ABF vs KR vs C20XE vs ????? сравнение м/у няколко 16Vмотори

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Пон 19 фев 2007 20:05


kav4o написа:Това,че са "скопили" 20-тина коня е много тъпо


само си помисли, че ако не бяха "скопени" тези кончета, колите щяха да са акцизни и голяма екзотика за БГ, както VR6 примерно :wink: Важното в случая е, че лесно се "отскопяват" :) до 170 кс.




Потребителски аватар
Golf 3 1.8
Мнения: 1034
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Golf 3 1.8 » Пон 19 фев 2007 20:20


musura написа:
kav4o написа:Това,че са "скопили" 20-тина коня е много тъпо


само си помисли, че ако не бяха "скопени" тези кончета, колите щяха да са акцизни и голяма екзотика за БГ, както VR6 примерно :wink: Важното в случая е, че лесно се "отскопяват" :) до 170 кс.

Точно тва написах и аз колега.....А е до са гледах некви пичове от англия с динографики на кр-ите им.Ми под 180кс нямаше а не бяха с кой знае какви подобрения....Портната глава изместване на запалването два изп.вала и некви други дреболии и хоп 40кс.Тия ми счупиха главата.


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Вто 20 фев 2007 0:27


След днешното четене на статии на тема 16v двигатели, се оказа, че тази тема е доста дискутирана по останалите VW форуми по света и всеобщото мнение е, че основната разлика между VW и Opel е в дизайна на главата. Даже прочетох една статия на някакъв спец, който казва, че когато прочел навремето, че VW ще пускат 16в мотор с вертикални изпускателни клапани, не повярвал че е истина.

Това е разрез на VW глава:
Изображение

Както се вижда, клапаните са под различен ъгъл, което се води основната разлика между VW и Opel, както и остновната грешка на VW :wink:

Навремето са се продавали performance глави, с които са се постигали доста по-добри резултати (280 к.с. без турбо :shock )

картинка 1 картинка 2 картинка 3

Както по-горе казаха колегите, дизайна на главата на опелските мотори е на Косуърт и по всеобщо мнение са се справили блестящо със задачата, от където идва повечето въртящ момент и по-лесното последващо тунинговане на мотора със сравнително малко средства.

А ето тук какво казва Robbert Collins, a former Drake employee:
(сори за английския, но не ме бива в преводите :oops: )
DON'T (read that again DON'T) get a VW 16v. They are absolutely junk.
If you saw the insides of one, you would puke. It is a dead-player
for high performance. The exhaust valves are top-dead-center over
the combustion chamber, and make a 95 degree bend around to exit the
head. BAD!


Before the head came out, rumors were circulating as to its design
characteristics. All of us in the high performance business cringed
at what we heard. We heard that VW had designed the head with the
exhaust valves top dead center over the combustion chamber; the
intake valves cocked over about 20 degrees. We said if that was true,
the head was junk. We couldn't believe VW (read that ANYBODY) would
introduce a high performance head with such awful flow characteristics
.

When I saw my first 16v head (off the motor), all my nightmares turned
into reality. Actually, it was worse than I thought. The exhaust valves
were top dead center, but the exhaust ports exceeded a 90 degree bend
to allow the gas to exit. This head was obviously not designed for
performance. The valves spacing is too close together, thus putting
in bigger valves would be near impossible. The only possibility of
obtaining higher performance was porting and polishing
.


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Вто 20 фев 2007 8:33


Айде още малко на инглиш

Ok lets talk about engines. Lets compare some of the best engines with the vw 16v engine.

First when i built an engine i determine the purpose of the engine and the rpm bandwith that i will need the power. How many horsepower i will need and the engine time limit.(reliability).

Reliability and power is something completly diferent.

2 things makes an engine broke : piston velocity and piston aceleration.
When an engine have long stroke the piston velocity goes higher. Typicaly 25m/sec its the limit of a normal engine. The abrasion of the piston inside the engine is very important. So a vw 2ltr engine with 92,8 stroke have 25,1m/s at 8100rpm. If we need to work this engine to higher rpms we must reduce the stroke, for example: from 92,8 to 85 (1817cm3) at 8100rpm we will have 23m/s so we can go to 9000rpm that we will have 25,5 m/s piston velocity. Some guys think that displasment is better than higher rpms. Thats stupid. I prefer an 1.670cc engine that revs 12000rpm thank a 3ltr engine that works 7500rpms. This balance is absolutely calculatable. All the mater is the actual flow of eatch engine lbs/min.Lets see an example:
3ltr engine with 8,5 comp.ratio and 7500rpm limit with volumetric efficiency 82% will gave us 62lbs/min. A 1,7ltr engine with 11 comp.ratio and 12000rpm limit with volumetric efficiency 82% will gave us 70lbs/min. The things are clear.
The other thing is the piston aceleration. Its very important the type lenght of rod / stroke ratio. The vw 2ltr engine have 159/92,8 = 1,713
1,6 - 1,7 is bad engine with rpm limit until 7000rpm max.
1,7 - 1,8 is good engine that can revs 9000rpm.
1,8 - 2,0 is very good engine that can revs 12000rpms.
So vw engine with 1,713 have 30000m/sec2 acceleration piston velocity and piston position from TDC 50000m/sec2 acceleration. When this prices reduces the best lenght to stroke ratio we have. My engine now have 2.105 length to stroke ratio and gives me the benefit to rev it until 12700rpm with no problem. For example a cosworth engine that have 90,8mm piston 76mm stroke and 130mm rod its better engine from stock 2ltr vw because have at 10000rpm 25m/sec 1,710stroke ratio. But thats only the design of the engine. Design of the engine cant give us power but can alow us to rev the engine higher. Cylinder head makes the power. Some theories tells that an cylinder head with bigger valves is better. Thats almost inacurate.
Typical its true but in real fact is mistake.Lets see the theory.
Vw 1.8ltr kr head have 117cfm inlet and 91,2cfm exsaust.
Cosworth have 122cfm inlet and 95,9cfm axsaust.
Theory tell us:
CFM x No. of Cylinders x 0.43 = BHP
Vw 117cfm x 4 x 0.43 = 201.24 bhp.
Cosworth 122cfm x 4 x 0.43 = 209.84 bhp.
Cosworth intake valve is 35mm and vw 32mm.
Typicaly the cosworth head its better BUT lets see it in action:
All the matter of power is how much mixture can pass at the same period of time.
Lets compare the 2 engines with same parts exaclty:
Vw 32mm intake valve 8000rpm limit and 10mm valve lift.
Cosworth 35mm intake valve 8000rpm limit and 10mm valve lift.
Cosworth 131,14 m/s flow mixture.
Vw 140.86 m/s flow mixture.
Thats the real benefit of the vw engine that noone knows.
The cosworth have 1005.16 mm3 valve open, vw have 942.33 mm3 but thats nothing to do with power / flow mixture per sec.
These years i am searching all the kind of engines i ve spent many many hours compare eatch other. Cosworth, Opel Vauxhall XE 16v, 3Sgte st205, Mitsubishi evo. Cosworth is the best of all the above and its more easy to tune.A good engine is more cheap to make it better but a normal engine is most expensive and dificult to make it better.I ve spent thousants of $ and private time to compare all the engines and to make the normal vw engine propably the best of all. I can write for hours but i have limited time.


Потребителски аватар
sin orel C20XE
Мнения: 944
Регистриран на: Сря 06 сеп 2006 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот sin orel C20XE » Пет 23 фев 2007 18:11


Както каза РАСО,главата на С20ХЕ е уникална,но и долнището не е зле.А и голямо преимущество е и че изпускателната система е отпред!
ПП:Голф 3 1.8,сега видях темата ти в Тунинга,много ревеш за килата на Астрите!


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Пет 23 фев 2007 19:18


sin orel C20XE написа:Както каза РАСО,главата на С20ХЕ е уникална,но и долнището не е зле.А и голямо преимущество е и че изпускателната система е отпред!
ПП:Голф 3 1.8,сега видях темата ти в Тунинга,много ревеш за килата на Астрите!


Това, че испускателния колектор е отпред не е предимство, точно поради тази причина от Хонда обърнах мотора за Сивик Тайп-Р за да бъде изпускателния колектор отзат, а не отпред както е при обикновенните хонди.
Предимствата да е отзат са повече :wink:


Потребителски аватар
Golf 3 1.8
Мнения: 1034
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Golf 3 1.8 » Нед 25 фев 2007 16:40


sin orel C20XE написа:Както каза РАСО,главата на С20ХЕ е уникална,но и долнището не е зле.А и голямо преимущество е и че изпускателната система е отпред!
ПП:Голф 3 1.8,сега видях темата ти в Тунинга,много ревеш за килата на Астрите!

Нещо ако искаш да ми кажеш ми пиши на лични а не пълни темата с тъпните ти :D .


Потребителски аватар
sin orel C20XE
Мнения: 944
Регистриран на: Сря 06 сеп 2006 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот sin orel C20XE » Нед 25 фев 2007 18:24


Golf 3 1.8 написа:
sin orel C20XE написа:Както каза РАСО,главата на С20ХЕ е уникална,но и долнището не е зле.А и голямо преимущество е и че изпускателната система е отпред!
ПП:Голф 3 1.8,сега видях темата ти в Тунинга,много ревеш за килата на Астрите!

Нещо ако искаш да ми кажеш ми пиши на лични а не пълни темата с тъпните ти :D .

Ок брат,нищо не искам да ти кажа и няма кво да ти пиша,просто ми става смешно от някои твои постове,а дали са тъпни или не,не е твоя работа!
Сори за офф-а по темата!


sharkdata
Мнения: 11
Регистриран на: Нед 25 фев 2007 21:56
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот sharkdata » Сря 04 апр 2007 13:52


Така изчетох доста но пак не разбирам кой мотор е по добър ХЕ или АБФ.Да обощим
1:АБФ по дълъг ход на бутала -това по добре ли е или по лошо
2:АБФ несъвършенна цилиндрова глава но пък ХЕ-то не маже както трябва разпр. валове можели да се намери на разумна цена от онези перформанс цилиндрови глави споменати по горе
3:ХЕ-то като цяло по показателите е по добър но ако на АБФ се направивят подобрения от рода изпускателна система скорости цилиндрова глава и т.н. дали ще бие по въртящ момент ХЕ-то
4:кой мотор е по издръжлив в режим сток ако е вярно че ХЕ-то има ковани елементи то това е голямо предимство в турбо конверсите та затва питам кои мотор е по добър за турбо конверсия.
5:Коя от 2-те електроники е по добра и спец. за турбо конверсия разбрах че на абф-трее да се смени мап-сензора
И като цяло може ли да ми кажете кои мотор е по добър при турбо конверсия с сток карантии и дали ще ми е така лесно да сложа ХЕ мотора на голф 2 както ако искам да сложа АБФ.Щот все пак АБФ ще е доста лесно на голф 2 ама ХЕ щот на онази картинка стои супер но дали се слага така лесно.A за Хе-то виждам че има събрат CE20LET които е турбо мотор с 204 коня дали от него могат да се вземат буталата че някъде четок че с атмосферки бутала могат да се постигнат до 250 коня :lol: но според мен основен недостатък на ХЕ е предно разположените изпускателни тръби :oops: знам че го казвам неуместно тук но нисан 200sx s14 2.0L атмосферка е 204коня сток с 2 разпределителни вала но не е с ремък а с верига :wink: дали абф с сток но с онази цилиндрова глава може да стане толкоз :lol:


Потребителски аватар
vlado_88
Мнения: 129
Регистриран на: Пон 12 фев 2007 0:21
Автомобил: Golf 4 AGU
Двигател: AGU
Местоположение: Благоевград
Контакти:

Мнениеот vlado_88 » Пет 06 апр 2007 0:28


незнам кои, как,ама до колкото сам бил на бужура в клас А опел ма4ка фв-то ама в клас Б кадето играят охлиувите ФВ-то нправо им разказва играта :lol: :lol: :lol:


до колкото си спомням една 4ерна Голф 1-ца на оранжавата Астра "много бърза"
и показа каде е финала :wink: :wink:


sharkdata
Мнения: 11
Регистриран на: Нед 25 фев 2007 21:56
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот sharkdata » Пет 06 апр 2007 1:05


Извинявам се за тъпия въпрос,незнам за опеловите двигатели много но C20XE който е атмосферка 150 коня е с предно разположен изпускателен колектор аджеба C20LET 204к.с. е същия мотор но с турбо на него каде му е изпускателния колекто отпред или отзад :oops:


Потребителски аватар
stoqn_gti
Мнения: 1278
Регистриран на: Сря 10 май 2006 16:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян
Контакти:

Мнениеот stoqn_gti » Пет 06 апр 2007 1:31


sharkdata написа:Извинявам се за тъпия въпрос,незнам за опеловите двигатели много но C20XE който е атмосферка 150 коня е с предно разположен изпускателен колектор аджеба C20LET 204к.с. е същия мотор но с турбо на него каде му е изпускателния колекто отпред или отзад :oops:


Колега ето няколко снимки на които се вижда отговора на твоя въпрос :wink:
Изображение
Изображение
Изображение

Мисля че вече знаеш отговора :)


sharkdata
Мнения: 11
Регистриран на: Нед 25 фев 2007 21:56
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот sharkdata » Пет 06 апр 2007 1:46


много красиви снимки :maaad: мерси за инфото


Потребителски аватар
stoqn_gti
Мнения: 1278
Регистриран на: Сря 10 май 2006 16:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян
Контакти:

Мнениеот stoqn_gti » Пет 06 апр 2007 1:50


sharkdata написа:много красиви снимки :maaad: мерси за инфото

За нищо :wink: все пак вече знаеш това което ти трябваше :wink:


Потребителски аватар
Velko
Мнения: 1453
Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: ABF vs KR vs C20XE vs ????? сравнение м/у няколко 16Vмотори

Мнениеот Velko » Пон 20 юни 2011 22:20


От много хора съм чувал, че двигателя на Опел е по-добър.Имал по-висока компресия.На мен лично ми харесва как изглежда - капака на клапаните, колекторите :D



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта