ГО и бонус малус системата
Re: ГО и бонус малус системата
Точно така е, и аз мисля по същия начин. А както се вижда, тук понеже е Бг и застрахователите трябва да пълнят портфейли, ще стане истински бонус+хем+аналус...Отсега усещам как 10 годишното мислене ще роди адска простотия в жесток ущърб на повечето редовни водачи. Те разполагат с информация която могат да експлоатират в техен интерес, за да ни обяснят как трябва да плащаме повече. Ми толкова е просто, да се огледат как е в белите държави, не е нужно откриване на топла вода.
Re: ГО и бонус малус системата
има прекалено много неясноти, не знам какъв проект е това и доколко е финализиран, но повече звучи като събрани в папка нахвърляни бележки ... нещо като подходящи гуми за зимни условия с грайфер от 4мм - накратко зимни гуми.
ето ги всички документи на КФН за публично обсъждане ... (как се прави публично обсъждане?)
http://www.fsc.bg/bg/normativna-uredba/ ... sultatsii/
някои бележки и от мен ...
- според чл.6 фирмите винаги ще плащат по малус клас 20 ... всяко нарушение с коя да е кола вдига малуса за собственика и целия му автопарк
- според чл.3 ал.3 не трябва да се регистрира в талона на колата обичаен ползвател различен от собственика (не знам кой го прави попринцип). Така ще се гледа само малуса на собственика, но не и този на шофьора.
- като цяло хората които въртят мн километри със служебни коли ще имат мнооого високи застраховки при личните автомобили
- според чл 7 и 8 малуса върви и с колата и със собственика ... усещам как ще се появят мнооого евтини бмв-та и голфове втора ръка :)
така както е описана идеята предполага, че за около 4-5 години 95% от колите ще бъдат с малус около 20, т.е. максимален
ето ги всички документи на КФН за публично обсъждане ... (как се прави публично обсъждане?)
http://www.fsc.bg/bg/normativna-uredba/ ... sultatsii/
някои бележки и от мен ...
- според чл.6 фирмите винаги ще плащат по малус клас 20 ... всяко нарушение с коя да е кола вдига малуса за собственика и целия му автопарк
- според чл.3 ал.3 не трябва да се регистрира в талона на колата обичаен ползвател различен от собственика (не знам кой го прави попринцип). Така ще се гледа само малуса на собственика, но не и този на шофьора.
- като цяло хората които въртят мн километри със служебни коли ще имат мнооого високи застраховки при личните автомобили
- според чл 7 и 8 малуса върви и с колата и със собственика ... усещам как ще се появят мнооого евтини бмв-та и голфове втора ръка :)
така както е описана идеята предполага, че за около 4-5 години 95% от колите ще бъдат с малус около 20, т.е. максимален
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: ГО и бонус малус системата
Какво толкова му мислят? То вече е измислено. В Англия защо 18 годишни със стаж 1 месец не карат Бмв-та, мерцедеси, и коли с големи мотори?
.... то не че с 50 70 коня кола не може да направиш беля, ама риска е по-малък. А ако вземеш та направиш беля- в близките години да караш кола 100 коня ще ти се види космос, освен ако тати има завод...
.... то не че с 50 70 коня кола не може да направиш беля, ама риска е по-малък. А ако вземеш та направиш беля- в близките години да караш кола 100 коня ще ти се види космос, освен ако тати има завод...
-
- Мнения: 1834
- Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
- Автомобил: C220
- Двигател: CDI 2007
- Местоположение: Бургассс
Re: ГО и бонус малус системата
Също така в Англия в колите на младите шофьори се монтират GPS тракери, които следят начина на шофиране и подават информация към застрахователите в реално време. На Пасата и Вектрата имах такива.
Как точно работи : Решаваш някъде да изцепиш от 1ва до 3та и получаваш веднага СМС и Емайл, да бъдеш по-внимателен, иначе догодина застраховката ще ти е още 500 паунда отгоре. :)
Как точно работи : Решаваш някъде да изцепиш от 1ва до 3та и получаваш веднага СМС и Емайл, да бъдеш по-внимателен, иначе догодина застраховката ще ти е още 500 паунда отгоре. :)
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: ГО и бонус малус системата


Re: ГО и бонус малус системата
а как определят на коя кола да го сложат? ако караш колата на вашите? или ако баща ти вземе колата?
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: ГО и бонус малус системата
Цирк.Хем на водача,хем на автомобила...да е непродаваем.Ще вземе наистина да стане,тогава верно ще се кара под ограниченията,което в момента е дъвкано от повечето колеги като нежелателно...
-
- Мнения: 907
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: ГО и бонус малус системата
Интересно, къде се виждате скъпи форумци в тая скала на греховете? Както сочи статистиката тия дни, 80% от водачите са нарушители (волно или неволно). Може би смятате че по дефолт за вас са запазени 20 те "райски" процента? За КАТ не е никакъв проблем за 2-3 години процента да го докарат до 100
И после 8 години застрахователен берекет! Или разчитате, че ще сте неуловими? Апологетите на тоя ТЪП
вариант на системата бонус /малус все повече ми заприличват на "щастливи прасета" които се радват,че ще им вържат "червен гердан" касапите
(освен ако не са застрахователи)



- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: ГО и бонус малус системата
Тъпото е само това,че хваща колата.Кой иска да си купи такава,с 400% застраховка?Инак е добре.
Re: ГО и бонус малус системата
според мен със сигурност няма да остане така. тази история с ГО-то е някакъв вид кризисен PR.
blow off клапан, че системата много прeнаду последно време.
blow off клапан, че системата много прeнаду последно време.
- georgebonev
- Мнения: 3106
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: ГО и бонус малус системата
Това поевтиняване не го разбирам...
Примерните водачи, без наказателни точки, без нарушения повече от 1-3-5... години попадат първата година в класа с 8 нак.точки - 100% полица.
На следващата би трябвало да минат в класа с 1 нак.точка - 75% полица. НО заложено е да минат с ЕДИН клас по-напред или назад, а не да прескачат класове...
Т.е. чак след 7 години ще може да стигнат до 25% намаление от полицата...
А редно е, за тези без нарушения, да е още по-малка полицата - примерно 50% или даже символична... Още от първата година.
Тези с нак.точки да нямат това право за поощрение и през следващите години да могат да преминават само в предишен/следващ клас...
----
Много по-лесно е само с един ескалиращ коефициент - примерно х2 за всяка следваща година - при нарушение увеличаване на полицата х2 спрямо базовата, предишната (100%, 200%, 400%, 800%...), при "чисто" досие - намаление (100%, 200% - ако има нарушение ..., 100% - без нарушение, 50%, 25%, 12.5%, 6%... "златна полица"
).
https://www.24chasa.bg/novini/article/7140801 написа:Поевтиняването или поскъпването на полицата зависи от наказателните точки. При една коефициентът, с който се поевтинява полицата, е 75%, при 2 - 76%, при 3- 77%, при 4 - 78%, при 5-79%, при 6- 80%, при 7- 90%. До 8 наказателни точки дават 100%, или нормалния размер на цената на полицата.
След тях обаче започва оскъпяване, което е по-стръмно - от 9-и до 20-и клас, както следва: 110%, 120%, 130%, 140%, 150%,160%, 190%, 220%, 250%, 280%, 310%, 340%, 370% и 400%
Примерните водачи, без наказателни точки, без нарушения повече от 1-3-5... години попадат първата година в класа с 8 нак.точки - 100% полица.
На следващата би трябвало да минат в класа с 1 нак.точка - 75% полица. НО заложено е да минат с ЕДИН клас по-напред или назад, а не да прескачат класове...

Ако за 1 година от въвеждането на системата, т.е. от 2020 г., водач или собственик няма нарушения, преминава в следващ клас и започва да получава поощрения през цената.
А редно е, за тези без нарушения, да е още по-малка полицата - примерно 50% или даже символична... Още от първата година.
Тези с нак.точки да нямат това право за поощрение и през следващите години да могат да преминават само в предишен/следващ клас...
----
Много по-лесно е само с един ескалиращ коефициент - примерно х2 за всяка следваща година - при нарушение увеличаване на полицата х2 спрямо базовата, предишната (100%, 200%, 400%, 800%...), при "чисто" досие - намаление (100%, 200% - ако има нарушение ..., 100% - без нарушение, 50%, 25%, 12.5%, 6%... "златна полица"

- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: ГО и бонус малус системата
Те ще фалират застрахователите и шофьорите ще станат много примерни. Не е това целта на задачата, явно.
- Piqndurnik
- Мнения: 574
- Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: около Мюнхен
Re: ГО и бонус малус системата
Не зная как е измислено за България, но тук, в Германия, застрахователите се интересуват единствено от виновно причиняване на щета. И сто глоби да имаш, пред застрахователя си чист. Виж ако одраскаш леко някоя кола на паркинг, тогава застраховката скача.
Re: ГО и бонус малус системата
Я камилата, я камиларя...
Всичко у нас е временно и преходно. Просто сега властта има нужда от бързи пари...
Всичко у нас е временно и преходно. Просто сега властта има нужда от бързи пари...
Re: ГО и бонус малус системата
точно, че не е измислено никак, не знам дали има някъде държава, при която така да са оплетени нещата мпс-причинител-собственик. Къде колата си носи малуса при смяна на собственост и тн.?
има калпав закон и като всичко остнало у нас се лекуват само симптоми, но никога и причината.
ако има много катастрофи на един завой, проблемът винаги се решава като сложиш знак с ограничение 30 км/ч
предложението изглежда абсурдно, за да е реално ... просто злободневна тема за занимание на хората, че много им дойде
има калпав закон и като всичко остнало у нас се лекуват само симптоми, но никога и причината.
ако има много катастрофи на един завой, проблемът винаги се решава като сложиш знак с ограничение 30 км/ч
предложението изглежда абсурдно, за да е реално ... просто злободневна тема за занимание на хората, че много им дойде
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 78 госта