
Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
- ivuchev
 - Мнения: 847
 - Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
 - Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
 - Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
 - Местоположение: Перник
 
Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
Колеги моля някой с алхамбра или шаран 1.8т. Ако му е удобно да премиери температурния датчик, колко килоома показва и дали нещо показва въобще,  че днес взех оригинален от порше, но нищо не показва като го меря и новия и стария. Става въпрос за този до допълнителната водна помпа кафяв на цвят. Другия за таблото сивия си показва 700ома при 70 гр., и работи. Моля приемам всякакви мнения по въпроса.  
			
									
									
- vladovelin
 - Мнения: 1323
 - Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
 - Автомобил: Golf3 GTI
 - Двигател: 2E 1994
 - Местоположение: Пазарджик
 
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
Колега, този датчик до допълнителната помпа дали не е за включване на тази помпа????
Датчик за измерване има някаква стойност на съпротивлението в зависимост от температурата - аналогов датчик.
ДИГИТАЛНИЯТ датчик има контакт, който се включва при дадена температура.
			
									
										
						Датчик за измерване има някаква стойност на съпротивлението в зависимост от температурата - аналогов датчик.
ДИГИТАЛНИЯТ датчик има контакт, който се включва при дадена температура.
- ivuchev
 - Мнения: 847
 - Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
 - Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
 - Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
 - Местоположение: Перник
 
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
vladovelin написа:Колега, този датчик до допълнителната помпа дали не е за включване на тази помпа????
Датчик за измерване има някаква стойност на съпротивлението в зависимост от температурата - аналогов датчик.
ДИГИТАЛНИЯТ датчик има контакт, който се включва при дадена температура.
Колега има логика по мнението ти, тъй като измерих на конектора който се включва към датчика 12, 6 волта (на другия за таблото 4,5) Но тази помпа съм я чувал да работи и при абсолютно студен мотор.
Но щом меря 12 волта значи има и минус тоест ако е контактен ще има късо, така че не е контактен.
Факт е че не показва никакво съпротивление!
- vladovelin
 - Мнения: 1323
 - Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
 - Автомобил: Golf3 GTI
 - Двигател: 2E 1994
 - Местоположение: Пазарджик
 
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
Защо не го загрееш в топла вода и мери за верига???
			
									
										
						- ivuchev
 - Мнения: 847
 - Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
 - Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
 - Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
 - Местоположение: Перник
 
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
vladovelin написа:Защо не го загрееш в топла вода и мери за верига???
На колата го мерих при 80 гр. И нищо нито кило нито мега никакви омове. По лошото е че не знам за какво е, защото има още един 4 ти на брой който се намира непосредствено преди радиатора за парното и по това което пише че е за коли с електронно регулиране на въздуха.
- ivuchev
 - Мнения: 847
 - Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
 - Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
 - Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
 - Местоположение: Перник
 
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
23A е този на допълнителната помпа(  thermal switch
for models without auxiliary heater) а 42 е този преди радиатора за парното (temperature sensor
for coolant temperature gauge
for vehicles with electroni- cally regulated air condit.)
							
			
									
										
						for models without auxiliary heater) а 42 е този преди радиатора за парното (temperature sensor
for coolant temperature gauge
for vehicles with electroni- cally regulated air condit.)
- ivuchev
 - Мнения: 847
 - Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
 - Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
 - Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
 - Местоположение: Перник
 
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
Мисля че 42 е датчика виновен за това че сутрин не ми държи обороти и гасне при студено време.А другия идея си нямам за какво е и как работи
			
									
										
						- radotom
 - Модератор

 - Мнения: 19726
 - Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
 - Автомобил: Passat B6
 - Двигател: CBBB
 - Местоположение: Пловдив
 
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
Ми как ще премериш, като не си загрял колата достатъчно
Ръгни нещо, да заклиниш термостата да не се отваря, запали и след време ще отчетеш!
 
Баш там, от където си взел картинката, си пише!
100/95С
Това ще рече, че включва на 100*С и ще изключи, като падне температурата на 95*С
С други думи - аз лично бих предпочел да не го проверчвам на колата този датчик
  
  
			
									
										
						Ръгни нещо, да заклиниш термостата да не се отваря, запали и след време ще отчетеш!
 Баш там, от където си взел картинката, си пише!
100/95С
Това ще рече, че включва на 100*С и ще изключи, като падне температурата на 95*С
С други думи - аз лично бих предпочел да не го проверчвам на колата този датчик
  
  
- ivuchev
 - Мнения: 847
 - Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
 - Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
 - Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
 - Местоположение: Перник
 
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
radotom написа:Ми как ще премериш, като не си загрял колата достатъчно
Ръгни нещо, да заклиниш термостата да не се отваря, запали и след време ще отчетеш!![]()
Баш там, от където си взел картинката, си пише!
100/95С
Това ще рече, че включва на 100*С и ще изключи, като падне температурата на 95*С
С други думи - аз лично бих предпочел да не го проверчвам на колата този датчик![]()
![]()
Почвам вече да вдявам и май съм объркал датчика за съжаление

- kris11
 - VW експерт

 - Мнения: 13563
 - Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
 - Автомобил: VW Sharan 7M8
 - Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
 - Местоположение: Варна
 - Контакти:
 
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
ivuchev написа:Мисля че 42 е датчика виновен за това че сутрин не ми държи обороти и гасне при студено време.А другия идея си нямам за какво е и как работи
Хааааааааа честито. Мога да спомена само ,че ще благославяш цели поколения конструктори
 . Кой болен мозък е измислил да го навре там ?  Ама при теб няма страшно само ще сваляш трапеца на чистачките - нищо работа . 
 Обаче , ако допреш до смяна на радиаторчето на парното ще си в екшън- 3 скоби една до друга на много " удобно" място. Чудя се с какви клещи се работи по него.
Като ще сваляш трапеца - направи профилактика на ябълките му / смазване, както и на отливките през които излизат осите за чистачките. Бай Иван ще ти е от полза за трапеца на модела след 2001г.
Защо бе Радо - тъкмо ще си направи профилактика на трапеца
				   							 				   
					Последна промяна от kris11 на Нед 26 ное 2017 17:20, променено общо 1 път.
									
			
										
						- ivuchev
 - Мнения: 847
 - Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
 - Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
 - Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
 - Местоположение: Перник
 
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
Много си прав kris11! Благодаря ви колеги. Темата може да се заключи за да не ми се смее те повече ;)
			
									
										
						- Бай Иван
 - Мнения: 538
 - Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
 - Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
 - Двигател: ASY AWC
 - Местоположение: София
 
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
Колега, тука никои не ти се смее. Лошото на форумите, е че емоциите в езикознанието трудно се предават и често могат да бъдат сбъркани. 
Хубавото на темата ти е че в крайна сметка си разбрал нещо а и съм сигурен че не си само ти.
И без това в раздела пишем малко хора, тъй че всеки пост е важен за наще параходи.
			
									
										
						Хубавото на темата ти е че в крайна сметка си разбрал нещо а и съм сигурен че не си само ти.
И без това в раздела пишем малко хора, тъй че всеки пост е важен за наще параходи.
- kris11
 - VW експерт

 - Мнения: 13563
 - Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
 - Автомобил: VW Sharan 7M8
 - Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
 - Местоположение: Варна
 - Контакти:
 
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
ivuchev	Не съм искал да те обидя. Просто исках да уточня,че  този датчик е наврян на много трудно достъпно място.
Ако не можеш сам - в сервиз ще те одрусат много.
Ако решиш сам да сменяш датчика - ще помагаме .
За стария модел :
Сваля се гумената лента ,която е напречно от калник до калник.
3 болта М6 / глух ключ10/ - развиват се и се сваля кората леген ,която е над трапеца.Вади се първо от страната на възд. ф-р
С плоска отвертка леко се надигат капачките на рамената на чистачките. С кл.17 се развиват гайките на рамената. Пръскаш с WD осите.С гаечен ключ или с 2 широки отвертки / аз използвам правена вилица / надигам рамената,
С дълбок камък или гаечен кл 34 се развиват гайките. Но не докрая / да можеш да ги разивеш на ръка/.
С камък 13 и звездогаечен 13 се развиват 4 болта закрепващи трапеца.
Забравих преди да се започне работа по трапеца на контакт и включване на чистачките и се стопират в положени при които крайните рамена са прибрани към средата./Не съм се заглеждал , но мисля ,че е при вертикално положение на чистачките/.
Откача се куплунга на ел. двигателя.
Свалят се корите над акумулатора и казанчето и се започва ваденето на трапеца с многото мама..
Датчика е законтрен с 1 пластина - изтегля се и има съвсем малка загуба на антифриз .Слага се новия датчик и по обратния път с обезателно мамата
Повдига се трапеца и се захващат големите гайки на ръка, после крепежните болтове със звездогаечен 13.Като си се намести трапеца се затягат гайките 34. Вкл се куплунга, вкл. се чистачките за да севърнат в долно положение.
Бай Иван ще уточни разликата в началото до демонтажа на трапеца
			
									
										
						Ако не можеш сам - в сервиз ще те одрусат много.
Ако решиш сам да сменяш датчика - ще помагаме .
За стария модел :
Сваля се гумената лента ,която е напречно от калник до калник.
3 болта М6 / глух ключ10/ - развиват се и се сваля кората леген ,която е над трапеца.Вади се първо от страната на възд. ф-р
С плоска отвертка леко се надигат капачките на рамената на чистачките. С кл.17 се развиват гайките на рамената. Пръскаш с WD осите.С гаечен ключ или с 2 широки отвертки / аз използвам правена вилица / надигам рамената,
С дълбок камък или гаечен кл 34 се развиват гайките. Но не докрая / да можеш да ги разивеш на ръка/.
С камък 13 и звездогаечен 13 се развиват 4 болта закрепващи трапеца.
Забравих преди да се започне работа по трапеца на контакт и включване на чистачките и се стопират в положени при които крайните рамена са прибрани към средата./Не съм се заглеждал , но мисля ,че е при вертикално положение на чистачките/.
Откача се куплунга на ел. двигателя.
Свалят се корите над акумулатора и казанчето и се започва ваденето на трапеца с многото мама..
Датчика е законтрен с 1 пластина - изтегля се и има съвсем малка загуба на антифриз .Слага се новия датчик и по обратния път с обезателно мамата
Повдига се трапеца и се захващат големите гайки на ръка, после крепежните болтове със звездогаечен 13.Като си се намести трапеца се затягат гайките 34. Вкл се куплунга, вкл. се чистачките за да севърнат в долно положение.
Бай Иван ще уточни разликата в началото до демонтажа на трапеца
- ivuchev
 - Мнения: 847
 - Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
 - Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
 - Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
 - Местоположение: Перник
 
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
Крис, ма моля ти се никой не си обидил. Как да не мога сам дип че не нямам свободно време иначе още сега ако имах гараж я разфръгам  
. . Даже съм решил да се пробвам без сваляне на трапеца но не е изключено.
Благодаря ти много за подробното обяснение
			
									
										
						Благодаря ти много за подробното обяснение

- kris11
 - VW експерт

 - Мнения: 13563
 - Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
 - Автомобил: VW Sharan 7M8
 - Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
 - Местоположение: Варна
 - Контакти:
 
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
Изключено е без сваляне на трапеца за стария модел. За твоя не знам , може да има повече достъп при свалена кора около осите на чистачките и предното стъкло.
			
									
										
						Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Slavyan и 32 госта
			   