Голф 3 и задни лагери.
Голф 3 и задни лагери.
Здравейте!
От няколко месеца и аз съм собственик на Голф 3. Мина радостта и започва обслужването, та в този дух вече мисля че трябва да сменям задни лагери. Това го разбрах като се появи шум в задницата (подбно на виене) и също така като натисна с крак странично има малко луфт. Дали бъркам? ,..И още нещо, има ли някаква особеност при самата смяна на лагерите или може да се сменят в домашни условия с подходящи инструменти?
От няколко месеца и аз съм собственик на Голф 3. Мина радостта и започва обслужването, та в този дух вече мисля че трябва да сменям задни лагери. Това го разбрах като се появи шум в задницата (подбно на виене) и също така като натисна с крак странично има малко луфт. Дали бъркам? ,..И още нещо, има ли някаква особеност при самата смяна на лагерите или може да се сменят в домашни условия с подходящи инструменти?
- kalinveliki
- Мнения: 289
- Регистриран на: Съб 29 юли 2006 18:17
- Автомобил: VW T4
- Двигател: 2.4D
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
kalinveliki написа:трабва да има луфт, но не голям.Ако го обереш ще ги съсипеш, сменят се много лесно в домашни условия! на главина са 2 лагера и семеринг.
не бъди "компетентен" а вземи прочети малко! ако ми намериш лагери които да трябва да работят с луфт-ще те черпя!
човека явно не е наясно-след като и ти не си поне не го обърквай!
има писано доста-включително и от мене как се извършва процедурата-потърси.
- kalinveliki
- Мнения: 289
- Регистриран на: Съб 29 юли 2006 18:17
- Автомобил: VW T4
- Двигател: 2.4D
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
ок
както си знаете аз карам нова кола служебна френска и специално в шоурум съм гледал колите с барабани от зад и си има луфт, а дали е много или малко само майстор трабва да прецени!
Имах ОПЕЛ вектра и си го купих и карах с луфт 40000 а един "МАЙСТОР" затегна на комшията луфта "ЗА ДА СЕ НЕ ПРИБИЕ ЧЕ ЩАЛО ТОЧИЛО ДА ПАДНЕ" и след 4-5000км си смени при друг м
айстор задните лагери!
Затова си иди на сервиз той да си носи отговорноста за смяната!
както си знаете аз карам нова кола служебна френска и специално в шоурум съм гледал колите с барабани от зад и си има луфт, а дали е много или малко само майстор трабва да прецени!
Имах ОПЕЛ вектра и си го купих и карах с луфт 40000 а един "МАЙСТОР" затегна на комшията луфта "ЗА ДА СЕ НЕ ПРИБИЕ ЧЕ ЩАЛО ТОЧИЛО ДА ПАДНЕ" и след 4-5000км си смени при друг м

Затова си иди на сервиз той да си носи отговорноста за смяната!
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: Чет 22 юни 2006 20:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стамболийски
Луфта е м/у лагера и главината защото сглобката е преходна и позволява равномерно износване на вътр. гривна на лагера и тъй като главината не е първа младост се е поизносила. Лагерите са КОНУСНИ едно пренатягане за да обереш въображаемия луфт в лагера и след 1000 - 2000 км ще ги извадиш кафяви като кроасан т.е. прегряни с паднала циментация!!!!
- kalinveliki
- Мнения: 289
- Регистриран на: Съб 29 юли 2006 18:17
- Автомобил: VW T4
- Двигател: 2.4D
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- kalinveliki
- Мнения: 289
- Регистриран на: Съб 29 юли 2006 18:17
- Автомобил: VW T4
- Двигател: 2.4D
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
малко инфо за лагери намерих дано да е полезна
МОНТАЖ И ДЕМОНТАЖ НА ЛАГЕРИТЕ
1. Общи препоръки
Да се работи в сухи и обезпрашени помещения, далече от метални стърготини, пясък или корозиращи течности.
Лагерите да се разопаковат непосредствено преди монтажа, за да бъдат предпазени от замърсяване.
Много е важно гривните, сепараторите или въртящите тела да не бъдат изложени на непосредствени удари, тъй като има опасност лагерът да бъде повреден. Основно правило е да не се допуска предаване на усилията при монтажа върху въртящите тела.
Според типа на лагера и размерът му се избира методът на монтаж - механичен, хидравличен или топлинен.
Антикорозионните смазки не се нуждаят от премахване с изключение по монтажните повърхности. Тези места следва да бъдат почистени с петролни разтворители и след това с чиста материя от марли.
Лагерите с по-малки размери могат да се свалят от вала с леки удари с чук по метален пръстен от мек метал, поставен по окръжността на гривната.
Едрогабаритните лагери се демонтират с големи усилия. Използването на маслено-нагнетателния метод /нагнетяване на маслото под налягане на монтажната повърхност/ значително улеснява демонтажа.
2. Монтаж на лагери с цилиндричен отвор
Ако радиалната хлабина на лагерите не е много голяма, средногабаритните могат да се монтират с леки удари на чука по монтажната втулката, монтирана на предното чело на лагера. При използване на монтажна гайка, усилието да се насочва в центъра.
Ако лагерът е неразделящ се, трябва да се монтира едновременно на вала и гнездото на корпуса с помощта на съответните монтажни инструменти.
Лагерите с диаметър до 100 мм. могат да се монтират на вала незагряти с помощта на механична или хидравлична преса.
Лагерите с по-големи размери или с малка радиална хлабина преди монтажа трябва да се загреят. При загряване трябва да се внимава да не бъдат прегряти на места. Равномерно безопасно загряване може да се постигне с помощта на електронагревател, затоплящи пещи или маслена баня. Препоръчително е да се използват специални електрически индукционни нагреватели.
При лагери, които имат уплътнения или защитни шайби, загряването е забранено, тъй като са напълнени с пластична смазка.
3. Монтаж на лагери с конусен отвор
Лагерите с конусен отвор се монтират на цилиндричен вал с помощта на натегателна или изтегляща втулка, а на вал с конусна шийка - непосредствено върху вала.
Достигането на необходимите параметри на възела се постига чрез натягане на лагера към натегателната втулка или конусната шийка на вала или на изтеглящата втулка към лагера с помощта на монтажни гайки. За по-големите лагери се препоръчва използването на хидравлично оборудване.
Доколкото конусното съединение лагер/втулка е самозатягащо се, след монтажа може да се свали монтажната гайка и да се замени със закрепваща гайка.
При набиването на лагера върху конусната повърхност на втулката или вала вътрешната му гривна се разширява и съответно се намалява радиалната му хлабина. Ако тя стане по-малка от предписаната за съответния възел, по време на работата ще се получава прегряване. За да не се допусне това е необходимо по време на монтажа периодично да се замерва радиалната хлабина на лагера.
Радиалната хлабина на конусните двуредови ролкови сферични лагери се измерва с луфтомер едновременно по двата реда ролки, като при това се съблюдава ролките да бъдат притиснати към средния реборд или водещата гривна. Еднаквостта на получените резултати е гаранция, че няма несъостност между вътрешната и външната гривни.
1. Общи препоръки
Да се работи в сухи и обезпрашени помещения, далече от метални стърготини, пясък или корозиращи течности.
Лагерите да се разопаковат непосредствено преди монтажа, за да бъдат предпазени от замърсяване.
Много е важно гривните, сепараторите или въртящите тела да не бъдат изложени на непосредствени удари, тъй като има опасност лагерът да бъде повреден. Основно правило е да не се допуска предаване на усилията при монтажа върху въртящите тела.
Според типа на лагера и размерът му се избира методът на монтаж - механичен, хидравличен или топлинен.
Антикорозионните смазки не се нуждаят от премахване с изключение по монтажните повърхности. Тези места следва да бъдат почистени с петролни разтворители и след това с чиста материя от марли.
Лагерите с по-малки размери могат да се свалят от вала с леки удари с чук по метален пръстен от мек метал, поставен по окръжността на гривната.
Едрогабаритните лагери се демонтират с големи усилия. Използването на маслено-нагнетателния метод /нагнетяване на маслото под налягане на монтажната повърхност/ значително улеснява демонтажа.
2. Монтаж на лагери с цилиндричен отвор
Ако радиалната хлабина на лагерите не е много голяма, средногабаритните могат да се монтират с леки удари на чука по монтажната втулката, монтирана на предното чело на лагера. При използване на монтажна гайка, усилието да се насочва в центъра.
Ако лагерът е неразделящ се, трябва да се монтира едновременно на вала и гнездото на корпуса с помощта на съответните монтажни инструменти.
Лагерите с диаметър до 100 мм. могат да се монтират на вала незагряти с помощта на механична или хидравлична преса.
Лагерите с по-големи размери или с малка радиална хлабина преди монтажа трябва да се загреят. При загряване трябва да се внимава да не бъдат прегряти на места. Равномерно безопасно загряване може да се постигне с помощта на електронагревател, затоплящи пещи или маслена баня. Препоръчително е да се използват специални електрически индукционни нагреватели.
При лагери, които имат уплътнения или защитни шайби, загряването е забранено, тъй като са напълнени с пластична смазка.
3. Монтаж на лагери с конусен отвор
Лагерите с конусен отвор се монтират на цилиндричен вал с помощта на натегателна или изтегляща втулка, а на вал с конусна шийка - непосредствено върху вала.
Достигането на необходимите параметри на възела се постига чрез натягане на лагера към натегателната втулка или конусната шийка на вала или на изтеглящата втулка към лагера с помощта на монтажни гайки. За по-големите лагери се препоръчва използването на хидравлично оборудване.
Доколкото конусното съединение лагер/втулка е самозатягащо се, след монтажа може да се свали монтажната гайка и да се замени със закрепваща гайка.
При набиването на лагера върху конусната повърхност на втулката или вала вътрешната му гривна се разширява и съответно се намалява радиалната му хлабина. Ако тя стане по-малка от предписаната за съответния възел, по време на работата ще се получава прегряване. За да не се допусне това е необходимо по време на монтажа периодично да се замерва радиалната хлабина на лагера.
Радиалната хлабина на конусните двуредови ролкови сферични лагери се измерва с луфтомер едновременно по двата реда ролки, като при това се съблюдава ролките да бъдат притиснати към средния реборд или водещата гривна. Еднаквостта на получените резултати е гаранция, че няма несъостност между вътрешната и външната гривни.
- kalinveliki
- Мнения: 289
- Регистриран на: Съб 29 юли 2006 18:17
- Автомобил: VW T4
- Двигател: 2.4D
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
SMEL написа::welcome_to_groupХмм-не съм много съгласен с луфта-по добре извади шплента на гайката и ги затегни малко.Луфт-почти никакъв трябва да бъде.Но щом вият-само смяна,можеш и сам,но да не ги пренатегнеш или да ги оставиш хлабави.И след 300-400 км. леко се донатягат.
Има един-единствен начин да се провери дали лагерите са хлабави или пренатегнати!!!
Под затягащата гайка на главината има шайба.Тази шайба трябва да мърда при умерено усилие на бутане с отверка(тоест трябва да се приплъзва под гайката плътно и мазно...тя затова е направена с диаметърмного по-широк от диаметъра на главината!)Ако шайбата хлопа или мърда при съвсем леко усилие значи има голяма хлабина на лагерите.Ако обаче не мърда -още по-лошо-пренатегнати са и ще заминат за около 1000 км..
Три комплекта лагери ми скапаха идиотските автомонтьори от пренатягане(започнаха с оригиналните,които пренатегнаха след смяна на накладките)-докато накрая влязох в техническия сайт на Фолксваген и прочетох как се регулират задните лагери....ох ако и майсторите знаеха да четат!!!!!
При този начинна регулиране винаги има съвсем малък луфт на колелото и това е нормално!
- kalinveliki
- Мнения: 289
- Регистриран на: Съб 29 юли 2006 18:17
- Автомобил: VW T4
- Двигател: 2.4D
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
kalinveliki написа:колега дай линка към техническия сайт да прочетем и ние!
![]()
![]()
![]()
http://volkswagen.msk.ru/index.php
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта