


Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2119
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
Притежателите на коли са дойната крава на бюджета, факт! Половината от цената на горивото отива като акциз там.
Сега Горанов е измислил нов начин да издои допълнително притежателите на по-стари автомобили.
Не бива да се оставяме да ни изнудват, понеже който няма пари за по-нов автомобил ще е принуден да плаща двойно или тройно по-голям данък за сегашния си автомобил!
Сега Горанов е измислил нов начин да издои допълнително притежателите на по-стари автомобили.
Не бива да се оставяме да ни изнудват, понеже който няма пари за по-нов автомобил ще е принуден да плаща двойно или тройно по-голям данък за сегашния си автомобил!
- Благовест
- Мнения: 2117
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
Да не говорим,че някои замърсители изобщо нямат данъци и еко такси!Зимата всеки си гори каквито си иска боклуци!
Второ-никакъв контрол на ГТП.Дори и без увеличение на данъците,ако контрола при ГТП е стриктен,пушещите кюнци ще намалеят!
Трето-напълно свободно се рекламират дейности по автосервизи от сорта на "Catalyst OFF","EGR OFF" , "DPF OFF" .Това трябва да бъде третирано по някакъв начин от закона според мен!А,щях да забравя и Chip tuning-а..За никой не е тайна,че при чип тунинг на дизелов мотор,последната грижа е екологията и съдържанието на ФПЧ в частност!
Щото тоя келеш с гоуФо се е плъзнал по модата и някой за 200 лв-самозванец му обогатил горивната смес!
Същия стои гордо на диностенда и се хвали как умрелия му кон от 90 к.с станал 102 ...
Второ-никакъв контрол на ГТП.Дори и без увеличение на данъците,ако контрола при ГТП е стриктен,пушещите кюнци ще намалеят!
Трето-напълно свободно се рекламират дейности по автосервизи от сорта на "Catalyst OFF","EGR OFF" , "DPF OFF" .Това трябва да бъде третирано по някакъв начин от закона според мен!А,щях да забравя и Chip tuning-а..За никой не е тайна,че при чип тунинг на дизелов мотор,последната грижа е екологията и съдържанието на ФПЧ в частност!
Щото тоя келеш с гоуФо се е плъзнал по модата и някой за 200 лв-самозванец му обогатил горивната смес!
Същия стои гордо на диностенда и се хвали как умрелия му кон от 90 к.с станал 102 ...

Последна промяна от Благовест на Нед 08 апр 2018 11:32, променено общо 1 път.
-
- VW експерт
- Мнения: 13390
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
И тая тема всеки гледа от собствената си камбанария.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2119
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
Някои не само гледат от собствени камбанарии, те са нещо като Вуте, дето гледа да му стане лошо на Нане!
- group®
- Темерут
- Мнения: 10087
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
Zdravko Zankov написа:И тая тема всеки гледа от собствената си камбанария.
Аз гледам през камбанарията на децата си, които след въпросния голф ми седят в колата и кашлят, а аз нищо не мога да направя, защото сме в насрещното, в задръстване, без опция да обърна и да се предам на законите на джунглата и да настигна героя.
И не знам ти как гледаш, но колата не е право, а екстра. И човек с 450лв. заплата не би следвало да има такава. 450лв. доход са национална катастрофа, а не проблем с данък за кола.
И сега си помисли за тези които си джиткат с пасат 5.5 за 5к лв. , защото е комфортна и мноу върви дизеляка. Имат опция да вземат за тея пари шкода фабия MPI малолитражка, по-нова, с метан даже и нисък данък, нали?
И пак ще ходи на работа?! Ама няма да е комфортно няма да бега и т..н.
Тъ не знам, кой каква камбанария има, не ми излизайте, че някой мисли за чичката с 450лв. Проблемът е при друга прослойка.
И не виждам да е нормално клошари да ходят по кофите с коли?!
П.С. темата е за данък коли, а не за националната катастрофа!
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
samo_pechka написа: "Трябва да засилим ролята на екологичния компонент", казва Владислав Горанов. "Освен това не би трябвало да е толкова лесно да имаш лек автомобил.
Да вземат да оправят свинщината с обществения транспорт. И като повишават данъците, да вземат да ги намалят за колите с АГУ именно щото са по-екологични. Ама данъкът автомобил е данък върху движима собственост, не данък екология.
Аз не карам кола от кеф, а заради липса на адекватен транспорт да си върша работата. Лично мен липсата на автомобил ме оставя гладен и едва ли не на улицата. И аз много добре се опитвам да си правя разходите, защото автомобилът за мен си е разход, който трябва да търпя.
group® написа:И не знам ти как гледаш, но колата не е право, а екстра. И човек с 450лв. заплата не би следвало да има такава. 450лв. доход са национална катастрофа, а не проблем с данък за кола.
Ако си мръднеш дупето от София и обиколиш в провинцията, където има по 2 автобуса на ден и не можеш да отидеш на работа, на лекар или на покупки ще разбереш защо колата не е право, не е екстра, но е едва ли не от първа необходимост. Много се самозабравяте в София, ама не навсякъде имаме метро и автобусче на 5 минути. Как да отида да свърша работата, за която и без това не мога да взема много пари като в София, щото хората са бедни? Та увеличаването на разходите за автомобил директно удря моите приходи и печалби и ме прави ПО-БЕДЕН.
Stivi написа:и после данък по 300лв на година а не по 30 като сега.
Аха. Значи моят Пасат Б3 НА ГАЗ мърси много повече, отколкото Пасат Б5 дизел с премахнати филтри и катализатори, който е тунингован и пуши като дизелов локомотив. Ама съвсем нищо е, че в западна европа може със заплатите за 1 година да си купят чисто нов автомобил. За тях притежанието на автомобил при желание е баси трудното нещо.
Аз предлагам да върнем жителството и да започнат 20 годишните влогове за автомобил. Така де, кои сме ние - едни прошляци, да се мяркаме по пътя и да пречим на Горанов и разни други дупедатчета и политици измекяри. Направо да върнем соца и всичко ще е 6 точки.
group® написа:Целия свят е изправен пред проблема със замърсяването и е нормално да се търсят ограничения. Данъщите за най-големите замърсители са абсурдно ниски.
Най-големите замърсители в света са САЩ и Китай, които излязоха от споразумението за ограничаване на въглеродните емисии. В Китай горят сумати електроцентрали на въглища, а в САЩ не им пука грам за екологията.
Ако си мислиш, че ще промениш пейзажа като удариш някой прошляк с голф2 с газова уредба в България, действително си недалновиден. Дришльото с облака от дизеловия голф3 и аз не го харесвам. Такива, които правят тунинги на двигател трябва да бъдат санкционирани направо с конфискация и предаване за желязо на автомобила. Ама да плащам 300лв данък за Пасата, който купих за 800лв, защото бях закъсал за кола и умирах прав без автомобил е просто безумно.
Цените на билетите за автобус също са безумни - струват колкото горивото с моята кола за същите километри. Мога ли аз да си кача семейството и да дам 60лв за билети, като с колата отивам с 15лв газ?
Ся какво, дай да направим придвижването на хората лукс, та да бъдат крепостни селяни и да не могат да отидат на работа, на лекар или на покупки? А от друга като я пуснеш N категория и автоматично започват да излизат цветя и рози. Колко тарикати си писаха скъпите джипове като товарни автомобили, за да не плащат данъци?
И само да кажа - не знам за вас, ама родителите ми живеят в село, където има 3-4 автобуса за целия ден. За да отидат до Бургас на лекар или да свършат някаква работа, цял ден трябва да чакат и да киснат по спирките, които даже покрив нямат. Да ги вее и вали, да мръзнат, а после да се качат в някой разбит микробус, който мирише странно и я му работи парното, я не му работи. После да спят на автогарата направо, за да се приберат. Не знам за вас, ама това едва ли може да се случи в цивилизована държава. Навремето като бях малък и учех, вървях пеша и пътувах на стоп, понеже нямаше един кирлив автобус. Говорим си за 14-15 годишно лапе, което се качва в автомобилите на непознати може да го намерят в някое дере убито. В един момент ми писна и при първа възможност си взех кола, още на 18 си прехвърлих една дърта барака, дори без да имам книжка.
Не знам за вас, ама аз си бях от "малките хора". Много от вас от града или по-големи населени места не разбират болката на "малкия човек". Пишете си от позицията на Софиянци или там жители на някой голям град, ама извън големите градове има цял един друг свят.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10087
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
Царе сме на драмата и късия разказ, когато ни бръкнат в джЕба.
Ще бъда кратък: Не ми дреме как ще си плащаш данъка на колата и как ще обеднееш. Точно както на теб не ти дреме, аз как 'обеднявам', когато плащам да лекувам децата си.
Не ми дреме и как ще се топли някой, когато ефективно му забранят да се грее с гуми и парцали.
Развивай си темата за малкия човек, но тази тема е за мерки, които се надявам да заработят! Колите са част от проблема и това е. Има още куп части и дано и за тях някой, някъде се погрижи.
Ще бъда кратък: Не ми дреме как ще си плащаш данъка на колата и как ще обеднееш. Точно както на теб не ти дреме, аз как 'обеднявам', когато плащам да лекувам децата си.
Не ми дреме и как ще се топли някой, когато ефективно му забранят да се грее с гуми и парцали.
Развивай си темата за малкия човек, но тази тема е за мерки, които се надявам да заработят! Колите са част от проблема и това е. Има още куп части и дано и за тях някой, някъде се погрижи.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
group® написа:Развивай си темата за малкия човек, но тази тема е за мерки, които се надявам да заработят! Колите са част от проблема и това е. Има още куп части и дано и за тях някой, някъде се погрижи.
В България не живееш само ти! А на мен може да не ми пука че киснеш в задръствания и те обгазяват тунинговани Голф3. Аз такива проблеми на село..нямам! Ама айде да вземем да ги помислим тия неща от всички страни и как да подобрим ситуацията по различен начин от поставянето на тъпи и неизпълними ултиматуми, които просто ще накарат хората да търсят начини да прескачат закона? Защото ще си взема аз една фиеста 4-ка турбо дизел, ще я пиша товарна, ще я чипосам, ще мина около вас да те обгазя, а ще плащам пак 12лв данък. Хората карат Порше Кайен с 4 литрови двигатели, като ги пишат товарни, ти си седнал прошляците с ескорти с газови да кориш. Не е нелепо, направо е някаква гротеска и цинизъм.
Схващаш ли ми мисълта, че с тръшкане и половинчати мерки не става работата? Колите като са част от проблема, ти що се возиш в кола, ми не се мръднеш до метрото или не хванеш маршрутката? В Метрото по релсите се движат Голф3 дизел с чип тунинг, които да те обгазяват или какво?
Не му било пукало за хората! Ми слизай от колата, хващай коня и това е! Щото ти с нищо не си по-различен от мен!
И да те светна нещо. Не е задължително един автомобил да е стар, за да е технически неизправен! И на Пасат от 2010 могат да му направят чип тунинг и да те трови. Понеже не си върши работата държавата като контрол, дай да слагаме всички под ножа!
group® написа:Не ми дреме ....Не ми дреме.
Освен и аз да кажа мен колко малко ми дреме за теб и за твоите деца, че били болни? Ама няма да го кажа.
Аз му обяснявам като човек, ама на него не му пукало, само за неговия г*з му пукало. Егаси, какви станаха хората в България.
Искате правда? Накарайте контролните органи да работят. Всеки тунингован дизел директно конфискация. Всеки, който пуши на масло директно за конфискация. Като спрат да се движат тотално технически неизправни автомобили, голяма част от проблема ще се реши. И спрете камионите и старите автобуси, които вдигат облаци пушек. Щото аз си карам пасата на ГАЗ, което е по-екологично и не съм го тунинговал.
Бас хващам, че вредните емисии на Пасата ми на газ са на нивото на дизел от 2008г.
И само да те светна, патроне. От ауспуха на джипа на аватара ти не излизат цветя и рози! Що не си купиш Лупо 0.9 литра с 3 цилиндъра, а ми караш джиБка?
Значи, дори в Германия не плащат по 300лв данък за стар Голф2, колкото вие искате тук да го направите! Плащат подобни за олдтаймери, ама при заплати от по 3000евро дали се усещат 180евро?
- group®
- Темерут
- Мнения: 10087
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
А баш де - накрая ще дойдеш на мойтУ:
Не може на тоя жип данъка да му е 40лв, а на ония еко пич с ново Лупо 500лв (примерно)!
Нали затова казвам, че данъците не са честни в момента
Другото ще подмина. Много емоционално взе да става. Въпросът е обществен, а не н/у мен и теб. Не искам да те обиждам и ми прости, ако съм те засегнал. Това е просто спор и би трябвало да има доводи и факти, а не емоции.
Аз не съм еко маниак! Просто има неща, които очевидно трябва да се променят. Борбата със старите коли е част от всичко (както казах вече). Още куп неща има, но това че ги има не е довод да не се предприема тази стъпка.
Не може на тоя жип данъка да му е 40лв, а на ония еко пич с ново Лупо 500лв (примерно)!
Нали затова казвам, че данъците не са честни в момента

Другото ще подмина. Много емоционално взе да става. Въпросът е обществен, а не н/у мен и теб. Не искам да те обиждам и ми прости, ако съм те засегнал. Това е просто спор и би трябвало да има доводи и факти, а не емоции.
Аз не съм еко маниак! Просто има неща, които очевидно трябва да се променят. Борбата със старите коли е част от всичко (както казах вече). Още куп неща има, но това че ги има не е довод да не се предприема тази стъпка.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
group® написа: Борбата със старите коли е част от всичко (както казах вече). Още куп неща има, но това че ги има не е довод да не се предприема тази стъпка.
Не трябва да се борим със старите коли, а с технически неизправните. Не е задължително една кола, бидейки по-нова, да е технически изправна. Работа на контролните органи е да не допускат ексцесии като тунинговани дизели, които са се превърнали в сценично оборудване за димни завеси или коли с двигатели, които горят толкова масло, колкото гориво.
Дори в Германия никой за 30 годишна кола не плаща толкова, колкото вие искате да го направите. Аз без това в момента за дръгливия пасат плащам 60лв данък, защото не искат да ми признаят катализатора, който е наличен, между другото.
А като ти е малък данъка и малко плащаш, превеждай ми всяка година на банковата сметка по 300лв. Да не се чувстваш ощетен, че малко плащаш.
Не ти мърсят стари, технически изправни автомобили. А такива, които си купуват по-нови автомобили и ги тунинговат. Или си купуват мощни коли. Не можеш да ме убедиш, че Голф3 с 50 коня двигател на газ мърси повече от нов Файтон с 250 коня двигател.
Данъкът обаче е на база на стойността на автомобила. Нормално е някоя мутричка, която си е взела Порше карера да плаща повече от мен, който кара 30 годишен дръглив автомобил на газ. И движимото имущество му пада цената с времето.
Недей поставя всички, които карат стари автомобили до джигитите с тунинговани дърти дизели, които правят димни завеси. Аз се опитвам да си поддържам автомобила в техническа изправност, нищо е е стар. Ако мина покрай теб на пътя, няма да ме усетиш. Не гърми, не пуши и дори е с газова, т.е по-екологично.
За мен правилните мерки са конфискация или жестоки глоби на разни джигити с тунинговани дизели или автомобили, които са толкова зле, че димят защото горят масло. Ама не само леките автомобили, ами да засяга камионите и автобусите също така. Защото камионите не се диша след тях.
И въпреки, че един камион мърси колкото 3-4 коли, за тях данъкът е по-малък, защото това било облекчение за фирмите да си въртят бизнеса. Пишеш си колата товарна и плащаш 12лв данък, вместо 500. Браво.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10087
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
Ок съгласен съм за технически не изправните!
Но оставам на мнението си за старите и за не справедливия данък. Не виждам едното да пречи на другото, напротив.
И ето пример:
От известно време обмислям покупка на нов автомобил.
Но все повече не виждам смисъл. Ще плащам луд данък, лудо каско и т.н. без никакъв стимул за избора си. И мани стимулът. Нямам вяра, че държавата ще ме защити, ако утре ми дефектира мотор, скорости и т.н., а дилърът ми извади малкия шрифт. Нямам вяра и на сервизите им, защото държавата не осъществява никакъв контрол. И т.н., и т.н.
Замисли се, че трябва да се накарат и хората да поискат нова кола. Не е само до възможност. Не говорим за хора, които не им дреме за парите. Има и такива, които могат, но не искат. Защо да давам 4 пъти цената на една стара А8ца за нова маломощна и не толкова удобна кола? Нали трябва да има причина?!
Не казвам, че данъка ще обърне нещата, но определено тази неправда в момента няма да ми наклони везната. Напротив - ядосва ме.
И не се изказвай толкова смело за Германия. Там директно всеки град има право във всеки момент да спре изобщо движението на определени коли. Отделно Германия е държава, която се изхранва с автомобилостроенето и всяко решение за колите при тях е сложно. Има куп страни за пример в порязване на стари коли. Дори Албания виж.
Но оставам на мнението си за старите и за не справедливия данък. Не виждам едното да пречи на другото, напротив.
И ето пример:
От известно време обмислям покупка на нов автомобил.
Но все повече не виждам смисъл. Ще плащам луд данък, лудо каско и т.н. без никакъв стимул за избора си. И мани стимулът. Нямам вяра, че държавата ще ме защити, ако утре ми дефектира мотор, скорости и т.н., а дилърът ми извади малкия шрифт. Нямам вяра и на сервизите им, защото държавата не осъществява никакъв контрол. И т.н., и т.н.
Замисли се, че трябва да се накарат и хората да поискат нова кола. Не е само до възможност. Не говорим за хора, които не им дреме за парите. Има и такива, които могат, но не искат. Защо да давам 4 пъти цената на една стара А8ца за нова маломощна и не толкова удобна кола? Нали трябва да има причина?!
Не казвам, че данъка ще обърне нещата, но определено тази неправда в момента няма да ми наклони везната. Напротив - ядосва ме.
И не се изказвай толкова смело за Германия. Там директно всеки град има право във всеки момент да спре изобщо движението на определени коли. Отделно Германия е държава, която се изхранва с автомобилостроенето и всяко решение за колите при тях е сложно. Има куп страни за пример в порязване на стари коли. Дори Албания виж.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
Ей,все тия дизели са ви в главите...
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
group® написа:Има и такива, които могат, но не искат. Защо да давам 4 пъти цената на една стара А8ца за нова маломощна и не толкова удобна кола? Нали трябва да има причина?!
Това, че някой чичко кара стар ескорт на газ няма нищо общо с това, че ти не искаш да си купиш нов автомобил, защото смяташ че ще го откраднат или ако се счупи по време на гаранцията, няма да защити никой интересите ти. Ако искаш промяна, инициирай я, аз ще те подкрепя.
Всеки кара каквото иска и всъщност няма нови маломощни коли. Може да са малолитражки, но са изстискани до краен предел. Нова кола под 100 коня няма, дори да е малолитражка. Това че не е удобна, защото е малка примерно е съвсем отделна тема и не засяга въглеродните емисии.
Ще плащаш, защото можеш. Това е истината. Чичкото със стария екорт не може да си позволи нова и не плаща. Ти си купуваш нещо скъпо, данъкът за по-скъпо имущество е по-голям. Все едно да кажеш, че дядко в колибка с 2 стаи трябва да плаща толкова данък, колкото някой с 10 етажен хотел.
За Албания не ми говори приказки тип ЕЖК. Не знаеш за ситуацията там нищо. Те са най-бедните на балканите и сам можеш да си представиш какво ще им е на обикновените хора. Корумпе политиците няма да има проблем да си карат лимузините. А документалните измами и корупцията ще се ширят още повече.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10087
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
В грешка си за много неща и не ми се спори вече.
Само един оффтопик ще ти поправя - отвори и виж всички нови коли под клас октавия/джета и брой двигателите под и над 100к.с.
Само един оффтопик ще ти поправя - отвори и виж всички нови коли под клас октавия/джета и брой двигателите под и над 100к.с.

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
Ако на държавно ниво някой се е загрижил за екология, от 30 години 70% от парка да е на пропан и метан.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта