Минуса е евентуален проблем с дюзите и (донякъде) скъп съединител/маховик. Тук-там някои имат и проблеми с тандем помпата, но повечето минават с ремонтни комплекти.
Както повечето Фау Ве-та от онези години, и тези имат проблеми с клапите на парното.
Същот така повечето пасати, които съм срещал имат проблем с един температурен датчик, които се намира във въздуховода на парното зад жабката, което прави смяната му досадно трудна.
Тонколоните обичат да се късат с времето и започват да пращят, подсветката на духалките гори, и също така ламелите на духалките на повечето са счупени, но май вече издребнявам

.
Аз само за тия минуси се сещам... има колеги, които биха казали, че предницата им е проблемна, но аз 2 такива пасата имам и съм точно на обратното мнение, а вече има и доста евтини варианти, които са изненадващо читави.
Всичко друго е плюсове (според мен поне)...
Като цяло 1.9тди са корави мотори и точно тоя 116кс мотор е със малко по-старото турбо (vnt15, същото като на 1,9 110кс), което доста хора казват, че е малко по-здраво от vnt17 (от 131кс), но тука е много спорна темата по ред причини.
Ако е читав екземпляр и е поддържан качествено, е доста скромен и откъм разхода на гориво, особено с тази 6-степенна кутия, която на дълъг път разтоварва двигателя.
Сравнително непретенциозен мотор, като трябва да обръщаш поне малко внимание откъде зареждаш нафтата и задължително да ползваш добавка (заради гореспоменатите дюзи).
Вървежа е доста добър, а с един чип става дооста забавна кола и може много хора да изненада на пътя
Стоковото окачване вози меко и удобно, а салона от плюш е може би най-комфортния от другите, което прави колата идеална и за по-дълъг път.
Частите за обслужването са евтини (плюс), но сервизите взимат повечко пари за труд (минус)

, защото се сваля цялата предница (броня, маска, греда, радиатори и перки...) за да се свалят ремъците и ролките... НО ако го правиш сам или имаш познат е друга бира.
При първа възможност (ако вече не си го направил), свали всмукателния колектор и ЕГР-а и ги изчисти от натрупаните сажди.
След това затапи тръбата между ЕГР-а и изпускателния колектор, за да предотвратиш бъдещото трупане на сажди.
В зависимост от това колко е затлачен, можеш да усетиш положителна разлика във вървежа и спад в разхода след почистването.
До тук само за това се сещам... ако имаш въпроси, питай смело на ЛС или тук, за да могат и други колеги да дават съвети.
Колкото до "едишън-а", не знам Б5 да имат такъв, освен супер редкия Wolfsburg Edition, който мисля има само в бензинов V6 вариант, но тогава няма да се различава само с надписа на задния капак.
