
От тази година съм собственик на ето този автомобил Volkswagen Jetta, 2007 година, 1.9 TDI, 105 к.с., код на мотора BXE.
Изминаха 6 месеца и колата започна да си показва "истинското" лице, както се казва.

Появиха се проблеми, свързани с това, че не мога да я запаля и стартирам нормално. Тоест колата пали и веднага след това гасне. Тази сутрин дори снимах и видео какво точно се случва:
Прилагам и линк, ако случайно видеото не тръгне https://www.youtube.com/watch?v=ANmeSs3ZC7c&t=1s
Дори при последните 2 опита в клипа, подавах леко газ. След края на видеото, при последвали още 2-3 опита, моторът стартира нормално и можех спокойно да си карам автомобила.
Интересното е, че този "номер" не го прави всеки път спрямо външната температура. Например може да е -5°C и да запали от първото завъртане. Както и може да е +20°C и да запали от 10-я път примерно. Поне от своите наблюдения установих, че няма конкретно дадени условия, при които да се появява проблема. А след като веднъж стартира двигателя, след това мога да си карам автомобила, без да се чуват странни шумове, неравномерна работа на агрегатите, необичайно поведение или каквато и да било аномалия, всичко работи идеално и нормално. Е, след като загася двигателя, след това шансът да запали от първия път е 50/50.

Това, което направих до този момент - колата бе прегледана доста обстойно от човека, който винаги досега я е обслужвал и се е занимавал с нея (с други думи - "моя майстор", не случаен човек). След закачане за диагностика, в компютъра на колата се записвала грешка, че се губела комуникация с контролера. За съжаление не разполагам с точния текст и код на грешката, за да бъда по-конкретен. Това, което разбрах е, че на моменти се губело 5 волта оперативно напрежение към релето, което е свързано с компютъра на колата. Номерът на релето в бушониерата в двигателния отсек е 370 и след тестване и проби - сработва нормално. При преглед на връзки и комуникации за момента не са установени прекъснати проводници, окислени връзки, както и някакви побългарени снадки и изпълнения тип "временно за постоянно".

За себе си като търсих в интернет пространството, попаднах на клипове, в които хората, имащи такъв проблем го свързват най-често с неизправности по имобилайзера, както и това, че на моменти той "не разпознава" ключа на колата и сработва като предотвратява запалване и кражба. След мое настояване, единственият ключ, с който разполагам за колата бе отново "обучен" за всеки случай, имобилайзерът бе тестван и проверен, но грешки няма, както и проблемът с трудното запалване остава.
За протокола - проверени са акумулатор, връзки, стартер, свещи, горивна помпа, горивен и въздушен филтър са сменени преди 10 000 км., няма прекъсвания, къси съединения или неработещи датчици на колянов и разпределителен вал, както и температурен датчик на двигателя.
Информиран съм, че след като се стартира двигателя, "живите данни" показват нормална работа на дюзи, компресия, работни температури, работа на термостат, антифриз, двигателят работи тихо (доколкото е възможно да е тих TDI

В скоро време ще посетя човек, който се занимава изцяло с авто електроники и ел. инсталации, за да ми даде второ мнение от какво може да се получава този проблем.
Твърдо съм се решил да отстраня тази неизправност и ще се радвам темата да не бъде изтрита, за да мога да споделям какво се е случило и в бъдеще колеги от форума, които имат подобен или същия проблем, да имат някаква насока как да действат.
И малко "offtopic": За себе си бих казал, че не разбирам от автомобили, но пък за сметка на това отделям доста време да чета и синтезирам мнения, препоръки и информация. И смело ще кажа следното нещо от минималния си скромен опит - явно Volkswagen Golf 5 няма нищо общо с Volkswagen Jetta 5!

