Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6265
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 15 мар 2019 15:38


joro_kem написа:
samo_pechka написа:...П,п. някой ако е виждал или знае нещо подобно в нашите магазини - да сподели.

и обикновен китайски тръборез ще свърши работа: https://www.home-max.bg/instrumenti-i-o ... /?pOrd=prA

масления филтър е с по-голям диаметър :c020




Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3969
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот joro_kem » Пет 15 мар 2019 15:48


дадох снимките за пример, има и такива с по-голям капацитет :wink


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот muns61 » Пет 15 мар 2019 16:03


Изображение

Това е обикновен филтър, а на ЛЛ картонът е нагънат и във вертикала. Такива бяха Пурфлюкс и ги даваха за двоен пробег. Рязал съм такъв да го видя.

Намерих:

Изображение


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот group® » Пет 15 мар 2019 16:11


:th_up
Теоретично трябва да е това - филтърна площ по-голяма и по-устойчив материал.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот silent » Пет 15 мар 2019 21:30


Един филтър колкото повече работи толкова по-добре пречиства....друг е въпроса кога ще се запуши дотолкова че да отвори клапана и да бъде байпасиран....
На едно обучение на което бях в чужбина на една от водещите фирми за производство на промишлени двигатели .....водещият обучението каза следното: не е проблем пречистването на маслото от механичните примеси...а промяната на химичните му свойства и разтворените в него съединения...и още нещо каза ...отработеното масло е по-чисто откъм механични примеси отколкото новото...то е минало хиляди пъти през филтъра за разлика от това което се налива при смяната....не знам дали е така споделям това което каза човек от кухнята....


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот muns61 » Пет 15 мар 2019 21:38


Не зная колко запознат с производството на масла е бил този водещ, но мога да те уверя, като работил 22 години там, дето правеха масла, че новото масло е абсолютно чисто от механични примеси.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7854
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот hooligan_sk » Пет 15 мар 2019 21:50


Хора, това с удължения интервал за смяна и Long Life маслата ми е малко объркано... В моята сервизна книжка(колата е Golf7 GTI, 11.2015), има 2 варианта за смените на масло - фиксиран интервал или променлив интервал. Това второто е въпросния удължен интервал, но не е дефиниран обезателно като такъв.

Какво става на практика. Компютъра ми си прави постоянно някаква естимация, кога трябва да сменя маслото. С фабричното, определяше първа смяна на 21-22 000км. Смених го на 14К, а интервала беше нулиран. Следващата смяна си я поиска само 8500км по-късно, но бяха минали около 14-15 месеца. Колата не беше карана толкова на къси разстояния, колкото рядко. Сега маслото ми е на около 10 000км, навъртам повечко извънградско и ми дава право(гаранционна е) да карам още толкова с него. Аз ще си го обслужа, когато стане на 14-15К, но до колкото знам, всички мотори, на всички производители, които предписват LL масла към момента, работят не толкова с удължен, а именно с променлив интервал? :gruebel От друга страна, колата на баща ми(Октавия 2фл 2011г, 1.6ТДИ), никога не е сигнализирала за обслужвания и си ходеше на 25 000км докато беше нова. Да не би в последствие тази политика на удължени интервали да е променена към променливи интервали, поради очевидните недостатъци на първия вариант? :gruebel


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот group® » Пет 15 мар 2019 21:55


Как работи, според теб, алгоритъмът на променливия интервал?


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот w_smith » Пет 15 мар 2019 22:00


@hooligan_sk
Няма такова нещо според мен. Колата на сестра ми 1.2 тси е на около 27-28 хиляди километра и под две години. Само и единствено градско е карана, компютъра казва, че маслото е за смяна на 30 хиляди. Тъпия комп разбира се не знае, че аз го смених, когато беше 16 хиляди. Сега ще си отиде за смяна при вносителя когато се обади компа за инспекция.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот hvp800 » Пет 15 мар 2019 22:01


А какво толкова се е променило в металообработването за последните 5-6г , защото директивата за първа смяна на 30хил , и повсеместния Лонг лайф е от 2013-та някъде!
Казано с други думи , голф 6 си сменяше маслата по-стария начин , първа смяна на 3000 км , и оттам на 15хил.
Първите голф 7 също имаха първоначална смяна на 3хил и натам 30 Хил. След това вече и първата смяна на малко километри изчезна от изискванията :biggrin

Иначе съм абсолютно сигурен , че нов автомобил от ВАГ групата ще си изкара гаранцията с ЕДНО масло , без да се сменя. Ама това никога не бих го пробвал на мой автомобил :mhihi


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7854
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот hooligan_sk » Пет 15 мар 2019 22:38


group® написа:Как работи, според теб, алгоритъмът на променливия интервал?


Според мен, компа изчислява амортизацията на маслото, като комбинация от редица фактори: брой студени стартове, време на работа в студено състояние, общи мото часове, пробег и стареене от времето. Компютъра на 911 например, още от моделно поколение 996 записва и до колко агресивно е ползван мотора(буквално колко е настъпван) през целия му живот, по някакъв си вътрешен показател на Порше. Възможно е при актуалните ВАГ-ове и такъв показател да влиза в алгоритъма, щом Порше го следи от 1998г.

w_smith написа:@hooligan_sk
Няма такова нещо според мен. Колата на сестра ми 1.2 тси е на около 27-28 хиляди километра и под две години. Само и единствено градско е карана, компютъра казва, че маслото е за смяна на 30 хиляди. Тъпия комп разбира се не знае, че аз го смених, когато беше 16 хиляди. Сега ще си отиде за смяна при вносителя когато се обади компа за инспекция.


Много интересно, можеш ли да видиш как е дефинирано в сервижната книжка? Удължен или променлив?


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2703
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот Vasseto » Съб 16 мар 2019 8:38


Студените стартове не ги отразява. Поне при мен няма отклонение. Намаля драстично времето и километрите, когато е над определена температура. Обсъждано е с друга тема.


Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 770
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: Audi A4 B9
Двигател: EA 288
Местоположение: Благоевград

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот Lupender » Съб 16 мар 2019 22:14


Алуминиевите двигатели (с блок алуминиени сплави) нямат нужда от класическа разработка, както старите чугунени. При тях коефицентът на съпротивление при триене е по-малък чисто конструктивно. Освен това алуминия може да се обработва по-прецизно... има и други преимущества, но за сметка на експлоатационния срок. Това е една от причините за използването на т.нар. лонг лайф малсла и препоръката за по-рядката им смяна (на по-дълъг пробег). Проблема е в по-ниската устойчивост на повърхностно закалените стени на цилиндрите на алуминиевите двигатели към по-силно агресивните молекули (химически по-активни) на синтетичните масла с повишен визкозитет. Това е особено изразено през първите 5-7 часа от работата на маслото. Или иначе казано, при новите мотори, трябва да се кара по-внимателно първите 5-7 часа след смяна на маслото. Докато старите феросплавни двигатели са по-устойчиви на тези свойства на маслото.
Освен налагането на алуминиевите двигатели, ЕКО и икономическите съображения нанасят и други щети на ДВГ - върви се към постоянно намаляване на обема, което се компенсира с принудително пълнене, различни магарии по отношение на впръскването и пр. неща в името на увеличаване и запазване на мощността за сметка на повишаване на КПД. Голям шит - да, ще се постигне понижаване на разхода на гориво, да ще се увеличи пробега с едно масло до 50 хиляди, мотора няма да има нужда от разработка, но... ще отива в кофата при 200-250 хиляди пробег... Вероятно за да се постигне убеденост в потребителя да се преориентира към електромобил.
Но, в момента има няколко перспективни разработки, които ми дават основание да предположа, че краят на ДВГ още не е дошъл. Най-оптимистичната такава е т.нар. детонационен двигател, който е на фаза работещ прототип - постига 100 киловата мощност при обем от 300 кубика (0,3 литра), без принудително пълнене, без запалителни свещи с разход в диапазона 0,7-1,0 литра бензин на час в зависимост от натоварването. Пинизът при него е, че работи на бедна смес на принципа на детонацията, а не на горенето. Тази технология е директно взета от ракетните детонационни двигатели с външно горене (външна камера). Проблемът при него за сега е свързан с издържливостта на сплавите и балансирането му (затова прототипа е с 6 микроциливдъра от по 50 кубика).


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13380
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 16 мар 2019 22:51


Това е интересно.
Би ли споделил от къде черпиш информация?


Потребителски аватар
p_v_a
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 09 авг 2017 20:30
Автомобил:
Двигател:

Re: RE: Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот p_v_a » Нед 17 мар 2019 0:20


Lupender написа:...

Долната калоричност на бензин е около 43 MJ /kg или около 13 kWh. Разход на гориво от 1 л/ч при плътност 0.73 kg/m3 дава максимум около 8.9 kWh при пълно използване на топлината. Или аз нещо не разбрах от това което е написано..

Gesendet von meinem SM-A520F mit Tapatalk

Последна промяна от group® на Нед 17 мар 2019 0:46, променено общо 1 път.
Причина: Няма нужда да се цитира цялото мнение.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: daimen, Google [Bot] и 45 госта