Пасат Б7 - променливи обороти и проблем със старт-стоп системата
Пасат Б7 - променливи обороти и проблем със старт-стоп системата
Здравейте,колеги. От месец съм собственик на Пасат Б7, 140 к.с. , дизел, DSG, 2014г. Тъй като това ми е първи автомобил от марката, още някои неща не са ми ясни. Търсих в стари теми отговор на моите проблеми, но не намирам нищо, което да се връзва. Та моля ви за съдействие. На третия ден още забелязах, че старт&стоп системата се включва доста рядко, а в един момент изобщо отказа. Тъй като ми предстоеше обслужване, помолих в Порше да обърнат внимание на акумулатор и системата като цяло. Излезе, че не е за смяна , а за зареждане. Според тях генератора и алтернатива са ок. Интересното е, че след посещението и без да е зареждан акумулаторът, старт-стоп системата започна да работи отлично, но на място двигателя от време навреме е на 1000 оборота. След потегляне и изминаване на метри при следващо спиране ( на светофар например) колата си работи нормално - на около 800 оборота. Някой от вас имал ли е подобен проблем и в каква посока да тръгна. Да уточня само, че според Порше така си е ок и няма нищо, което да е тревожно. Само че 1000 оборота за дизел ми идват множко, макар и от време навреме. Прилагам резултата от теста им. Уточнявам, че автомобила е на 77000 км и е от dasweltauto - май може да се вярва, ако това изобщо е от значение. Благодаря за съдействието в аванс. Поздрав
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б7 - променливи обороти и проблем със старт-стоп системата
Когато е на около 1000 оборота е в режим на регенерация на филтъра за твърди частици. Нормално е, стига да не го прави много често. Сега в по-студеното време се случва по-често. Когато е в такъв режим старт-стоп системата не работи.
Re: Пасат Б7 - променливи обороти и проблем със старт-стоп системата
980об/Мин държи и когато е под 5 градуса и имаш ел.отоплител на купето.
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: Пасат Б7 - променливи обороти и проблем със старт-стоп системата
DoH_KuXoT написа:980об/Мин държи и когато е под 5 градуса и имаш ел.отоплител на купето.
Как (откъде) да се разбере че има електрически отоплител (нагревател)?
Re: Пасат Б7 - променливи обороти и проблем със старт-стоп системата
Съгласен съм, че 980 оборота може да са от различни температурни фактори и ел. консуматори вътре. По-скоро се чудя защо след като се движа 20 км в града, колата през цялото време е работила на 800 оборота, спирам на светофар и изведнъж започва да работи на 1000 оборота. Потеглям, спирам - пак 800. Старт-стоп работи , когато си реши при еднакви условия. Някой добър диагностик, на който да му се занимава да провери всичко по системата, защото отговорът от Порше ми идва малко несъстоятелен?
И още едно питане - дали системата не е направена така, че с вдигането на оборотите да компенсира евентуално слаби моментни стойности на тока и напрежението, идващи от акумулатора. Тоест да е опит за допълнителен заряд.
И още едно питане - дали системата не е направена така, че с вдигането на оборотите да компенсира евентуално слаби моментни стойности на тока и напрежението, идващи от акумулатора. Тоест да е опит за допълнителен заряд.
- katmai
- Мнения: 315
- Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
- Автомобил: VW Passat B8 Alltrack
- Двигател: 2000 BiTDI CUAA
- Местоположение: София
Re: Пасат Б7 - променливи обороти и проблем със старт-стоп системата
И при мен го има това, отдавам го на студеното време, защото в откакто застудя е така.
Re: Пасат Б7 - променливи обороти и проблем със старт-стоп системата
krraynov, отиваш на този сайт: https://carinfo.kiev.ua/cars/vin/volkswagen
Вкарваш си VIN-а и търсиш:
- 7E6 Heat accumulator system/auxiliary heater: Electric auxiliary air heater
- 9M0 Auxiliary heater: Without auxiliary/parking heater
тази комбинация означава, че имаш ел нагревател, за който говори КиХота и нямаш т.нар. печка.
Вариант 2, да имаш т.нар. печка (Auxiliary heater: auxiliary/parking heater), на която обаче не знам VIN кода.
Вариант 3 е да нямаш нито едно от двете.
за оборотите ... при мен стоят на 800 само когато колата е загряла, спряла на място и не е в регенерация.
Когато е в движение на празен ход, или спряла на място в регенерация, или не е загряла и допълнителното отопление работа, са около 1000.
Вкарваш си VIN-а и търсиш:
- 7E6 Heat accumulator system/auxiliary heater: Electric auxiliary air heater
- 9M0 Auxiliary heater: Without auxiliary/parking heater
тази комбинация означава, че имаш ел нагревател, за който говори КиХота и нямаш т.нар. печка.
Вариант 2, да имаш т.нар. печка (Auxiliary heater: auxiliary/parking heater), на която обаче не знам VIN кода.
Вариант 3 е да нямаш нито едно от двете.
за оборотите ... при мен стоят на 800 само когато колата е загряла, спряла на място и не е в регенерация.
Когато е в движение на празен ход, или спряла на място в регенерация, или не е загряла и допълнителното отопление работа, са около 1000.
Re: Пасат Б7 - променливи обороти и проблем със старт-стоп системата
Благодаря на теб и колегата Кихота за насоката, доста полезен е този сайт. В действителност се оказа първият вариант - с ел. нагревател и без печка. Но този нагревател в работен режим и слвд достигната оптимална температура на двигателя може ли да се включва, така че да влияе моментно на оборотите? Изобщо функцията му ми е малко неясна, ако трябва да съм точен.
Re: Пасат Б7 - променливи обороти и проблем със старт-стоп системата
Температурния диапазон, в който нагревателят се включва, не ми е известен.
При 20 км градско все си мисля, че би трябвало да си достигнал някаква нормална работна температура на антифриза и нагревателя вече да не се включва. Температурата може да се следи в реално време през сервизното меню на климатроника, стрелката на таблото не е точна. На оборотите сигурно влияят и други консуматори ... като нагреватели на седалки и тн.
Трябва да си сигурен и че колата не е в режим на регенерация ... това как може да го провериш вече на 100% в реално време не се сещам. Може би с ВагКом.
Зимата има прекалено много фактори, които влияят на старт-стопа и не знам дали е най-подходящото време за такива тестове. На първо четене не изглежда да имаш проблем, покарай още малко като вземеш предвид написаното от колегите. Моята логика е че стартстопа, за да сработи, има 40 параметъра които се следят ... та ако той работи, значи с акумулатора нещата са ОК :)
При 20 км градско все си мисля, че би трябвало да си достигнал някаква нормална работна температура на антифриза и нагревателя вече да не се включва. Температурата може да се следи в реално време през сервизното меню на климатроника, стрелката на таблото не е точна. На оборотите сигурно влияят и други консуматори ... като нагреватели на седалки и тн.
Трябва да си сигурен и че колата не е в режим на регенерация ... това как може да го провериш вече на 100% в реално време не се сещам. Може би с ВагКом.
Зимата има прекалено много фактори, които влияят на старт-стопа и не знам дали е най-подходящото време за такива тестове. На първо четене не изглежда да имаш проблем, покарай още малко като вземеш предвид написаното от колегите. Моята логика е че стартстопа, за да сработи, има 40 параметъра които се следят ... та ако той работи, значи с акумулатора нещата са ОК :)
Re: Пасат Б7 - променливи обороти и проблем със старт-стоп системата
Звучи логично, да, VWGT. А мога ли да проверя и през сервизното меню или по друг начин кога последно е влизала в режим на регенерация и състоянието на DPF в проценти, без да правя диагностика? Защото преди дни се случи така, че запалих колата, но трябваше да я изгася 1 мин след това, преди изобщо да е качила температура. Но перката вепе работеше и продължи да работи след изключване на двигателя, което може би също говори за опит за регенерация.
Re: Пасат Б7 - променливи обороти и проблем със старт-стоп системата
elm327 от Aliexpress , после VAG DPF и/или torque pro за андроид, това са начините освен с VCDS да следиш регенерацията. При теб освен всичко описано за ел.нагревателя се случва така, че започваш да регенерираш и не докарваш нещата докрай. Палиш студен мотор, регенерацията не започва веднага, а след като се постоплят гърнетата, после влиза в режим 1, дозагрява ги като затвори ЕГР и вдигне оборотиите на 980, така докато ДПФ има над 500 градуса , така работи докато саждите паднат от 24 на 5 грубо. Според стила на каране може да продължи различно време и разстояние. Не го ли докараш докрай, спира и при първа възможност пак започва. Прекъснеш ли му процеса много пъти ще ти светна лампата за регенерация на таблото и докато не извършиш целия цикъл няма да угасне. За да изоолираш ел отоплителя или не пускай вентилатора или нагласи градусите на средна температура. Тогава ел.отоплителя не се включва и покачването на обороите на 980 е само и единствено в следствие от регенерация. Допълнителни консуматори не вдигат оборотите на 980.
- katmai
- Мнения: 315
- Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
- Автомобил: VW Passat B8 Alltrack
- Двигател: 2000 BiTDI CUAA
- Местоположение: София
Re: Пасат Б7 - променливи обороти и проблем със старт-стоп системата
Мерси за сайтчето, от него разбрах че съм имал подгрев на течността за чистачки.
Може ли някой, който е поръчвал от АлиЕкспрес ЕЛМ да даде линк, щото аз имам адаптер от там но изобщо не чете ДПФ и т.н., само общи данни показва.
Може ли някой, който е поръчвал от АлиЕкспрес ЕЛМ да даде линк, щото аз имам адаптер от там но изобщо не чете ДПФ и т.н., само общи данни показва.
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Пасат Б7 - променливи обороти и проблем със старт-стоп системата
Може пък проблема да е в малкия дявол, както при мен на полото- нямащо нищо общо с Пасата, но и при мен беше същата работа с оборотите- ту 1000 ту 800 ту 900...включвам, изключвам всичките консуматори- няма промяна, грешки- никакви, проблем с палене и вървене никакъв. Един ден остана на един светофар на 1100... викам си тука стана нещо, взех че леко ритнах педала отстрани и...опаааа- закова си на 800. Оказа се леекичко заяждащ педал на газата, а колата още беше на 5 години. Та смазах педала и се оправи. Та колегата да провери и този вариант..
Относно Старт-стоп системата. Ако компютъра отчита, че се подава газ макар и леко, няма да я активира.
Относно Старт-стоп системата. Ако компютъра отчита, че се подава газ макар и леко, няма да я активира.
- katmai
- Мнения: 315
- Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
- Автомобил: VW Passat B8 Alltrack
- Двигател: 2000 BiTDI CUAA
- Местоположение: София
Re: Пасат Б7 - променливи обороти и проблем със старт-стоп системата
polovera_9n3 написа:Може пък проблема да е в малкия дявол, както при мен на полото- нямащо нищо общо с Пасата, но и при мен беше същата работа с оборотите- ту 1000 ту 800 ту 900...включвам, изключвам всичките консуматори- няма промяна, грешки- никакви, проблем с палене и вървене никакъв. Един ден остана на един светофар на 1100... викам си тука стана нещо, взех че леко ритнах педала отстрани и...опаааа- закова си на 800. Оказа се леекичко заяждащ педал на газата, а колата още беше на 5 години. Та смазах педала и се оправи. Та колегата да провери и този вариант..
Относно Старт-стоп системата. Ако компютъра отчита, че се подава газ макар и леко, няма да я активира.
При опит за старт-стоп няма ли да появи кръгчето с А в него, демек ти ако изобщо подаваш газ то няма да се появи, нито задраскано нито не.
Re: Пасат Б7 - променливи обороти и проблем със старт-стоп системата
katmai написа:Мерси за сайтчето, от него разбрах че съм имал подгрев на течността за чистачки.
Може ли някой, който е поръчвал от АлиЕкспрес ЕЛМ да даде линк, щото аз имам адаптер от там но изобщо не чете ДПФ и т.н., само общи данни показва.
Щом се връзва с колата значи е правилен. Виж кои приложения за андроид съм написал. Там се наблюдава регенерация.
Последна промяна от DoH_KuXoT на Сря 12 дек 2018 15:56, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта