Не знам на 1.6 къде е TPS-а, просто го казвам да си има 1 на ум, понеже после става тегаво! Аз лично никога не свалям дросела и си успявам доста добре да го почистя, като цяло проблема при задръстването е до клапата, няма много смисъл да бъркаш много навътре. При запалена кола няма да бута клапата до край, до 6к оборота, само по самата клапичка и оста, аз поне така чистя мойта, първо на загасен двигател хубаво, накрая я паля и впръсквам леко и дозачиства самата клапа, няма да бърка навътре(това не е задължително, ако иска може и да не го прави на запален, лична преценка, тва го правя за да влезе от препарата в дросела на запален мотор). Инак да, като цяло 1 път е достатъчно за годината, аз мойта я чистя с прането на въздушния филтър и почистването на дебитомера, тия 3 неща ги правя заедно за най-добър ефект и най "свеж въздух".
Колкото до адаптацията, единствения вариант при който няма да му трябва, е когато дросела е електрически и се адаптира сам при даване на контакт, аз лично се съмнявам при него да е такъв, др вариант е да кара 100тина км в адаптивен режим, аз лично не го предпоръчвам, най-добре да се зададат фабричните настройки с VCDS или др софт.
Само не разбрах колко по голям ефект иска да постигне колегата и има ли проблем колата, че си мисли, че с това 
повторно упражнение ще го излекува? Ако му играят оборотите след 1вото чистене и ако не е адаптирал, може да е от това, но ако всичко е наред, няма какво да се занимава според мен до смяна или пране на възд. филтър.
			
									
									Почистване на дроселна клапа !
Re: Почистване на дроселна клапа !
Голф 4 1.4 2001г. - Оборотите играят и гасне дори в движение понякога.На компа ми дава някаква грешка в ЕГР. Но мисля че има и проблем със самата дросел клапа.С почистване на клапата ли да започна, надявам се да не се стига до смяна.Или поне само ЕГР да сменя.Моля приемам съвети, че много ми е мил Голф-у
			
									
										
						- Иво.Ивайлов
 - Мнения: 1
 - Регистриран на: Съб 23 дек 2017 11:42
 - Автомобил:
 - Двигател:
 
Re: Почистване на дроселна клапа !
Съжалявам за глупавия въпрос  
 ама някой може ли да ми каже (ако покаже още по-добре) къде се намира дросел клапата ми  
 Колата е Golf 4 1.6 AKL
			
									
										
						Re: Почистване на дроселна клапа !
Здравейте, купих си Lupo 1.0 AHT 1998г. Двигателя държи постоянни 1500 оборота на празен ход. Последва чистене на дроселова клапа,както и отваряне на пластмасовата част за чистене на пистите и „ключето” за крайно отпуснато положение на педала.Ефекта е нулев. Дроселовата клапа е сменяна от предишния собственик,има надпис Lupo с бял маркер. Нулиране на компа с махане на акумулатор не помага.Датчика за температурата е проверен. Къде в Пловдив могат да ми адаптират/обучат дросела за работа на празен ход?
			
									
										
						- Каспър
 - Мнения: 2227
 - Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
 - Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
 - Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
 - Местоположение: София
 
Re: Почистване на дроселна клапа !
Стъпковия мотор в корпуса на дросела може да е повреден, също пистите на тпс може да са износени и чистенето да не помага.
			
									
										
						- 
				ivanov6600
 - Мнения: 22
 - Регистриран на: Пон 22 окт 2007 17:21
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: София
 - Контакти:
 
Re: Почистване на дроселна клапа !
nikman написа:Здравейте, купих си Lupo 1.0 AHT 1998г. Двигателя държи постоянни 1500 оборота на празен ход. Последва чистене на дроселова клапа,както и отваряне на пластмасовата част за чистене на пистите и „ключето” за крайно отпуснато положение на педала.Ефекта е нулев. Дроселовата клапа е сменяна от предишния собственик,има надпис Lupo с бял маркер. Нулиране на компа с махане на акумулатор не помага.Датчика за температурата е проверен. Къде в Пловдив могат да ми адаптират/обучат дросела за работа на празен ход?
Нямаш никакви повреди. При мен беше точно така. Имах проблеми с дросела и какво ли не правих, чистене и само глупости. Слагах други клапи и накрая и нова с новата проблема беше, че държи 1500оборота и нищо не може да се направи.
Но един ден открих проблема. Жилото беше опънато. Жилото за газта минава в кожух който преди дросела е хванат с една ламаринка(клинче) с преместването на пред и на зад регулираш оборотите на празен ход.
Re: Почистване на дроселна клапа !
Здравейте. Имам Голф 3 хечбек 93 та година. 1.4 ABD. При мене въздушния филтър не е от този тип, но да попитам..пак се разкача по същия начин нали ? Развиват се 3 болта отгоре и само това, за да стигна до дроселовата клапа ?
			
									
										
						- StanTheMan
 - Мнения: 211
 - Регистриран на: Пет 02 ное 2007 22:09
 - Автомобил:
 - Двигател: AFT
 - Местоположение: Смолян; София
 - Контакти:
 
Re: Почистване на дроселна клапа !
Здравейте,
Да споделя и моя опит, може да е полезен на някой:
Колата е тази от гаража Г3 1,6 AFT 1997г.
Проблемът беше в това, че при изключване от скорост оборотите се "гмуркаха" до 450-500 и тръгваше да гасне, след което се връщаха на 850.
Понеже нямах кабел, за да съм спокоен, че ще мога да я пусна да се обучи след почистването, както беше казал един колега по-рано, разкачих клемите на акумулатора, за да може да се рестартират настройките ѝ, докато я почиствах. На мен всичко ми отне около 30мин.
След това закачих клемите и в очакване на директни 2000 оборота при палене, завъртях ключа.
Да, ама не - директно ги качи на около 1100, след което без да подавам никаква газ я оставих така още 10-ина минути да се самообучи дросела и да загрее двигателя, като още на втората започна да смъква постепенно оборотите и ги закова на вечните за моята кола 850 :-)
И така всичко мина перфектно при мен и проблемът с "гмуркането" изчезна и при изключване от скорост оборотите падаха директно на 850
			
									
										
						Да споделя и моя опит, може да е полезен на някой:
Колата е тази от гаража Г3 1,6 AFT 1997г.
Проблемът беше в това, че при изключване от скорост оборотите се "гмуркаха" до 450-500 и тръгваше да гасне, след което се връщаха на 850.
Понеже нямах кабел, за да съм спокоен, че ще мога да я пусна да се обучи след почистването, както беше казал един колега по-рано, разкачих клемите на акумулатора, за да може да се рестартират настройките ѝ, докато я почиствах. На мен всичко ми отне около 30мин.
След това закачих клемите и в очакване на директни 2000 оборота при палене, завъртях ключа.
Да, ама не - директно ги качи на около 1100, след което без да подавам никаква газ я оставих така още 10-ина минути да се самообучи дросела и да загрее двигателя, като още на втората започна да смъква постепенно оборотите и ги закова на вечните за моята кола 850 :-)
И така всичко мина перфектно при мен и проблемът с "гмуркането" изчезна и при изключване от скорост оборотите падаха директно на 850
- 
				guU
 - Мнения: 70
 - Регистриран на: Вто 29 ное 2016 19:06
 - Автомобил: Volkswagen Polo 9n
 - Двигател: BBY 2003
 
Re: Почистване на дроселна клапа !
Здравейте. Ако дросела се чисти,без да се сваля,нужна ли е адаптация?
			
									
										
						- tdi fen
 - Мнения: 4746
 - Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
 - Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
 - Двигател: TDI AGR
 - Местоположение: София
 
Re: Почистване на дроселна клапа !
сваляш минуса на акумулатора преди да я почистиш
			
									
										
						- 
				guU
 - Мнения: 70
 - Регистриран на: Вто 29 ное 2016 19:06
 - Автомобил: Volkswagen Polo 9n
 - Двигател: BBY 2003
 
Re: Почистване на дроселна клапа !
Вече е свършено без да се сваля минуса Сега при поддържане на постоянна скорост се получава едно придърпване за момент и,като се подаде газ се оправя. Чудя се дали не е от дросела да иска адаптация
			
									
										
						Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 32 госта