Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилация). Или защо колата ми гори масло а двигателят е здрав...
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци
Тоя кеч кен от клипа колега е около и над 200 лева :) Знаем го и него и е на MAN :) Въпреки, че има и китайски реплики... Но пък си заслужава, особено за колеги на които клапана е заедно с капака.
- zhulien91
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пон 28 юли 2014 16:40
- Автомобил: Volkswagen Bora
- Двигател: 1.9 TDI AXR 101 Hp B.j.2002
- Местоположение: Köln,Deutschland
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци
Здравейте колеги много интересна тема неразбирам много от коли и затова само чета за да не спамя , но ако може някой да ми каже моят PCV клапан дали мога само него (клапана) да сменя или клапана+капака? Двигателя ми е 1.9 TDI AXR 101 коня помпа дюза .
Благодаря колеги предварително и ще продължа да ви следя темата , че е интересно.
Благодаря колеги предварително и ще продължа да ви следя темата , че е интересно.
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци
клапана+капака
- zhulien91
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пон 28 юли 2014 16:40
- Автомобил: Volkswagen Bora
- Двигател: 1.9 TDI AXR 101 Hp B.j.2002
- Местоположение: Köln,Deutschland
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци
red.devilll написа:клапана+капака
- georgebonev
- Мнения: 3102
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилация).
От 20-на дена лампата за маслото на таблото взе да свети по 5-6-7 пъти, когато подам на контакт и запаля двигателя. Преди беше по 2-3 пъти максимум.
Въпреки, че предния PCV клапан (028-129-101D / AAZ 1.9 TD) го сменях миналата година, реших да го сменя и сега. Преди Топран, сега пак Топран (18/20 лв. Евро 07).
Е, след смяната, отново лампата за масло на таблото започна да си свети по 2-3 пъти само.
Разхода на масло ми е максимум 1 литър на 10хил.км, като имам сълзене от капака на клапаните.
Въпреки, че предния PCV клапан (028-129-101D / AAZ 1.9 TD) го сменях миналата година, реших да го сменя и сега. Преди Топран, сега пак Топран (18/20 лв. Евро 07).
Е, след смяната, отново лампата за масло на таблото започна да си свети по 2-3 пъти само.
Разхода на масло ми е максимум 1 литър на 10хил.км, като имам сълзене от капака на клапаните.
- brazy
- Мнения: 227
- Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
- Автомобил: Passat B3
- Двигател: 1.9TD AAZ 1993
- Местоположение: София /Горубляне
- Контакти:
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилация).
топран при мен изкара 2 седмици и после пак почнада прави мизериите и за това го изкарах оттам дето влиза към всмукателя една тапа от ракия и градински маркуч решиха проблема със загубата на масло или поне частично
- kocito
- Мнения: 32
- Регистриран на: Пон 18 апр 2016 20:41
- Автомобил: VW Sharan 4Motion TDI 116 PD
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: София
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилация).
Здравейте и от мен !
Малко предистория: Шаран 1.9 tdi 116 к.с. с чип. През февруари месец гръмна турбината, като имаше и крива биела на 4-ти цилиндър. Рециклирах турбото, сменихме биелата, биелни лагери, така и така главата беше аут - смениха се гумички на клапаните, няколко повдигача, лагери на разпределителен вал, гумички и дифтунги на дюзите.
Проблемът: Дава необясним за мен разход на масло. За 7, 5 хил. километра около 1,5 литра. Това ми се струва множко предвид ремонта, които беше направен. При топъл двигател и извадена щека на масло няма пръски и не духа.
Мислех, че отново е проблем с турбото, т.к. видях, че на една от снадките на интеркулера прави какпа масло. Свалих кулера - сух е, само по снадките събира масло/много малко/. От ЕГР също тече.
Набелязъл съм въпросния клапан и се чудех, някой опитвал ли се е да го чисти при помпа-дюза и имало ли е някакъв ефект ? Ако сте попадали на подобна тема в някой чужд форум също би било от полза. Аз изчетох де що открих, но нищо конкретно за помпа дюза.
Ако имате и други предложения за възли, които да проверя - пак ще съм благодарен !
Поздрави !
Малко предистория: Шаран 1.9 tdi 116 к.с. с чип. През февруари месец гръмна турбината, като имаше и крива биела на 4-ти цилиндър. Рециклирах турбото, сменихме биелата, биелни лагери, така и така главата беше аут - смениха се гумички на клапаните, няколко повдигача, лагери на разпределителен вал, гумички и дифтунги на дюзите.
Проблемът: Дава необясним за мен разход на масло. За 7, 5 хил. километра около 1,5 литра. Това ми се струва множко предвид ремонта, които беше направен. При топъл двигател и извадена щека на масло няма пръски и не духа.
Мислех, че отново е проблем с турбото, т.к. видях, че на една от снадките на интеркулера прави какпа масло. Свалих кулера - сух е, само по снадките събира масло/много малко/. От ЕГР също тече.
Набелязъл съм въпросния клапан и се чудех, някой опитвал ли се е да го чисти при помпа-дюза и имало ли е някакъв ефект ? Ако сте попадали на подобна тема в някой чужд форум също би било от полза. Аз изчетох де що открих, но нищо конкретно за помпа дюза.
Ако имате и други предложения за възли, които да проверя - пак ще съм благодарен !
Поздрави !
- kocito
- Мнения: 32
- Регистриран на: Пон 18 апр 2016 20:41
- Автомобил: VW Sharan 4Motion TDI 116 PD
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: София
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилация).
Извинявам се,чепиша два поредни поста! Явно още сме в отпускарския сезон Открих някакви клипчета, които отговориха на някои от въпросите ми. Може и на някой вас да са полезни:
https://m.youtube.com/watch?v=VR9nfT2J2xw
https://m.youtube.com/watch?v=U_7mdLfWDQQ
https://m.youtube.com/watch?v=_NzunrSRBnY
https://m.youtube.com/watch?v=G35o1VBDyUo
Ако все пак нъякой измисли още нещо -добре дошло.
Живи и здрави!
https://m.youtube.com/watch?v=VR9nfT2J2xw
https://m.youtube.com/watch?v=U_7mdLfWDQQ
https://m.youtube.com/watch?v=_NzunrSRBnY
https://m.youtube.com/watch?v=G35o1VBDyUo
Ако все пак нъякой измисли още нещо -добре дошло.
Живи и здрави!
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилация).
Не разбирам руски, но това дето са направили на едното клипче, а именно да го разлепят от капака и да го пробият не е вариант... Този клапан трябва да затваря когато турбото завърти около 2к RPM
Какво направих аз вчера вечерта на моят 1.9 AVF 130 коня - махнах маркуча от самия клапан, който е залепен за капака на главата, избърсах тръбичката на самия клапан, наведох се и я захапах . Засмуках-задържах-отпуснах, така няколко пъти. Сложих пак пластмасовата тръбичка на клапана и запалих. Странно защо му трябваха няколко превъртания за да запали - обикновено даже не мога и да ги преброя. На следващата сутрин паля за да отида на работа без никакви проблеми и двигателя беше осезаемо по тих... странно си казвам и си продължавам по пътя. Когато пристигнах го загасих и нямаше абсолютно никакви вибраций.. пак странно си казвам и го паля отново и го загасям, просто измърква без гадни вибраций. Та си мисля, че явно е била залепила мембраната. Сега планувам някога да махна капака и както колега Радо да пръскам и от двете страни със спрей за почистване на спирачни апарати, че цената на нов капак е.....
Какво направих аз вчера вечерта на моят 1.9 AVF 130 коня - махнах маркуча от самия клапан, който е залепен за капака на главата, избърсах тръбичката на самия клапан, наведох се и я захапах . Засмуках-задържах-отпуснах, така няколко пъти. Сложих пак пластмасовата тръбичка на клапана и запалих. Странно защо му трябваха няколко превъртания за да запали - обикновено даже не мога и да ги преброя. На следващата сутрин паля за да отида на работа без никакви проблеми и двигателя беше осезаемо по тих... странно си казвам и си продължавам по пътя. Когато пристигнах го загасих и нямаше абсолютно никакви вибраций.. пак странно си казвам и го паля отново и го загасям, просто измърква без гадни вибраций. Та си мисля, че явно е била залепила мембраната. Сега планувам някога да махна капака и както колега Радо да пръскам и от двете страни със спрей за почистване на спирачни апарати, че цената на нов капак е.....
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилация).
Колеги вместо да се купува оил кеч (говоря за АФН)не може ли да се сложи нещо като сепаратор на маслото в изхода на клапана този който е към турбото,примерно леко натъпкана в изхода към турбото дунапренова гъба полепната в края с силикон който да я държи към стените на щуцера на клапана.Какво мислите за тази идея.
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилация).
kukata_pasat написа:Колеги вместо да се купува оил кеч (говоря за АФН)не може ли да се сложи нещо като сепаратор на маслото в изхода на клапана ....
Ами то кеч кен-а и сепаратора са едно и също нещо, разбира се някои са по изискани от други, то и за това цената им е по висока, но като цяло са си едно и също нещо. Аз лично съм потъчал някакъв циклонен от БМВ (11151705237) и ще го тествам какво ще хване. А отностно това да слагаш гъби и какво ли не по добре недей. Някъде четох( може би и в тази тема) за лош край от такива експерименти.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19577
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилация).
Кука, точно за дунапренова губа ли с сети, бе батьовото!
Я пусни една такава гъбка в шише с масло и засичай за колко секунди ще изчезне!
Дунапрена се разтваря в тия неща.
Мога да ти дам идея за други мат'ряли, но по-добре и аз да ти дам идея да не си правиш такива експерименти и да си купиш един сепаратор за 25лв ('Металкаучо') от Коссер.
Я пусни една такава гъбка в шише с масло и засичай за колко секунди ще изчезне!
Дунапрена се разтваря в тия неща.
Мога да ти дам идея за други мат'ряли, но по-добре и аз да ти дам идея да не си правиш такива експерименти и да си купиш един сепаратор за 25лв ('Металкаучо') от Коссер.
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилация).
Не знам Ради така ми дойде като идея,тоя сепаратор от косера къде се връзва между клапана за вентилация и турбото ли,има ли някаква снимка
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19577
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилация).
Просто сменяш твоя с работещ такъв
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилация).
Моя го смених преди 4 месеца не знам дали работи коректно,просто искам да минимизирам загубите на маслените пари които отиват към турбото когато колата не е в режим на голямо натоварване и съответно клапана е отворен и парите отиват към турбината и по този начин има загуба на масло която в моя случай е около 200 грама на 1000км и за който разход (поне половината от него) обвинявам пропускането на картерните газове към турбината.Защото при махането на маркуча водещ от ПВЦ клапана към турбината там винаги намирам омаслено във маркуча.Дори когато го купих и сложих чисто нов и чист запалих колата и за една минута работа и няколко подавания на газ след това като махнах въпросния маркуч пак намерих капка масло в изхода на клапана към турбината.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта