Въпрос за шестограма на Passat CC 2.0tdi 140HP 2009

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Въпрос за шестограма на Passat CC 2.0tdi 140HP 2009

Мнениеот GolfHighL » Нед 25 ное 2018 2:27


Здравейте колеги, сдобих се с Passat CC 2.0tdi 140HP 11.2009г. Колата е от Австрия, лично си я закупих от там на 147 000км. Обръщам се към колеги които имат такъв двигател и към колеги които са се сблъсквали с такъв проблем, а именно проблема с шестограма на маслената помпа.

Четох доста и до колкото разбрах този двигател има проблем с веригата и зъбчатките + шестограма, но видях, че при по новите 2.0тди(и конкретно при Пасат ЦЦ) проблема с веригата и зъбчатките е премахнат(заменили са ги със зъбни колела) и е останал само проблема с шестограма.

:arrow Бих искал да знам колко колеги са се сблъсквали с този проблем?
:arrow На какви километри горе долу се получава този проблем?
:arrow Трябва ли да взема някакви предпазни мерки и да го сменя предварително?

Също така другият ми въпрос е, ако трябва да го сменя каква е процедурата? Като тази от клипа на 23:27 минута? Само трябва да махна предпазителчето (показано на 21:30 минута , да изкарам стария шестограм, да сложа новия и да си върна предпазителчето. Защото ми се струва твърде лесно, за да е истина. :icon_lol


Клип :arrow




mhi406vt
Мнения: 164
Регистриран на: Съб 08 мар 2014 14:27
Автомобил: VW Touareg 3.0 TDI 240hp
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за шестограма на Passat CC 2.0tdi 140HP 2009

Мнениеот mhi406vt » Нед 25 ное 2018 5:50


Тука не знам, но в ауди форума има писано тонове - никой не може да ти каже кога и дали ще се случи, затова ако ще си я караш, превантивно отиди и си го преправи, само със замяна на шестограма не става, и вала се преработва. Когато се случи и го разбереш вече е късно. Проспийд, д брос, ес кар - това за София, има и една русенска фирма виж в интернет, ще ти излезе името. В софия процедурата излиза към 700-750 с труда.

При старите с веригата почвала да трака като се олаби, и разбираш че заминава, при новите със зъбни колела като изтрака вече си чао.


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2119
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Въпрос за шестограма на Passat CC 2.0tdi 140HP 2009

Мнениеот Курт Деликуртев » Нед 25 ное 2018 14:23


Руснакът съвсем в началото каза, че неговият пасат е на 105 хиляди. После показа шестограма, почти бе станал кръгъл, при него нямаше превъртане.

Един мой приятел с Ауди получи проблема някъде на 160 хиляди, не знаеше за него, докато се тутка какво да прави смени 2 пъти турбо и един основен ремонт на мотора, 2600 евра със закарване до БГ му легна ремонта.

Затова ако ще си караш колата не се туткай с ремонта, ще си спестиш много пари.


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за шестограма на Passat CC 2.0tdi 140HP 2009

Мнениеот GolfHighL » Нед 25 ное 2018 22:02


Благодаря колеги, а до колкото разбрах аз, защото четох и в английски форуми, вала който върти шестограма се разваля само, ако караш много време с износен шестограм, тогава се получава и износване във вала и от там става проблем и с него.
По принцип мисля аз да си го сменям, но все пак за Пловдив някой знае ли някой добър майстор който е поправял това?


Потребителски аватар
Steels
Мнения: 418
Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
Автомобил: Arteon SB 280hp
Двигател: DNFE
Местоположение: Бургас/София

Re: Въпрос за шестограма на Passat CC 2.0tdi 140HP 2009

Мнениеот Steels » Нед 25 ное 2018 22:17


Не мисля, че вала ще ти е проблем. Нa CC се замазва шестограма, и до 200к го дават да кара. Доста съм изчел лично и аз съм правил това при мен, като за сега само със сменен шестограм. В темата за Passat B7, колега си е споделил със снимков материал за неговият шестограм как изглежда за 200к. А горното клипче, не мисля че на Руснака колата е на 105к, може да го казва, но по-скоро е някоя върната. Сподели снимки и мнение за вала, като го смениш, как е при теб :).


alek_d
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 24 мар 2011 12:15
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Въпрос за шестограма на Passat CC 2.0tdi 140HP 2009

Мнениеот alek_d » Пон 26 ное 2018 7:14


Колеги, ще използвам темата, за да попитам. Двигател b6, CBAB, 2009.01 2.0TDI 140hp. Колата е на 250 000км.Нямам никакви проблеми за сега. Ревизията за този шестограм се прави при източено масло? Ако е леко захабен се заменя само той или? Дава ли някаква грешка, която да записва компютъра? Благодаря предварително.


Потребителски аватар
Steels
Мнения: 418
Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
Автомобил: Arteon SB 280hp
Двигател: DNFE
Местоположение: Бургас/София

Re: Въпрос за шестограма на Passat CC 2.0tdi 140HP 2009

Мнениеот Steels » Пон 26 ное 2018 9:28


Няма никаква индикация, просто идва момент, в който превърта. При следваща смяна на масло, просто свалете картера и го сменете и вижте има ли луфтове. Ако има луфт ревизирай и вала, но ме съмнява. По-скоро си просто за смяна на шестограма.

ВАЖНО!!! Вала се разбива, когато се кара продължително време с разбит шестограм (от 300 000 до 350 000км го дават ако си карал с оригинален шестограм да е и разбит вала) и дори да се смени шестограма продължава да има луфт и вала се дозаобля и превърта, тогава вече трябва или нов вал или старият да се рецилира.


alek_d
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 24 мар 2011 12:15
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Въпрос за шестограма на Passat CC 2.0tdi 140HP 2009

Мнениеот alek_d » Пон 26 ное 2018 10:05


@Steels много ти благодаря за изчерпателния отговор! Желая ти хубав ден!


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за шестограма на Passat CC 2.0tdi 140HP 2009

Мнениеот GolfHighL » Пон 26 ное 2018 14:14


Благодаря колега Steels, мнението ми се припокрива на 100% с твоето. Не знаех колко горе долу км издържа този шестограм, това ми беше важно, благодаря! :beer


Потребителски аватар
borri
Мнения: 437
Регистриран на: Съб 26 фев 2011 19:57
Автомобил: VW PASSAT CC
Двигател: CBAB 2.0tdi 140kc
Местоположение: Червен бряг

Re: Въпрос за шестограма на Passat CC 2.0tdi 140HP 2009

Мнениеот borri » Нед 09 дек 2018 14:03


колеги моята е на 140хиляди,но при следващата смяна на масло ще го погледна
въпреки,че още при купуването(колата е купена нова от автотехника Плевен)ми казаха,че вече при този модел го няма проблема.
но от това което чувам май не е така
колега моля да споделиш като го ревизираш


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за шестограма на Passat CC 2.0tdi 140HP 2009

Мнениеот GolfHighL » Нед 09 дек 2018 18:05


Ами за сега няма да го сменям колега, и аз мисля на следваща смяна на маслото, така че ако го смениш преди мен, сподели мнението си и в какво състояние е шестограма. :beer


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12115
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Въпрос за шестограма на Passat CC 2.0tdi 140HP 2009

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 09 дек 2018 20:54


Някъде тук четох, че от 2012 година го решават този проблем с шестограма, ама как, нямам идея


vladYYFR
Мнения: 15
Регистриран на: Нед 27 яну 2019 13:49
Автомобил: PASSAT CC DSG 170
Двигател:

Re: Въпрос за шестограма на Passat CC 2.0tdi 140HP 2009

Мнениеот vladYYFR » Пон 28 яну 2019 22:46


Здравейте,
имам няколко въпроса относно този шестограм,и се надявам да получа адеквтни отговори,
изчетох темата но не става ясно моторите с 4 буквените обозначения дали са с верига или с зъбни колела,
тъй като съм решил да купувам ЦЦ единственото което ме спира е този шестограм
Въпроса ми е –по-МАЛКИЯТ пробег гаранция ли е че не за смяна или не ?
Ако колата е на 220к км означавали че е подменян или не ,
и от какво точно се разбива?
И последен въпрос -кое по добрият вариант кола на 170к км цена 8000 евро или кола на + 200к км ,цена 7000 ,
Благодаря предварително


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за шестограма на Passat CC 2.0tdi 140HP 2009

Мнениеот GolfHighL » Вто 29 яну 2019 0:22


Колега за шестограма всички Common Rail(от 2009 до към 2014 мисля) мотори са с зъбни колела, всички които са помпа-дюза са с верига. И 2те имат проблем с шестограма, а помпа-дюзата имат проблем и с веригата. Проблема се оправя мисля, че след 2014г. при 2.0TDI 150коня. Въпроса кога ще отиде шестограма, не се знае, всичко зависи от това как е поддържана колата. Преди няколко дни колега от фейсбук групата VW PASSAT B6, B7, CC CLUB BULGARIA постна снимки на неговия шестограм на 210 000км или нещо такова и беше си за смяна, но не беше почнало да превърта още. Така че е относително, зависи как е поддържана колата. Добре е като си вземеш кола, в най-скоро време да го смениш, не е скъпо нито трудно. А що се отнася до въпроса ти от как се разбива, най-вече от лоши масла, спомагат за по-бързото му износване.
Към другия ти въпрос коя кола да избереш, избирай винаги тази, която е на по-малко километри, стига да са реалните.


Stif
Мнения: 705
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 15:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за шестограма на Passat CC 2.0tdi 140HP 2009

Мнениеот Stif » Вто 29 яну 2019 18:31


Моля колега от София, който е сменял шестостена да сподели къде го е правил /майстора/,
Благодаря



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 67 госта