Хора, недейте така де :) .
Всеки има право на мнение - позитивно или не, то е от полза и човека, който го е написал, има право на него. Както пише, темата е за отзиви за работата на сервиза. Не е само за позитивни такива

.
Благодаря на хората, изказали критика, благодаря и на хората, които са изказали позитивни мнения, но спора между двете страни, е ненужен и моля да го прекратите :) .
Колегата изказа своето мнение и аз го разбирам добре, изказах своето, но ще бъде по-подробен този път, защото явно е нужно.
Още в началото на темата съм написал, че при извършване на ремонта ако видим нещо, което е пряко свързано с този ремонт, ще бъде казано на клиента и т.н. и ако той е съгласен, отстранено. Примера с накладките е точно на място за това - при смяна на накладки, когато огледам диска (което задължително се прави), казвам на клиента - за смяна е, не е за смяна, скоро ще е за смяна, счупен е и т.н., защото е неразделна част от този ремонт. Същото ще се случва и с компресора - когато го сваля, ако видя, че му е крива шайбата или му е износен съединителя или тече от уплътнението на оста, ще се обадя и ще кажа, няма само да му сменя лагера, защото е глупаво да го сглобя така. Без значение става, че ще отнеме повече време, защото трябва да се направи тук и сега, както се казва. Това се компенсира с оставане до по-късно на работа, примерно или във времето, което остава когато някой не дойде, а почти всеки ден има по един такъв. За обт. ролка за ремъка на компресора обаче - ако я завъртя и видя, че е износена, ще кажа, ако ли не обаче - няма. Причината обикновено да не го правя вече, не е във времето, не и в графика, защото за всеки е ясно - това отнема точно 10 секунди. Причината е единствено и само в клиентите ни, колкото и странно да ви се стори. Ще обясяна и защо - работим с всякакви хора, с коренно различни идеи за живота. Част от клиентите ни са като колегата "Silent" - искат да поддържат колата в добро състояние и всичко да е наред и ни имат доверие за това, което ще им кажем, че има да се смени допълнително и предполагат, че ще го направим, без да ни го кажат, понеже такива са представите им за нещата (което аз също смятам за правилно между другото). Няколко години работехме точно така, поради причината, че нашето вътрешно убеждение също беше такова - вдигне ли се колата, се оглеждаше всичко, пишеше се всичко, сваля ли се ремъка, без значение за какво, се оглежда всичко, дори да не се изисква от нас изрично. Даже ако съм чул, че има паразитни шумове при работата на двигателя, съм свалял ремък, за да огледам ролките, въпреки че колата е дошла за съвсем друго и няма оплакване по този въпрос. Въобще, един цялостен преглед, както се казва. През годинините се оказа, че голяма част от клиентите ни, са твърдо против и не искат да се работи така, което наложи да променя нещата до другата крйаност. Много пъти сме се обаждали да кажем на някого, че има за смяна еди какво си и отговорите са били "моят майстор каза, че то си е наред, не го пипай" или "смени, каквото съм ти казал, не ми говори глупости" и тем подобни коментари от същия сорт. Редовно съм сменял чисто здрави части с нови, защото клиента така е казал - обаждам се, казвам, че еди какво си е здраво и не е там проблема, ама той ми обяснява неговия майстор какво му е казал и как това, което аз казвам, не е вярно, защото той му има безусловно доверие и да сменя еди какво си, без да умувам. Когато нещата не се оправят, следва обвинение в стил "ти не си го сменил, затова проблема си остана" и тем подобни, което ми коства излишни нерви и психически усилия. Също така аз виждам един напукан тампон и препоръчвам да се смени, но клиента после казва "ти искаше да ме прецакаш да го сменя, защото аз с напукания минах 20 000км преди да се скъса" или пък шарнир със скъсан маншон, който съм препоръчал да се смени, ама той бил изкарал 10 000км преди да се разтропа. Именно заради такива хора, които се оказаха преобладаващата част (за огромно съжаление на тази държава), преди няколко години взехме решение да се прави само това, което клиента иска от нас, ако не е пряко свързано с ремонта на дадения агрегат и да не "умуваме" , ако не се изисква от нас. Това написах и в началото на темата - който не е сиугрен какво точно иска, да дойде да видим какво му има на колата, преди да си запише час за смяна на нещото, което някой му е казал или той е решил. Идва примерно клиента и казва, че му е за смяна лагера на шайбата на компресора. Нито питам как го е решил това, нито питам защо иска да го сменя - вдигам си колата, свалям си ремъка, сменям си лагера и ако има друго по компресора, му го казвам и ако иска да го сменяме, сменяме, а ако не, му го записвам като препоръка. Сглобявам си, без огледа на това в какво състояние му е останалата част от колата и не "умувам" излишно. Най-много да му напиша някоя препоръка да си сложи кора, ако заради това е заминал лагера, защото иначе няма гаранция за новия лагер. Това не го правя толкова заради графика, а за да си щадя нервната система, поради гореописаните причини. Ако клиента иска да му се видят другите неща, може да подходи по друг начин, както съм написал в темата - примерно "казаха ми (реших, мисля си), че е за смяна лагера на шайбата на компресора, вижте дали е за смяна, вижте дали има и друго за смяна и т.н." - това се записва по този начин в графика и гарантира, че клиента има доверие в нас и в това, което ще му кажа, че има да се направи и няма да си късам нервите. Ако не го каже обаче, означава, че е сигурен в диагнозата си (без значение дали той си я е поставил или друг човек) и аз правя това, което той е изискал от мен - нито повече, нито по-малко :) .
По въпроса за счупените дискове, ще дам още един пример - обажда се една жена с Голф 4 и казва, че колата има шум от двигателя, когато работи и изчезва антифриз. Помоли да направим всичко, което е нужно, когато я докара и ние така си записахме, очаквайки, че става дума за някоя ролка на пистовия ремък и някой фланец (работа за не повече от 1 ден). Е, оказа се, че шума е от ангренажната ролка (използвана над ресурса си), антифриза тече от фланеца на главата, защото върху него тече масло от хидравличния обтегач на ангренажната верига (1.8Т) и ремонта стана от 1 ден, няколко дни. Като отворихме двигателя, се оказа, че няколко повдигача и изп. вал са много износени и ремонта стана още няколко дни (докато се доставят частите и се сглоби всичко). Всичко беше направено, въпреки крайно недостатъчното време, което бяхме предвидили, защото жената още от начало каза едно единствено нещо - "искам да видите и оправите всичко" . Ако беше дошла обаче да каже, да и сменим еди какво си, защото някой си така и е казал или тя така е решила - това щеше да получи. Точно затова и в графикът ни се пише дословно какво е оплакването на клиента, когато изобщо има такова или какво точно иска да се смени (повечето хора си идват с готова диагноза откъде е някой шум или откъде какво тече и т.н.).
Ще използвам мнението си да пожелая на всички весело посрещане на новата 2018-та година още 1 път!
