Ами разбира се, картерните газове, много приличат на тези от ауспуха ( които имат по малко фини частици които ако има катализатор или филтър) , но в в тях има и маслени пари които съответния Catch tank улавя и се връщат за до изгаряне. Същото е и със ролята на ЕГР -а. Дали ще са вкарани или не екологията страда точно толкова колкото си мислят че са изчислили и твърдят съответните инженери.
Виж обаче при различно конструираните двигатели нещата са различни със смазването и не може да се пренасят изводи от Волво към ВАГ двигатели автоматично.
Картерната вентилация и функцията и
- bkunev
- Мнения: 402
- Регистриран на: Пет 09 май 2008 22:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Re: Картерната вентилация и функцията и
На мен явно клапана за картерната вентилация не е много адекватен. Явно засмуква и по малко масълце към студения ойлюф. Разход 7-800мл./11000км. Гледахме с моя майстор турбото...клатихме, дърпахме и той каза че е добре. Но там си сълзи масълце. Може това масълце ли, кондензирали маслени пари ли са, да навредят на ойлюва?
Re: Картерната вентилация и функцията и
Няма да навредят на турбото , само дето ще са ти омаслени турбо пътищата и може да ти тече от връзката турбо-кулер.
- bkunev
- Мнения: 402
- Регистриран на: Пет 09 май 2008 22:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Re: Картерната вентилация и функцията и
До там явно още не стигнало, ама сълзи от двата маркуча на студения ойлюф. Чудя се ако купя нов клапан, демек капак на клапаните дали ще се оправи или да не се занимавам с глупости?
Re: Картерната вентилация и функцията и
Не се занимавай . Щом са прегледали турбото и не капе от лагера , си карай така. Ако по-нататък започне да се запушват каналчетата на кулера ще разбереш и ще го чистиш.
- bkunev
- Мнения: 402
- Регистриран на: Пет 09 май 2008 22:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Re: Картерната вентилация и функцията и
А какъв признак ще дадат запушените каналчета да си знам?
- satansho
- Мнения: 167
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
- Автомобил: VW T4 Audi
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Картерната вентилация и функцията и
800мл на 11 хил е перфектен разход. Не виждам защо трябва да се престарава човек и прекалено да се вживява. Доста ТДИ-та имат съвсем друг раход. Като казвам съвсем друг имам в предвид 1-2-3 литра на 11 хил.
Иначе от там не може да засмуква чак масло, защото ролята на този клапан е точна такава - първо да кондензира парите и да остават под капака на клапаните, и второ там има "налягане" само при ниски до средно ниски обороти, след това вече има "вакум" и реално се затваря за да не се увличат пък въздух от вмукателния колекто и да бърка количеството което е минало след дебитомера, за това се нарича и клапан. Пиша ги в кавички защото е силно казано, тъй като стойностите са доста малки. :)
Ако толкова те притеснява омасляването около гумичката на клапана, може да го свалиш и да омотаеш с тефлонова лента преди отново да го монтираш. А изправноста му може да се провери лесно със уста, след като го измиеш разбира се :) Може и да го смениш не скъп по спомен нещо около 12-15 лв . Ако толкова се вживееш за картените газове, може и лек тунинг като сложиш кеч кен
Запушените каналчета, на пример по големия лаг на турбото и по ниското налягане което прави когато я закачиш на VAG COM .
Иначе от там не може да засмуква чак масло, защото ролята на този клапан е точна такава - първо да кондензира парите и да остават под капака на клапаните, и второ там има "налягане" само при ниски до средно ниски обороти, след това вече има "вакум" и реално се затваря за да не се увличат пък въздух от вмукателния колекто и да бърка количеството което е минало след дебитомера, за това се нарича и клапан. Пиша ги в кавички защото е силно казано, тъй като стойностите са доста малки. :)
Ако толкова те притеснява омасляването около гумичката на клапана, може да го свалиш и да омотаеш с тефлонова лента преди отново да го монтираш. А изправноста му може да се провери лесно със уста, след като го измиеш разбира се :) Може и да го смениш не скъп по спомен нещо около 12-15 лв . Ако толкова се вживееш за картените газове, може и лек тунинг като сложиш кеч кен

Запушените каналчета, на пример по големия лаг на турбото и по ниското налягане което прави когато я закачиш на VAG COM .
Последна промяна от satansho на Пон 23 окт 2017 13:31, променено общо 1 път.
- bkunev
- Мнения: 402
- Регистриран на: Пет 09 май 2008 22:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Re: Картерната вентилация и функцията и
Е хуубу де, аз че не го бутвам туй ясно. Ами от де иде туй масло долу на студената част на турбото щом не засмуква масло ами само пари? Личи си че слиза отгоре...
- satansho
- Мнения: 167
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
- Автомобил: VW T4 Audi
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Картерната вентилация и функцията и
Щом ти омаслява маркучите смени го клапана, няма какво да го умуваш не е нито сложно нито скъпо. Не искам да те плаша, но в повечето случаи този клапан си е в ред и проблема е в сегменти (мотора духа яко) или от оста на турбото.
Разбира се има и щастливи развръзки, някъде четох наоколо, за един човек който така се чудил сьс омасляване на турбото, и накрая се оказа че му капело от АГР ли беше или нещо от горе което минава
Разбира се има и щастливи развръзки, някъде четох наоколо, за един човек който така се чудил сьс омасляване на турбото, и накрая се оказа че му капело от АГР ли беше или нещо от горе което минава

- bkunev
- Мнения: 402
- Регистриран на: Пет 09 май 2008 22:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Re: Картерната вентилация и функцията и
Ааа, клапана върви с капака и струва 400+ лева. Не го бутвам, само газ ;)
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Картерната вентилация и функцията и
Много правилно-не се занимавай с глупости,че ще си отвориш рана на г...за.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта