Здравейте, имам 2 проблема с моя голф 3, 1.8 ABS, 90 к.с, ако може някой да помогне:
Проблем 1: Когато запаля на бензин , колата пали веднага но и веднага губи обороти и гасне, за да мина на газ , паля на бензин и започвам да помпа с педала на газта за да успее да вдигне 2000 оборота и да мине на газ. Ако само подам газ с педала отново гасне, трябва да го помпа и пак с трудност успявам да докарам до 2000 оборота. На газ работи, но от време на време придърпва докато карам, все едно спира за милисекунда подаването на газ и пак тръгва. След като покарам на газ и мина на бензин пак същото гасне почти веднага и като подавам газ с педала с придърпване върви и се стреми да гасне, но има дни които върви на бензин и държи нормални обороти. 10 дни не върви на бензин 1 върви. Това е най-странното и не мога да хвана никаква логика какво да сменя за да я оправя.
Проблем 2: Проблем с парното, вентилатора работи но духа хладък въздух, не горещ, особено при каране по бързо на магистралата примерно почти нямам топло и настивам, при по бавно каране в градска среда примерно духа топло но пак не е горещо, както беше преди, но пак не винаги, понякога и в града е хладен въздуха от парното. Иначе колата загрява до 90 градуса дори понякога се опитва да ги минава, особено при работа на място, включва много често перката за охлаждане. Преди време свалях табло и сменях радиаторчето на парното и чистих въздуховодите и сменях уплътненията на клапите с нови. Може ли да е термостат, или пък водна помпа?
Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем, моля за коментар и отговор. Благодаря предварително!
Просто не искам да сменям всичко наред, а само нужното. Успешен ден на всички колеги!
Golf 3 1.8 90 к.с. гасне при палене на бензин, проблем с парното
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 3 1.8 90 к.с. гасне при палене на бензин, проблем с парното
Виж от маркучето малкото на разширителното казанче дали излиза течност. Ако не излиза никаква като поработи, значи помпата не е в добро състояние. Ако загрява до 90 градуса и няма топло, и радиаторът и клапите са подменени, това означава че има въздух в системата или няма циркулация. Това може да е свързано с първия ти проблем и да прекъсва, защото гарнитура на главата е издухала
Re: Golf 3 1.8 90 к.с. гасне при палене на бензин, проблем с парното
Сега проверих маркучите които влизат и излизат в купето за парното, загрях колата първо и двата са горещи, тоест циркулира добре водата. Проверих и маркучите за водата, които са до двигателя, този който е горе си загря и около 81-82 градуса и този долу започна да топли, и перките на вентилатора се включиха на около 87-88 градуса, тоест термостата работи добре, в момента на тази проба парно имаше, сравнително топло но не и горещо.
Колега благодаря за бързия отговор, отворих капачката на разширителното казанче, но не можах да разбера дали връща водата, как се разбира? Отворих капачката на загряла кола, преди това я изгасих, след това я запалих и гледах, но нищо не разбрах, водата отиде горе почти до преливане на отворена капачка, като подадох газ и се дръпна надолу, но не разбрах за маркучето дали връща водата.
Колега благодаря за бързия отговор, отворих капачката на разширителното казанче, но не можах да разбера дали връща водата, как се разбира? Отворих капачката на загряла кола, преди това я изгасих, след това я запалих и гледах, но нищо не разбрах, водата отиде горе почти до преливане на отворена капачка, като подадох газ и се дръпна надолу, но не разбрах за маркучето дали връща водата.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 3 1.8 90 к.с. гасне при палене на бензин, проблем с парното
teosdaros написа: Отворих капачката на загряла кола...
НИКОГА, НИКОГА, НИКОГА, АБЕ НИКОГА!!! не отваряй капачката на загрял, работил двигател.

Системата е под налягане, ако я отвориш може да кипне и да те изгори с вряла вода!!!
НИКОГА БЕ! Един приятел влезе в болницата с изгаряния!!!
Отваряш капачката, оставяш колата да загрее малко. Дори на празен ход от тънкото маркуче което влиза отстрани на разширителното казанче трябва леко да излиза вода. Трудно е да го видиш - светни с фенерче.
Ако не излиза нищо и е сухо тотално, значи водната помпа не я бива вече.
И двата маркуча не би трябвало да са еднакво горещи. Това най-добре се мери с термометър. Ако са почти еднакво горещи,(до няколко градуса разлика)означава, че радиаторчето не отделя топлина. Което значи менте радиаторче или запушено такова.
Между другото и датчикът ти не е верен, също като моя. Вентилаторът трябва да се пуска на 94 градуса, не на 87. На 89 отваря термостата напълно. Свери температурата с външен термометър. Може и термостатът да отваря по-рано и да не може да загрее хубаво.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Golf 3 1.8 90 к.с. гасне при палене на бензин, проблем с парното
инжектопляктор -и още как. А само леко лашваш капачката да падне налягането.
Re: Golf 3 1.8 90 к.с. гасне при палене на бензин, проблем с парното
Проверих в разширителното казанче влиза вода от малкото маркуче като подам газ, значи помпата работи.
Щом и маркучите загряват значи и термостата работи нормално. Остава да има проблем с радиатора в купето или е задръстен с боклуци или клапите които съм правил правят проблеми. Хич не ми се сваля табло отново, преди 2 години го свалях с баща ми 2 пъти подред и знам колко труд е.
Ако има котлен камък или боклуци може би с някакъв препарат ще могат да се изчистят, ако налея в антифриза.
Щом и маркучите загряват значи и термостата работи нормално. Остава да има проблем с радиатора в купето или е задръстен с боклуци или клапите които съм правил правят проблеми. Хич не ми се сваля табло отново, преди 2 години го свалях с баща ми 2 пъти подред и знам колко труд е.
Ако има котлен камък или боклуци може би с някакъв препарат ще могат да се изчистят, ако налея в антифриза.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Golf 3 1.8 90 к.с. гасне при палене на бензин, проблем с парното
1.Радиатор се промива с маркуч от чешмата и струята в изхода на радиатора.Но щом и двата маркуча парят,не е задръстен а скапан.Най-лесна диагностика и на радиатор и на клапата за топло-сваляш жабка и въздуховод в дясно,оглеждаш клапата как е,затваря ли се и бркаш през нея да си опипаш радиаторчето как е,сгрява ли,има ли студени сектори.
2.Термостата отваря напълно много над 89гр.
3.Капачката можеш да си отвиваш винаги,стига да не се е включил вентилатора в този момент.
4.За да помогнем на бензина трябва да знаем изпълнението на газовата-ламда емулатор,ресет реле и пр.Можеш да направиш няколко опита,например да запалиш с изключен темп. датчик,с изкл. степ мотор.Да огледаш вакумите зад моното наред ли са,тампона под моното,оливане на бензин под капака на моното,да го разглобиш и изчистиш дросела и всичко в моното.Ако имаш желание да си замериш ТПС,степ мотор/има доста теми/,поне да отпаднат сложните неща.
2.Термостата отваря напълно много над 89гр.
3.Капачката можеш да си отвиваш винаги,стига да не се е включил вентилатора в този момент.
4.За да помогнем на бензина трябва да знаем изпълнението на газовата-ламда емулатор,ресет реле и пр.Можеш да направиш няколко опита,например да запалиш с изключен темп. датчик,с изкл. степ мотор.Да огледаш вакумите зад моното наред ли са,тампона под моното,оливане на бензин под капака на моното,да го разглобиш и изчистиш дросела и всичко в моното.Ако имаш желание да си замериш ТПС,степ мотор/има доста теми/,поне да отпаднат сложните неща.
Re: Golf 3 1.8 90 к.с. гасне при палене на бензин, проблем с парното
Свалих моното, изчистих имаше омазняване, сложих друго моно втора ръка с друг ТПС - датчик дроселова клапа, втора ръка: същата работа кажи речи. Всички маркучи са свързани, въздух, гориво и т.н. лично ги демонтирах и монтирах пак. Пробвах да запаля с откачен темп. датчик същата работа. Замерих налягането на горивото с уред за това, 1,2 бара някъде, тоест помпата работи бензинова та не е от нея. То какво остана? Интересно е че на 10 дена не работи добре и гасне, а един работи добре. Понякога работи, през повечето време не. Много странно. Ако е степ моторчето сама на ниските обороти щеше да глътне, а не и на високите.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Golf 3 1.8 90 к.с. гасне при палене на бензин, проблем с парното
А тампона под моното как беше?
Аз съм купувал 3 монота и на нито едно тпс не беше в нормите,не знам защо.
За газта.Ако нямаш емулатор,ресет и нам си коси,компа ти трупа грешки от работата на газ.За това първо се маха клемата на акуто за малко и после се почват диагностиките на бензин.
Степ мотора ти служи като смукач,избутва дросела за да поддържа мотора зададените обороти от ЕКУ.Щом колата ти гасне,значи единия вариант е да не я бута.Трябва да провериш първо това,има теми как се мери моторя,или може да го гледаш дали мърда.Особено като се даде повечко газ,той излиза напред да посрещне клапата,прибирайки я плавно.Човек с опит може да го хване и в движение по стремителното падане на оборотите примерно.
Ако той не мърда,това не значи автоматично,че е за хвърляне.Него го командва индиректно тпс,който ако е разбутан,лъже моторчето къде е 0-та на дросела,лъже и компа,който намаля бензина през дюзата и воала,йок обороти.С разбутан тпс карането на бензин е кошмар,страшно придърпване и гаснене,на газ се ядва но пък нямаш обороти,защото степ мотора няма кой да му дава акъл.
В това уравнение влиза и датчика за темп. на антифриза.Ако той лъже,че е топло,моторчето съответно затваря дросела повечко.
На бензин нещата се проверяват лесно-изключваш темп. датчик,компа почва да мисли,че е -30 градуса и пръска повече бензин,степ мотора отваря клапата и оборотите се вдигат.На студено време това показва,че датчика е дал фира.
Когато изключиш пък степ мотора,компа също увеличава впръскването през дюзата,за да вдигне оборотите на 1000 мисля.Ако не реагира,моторчето е пътник.
Всичко това може да се замерва на съпротивления,има доста писано.Обаче преди това трябва да сме сигурни,че хардуера е здрав.Свещи проверени,бобина също,че при слаба искра пак има гаснене и прекъсване,кабели,тампон под моното,вакуми.Понякога между елементите на моното смуче въздух,което оказва влияние също,пробита мембрана на сепрвото също бърка сместа,както тампона на моното.Дюзата също се запушва при каране на газ и почва да пикае,реле може да се скапи,ключа газ/бензин може да побърка превключването.Има го в зара и смесване на горивата-давене от неработещ клапан на газта или пробит бензинов регулатор,или пикаеща дюза..
Дерзай.
Аз съм купувал 3 монота и на нито едно тпс не беше в нормите,не знам защо.
За газта.Ако нямаш емулатор,ресет и нам си коси,компа ти трупа грешки от работата на газ.За това първо се маха клемата на акуто за малко и после се почват диагностиките на бензин.
Степ мотора ти служи като смукач,избутва дросела за да поддържа мотора зададените обороти от ЕКУ.Щом колата ти гасне,значи единия вариант е да не я бута.Трябва да провериш първо това,има теми как се мери моторя,или може да го гледаш дали мърда.Особено като се даде повечко газ,той излиза напред да посрещне клапата,прибирайки я плавно.Човек с опит може да го хване и в движение по стремителното падане на оборотите примерно.
Ако той не мърда,това не значи автоматично,че е за хвърляне.Него го командва индиректно тпс,който ако е разбутан,лъже моторчето къде е 0-та на дросела,лъже и компа,който намаля бензина през дюзата и воала,йок обороти.С разбутан тпс карането на бензин е кошмар,страшно придърпване и гаснене,на газ се ядва но пък нямаш обороти,защото степ мотора няма кой да му дава акъл.
В това уравнение влиза и датчика за темп. на антифриза.Ако той лъже,че е топло,моторчето съответно затваря дросела повечко.
На бензин нещата се проверяват лесно-изключваш темп. датчик,компа почва да мисли,че е -30 градуса и пръска повече бензин,степ мотора отваря клапата и оборотите се вдигат.На студено време това показва,че датчика е дал фира.
Когато изключиш пък степ мотора,компа също увеличава впръскването през дюзата,за да вдигне оборотите на 1000 мисля.Ако не реагира,моторчето е пътник.
Всичко това може да се замерва на съпротивления,има доста писано.Обаче преди това трябва да сме сигурни,че хардуера е здрав.Свещи проверени,бобина също,че при слаба искра пак има гаснене и прекъсване,кабели,тампон под моното,вакуми.Понякога между елементите на моното смуче въздух,което оказва влияние също,пробита мембрана на сепрвото също бърка сместа,както тампона на моното.Дюзата също се запушва при каране на газ и почва да пикае,реле може да се скапи,ключа газ/бензин може да побърка превключването.Има го в зара и смесване на горивата-давене от неработещ клапан на газта или пробит бензинов регулатор,или пикаеща дюза..
Дерзай.
Re: Golf 3 1.8 90 к.с. гасне при палене на бензин, проблем с парното
Благодаря много за изчерпателни коментар, утре смятам да си сложа моето моно което махнах и да изключа акумулатора за 15 мин да видя няма ли да се оправи. Междувременно ще огледам добре тампона, защото днес го видях само отгоре, не съм го дърпал, клатиш и т.н. и ще огледам много добре маркучите за въздуха да няма някъде микропукнатина. Утре ще пиша какво е станало. Лека вечер!
Re: Golf 3 1.8 90 к.с. гасне при палене на бензин, проблем с парното
Здравейте, след изключване на акумулатора за 15 мин. колата запали на бензин нормално и задържа оборотите. Това със другото моно което сложих, но аз реално с моето моно не пробвах да изключа акумулатора. Най-вероятно ще се окаже натрупани грешки в компютъра. Но това моно сега тече бензин от штуцерите където влизат маркучите на бензина, затегнах гайките но продължи да тече. Днес го свалих за да сложа пак моето и да пробвам , но видях че около дюзата има едно рингче и при мен има отчупено парченце от него, незнам това дали е проблем , но се притесних и реших да сложа пак другото моно което току що свалих, като му прехвърлих штуцерите за горивото от моето, оказа се че на моето щуцерите имат гайки и са месингови , а на другото са сиви на цвят явно метални и без гайки, явно за това са текли. Както и да е, смених ги, монтирах го и сега държи обороти и работи нормално според мен, само като карам колата и подам газ с педала има на моменти едно чудене една секунда някъде и тогава се набира, но не винаги.
Сега ми стана интересно и се чудя утре дали да не сваля това моно и да си сложа моето , и да пробвам с него дали ще е ок. Ако да, то наистина е бил компютъра с натрупване на грешки поради каране главно на газ. Лека вечер на всички!
Сега ми стана интересно и се чудя утре дали да не сваля това моно и да си сложа моето , и да пробвам с него дали ще е ок. Ако да, то наистина е бил компютъра с натрупване на грешки поради каране главно на газ. Лека вечер на всички!
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Golf 3 1.8 90 к.с. гасне при палене на бензин, проблем с парното
Рингчето не е нищо,спокойно си слагай твоето и иди за ресет реле на компа при газаджия.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта