Здравейте, както се разбира от заглавието имам проблем със зумера и лампата на маслото. За червената говорим естествено. Буса е Caravelle T5 2.5TDI 130hp 2008г. на около 380 000км. Проблема се изразява в това, че се активират без да има нужда и всеки път лампата мига общо 6 пъти като при първите 3 свири и зумер, а при вторите 3 само мига. Не се късае честотата на повтаряне от това колко продължително се кара или колко е натоварен буса. Прави го и в ниски и във високи обороти. Може за 1 минута да го направи няколко пъти или за 300км при високо натоварване нито веднъж. Маслото е Castrol карам всичките си коли с него и нямам проблем. Филтрите също са сменени. Сега сменихме датчика с оригинален, но проблема си остана. На диагностиката беше записано единствено проблем с механичнана част на турбото, но тук няма как да се регулира и незнам какво може да е общото. Ще се радвам ако някой може да даде идея ат какво може да е.
Поздрави
Лампа за маслото + зумер Caravelle T5
Re: Лампа за маслото + зумер Caravelle T5
Преди да правиш каквото и да е, измери налягането на маслото за да си сигурен, че всичко си е наред. Ако няма налягане - може да е задръстена цедката на маслената помпа, маслото да не е с правилния вискозитет, да е запушен филтъра, износена маслена помпа или просто за 380 000 мотора да е износен и да има големи луфтове.
Ако при студен и топъл мотор нялагането си е в норма, можеш спокойно да продължаваш да търсиш проблема по токовете и електрониката. От късните Т3-ки нататък (след 86-та мисля) всички VW-та са с "Динамичен контрол на налягането". Т.е. имат два сензора за налягане - ниско и високо. Сензорът за ниско налягане подава маса (-) и е нормално затворен - когато има налягане той отваря и спира да дава сигнал. Той работи под 1800 оборота на двигателя и ако не бъркам превключва на около 0,4 бара. Този сензор кара лампата само да мига, както като дадеш на контакт, така и на празен ход, ако няма налягане.
Сензорът за високо налягане отново подава (-),но е нормално отворен - когато има налягане, той затваря и подава сигнал или с други думи ако е прекъснат кабела или датчика е приключил пътя си, зумера пищи. Ако правилно си спомням той превключва на около 0,7 бара. Неговото показание се взима предвид над 1800 оборота. Този сензор е вързан със зумера и при мен ми направи яко мизерии на Т3-ката.
Ако си измерил, че в системата има налягане, следващата стъпка е да замериш двата сензора, дали включват/изключват. Ако те са наред прослушай кабелите.
При мен вторият сензор давапе проблеми и накрая разбрах, че при Т3 почти серийно отзад на платката на километража се прекъсва пистата, сигналът не стига до таблото и зумера се побърква.
П.С. Тук пичовете са описали малко по-подробно нещата и са дали някакви процедури за тестване на системата. За Т4 нямам идея къде са тези сензори, май единият е на филтъра, другия на главата, но не гарантирам.
http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=109439
Колега мението не е за темата.Чети между редовете. MOD
Ако при студен и топъл мотор нялагането си е в норма, можеш спокойно да продължаваш да търсиш проблема по токовете и електрониката. От късните Т3-ки нататък (след 86-та мисля) всички VW-та са с "Динамичен контрол на налягането". Т.е. имат два сензора за налягане - ниско и високо. Сензорът за ниско налягане подава маса (-) и е нормално затворен - когато има налягане той отваря и спира да дава сигнал. Той работи под 1800 оборота на двигателя и ако не бъркам превключва на около 0,4 бара. Този сензор кара лампата само да мига, както като дадеш на контакт, така и на празен ход, ако няма налягане.
Сензорът за високо налягане отново подава (-),но е нормално отворен - когато има налягане, той затваря и подава сигнал или с други думи ако е прекъснат кабела или датчика е приключил пътя си, зумера пищи. Ако правилно си спомням той превключва на около 0,7 бара. Неговото показание се взима предвид над 1800 оборота. Този сензор е вързан със зумера и при мен ми направи яко мизерии на Т3-ката.
Ако си измерил, че в системата има налягане, следващата стъпка е да замериш двата сензора, дали включват/изключват. Ако те са наред прослушай кабелите.
При мен вторият сензор давапе проблеми и накрая разбрах, че при Т3 почти серийно отзад на платката на километража се прекъсва пистата, сигналът не стига до таблото и зумера се побърква.
П.С. Тук пичовете са описали малко по-подробно нещата и са дали някакви процедури за тестване на системата. За Т4 нямам идея къде са тези сензори, май единият е на филтъра, другия на главата, но не гарантирам.
http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=109439
Колега мението не е за темата.Чети между редовете. MOD
Re: Лампа за маслото + зумер Caravelle T5
Много благодаря за съветите. Маслото е такова каквото му дават по каталог. Налягане има. Двигателя е отварят и цедката е ок. Вероятно е ел. Проблема защото нсеки път мига точно определен брой пъти. Сменил съм само един затчик защото в магазина ми казаха че бил само 1 имало датчик за следене нивото на маслото. Сега се замислям дали няма и втори а в магазина просто да не са били достатъчно компетентни.
Re: Лампа за маслото + зумер Caravelle T5
Вероятно трябва да тъпся кой е втория датчик и къде седи защото аз свених само този на блока. И след като и двата са нови тогава да се търси проблема
Re: Лампа за маслото + зумер Caravelle T5
Днес ходих до представителството и оттам ме убедиха че имало само един датчик другият бил за нивото на маслото не знам какво да търся почвам да се замислям дали не е проблем кабела
- avtohit77
- Мнения: 1292
- Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
- Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
- Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
- Местоположение: Плевен-Елхово
Re: Лампа за маслото + зумер Caravelle T5
Датчика е на картера.
Re: Лампа за маслото + зумер Caravelle T5
В Порше Изток казаха че датчика на картера бил за нивото и температурата на маслото и нямал връзка с червената лампа. Дали е така нямам представа.
Re: Лампа за маслото + зумер Caravelle T5
Здравейте, проблема е разрешен с покупка на блок и колянов вал втора употреба и оборудването им изцяло с нови части. Стария блок имаше набита суха риза на 1-ви цилиндър 3-ти беше сериозно надран и биелата на същия беше превъртяла защото вала е прешлайфан и куп други такива с 2 думи двигателя е прикърпен за продаване на фаона на перфетното купе и салон кой би предположил, че може всичко да е за боклука, но каквото било било след една сериозна инвестиция буса вече е с почти чисто нов двигател :) . Сега обаче се явява следния проблем 2 пъти взимаха майсторите инстромент за зацепване на BNZ двигател като първия път го зацепиха, а втория го провериха белезите са на 100% ок, но когато са включени датчиците за положение на разпределителен и колянов вал буса не иска да запали. Щом датчика за положението на разпределителния вал се изключи пали веднага. След като запали и без да го гасим включим буксата на разпределителния вал всичко си заработва и датчиците мерят точно ако на коляновия е 800 на разпределителния е 400 или 2000/1000 или 3000/1500, но при палене ако са включени и двата няма палене. Мислихме че картата за горивото е на високи обороти т.е. 240-250, а той правеше 210 но се оказа че тук е отстранен този проблем с високите обороти при палене. Казаха ми днес незнам дали е вярно това, че датчиците трябвало да се синхронизират след такъв ремонт и за целта да ходя в Порше Изток ама не съм много сигурен дали такова нещо има и дали там ще могат да го направят. Някой правил ли е нещо подобно и знае ли къде както и всякакви други съвети ще са ми от полза.
Поздрави
Поздрави
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта