След бърза справка с VCDS стигнах до тъжния отговор - шофьорски бег

Тъй като, както е известно, надеждата умира последна (коя е тая Надежда и кой й е тел номер не знам - не ме питайте! ) , реших, че може да е контактна история.
Разчовърках всички куплунзи (2 са видимите - на бега и на централата), затрих грешката и цели 2 месеца се возих с идеята, че съм тако'ал дявола

Да, даааааа....

Та е те го виновника:

Виждат се номерата по VAG и на FORD.
Само, дето ВАГ-номера ми изкарва съвсем различна картинка в нет-а
Излиза спиралния кабел, който е на Шаран след 2000г, както и на Г4, Пассат В5.5 и т.н.
Истината е в долния, ФОРДовския номер.
Бърза справка в МотоПфое ми докара лек инфаркт, придружен с главоболие, запек и счупен нокът на кутрето на лявата ръка.
Цена 250лв без ДДС и седмица доставка.

Тааа... реших, че ще правя глупости, па колкото изкарат...
Как се стига до кабела?
Необходими инструменти: кръстата отвертка, плоска отвертка (или друго, подходящо за лост от I род), ключ (камък) 22, торкс Т20 и Т30
Ненеобходими инструменти: торкс 25, цигари, кафе, телефон да си снимате и да си говорите с аверите

Тъй като реших да работя бързо и експедитивно, пропуснах момента с оглеждането и мисленето.
В резултат абсолютно ненужно първо свалих кората, която седи над краката на шофьора, над педалите.
Е! Там нищо не ви трябва - не я сваляйте!
Първо се развиват 3-те болта на пластмасата под волана:

Виждате отворите - един горе и един в ляво на снимката, те са с винтове за кръстата отверка, и един отвор долу на снимката, в правоъгълна дупка, където при мен беше болт с глава за торкс Т20. Изглеждаше оригинален...

След това с помощта на плоската отверка отделяте горната и долната половина на пластмасите около волана. С малки зъбчета са хванати - просто натискате леко и те се откопчават, нищо няма да се счупи.
След това, ако и вие сте пропуснали момента с мисленето, можете да махнете конзолата с лостчетата за мигачи, чистачки и аварийните. Това става с ненужния торкс Т25

На практика, обаче, спокойно може да си го спестите това - тази конзола не ви пречи по никакъв начин!
Та те тего, неговата леля и тель (жица) !

Още веднъж, че да може още веднъж да му......


Кабелчето завършва с една ето такава букса:

Опипайте хубаво кормилната колона, за да се спасите от статично напрежение, ако сте с изкуствени дрехи или калъфи на седалката и разкачете буксата.
Следва свалянето на самия бег.
Това става с помощта на торкс Т30. Развивате двете болтчета от двете страни на волана, отзад:

Ей ви го и БЕГчето:

Слагате го настрана - той не ви трябва.
За целта, обаче, с плоската отверка първо измъквате куплунгчето му, което се вижда по средата.
Ето и женската част на куплунга, в жълто:

Просто е нахлузен стегнато - няма нито да се върти нещо, нито да се откопчава.
Следва сваляне на волана.
Той не е на шлици, както при Фолксваген, на шестостен е. Така, че или ще го сложите после напълно правилно, или ще е мнооооого накриво

Малко криво тук няма!
Аз, за всеки случай, си го маркирах как седи
Хващате камъка 22, повдигате нежно лентовия кабел и развивате:

Те ви го 'геврека' свален и гледан отзад:

За да го извадите, трябва да завъртите контактния ключ, за да отключите волана. Заключването е на назъбената бронзова гривна, която се вижда на четвъртата снимка.
И да дадете случайно на контакт - голямо важно! Най-много да запише грешка за прекъснат айрбег.
Ама вие грешката вече си я имате - иначе нямаше да правите тия глупости!

Развивате трите кръстати болтчета, разкачате кафявото и черното кабелчета за клаксона и внимателно измъквате контактното тяло на лентовия кабел:


Колекторите за четките за свирката (кръглите пластини, дето се виждат на по-горните снимки) са на 3 щипчици. Внимателската окопчавате и отделяте.
И само с 'макарата' с кабела - в къщи!
Разпарчатосах набързо макарата, с макетно ножче поокълцах и понарязах тук-там и след зачистване изолацията на лентовия кабел (много внимателно го правете!!! ), мерене с омметър и гънене на кабела, стигнах до извода, че белята е някъде точно, където кабела излиза от макарата и тръгва към буксата към централата.

Малко игра с поялника и телефонно кабелче и уреда вече писка на здраво, та чак "Деспасито" ще изкара

Последва хубаво оплескване с полиуретаново лепило, бандажиране с изолирбанд и изчакване до другия ден да стегне лепилото
Всичко, освен пластмасите (за да мога да снимам, все пак... ) е вече монтирано, а за да не се клати кабела - и една свинска опашчица


Дали й е там местото на опашката не зная. Струва ми се, че доста мърда кабела и реших да го фиксирам за по-сигурно
Последната, съществена част - триене на грешката и проверка на к'ва сме я усралЕ:

"Airbeg Driver Side - Correct! "

Аирбеговете са готови за работа!!!
http://media.snimka.bg/s1/6275/038793987.jpg?r=0

Колко ще изкара - съмнява ме да е много...
Може седмица, може месец... па знам ли, може и година да откара

Ама днес издържа първия тест от около 10км градско с много светофари и завои
Мерси за Фниманието!
