katmai написа:Здравейте колеги, да използвам темата и аз.
Сменях две предни пружини на Passat b5.5 и сега усещам че колата тегли леко на ляво. Преди не съм усещал да тегли , което ме навява на мисълта че има нещо общо.
Трябва ли да се прави реглаж на пасатеца след сваляне на пружините?
Принципно при смяна на пружини и амортисьори на Б 5.5 не би трябвало да окаже влияние, но е възможно заради по широките отвори за шпилките на горния тампон да се е променил ъгълът на самия амортисьор въпреки, че има пин за центриране. Може и после да не са стегнати в работно състояние амортисьорите към носачите. На мен ми се появява теглене в ляво като сложа джантите със зимните гуми, но като цяло е хубаво да минеш реглаж на предница. Дори и нищо да не се е променяло реглажът с нашите пътища е препоръчителен на 10-15 хил км.
Курт Деликуртев написа: Аз съм имал поне три Б3 и при амортисьорите няма какво да се настройва!
Двата болта долу не са в елипсовидни отвори, както е на някои голфове, а отгоре няма къде да се промени геометрията.
Продължаваш да се изказваш неподготвен приятелю. Точно на Б3 отворите за болтовете към шенкела са разширени и от там се регулира страничния наклон на колелото. На някои голфове това става също от амортисьора, но има и модели на които страничния наклон се прави от шарнира. Неговите 3 болта са в елипсовидни отвори към носача
Относно свалянето и свиването на пружини с тел. Всеки има сам правото да се убие и да се мъчи преди това. Аз също съм се мъчил с тел, въпреки че е опасно.
Искам да видя смяна на предна пружина на мерцедес 190 с тел. Да не приказвам за пружините на бмв с двойно действащите амортисьори в тях. С тел е абсурдно да се сменят. То и с обикновените скоби дето са по две е адски трудно
А относно майсторите, всеки уважаващ себе си майстор, който си изкарва хляба с това би трябвало да има скоба от този вид