Кога ще слагаме летните гуми?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Чет 22 фев 2007 22:51


Cherepaha написа:
musura написа:
Cherepaha написа:Митология е, че като било под нам си колко си градуса зимните са по-добри от летните. Зимните гуми са за сняг и лед ....


Щом казваш ... ако си убеден в думите си и си готов да заложиш някой лев, може да направим експеримент с хубави зимни и хубави летни гуми на сух път, при примерно -5 градуса температура, да видим какво става ...


Значи -5 било магическото число под което не работят летните вече, така ли?
    Абе пич аман от такива като тебе, темата е кой кога мисли да си сложи летните гуми а не да апострофира другите защото са му други разбиранията. Карай си щом ти харесва цяла година с едни гуми но гледай ако стане недай си боже нещо да няма оправдания от сорта- не те видях колега извинявай. :wink:




Потребителски аватар
Cherepaha
Мнения: 951
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cherepaha » Чет 22 фев 2007 22:56


musura написа:
Cherepaha написа:Значи -5 било магическото число под което не работят летните вече, така ли?


Казах "примерно" за да е видима разликата между зима и лятна гума, иначе и при +5 градуса си трябва зимна гума. А иначе всеки сам си избира какво да кара, ако искаш и с галоши за 20 лева комплекта, може да караш - това си е твой избор все пак. Аз не ти правя пропаганда, а предложение да изкараш някой лев от баламурник като мен, дето ми е толкоз акъла, че си купувам нови зимни гуми, представяш ли си? mhihi


Не си баламурник за зимните, а в това, че си мислиш, че със зимна гума ще спреш на сухо и при +5 по-добре отколкото с лятна ...
С удоволствие, ще изкарам някой лев, ако кажеш как да стане номера с теста ...
А иначе съвсем случайно почти уцели границата (-5/-10) при която летните започват да спират по-лошо от зимните ...


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Чет 22 фев 2007 23:25


Cherepaha написа:съвсем случайно почти уцели границата (-5/-10) при която летните започват да спират по-лошо от зимните ...


През 1999 г. в САЩ и Канада бе приет нов стандарт за зимни гуми. Този стандарт е вече световно признат. Целта е да се гарантира на клиента, че предлаганата гума ще му осигури възможно най-високите нива на сцепление при зимни условия. Самите гуми, отговарящи на стандарта са маркирани със специален знак - снежинка на фона на планина.

Зимната гума се различава от останалите по многото ламели, които осигуряват по-голяма площ на сцепление. Основната разлика обаче е в различната смес на каучука. В тази смес е добавен силициев двуокис SiO2. Съединението е известно още като силика. Благодарение на тази смес се запазва еластичността на гумите при температура по-ниска от 7°C.

Желателно е зимните гуми да се монтират при трайно падане на температурите под 10°C, защото те работят по-добре при тези темпертури от останалите гуми и осигуряват по-добро сцепление дори и на суха настилка.


Най-важното, което на 1 ноември европейският шофьор прави за своята кола, е да я "обуе" със зимни гуми, а на 1 май - с летни. И това е всяка година без изключение независимо от времето.
Тази практика обаче е непозната за българския му колега. Най-често поради незнание. Е, разбира се липсват и финансови възможности. Затова и българите се "избиват" така по пътищата. Нямат отговорност към себе си и към другите на пътя.


Потребителски аватар
Cherepaha
Мнения: 951
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cherepaha » Чет 22 фев 2007 23:36


Аре и от мен един цитат

На суха и мокра настилка предимство имат летните гуми. При мокра и суха настилка поради по меката каучукова смес и множествето ламели при зимните гуми лятната гума е много по-добра. Зимната гума по-рано губи сцепление в завой, има значително по-лоши показатели по отношение на аквапланинга, както и доста удължен спирачен път, даже и при много ниски температури. Това е безспорно. Въпреки, че митовете за температурната граница от 7 градуса да са много разпространени и хората да продължават да вярват в това. Тестовете показват еднозначно - при мокра настилка едва достигането на границата на замръзване поставя физическите граници на сцеплението пред летните гуми, а на суха настилка дори при няколко градуса под нулата лятната гума е абсолютен победител по отношение на сцеплението.



Изооообщо не съм казал дума против зимните гуми, а не бях съгласен с това изказване

Както вече в друга тема писах, по добре на топлото със зимни отколкото на студа с летни.

Последна промяна от Cherepaha на Пет 23 фев 2007 10:10, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Чет 22 фев 2007 23:47


Съгласен съм, че лятната гума при сух път и температура над нулата ще спира по-добре, но в крайна сметка сме зима и нямаме ясновидски способности. Зимните гуми предлагат най-добрият баланс от характеристики, необходими за безопасно шофиране зимата :wink:

Ако някой ми гарантира, че няма да става -5 градуса и пътя ще е винаги сух, с удоволствие ще спестя 600 лева от гуми :wink:


Потребителски аватар
Cherepaha
Мнения: 951
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cherepaha » Чет 22 фев 2007 23:49


musura написа:Съгласен съм, че лятната гума при сух път и температура над нулата ще спира по-добре, но в крайна сметка сме зима и нямаме ясновидски способности. Зимните гуми предлагат най-добрият баланс от характеристики, необходими за безопасно шофиране зимата :wink:

Ако някой ми гарантира, че няма да става -5 градуса и пътя ще е винаги сух, с удоволствие ще спестя 600 лева от гуми :wink:


И аз съм съгласен ....


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Пет 23 фев 2007 0:07


musura написа:...лятната гума при сух път и температура над нулата ще спира по-добре...

Над 6 градуса :wink:


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пет 23 фев 2007 9:21


Аз си търкалям летните от около 3-4 седмици вече,но карам преди всичко в града,така че не съм имал никакви проблеми досега.Просто ми дожаля да гледам как се "топят" зимните на сух асфалт и температури от порядъка на 15 градуса.Вярно е,че при около +3-4 градуса и надолу,летните гуми губят сцепление и особено като се наложи рязко спиране има вероятност да поднесат.В това отношение зимната гума си е зимна гума.
Едно приятелче вече си е стопил наполовина чисто новите зимни гуми (предните),заради високите температури,но той е от региона на Смолян и понеже пътува честичко Пловдив-Смолян не може да сложи летните.
Недейте да рискувате излишно,още не е достатъчно топло в някои части на Родината,особено по височините.Обаче в Пловдив и другите градове в ниското май им е вече време.


Потребителски аватар
many
Мнения: 816
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 17:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот many » Пет 23 фев 2007 9:22


Аз мисля да изчакам до началото на Април, защото чувам, че нещо се говори от Понеделник -10 градуса :shock


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Пет 23 фев 2007 10:06


И аз смятам да изчакам идването на м. април. Но ако температурите се задържат трайно над 12 градуса преди това може да направя смяна.


Потребителски аватар
petarkolev
Мнения: 1702
Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
Автомобил: Jetta II 1.8
Двигател: RP
Местоположение: София

Мнениеот petarkolev » Пет 23 фев 2007 10:07


Колежката е най-разумна.


Потребителски аватар
stoqn_gti
Мнения: 1278
Регистриран на: Сря 10 май 2006 16:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян
Контакти:

Мнениеот stoqn_gti » Пет 23 фев 2007 10:52


Аз моите не съм ги свалял :) то тая зима ква беше нито сняг нито нищо :roll:


Потребителски аватар
bobo7
форумно КГБ
Мнения: 9453
Регистриран на: Чет 16 юни 2005 20:43
Автомобил:
Двигател: AGN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот bobo7 » Пет 23 фев 2007 11:29


аз още не съм решил ;)


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Мнениеот dancing_niki » Пет 23 фев 2007 11:37


За съжаление моите са вече на... 3 зими поне и няма да ги свалям изобщо. По-добре да ги смеля лятото и зимата с нови, отколкото за лятото да си купувам нови, а зимата с тези. Моето мнение за смяната на зимните с летните е минималната температура стане поне 7-8 градуса


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 23 фев 2007 13:50


Тя тази зима си беше само за всесезонки.

Който е сложил чисто зимни, се е прецакал - с толкова много топли периоди с температури над 15 градуса, че и отгоре (а на асфалта доста повече), зимните се изтриват като за световно. :-)

За БГ варианта летни/зимни все повече се обезсмисля с това глобално затопляне. Май ще трябва скоро "перфекционистите" лятото да карат с летни, а за зимата да поддържат още 2 комплекта - зимни и всесезонни и да се менкат в зависимост от прогнозата за следващите 3-4 дни. :-)

Аз затова си карам от доста години с всесезонни, и в хамлетови дилеми от рода на "да сменям или да не сменям"не изпадам. :-)



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта