Малко да опресня темата. Тази година летния сезон беше добър, успях да мина с буса над 1000 км. Успях да направя някои ремонти и някои подобрения. Сред най-важните за мен бяха да сменя водния радиатор с нов, защото за 30 години със сигурност вече не работеше както трябва. Намерих и сложих воден радиатор на Хелла, който се произвежда за Южно Африканската версия. Този радиатор е с най-дебела пита и е препоръчван като най-добър заместител на оригиналните радиатори. Смених също радиатора на пътническото (задното) парно, защото сълзеше и го бях изолирал. Не че се ползва зимата буса, но исках да си е както трябва. Смених кранчето и жилото на парното отпред, защото въпреки че беше затворено пропускаше антифриз към радиатора и лятото не беше особено приятно шофирането при 35 градуса външна температура :) Жена ми не искаше да повярва че не мога да спра парното
По темата с охлаждането, реших да направя едно подобрение, което беше да добавя челен маслен охладител и термостат за маслото. Системата събра допълнително 2 литра масло. Термостата отваря на 88 градуса, радиатора се загрява преди този на антифриза. Сега дори при даване на сериозна газ при висока външна температура, температурата на антифриза стои като закована. Преди това при по-сериозно и продължително изкачване с много газ, или дълго каране с повече газ, температурата на уреда на таблото се преместваше чувствително. Тъй като направих всичко наведнъж, сега не мога да кажа дали ефекта е заради новия радиатор с по-добра пропускливост, или е комбиниран с по-малкото колебание в температурата на маслото. Така и не ми остана да направя финалния монтаж на уредите за температура и налягане на маслото, и да следя стойностите. Малко ги направих нещата отзад напред :) Уредите са готови за монтаж, направих им инсталацията, взех си стойка за таблото която се монтира на мястото на пепелника, но не ми остана време за финалния монтаж на датчиците. Целта ми с масления охладител беше да подържам температурата на маслото в по-оптимални граници. Тъй като буса е по-тежък от Голф, високо челно съпротивление, по-високи обороти на двигателя заради скоростната кутия, маслото загрява доста повече. Като цяло искам да пазя двигателя.
По въпроса с уредите се колебая дали да не си взема още два уреда на ВДО, един за температурата на охлаждащата течност и един за турбото. Оригиналния за охлаждащата течност го мисля защото той просто показва дали температурата е в граници, но точната температура е химера. Трябва да проверя дали уреда на ВДО ще може да чете оригиналния датчик или ще си търси негов. Този за турбото ме претеснява дългия път който трябва да мине тръбичката. Може би ще ги оставя и двата за по-нататък, че сега имам и други идеи за подобрения, които ще изчерпят бюджета. А и също се опитвам да реша как да ги разположа така че да не коледна елха, да е пригледно и удобно.
Успях да свърша малко работа и по интериора. Монтирах 3 точкови колани за средната и за задната седалка. Вече мога малко по-отговорно да возя децата в детските им столчета. Смених всички кори в пътническата част с такива от ГЛ (имат плюшена част), сложих нова настилка, а под нея пореста гума. Последните две са евтин временен вариант, но дори и те промениха шума в купето. Повече ефект ще се търси с истинки шумоизолиращи материали, но за да стигна до тях трябва да съм приключил с работата по купето...
И една снимка от там където се чувства най-добре буса. Късата първа предавка се оказа перфектна за спускане и катерене по лоши черни пътища без газ.