VW Passat B3 89г - проблем със спирачки!
- viksanlg
- Мнения: 898
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: VW Passat B3 89г - проблем със спирачки!
Ината ти е безсмислен. Новите дискове, които ги продават закаленият чугун не е темпериран и за това се получават тези изкривявания от резките температурни разлики. Просто има напрежение в структурата на материала и това напрежение трябва да се 0освободи чрез поредица от нагряване и охлаждане по определен начин. Просто искам да намекна, че и 20 диска да си купиш пак ще имаш същия ефект. Свако ми го знаят като най-добрия струар и фрезист във Варна и работи със сума ти сервизи и автосалони и да ти споделя, че и на луксозни марки коли имат същите проблеми, а липсата на добри предни спирачки продължавам да вярвам, че проблема е в накладките ти.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7913
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: VW Passat B3 89г - проблем със спирачки!
Дисковете са от стомана а не от чугун.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: VW Passat B3 89г - проблем със спирачки!
goppa написа:Дисковете са от стомана а не от чугун.
Не съм убеден. С чук и малко старание стават на парчета, стомана не се държи така.
+1 за предните накладки. Обикаляй магазините и ги дери с нокти - тея дето успееш да надраскаш тях купи.
Звучи идиотско, но е истина.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7913
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: VW Passat B3 89г - проблем със спирачки!
bobocamaro написа:goppa написа:Дисковете са от стомана а не от чугун.
Не съм убеден. С чук и малко старание стават на парчета, стомана не се държи така.
+1 за предните накладки. Обикаляй магазините и ги дери с нокти - тея дето успееш да надраскаш тях купи.
Звучи идиотско, но е истина.
Калена стомана също се чупи без да се криви

- viksanlg
- Мнения: 898
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: VW Passat B3 89г - проблем със спирачки!
goppa написа:Дисковете са от стомана а не от чугун.
Ами вземи един диск и го празни с голям чук и като счупиш едно парче и видиш структурата ще ми повярваш. Стоманата не издържа на триене както чугуна и претърпява големи деформации след прегряване. Има и специален графитен чугун, от който се правят втулки за натоварвания на сух режим без смазвания(води се самосмазващ).
-
- Мнения: 446
- Регистриран на: Сря 12 фев 2014 8:38
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AGR 98
- Местоположение: Ловеч
Re: VW Passat B3 89г - проблем със спирачки!
+1 за чугун
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Passat B3 89г - проблем със спирачки!
Разликата между нов и бракуван диск е няколко милиметра. Това са плътни дискове.
Ако го занеса на стругар и той тръгне "да ни удря стружки" де факто свалям диска на минимума и отива в кофата.
Не стига, че съм платил на стругар колкото струва диска, ами дискът отново трябва да лети в кофата по книга.
Накладките са ABE и струваха 30лв.
Не може да ми кажете, че чисто нови дискове са за стругар. То ако беше така, автомобилите като излизаха от завода, щяха 5 пъти в годината да минават гаранционна смяна на спирачни дискове.
Ако го занеса на стругар и той тръгне "да ни удря стружки" де факто свалям диска на минимума и отива в кофата.
Не стига, че съм платил на стругар колкото струва диска, ами дискът отново трябва да лети в кофата по книга.
Накладките са ABE и струваха 30лв.
Не може да ми кажете, че чисто нови дискове са за стругар. То ако беше така, автомобилите като излизаха от завода, щяха 5 пъти в годината да минават гаранционна смяна на спирачни дискове.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7913
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: VW Passat B3 89г - проблем със спирачки!
Дисковете от завода нямат нищо общо с тея от 30 лв.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Passat B3 89г - проблем със спирачки!
Значи по-добре да дам по по 60лв на диск, отколкото да дам 30лв за диск, 20лв на стругар, той да ми го намали на минимума и да го хвърля в кофата, давайки след това 30лв за нов диск, който пак ще струговам и ще хвърля, защото ще е паднал под минимума.
- viksanlg
- Мнения: 898
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: VW Passat B3 89г - проблем със спирачки!
Тези сметки ги правиш ти.Ние нищо такова не ти казваме.Стругаря отнема само няколко десети от новите ти дискове и точка,въобще не става дума нито за милиметър нито дори до минимум да останат.
Добре нека да поразсъждаваме.Имаш еднакво спиране на гумите(две по две -предни задни),следователно на двукръговата система ти спира еданкво и нямаш аномалии по въпроса за спиране по-вече по малко по диагонал,следователно помпата трябва да е ок. Второ задните ти колелета спират по твое твърдение и на майстора по-вече от предните.Единственото устройство което прави налягане е спирачната помпа,независимо дали колата е със серво или не,тоест няма как да е от кантара ,защото ако беше от него отзад или трябваше да имаш по слаби спирачки(защото кантара не отваря достатъчно и задържа спирачната течност или ако има проблем и запушване в него ,щеше да ти задържи и по-малко да спира задното ляво или дясно колело(скоро сменях и аз кантара поради последната причина).Ако кантара(регулатора на спирачно усилие) е развален да кажем и е постоянно "отворен" и не задържа течноста ,когато колата не е натоварена сиреч все едно го няма и има просто едни преходници ,то услието на спиране най много да се изравни с предните колелета ,но няма как да имат по-голямо налягане и да спират по-вече,сиреч за да спират повече задните спирачки от предните и всичко е наред(няма течове омасляване по спирачните повърхности и други ракива),то колега остава всичко в налягането да си е ок,а сцеплението на самите накладки по повърхноста на диска да е лошо и за това ти казах най-приятелски да си купиш хубави такива и ще разбереш разликата.Незнам какви са тези накладки от 30 кинта ама аз за баба Лада най-лошите които съм слагал е тази цена и то преди 7-8 г. марка Феродо беше,а по добрите марки от 55 кинта нагоре и то за Лада.
Мой приятел има пасат като твоя и е регистриран тук във Форума и ми се чудеше как ми спира ладичката , а пасата му натискал силно спирачката ама неможел така...,е поговорихме и си купи хубави накладки и от тогава не слага к'во да е и според мен проблема идва не от общата маса на автомобила.Твърде тежък е и не нито Голф нито Поло.Убеден съм ,че ако беше на килограмите на Поло нямаше да имаш такива резултати!
Добре нека да поразсъждаваме.Имаш еднакво спиране на гумите(две по две -предни задни),следователно на двукръговата система ти спира еданкво и нямаш аномалии по въпроса за спиране по-вече по малко по диагонал,следователно помпата трябва да е ок. Второ задните ти колелета спират по твое твърдение и на майстора по-вече от предните.Единственото устройство което прави налягане е спирачната помпа,независимо дали колата е със серво или не,тоест няма как да е от кантара ,защото ако беше от него отзад или трябваше да имаш по слаби спирачки(защото кантара не отваря достатъчно и задържа спирачната течност или ако има проблем и запушване в него ,щеше да ти задържи и по-малко да спира задното ляво или дясно колело(скоро сменях и аз кантара поради последната причина).Ако кантара(регулатора на спирачно усилие) е развален да кажем и е постоянно "отворен" и не задържа течноста ,когато колата не е натоварена сиреч все едно го няма и има просто едни преходници ,то услието на спиране най много да се изравни с предните колелета ,но няма как да имат по-голямо налягане и да спират по-вече,сиреч за да спират повече задните спирачки от предните и всичко е наред(няма течове омасляване по спирачните повърхности и други ракива),то колега остава всичко в налягането да си е ок,а сцеплението на самите накладки по повърхноста на диска да е лошо и за това ти казах най-приятелски да си купиш хубави такива и ще разбереш разликата.Незнам какви са тези накладки от 30 кинта ама аз за баба Лада най-лошите които съм слагал е тази цена и то преди 7-8 г. марка Феродо беше,а по добрите марки от 55 кинта нагоре и то за Лада.
Мой приятел има пасат като твоя и е регистриран тук във Форума и ми се чудеше как ми спира ладичката , а пасата му натискал силно спирачката ама неможел така...,е поговорихме и си купи хубави накладки и от тогава не слага к'во да е и според мен проблема идва не от общата маса на автомобила.Твърде тежък е и не нито Голф нито Поло.Убеден съм ,че ако беше на килограмите на Поло нямаше да имаш такива резултати!
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12115
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: VW Passat B3 89г - проблем със спирачки!
инжектопляктор написа:Разликата между нов и бракуван диск е няколко милиметра. Това са плътни дискове.
Ако го занеса на стругар и той тръгне "да ни удря стружки" де факто свалям диска на минимума и отива в кофата.
Не стига, че съм платил на стругар колкото струва диска, ами дискът отново трябва да лети в кофата по книга.
Накладките са ABE и струваха 30лв.
Не може да ми кажете, че чисто нови дискове са за стругар. То ако беше така, автомобилите като излизаха от завода, щяха 5 пъти в годината да минават гаранционна смяна на спирачни дискове.
АВЕ са китайски накладки, еквивалент на ИТН. Не е случайно, че кутията им и надписа прилича на АТЕ, само че е червена, а на АТЕ е синя.
Принципно пасата си няма никакви спирачки, освен ако не доработиш. Да смениш задните барабани с дискове, честно казано аз не виждам особен смисъл, но задължителното което трябва да направиш е да махнеш тия плътни дискове отпред и да си монтираш апарати и супорти пак за 256 мм вентиларн диск. С ентилирани хубави дискове и хубави накладки докарваш почти перфектни спирачки. Само че АТЕ накладки са 90 лв за предните колела, дисковете по 70-80 лв бройката.
Относно биенето, провери вътрешните накрайници и рейката за луфт, както и задните тампони на предните носачи.
Аз преди няколко години заради биене в предницата при спиране смених стотина кила спирачни дискове нови, после пак заради същото минах на 280 мм дискове и докато не смених вътрешните накрайници биенето не изчезна. А смених дисковете в Берковица, отидох на море и вместо да бозим на плажа на паркинга на районното в несебйр сменявах дискове. Като се върнах ги смених още веднъж

Сега съм на 280 мм АТЕ дискове и накладки, спускам Петрохан за 10-12 минути и долу в Бързия колата си спира перфектно без аномалии.
Това с АВЕ накладки не можеш да го постигнеш
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: VW Passat B3 89г - проблем със спирачки!
И в друга тема бях писал-аз имах същия случай с нови дискове.Занесох ги на стругар и той НЕ отне стружка от повърхността,където трият накладките,а отне някъде по основата-мисля там където ляга диска на главината. На въпроса ми що става така с нови дискове,отговорът му беше,че материала бил ''суров''.Какво значи това не съм се задълбочавал да го разпитвам,щото е малко инатест.
-
- Мнения: 446
- Регистриран на: Сря 12 фев 2014 8:38
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AGR 98
- Местоположение: Ловеч
Re: VW Passat B3 89г - проблем със спирачки!
Означава ,че не е закален , не е циментован и т. н.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Passat B3 89г - проблем със спирачки!
К.Одаджийски написа:Само че АТЕ накладки са 90 лв за предните колела, дисковете по 70-80 лв бройката.
ATE са 53лв, TRW са 50лв, Valeo са 44лв, Bosch са 50лв. Китайските са 20-25лв. ABE са 30лв.
Ако нещо имаше луфт, нямаше да спре да бие. А то след смяната на диска беше спряло.
От частите бяха ми казали, че стават. За това ги и взех. Ще взема едни ATE тогава и да видим.
Апарати втора ръка читави едва ли ще намеря. Ще трябва да купувам нови, което е 200лв/броя.
viksanlg написа:Стругаря
Пари на стругар няма да дам. Последният, при който карах нещо ми се направи на интересен и като цяло се имат за много важни.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта