че ми схванахте мисълта. Кола за баш началници. И тъй като аз не съм началник, а стар циган и взема я откарам за една газова уредбичка за 3 бона /проверено по телефона, става/ тогава, пък каква сметка излиза...ама айде, давайте вашите мнения, че нощ не остана, а утре хората чакат парите.
П.С. Не вас, не вас, а себе си убеждавам.