Здравейте, това е първата ми тема във форума, който така или иначе съм чел доста и ми е помогнал да остраня доста проблеми по ГоУфчето.
Опитах се да намеря тема, която да е разисквала проблема ми на 100 %, но не успях.
Та към въпроса:
Имам голф 1.8, 125 к.с, 1999г.с климатроник (ако има значение), чието парно работи перфектно в градски условия. При нагласена температура от 25 градуса, всичко в купето е ОК като топлина - това е до 50 км/ч.
Обаче : изкарам ли колата на извънградско съответно на над 100 км/ч - спира да духа топло. Единството решение, което за момента съм открил е, когато увелича парното до край - тогава в колата става баня. Но намаля ли го на 29 градуса си духа студено.
Ще се радвам ако някой е имал същия проблем и сподели как го е решил.
Трабва да подчертая, че по професия съм много далеч от устройството на автомобилите и се извинавам предварително ако не съм изяснил някоя подробност, както трябва.



Парното не духа топло над 100 км/ч - голф 4, 1.8, 125 к.с
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Парното не духа топло над 100 км/ч - голф 4, 1.8, 125 к.с
Пада ли стрелката за температурата на дълъг път?
Re: Парното не духа топло над 100 км/ч - голф 4, 1.8, 125 к.с
Не, винаги щом загрее двигателя стрелката стига максимум до 90 градуса и в последствие не мърда. Понеже се съмнявах да не е проблем с термостата, подадох доста газ за да се включи в последсвие перката. Но дори тогава темпратурате не мръдна от 90 градуса.
- Алекси Георгиев
- Мнения: 355
- Регистриран на: Пет 18 ное 2016 13:42
- Автомобил: Skoda Octavia 1
- Двигател: AGN 1998
- Местоположение: под масата
Re: Парното не духа топло над 100 км/ч - голф 4, 1.8, 125 к.с
Като е загряла я пусни изключена от скорост. Някъде, където има продължително спускане.
Re: Парното не духа топло над 100 км/ч - голф 4, 1.8, 125 к.с
Алекси, какво се очаква да се случи при продължително спускане по инерция?
В събота я карах извънградско от София до Търново и обратно и я наблюдавах доста внимателно. Нищо конкретно не се случи относно температурата (спадове под или над 90 градуса). Наскоро я погледна и майстор, но не се ангажира да даде диагноза на проблема.
В събота я карах извънградско от София до Търново и обратно и я наблюдавах доста внимателно. Нищо конкретно не се случи относно температурата (спадове под или над 90 градуса). Наскоро я погледна и майстор, но не се ангажира да даде диагноза на проблема.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19712
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Парното не духа топло над 100 км/ч - голф 4, 1.8, 125 к.с
При спускане на празен ход, когато не е натоварен двигателя, ще започне да изстива, ако има проблем с термостата.
Таблата са така направени, че при доста голям температурен диапазон (реален) те все показват 90*
Реалната температура може да се проследи с VAG-COM или друга диагностична програма
Таблата са така направени, че при доста голям температурен диапазон (реален) те все показват 90*
Реалната температура може да се проследи с VAG-COM или друга диагностична програма
- Vasseto
- Мнения: 2704
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Парното не духа топло над 100 км/ч - голф 4, 1.8, 125 к.с
Има една клапа преди филтъра, която при теб не притваря при висока скорост. Като караш с по-висока скорост усещаш ли по-голям въздушен поток през парното.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10087
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Парното не духа топло над 100 км/ч - голф 4, 1.8, 125 к.с
Май точно термостата иска да ти пробва така.
Според мен ключа е в това:
Само не знам, как и защо датчика за температура в купето може да се шашка само при висока скорост?!
Другото е да има връзка с външния датчик
В интерес на истината и на мен ми се случи подобно нещо скоро:
Съвсем друга кола. Карам по магистралата в това междинно време (пролет). Навън към 10 градуса, ама пече слънце яко (колата черна). Не можех да накарам климатроника да духа топло, докато не увелича темп на макс.
Моя е двузонов и няма да е вътрешен датчик. Мисля си дали не е напекло някъде около външния датчик и оттам да се шашка нещо джаджата? Ако си мисли климатроника, че навън е 40 градуса ще пренебрегне ли вътрешните датчици?
Според мен ключа е в това:
Единството решение, което за момента съм открил е, когато увелича парното до край - тогава в колата става баня.
Само не знам, как и защо датчика за температура в купето може да се шашка само при висока скорост?!
Другото е да има връзка с външния датчик

В интерес на истината и на мен ми се случи подобно нещо скоро:
Съвсем друга кола. Карам по магистралата в това междинно време (пролет). Навън към 10 градуса, ама пече слънце яко (колата черна). Не можех да накарам климатроника да духа топло, докато не увелича темп на макс.
Моя е двузонов и няма да е вътрешен датчик. Мисля си дали не е напекло някъде около външния датчик и оттам да се шашка нещо джаджата? Ако си мисли климатроника, че навън е 40 градуса ще пренебрегне ли вътрешните датчици?
-
- VW експерт
- Мнения: 13393
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Парното не духа топло над 100 км/ч - голф 4, 1.8, 125 к.с
Не е клапата под филтъра.
Аз съм с отворена на 100%,и откачена букса на моторчето.
На диагностика какво пее?
Ако насочваш към стъкло,централна духалки,крака,променя ли температурата си въздушния поток?
Аз съм с отворена на 100%,и откачена букса на моторчето.
На диагностика какво пее?
Ако насочваш към стъкло,централна духалки,крака,променя ли температурата си въздушния поток?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19712
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Парното не духа топло над 100 км/ч - голф 4, 1.8, 125 к.с
group® написа:Карам по магистралата в това междинно време (пролет).
Мисля си дали не е напекло някъде около външния датчик и оттам да се шашка нещо джаджата?
Цъ! Няма как.
И при мен на слънце показва, примерно, 17*С, а като тръгна и го обдуха ветреца и за 200м си покаже (пак примерно) 12*
Според мен или термостат, дето намекна Алекси, или клапата, дето посочи Вассето.
Даже май на Васил диагнозата е по-вероятна
- group®
- Темерут
- Мнения: 10087
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Парното не духа топло над 100 км/ч - голф 4, 1.8, 125 к.с
Термостат - аз ще кажа Тц
За тая клапа не знам дали .. Здравко друго дума.
То ми е ясно, че външния не се шашка лесно, ама ...
Колегата да каже откога е започнало това? Сега на междинното време, дет е ту топло, ту студено?
Или от баш си зимата?
С оглед и моя случай, залагам на някакъв шаш във климатроника.

За тая клапа не знам дали .. Здравко друго дума.
То ми е ясно, че външния не се шашка лесно, ама ...

Колегата да каже откога е започнало това? Сега на междинното време, дет е ту топло, ту студено?
Или от баш си зимата?
С оглед и моя случай, залагам на някакъв шаш във климатроника.
-
- VW експерт
- Мнения: 13393
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Парното не духа топло над 100 км/ч - голф 4, 1.8, 125 к.с
Тая клапа има двойна функция.
За рециркулация,и при движение с висока скорост се притваря,да намали силата на въздушният поток.
V71.
За рециркулация,и при движение с висока скорост се притваря,да намали силата на въздушният поток.
V71.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10087
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Парното не духа топло над 100 км/ч - голф 4, 1.8, 125 к.с
Всяка хипотеза извън самия климатроник ме съмнява, защото на максимална температура човека казва, че става баня.



-
- VW експерт
- Мнения: 13393
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Парното не духа топло над 100 км/ч - голф 4, 1.8, 125 к.с
Ами ваг ком ще разкаже.
Иначе боб на промоция в Лидл немаше днес.
Иначе боб на промоция в Лидл немаше днес.
Re: Парното не духа топло над 100 км/ч - голф 4, 1.8, 125 к.с
Момчета, аз имам друга кола и Голфчето го кара жена ми. Спомена по-миналата седмица, че не е наред парното и реших да го покарам уикенда 300-400 км да видя какво му е състоянието.
Когато насоча въздушната струя към прозореца пак си дука топло (когато е настроен да духа топло на макс). Казвам го, защото в събота беше студено и нямаше друг вариант освен да е усилено на макс парното през целя път.
За спускането по инерция - не съм пробвал. Но по-скоро за мен не е проблема в термостата, защото жена ми си я кара колата всеки ден в градски условия и все щеше да се прегрее в тоя трафик.
Принципно тази събота мисля да я карам колата на майстор, че тряба да се правят разни дреболии по нея и мисълта ми беше ако някой е имал същия проблем и успее да го сподели, поне да имам един коз преди ремонта. Ще ремонтираме други дреболии (огледала, ауспух).
Досега не съм й правил диагностика, защото докато съм я карал аз никога не е правила такива магарии.
Ако някой има още идеи, нека сподели. Ако не, кажете къде мога да й направя читава диагностика и да се приключи веднъж завинаги, защото няма време да обикалям по майстори всяка събота.
Мерси за досегашните комнтари :)
Когато насоча въздушната струя към прозореца пак си дука топло (когато е настроен да духа топло на макс). Казвам го, защото в събота беше студено и нямаше друг вариант освен да е усилено на макс парното през целя път.
За спускането по инерция - не съм пробвал. Но по-скоро за мен не е проблема в термостата, защото жена ми си я кара колата всеки ден в градски условия и все щеше да се прегрее в тоя трафик.
Принципно тази събота мисля да я карам колата на майстор, че тряба да се правят разни дреболии по нея и мисълта ми беше ако някой е имал същия проблем и успее да го сподели, поне да имам един коз преди ремонта. Ще ремонтираме други дреболии (огледала, ауспух).
Досега не съм й правил диагностика, защото докато съм я карал аз никога не е правила такива магарии.
Ако някой има още идеи, нека сподели. Ако не, кажете къде мога да й направя читава диагностика и да се приключи веднъж завинаги, защото няма време да обикалям по майстори всяка събота.
Мерси за досегашните комнтари :)
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: chifut и 67 госта